[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32197
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 09:51

cynthiar schreef:
Maar ik vraag me af of die modellen te koop zijn dan voor jouw budget. Ik dacht dat die ook wel boven de 200 euro uitkomen.


de air doet op mp rond de 120, de air2 kan je met een beetje zoeken rond de 150/160 wel vinden :j

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:13

Warboel schreef:
Alles up to date?

Nieuwe iPads aangekondigd!
Air 2019, 10.5 inch en met een A12 Bionic chip met neural engine:
https://www.iculture.nl/ipad/ipad-air-2019/

En de Mini 5, 7.9 inch en ook een A12 Bionic chip.
https://www.iculture.nl/ipad/ipad-mini-2019/

Beide ook geschikt voor de Pencil (1st gen). Ik vind de Mini zo leuk! <3 ik heb hier nog een Mini 3 liggen, ben wel in twijfel om die misschien in te gaan ruilen voor een nieuwe Mini. Heb ook een Pro 10.5” maar soms zou ik willen dat die wat kleiner was. En zo kan ik er ook gewoon lekker op tekenen!


Jeej, zo leuk! Heb gisteren meteen een Air besteld: heb best een tijdje zitten wachten op de nieuwe iPads. Had gedacht dat ze pas volgende week aangekondigd zouden worden tijdens het Apple Event, dus dit was een leuke verrassing! :D

Heb hem gekocht alleen voor het tekenen: ik wil graag van m'n losse Wacom af. Deze is al zeker 10 jaar oud en de drivers werken niet meer naar behoren op m'n Mac. Nu kan ik m'n digitale tekeningetjes fijn daarop maken! Vond de Pro toch net iets te duur voor erbij (gebruik hem toch nergens anders voor dan om mee te tekenen), dus ik ben heel blij dat de Air het gat tussen de gewone iPad en de Pro mooi weet op te vullen: zeker met dat gelamineerde scherm. Kan niet wachten! :P :o

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:49

Jaaa daar is die echt perfect voor! Enige nadeel van de Air is dat 'ie een 60 Hz scherm zonder ProMotion heeft, dat is wel echt mooi op de Pro's.
Ik heb zelf een 10.5" Pro en het is ook echt een fijn maatje! En ze zijn fantastisch om op te tekenen <3 Alleen heb je natuurlijk wel andere programma's, al komt dit jaar als het goed is wel Photoshop CC volledig voor de iPad uit.

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 22:48

Warboel schreef:
Jaaa daar is die echt perfect voor! Enige nadeel van de Air is dat 'ie een 60 Hz scherm zonder ProMotion heeft, dat is wel echt mooi op de Pro's.
Ik heb zelf een 10.5" Pro en het is ook echt een fijn maatje! En ze zijn fantastisch om op te tekenen <3 Alleen heb je natuurlijk wel andere programma's, al komt dit jaar als het goed is wel Photoshop CC volledig voor de iPad uit.


Oehh, klinkt goed! Ik ben ook wel echt benieuwd naar Procreate, dat klinkt als een erg fijne app! En het zou natuurlijk heel leuk zijn als Photoshop inderdaad naar de iPad komt! Lijkt me vooral heerlijk dat ik strakjes in de zomer gewoon lekker in de tuin digitaal kan schetsen, zonder dat ik loop te hannesen met een laptop en een tekentablet. :D

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:28

Weet niet of het al gevraagd is, kom even onbeschoft binnen vallen :o. maar hoe kan het dat AirPods opeens 40€ duurder zijn geworden en die met de oude prijs nergens te vinden zijn?

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:34

Omdat het naar mijn weten sinds korte tijd de 2e generatie van de Airpods is. Dus deze zullen duurder zijn dan...

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:39

Ricie schreef:
Omdat het naar mijn weten sinds korte tijd de 2e generatie van de Airpods is. Dus deze zullen duurder zijn dan...

Maar als er een nieuwe iPhone uit is ben je toch ook niet verplicht die te kopen. :')

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:41

Nee, de iPhone niet idd. Maar bij de macs is dat vaak ook wel weer het geval. Dus in mijn ogen niet zo heel raad. Apple doet het vaak op deze manier ;)

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:42

Ricie schreef:
Nee, de iPhone niet idd. Maar bij de macs is dat vaak ook wel weer het geval. Dus in mijn ogen niet zo heel raad. Apple doet het vaak op deze manier ;)

S t o m :Y)

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:56


sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:21


Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:01

Sowieso niet bij Apple zelf hoor, die hebben sinds de release van de AirPods altijd 179 euro aangehouden. Dat sommige winkels ze lager verkopen en dan nu de prijs weer opvoeren (en je waarschijnlijk nog de oude AirPods verkopen omdat de nieuwe redelijk schaars zijn nog).. Tsja daar kan Apple natuurlijk niet zoveel aan doen :+

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:14


cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 13:55

Dat was zeker een goede aanbieding. Ik heb ze in februari gekocht voor 179. De oude. Ze waren toen ook moeilijk verkrijgbaar.

Ik heb sinds zaterdag de nieuwe iPad mini. Fijn apparaat hoor! Lekker snel en mooi scherm.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 14:54

Huh :+ ik heb denk ik tussen nu en een half jaar geleden gekeken en daar waren ze nergens zo duur. Mam wilde ze halen voor mijn verjaardag en zei ook al ik had ze in mijn handen een maand geleden en nu opeens zijn ze een stuk duurder.

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 15:09

sureido schreef:
Huh :+ ik heb denk ik tussen nu en een half jaar geleden gekeken en daar waren ze nergens zo duur. Mam wilde ze halen voor mijn verjaardag en zei ook al ik had ze in mijn handen een maand geleden en nu opeens zijn ze een stuk duurder.


Mijn vriend heeft ze afgelopen september nog wel kunnen kopen voor 149. Maar daarna werden ze weer duurder en heb ik ook geen aanbiedingen meer gezien. Ik had ze ook wel goedkoper willen hebben.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 18:15

Oke, help....is er hier iemand die hier raad mee weet?

Mijn iPhone is vol, staat bijna geen app meer op. De grootste geheugen vreter. Mijn foto's en video's.

Nu wilde ik deze via fotolader of foto's van mijn iphone halen om ze daarna te kunnen verwijderen om ruimte vrij te maken.

Maar, nu is het probleem dat deze programma's niks weergeven aan foto's op mijn telefoon. Nu schijnt dit te komen doordat de icloud fotobibliotheek aan staat op mijn iPhone. Om dit uit te zetten moet ik 38 gb vrijmaken op mijn iPhone. Tenminste, om de foto's te bewaren in de volledige resolutie. En dit wil ik uiteraard. Iemand die hier iets mee weet?

Shiloh

Berichten: 19786
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 18:20

Bedoel je dan dat de fotos in de iCloud staan?

op de computer inloggen op iCloud en vanuit daar alles binnen trekken op de computer.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 18:21

Ja, maar niet alles staat op icloud geloof ik. Het probleem is juist dat ik ze van mijn telefoon wil hebben. En dat ik dat via usb dus op geen enkele manier voor elkaar krijg. Via icloud zou de resolutie verlaagd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 13:29

sureido schreef:
Huh :+ ik heb denk ik tussen nu en een half jaar geleden gekeken en daar waren ze nergens zo duur. Mam wilde ze halen voor mijn verjaardag en zei ook al ik had ze in mijn handen een maand geleden en nu opeens zijn ze een stuk duurder.

Ik heb de oude voor mijn vriend in november voor 150 gekocht bij Mediamarkt, maar heb zelf sinds een paar weken de nieuwe versie en die is sowieso echt overal weer duurder. Apple zelf heeft altijd 180 gehanteerd maar je kon op zich bij andere winkels nog wel eens een koopje vinden, nu niet meer.

XxLMMxX
Berichten: 3126
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 13:32

Ik heb een vraagje over virus scanners.
Ik wil voor het eerst een MacBook air kopen.
Een behoorlijke hap uit mijn budget!

Ik las ergens dat je geen virus scanner nodig hebt omdat de Apple software van zichzelf al heel veilig is.
Ik had dat op mijn oude laptops wel altijd, en dan nog kwam er afentoe een virus op die door de scanner niet tegengehouden was.

Hoe hebben jullie dit gedaan?
Hebben jullie echt geen virus scanner ?
En zowel, welke dan?
Ik zie heel veel verschillende, en ik betaal liever wat meer en dat ik echt een goede heb. Dan dat mijn MacBook straks binnen een paar jaar af is.

Shiloh

Berichten: 19786
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 13:36

Ik ben verre van een veilige internet gebruiker, heb nu al 5 jaar Mac en heb nog nooit een virus scanner geinstalleerd. Nooit issues gehad.

hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 20:36

Shiloh schreef:
Ik ben verre van een veilige internet gebruiker, heb nu al 5 jaar Mac en heb nog nooit een virus scanner geinstalleerd. Nooit issues gehad.


Same here, mijn MacBook Air is ook 5 jaar oud, nooit een virusscanner gehad, nooit issues gehad

Lughnassadh

Berichten: 1809
Geregistreerd: 11-08-12

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 22:41

Hier idem!

XxLMMxX
Berichten: 3126
Geregistreerd: 22-03-12

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 23:03

Bedankt voor jullie reacties!
Zo te lezen kan ik het er dus met een gerust hart op wagen.
Dan ga ik het geld van een virus scanner weer in wat anders steken.