[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:08

Laat maar. Moest m gewoon even uit- en weer aanzetten. Nu doet ie het weer. :D

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:41

Sinds de update van m’n Apple watch kannik er niet meer mee betalen. Dubbel klikken lukt niet meer.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:09

Oke, even een vraagje aan de experts hier. Sinds kort is mijn bluetooth vaak niet beschikbaar. Na opnieuw opstarten staat hij "aan" maar als ik iets wil verbinden (toetsenbord of muis) werkt dat niet.

Gaat om een MacBook Air, heb al veel dingen geprobeerd. Diagnostisch rapport tijdens het opstarten, verschillende toetscombinaties, apple.bluetooth.plist verwijderd en opnieuw opgestart. Maar werkt allemaal niet.

Hier nog iemand tips hoe ik het op kan lossen?

Macyy

Berichten: 1490
Geregistreerd: 27-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 01:15

Zijn er hier al mensen met een iPhone 11? Ben voornamelijk benieuwd hoe de telefoon bevalt tov de vorige modellen. :)

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 08:31

Ik heb er een. Ben er heel erg tevreden mee!
Maar ik weet niet of ik een goede referentie ben, aangezien ik van een SE kom.

Wat ik vooral hoor is om nog te wachten tot het volgende model omdat daar zoveel zou aan veranderen. Geen idee of dat klopt.

Zelda_Link

Berichten: 217
Geregistreerd: 04-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 08:39

Ik heb ook de IPhone 11. Ik kwam van de iPhone 7.

Ik vind de 11 een fijne telefoon en hij werkt goed. Wel mis ik enorm de vingerafdruk scanner van de 7, ik vind de face id van de 11 niet handig want ik kijk regelmatig schuin even op mijn telefoon (bijvoorbeeld in bed of als hij op tafel ligt) en voor de face id moet je echt recht kijken.
Ook was ik bij aankoop erg enthousiast over het feit dat hij 2 camera's heeft maar merk ik daar in de praktijk niet veel van. Hij maakt mooie foto's hoor, dat wel! Maar als je echt voor foto's gaat zou ik de 11 pro nemen, maar die is wel echt duur. Ik had die niet gekocht vanwege het prijsverschil.

Het scherm is heel mooi helder, je went snel aan hoe groot hij is. Doordat hij zo groot is, is hij ideaal voor filmpjes etc en mijn iPad is sinds de komst van de 11 wat overbodig geworden. De telefoon communiceert prima met mijn apple watch, mocht je die ook hebben.

Eerlijk gezegd vind ik de verschillen met de iPhone 8 of XS etc minimaal...

Al met al is het een fijne telefoon als je nu een nieuwe nodig hebt. Maar heb je geen haast? Dan zou ik persoonlijk op de opvolger wachten, het schijnt dat die echt een aantal flinke verbeterpunten krijgt.

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:35

Oh ik ben heel blij met Face ID, veel beter dan de vingerscanner. Het maakt niet uit of het licht of donker is of ik mijn bril op heb of niet. Ik rij zelf geen paard meer, maar laatst was ik een dag wezen paardrijden en zelfs met cap herkende hij mij.

Ik kom zelf van de iPhone 8 af en nu de 11 en ik ben erg blij met de keuze die ik gemaakt heb.

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:38

Ik heb ook een 11. Aan de ene kant is dat Face ID heerlijk, maar soms ook wel irritant. Hij herkent me niet altijd als ik eet, als de zon fel op de helft van mijn gezicht schijnt of met cap op. Maar verder wel altijd, dus maak me er niet druk om.

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:05

Ik vond de Face ID in het begin irritant maar hij herkent me nu al veel beter. Enkel in het pikdonker irritant idd.

Macyy

Berichten: 1490
Geregistreerd: 27-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:08

Oh wat veel reacties al, bedankt! :D Ik heb altijd iPhone gehad, tussendoor over gestapt op one plus maar vind het toch net niet en wil graag weer terug naar apple. Ik heb er geen haast mee, deze doet het gelukkig nog prima.

De pro vind ik echt veel te duur, de camera van de 11 ziet er goed uit, dan heb ik het prijsverschil er niet voor over. Schrok me dood toen ik die prijzen zag. :o

Misschien dat ik nog even afwacht op de opvolger, en anders bestel ik de 11. Bedankt iedereen! :D

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:38

Je kan de Xr ook nog overwegen. Zit niet veel verschil in met de 11, maar wel een stuk goedkoper.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:48

cynthiar schreef:
Je kan de Xr ook nog overwegen. Zit niet veel verschil in met de 11, maar wel een stuk goedkoper.

De 11 heeft een betere camera zowel voor al achter en een betere spat water dichtheid
Op de appel website kan je ze met elkaar vergelijken.
( ik heb dus de non pro met de Xr vergeleken)

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:49

Ik heb zelf de XR en ben er wel tevreden over!
Prijs is wel wat voordeliger. Camera schijnt wel iets minder te zijn dan de 11

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 15:31

Verschil tussen de Xr en de 11 is nihil. Alleen de camera is hetzelfde als ik het zo bekijk.

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:14

Goedenavond allemaal,

Sinds 2 weken heb ik een nieuwe iPhone 11, nu vroeg ik me af Hoelang jullie batterij meegaat?

Naar mijn idee gaat hij niet lang genoeg mee... voorbeeld,

Vandaag gaan werken, en ongeveer 1 uur volop gebruikt in de pauze, en tussendoor nog een aantal appjes gestuurd en wat zitten scrollen, gevolg.. na 9 uur was ze nog maar 52% terwijl ik haar naar mijn idee dus niet super vaak gebruikt heb....

Heb alle apps verversen op de achtergrond uit staan, en scherm staat niet hoog, vind het te fel namelijk... ik zou niet weten wat ik verder moet doen?

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:21

ik heb al een poosje de 11 maar ben ook niet zo kapot van de batterij. Nu ik thuis moet werken, en veel aan het bellen en appen ben, moet ik hem overdag toch wel een uurtje aan de lader leggen anders redt ie het niet tot de avond.
Hij geeft nog wel aan 100% in orde te zijn.

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:56

Ik lees net dat het aan ios 13.3.1 ligt. Zie Iphoned. Wellicht wordt het met de nieuwe update opgelost.

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:32

Ik heb daar geen last van. Krijg hem eerder niet leeg, zelfs met deze "lockdown" niet.

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:04

De batterij van mijn 11 was in het begin moeilijk leeg te krijgen, maar nu gaat dat een stuk sneller.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 18:36

cynthiar schreef:
Ik lees net dat het aan ios 13.3.1 ligt. Zie Iphoned. Wellicht wordt het met de nieuwe update opgelost.

Die komt 24 maart las ik.

Macyy

Berichten: 1490
Geregistreerd: 27-12-09

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 21:17

Ik heb de 11 vanmiddag binnen gekregen samen met de air pods, wat een verademing. Het werkt echt super fijn samen :D

Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 22:46

Mag ik jullie hier een vraag stellen. Ik wil een iPad Pro aanschaffen, voornamelijk om te gebruiken om te tekenen aangezien ik geen pc/laptop heb die er geschikt voor is. De voorkeur gaat uit naar het 2018 of 2020 model. Misschien refurbished, al is de 2018 op bepaalde sites met wat korting nieuw te krijgen.

De voornaamste vraag is, geheugen. Is er iemand hier die de iPad Pro genruikt om te tekenen die me advies kan geven over welk geheugen het beste is. Ik neig nu naar 64gb maar is dat genoeg of is dat echt te weinig?

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 23:19

Ik gebruik m’n Pro om te tekenen en ben toch wel blij met 256GB :)
Zijn ook genoeg mensen die het met 64 doen maar je hebt er toch al snel veel apps op staan en die tekeningen die je maakt nemen ook ruimte in... blij dat ik niet steeds na hoef te denken wat ik eraf wil gooien enzo.

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 16:12

Ik heb dus sinds twee weken ook een iPad Pro uit 2018. Ik gebruik hem om aantekeningen tijdens college te maken. Nu zie ik online dat de PaperLike screenprotector heel fijn is. Heeft iemand hier ervaring mee en is deze ook ergens in Nederland te koop?

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 17:14

Ik heb de iPad Pro 2020 nu sinds vrijdag en ben er echt suuuuper blij mee. Pencil erbij, en ik kan ook echt niet wachten tot ik in mei het toetsenbord erbij kan aanschaffen, want typen op een iPad vind ik echt onmogelijk. “Type” momenteel eigenlijk alles met de pencil en het toetsenbord van PenScript (schrift omgezet in digitale tekst), wat eigenlijk op een paar irritaties na bijzonder goed werkt.

Als je wilt gaan tekenen dan zou ik zeker minimaal 128 gb nemen. Heb nu 5 relatief simpele tekeningetjes in procreate en toch al 270 mb aan documenten. Nu heb ik een hele grote Dropbox (betaald) dus kan waarschijnlijk makkelijk wegschrijven en weer ophalen, maar toch. Begin nu zelf zelfs te twijfelen of ik aan 128 wel goed heb gedaan, maar ja, time Will tell. Met overzetten van mijn oude iPad zit ik nu op 40gb.

Ben me heeeeerlijk aan het vermaken met een cursus procreate op Udemy. Ik kan dus echt totaal niet tekenen, maar met wat ik nu al geleerd heb, zou het zo kunnen zijn dat ik het digitaal wel ga kunnen. Heb er in ieder geval heel veel plezier in.

Het valt me wel ontzettend tegen hoeveel apps tegenwoordig subscription apps zijn. En dat weiger ik gewoon voor de meeste dingen. Veel apps zou ik maar 3 keer per jaar gebruiken of zo. Daar ga ik dan echt geen 4 euro per maand voor betalen. Dat loopt echt een beetje uit de hand. Gelukkig zijn er ook nog hele goede apps wel gewoon eenmalig betalen.

MarJon schreef:
Ik heb dus sinds twee weken ook een iPad Pro uit 2018. Ik gebruik hem om aantekeningen tijdens college te maken. Nu zie ik online dat de PaperLike screenprotector heel fijn is. Heeft iemand hier ervaring mee en is deze ook ergens in Nederland te koop?


Heb die paper like scherm ding ook gezien, maar ook gelezen dat het kleuren flink kan verstoren. Dat het heerlijk is voor hardcore tekenaars, maar dat als je ook veel andere dingen doet dat het toch niet prettig is en je dan beter af bent met een doorsnee matte bescherming. Ik heb er zelf nog niks opzitten, ben er ook nog niet uit of ik het echt nodig vind. Mijn oude iPad had ik dat nooit, alleen een sleeve hoes en die ziet er ook nog heel prima uit. Maar goed, daar had ik geen pencil bij. Nu kan de pencil zelf je scherm niet beschadigen, maar kleine korreltjes tussen pen en scherm wel degelijk.