[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43418
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 18:42

2 uur en een kwartier gebruik, of 2 uur en drie kwartier gebruik, dat is nauwelijks verschil, dat zou geen 24 uur verschil moeten uitmaken in batterijduur := en je zou verwachten dat daar waar ineens heel veel activiteit is ook het batterijpercentage flink zakt, maar dat zie je nauwelijks terug.
Vrieskou lijkt me sterk, want ik laat mijn telefoon meestal thuis als ik naar buiten ga.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 08:39

Scherm aan geeft niet aan hoeveel je er daadwerkelijk mee doet.
2 uur op bokt scrollen of 2 uur Netflix geeft wel een verschil in batterij.

8nnemiek

Berichten: 43418
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 08:55

Ik kijk nooit video’s. Mijn telefoon gebruik ik vooral om wat te googlen/bokken.
Gisteren heb ik veel foto’s gemaakt, marktplaats advertenties aangemaakt, en je ziet het nauwelijks terug in de batterij..
Afbeelding

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 10:01

Hi, Ik heb -wederom- een iPhone vraag:

De touchscreen van mijn SE vertoont de laatste twee maanden soms kuren. Het lijkt dan alsof er rechtsonderin contact is met het scherm. Scrollen, typen, iets aanklikken lukt daardoor lastig of niet. Dit ontstaat plotseling en is vaak na een uur/nacht weer over.

Software is up to date, uitzetten helpt niet, screen protector eraf maakt geen verschil en ik kan geen handeling bedenken waar het aan gekoppeld is.

Iemand die dit toevallig herkent of weet wat het is?

Es_ther

Berichten: 18718
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 10:05

Heb je m een keer laten vallen?

Shiloh

Berichten: 19786
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 10:40

Klinkt een beetje alsof er een kabel half los zit en net wel net geen contact maakt of zo.

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 10:42

O jee, ja. Hij is in de afgelopen twee jaar wel eens uit mijn hand gevlogen. Al was dit nooit van grote hoogte en altijd met een flink hoesje er omheen.

Zou een los contactje dit kunnen veroorzaken? -O-

Es_ther

Berichten: 18718
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 10:46

Dat kan heel goed de oorzaak zijn hoor!

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 10:54

Heb je hem ook wel eens gereset of enkel uit en weer aan? (Reset: Homeknop en aan/uit knop enkele seconden ingedrukt houden, tot het scherm zwart word, pas weer loslaten als je het apple logo ziet)

Een los contactje is denk ik mogelijk, al schat ik de kans wel erg klein? Die stekkertjes zitten redelijk verpakt tussen de onderdelen (ik heb ze wel eens open gemaakt voor reparatie scherm).

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 11:22

J0anieke schreef:
Heb je hem ook wel eens gereset of enkel uit en weer aan? (Reset: Homeknop en aan/uit knop enkele seconden ingedrukt houden, tot het scherm zwart word, pas weer loslaten als je het apple logo ziet)

Een los contactje is denk ik mogelijk, al schat ik de kans wel erg klein? Die stekkertjes zitten redelijk verpakt tussen de onderdelen (ik heb ze wel eens open gemaakt voor reparatie scherm).

Ik heb hem alleen met de aan/uit knop helemaal uitgezet. Ga hem meteen even resetten, bedankt voor de tip!

ikkeniet

Berichten: 1261
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 23:12

Ik kan sinds 3 dagen niet meer op mijn Iphone, Ipad of Macbookpro via Puffin of Safari meer op mijn facebookaccounts komen.
Ik kan inloggen op mijn account en daarna wel bovenin de facebook taakbalk,
maar de rest van de pagina van facebook blijft helemaal wit
Heel vervelend omdat ik via Puffin een spel speel op facebook. Wat niet kan spelen met Safari.
En mijn zakelijke laptop is een HP, em daar heb ik geen inlogproblemen mee.
Iemand een idee?

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:56

Alles up to date?

Nieuwe iPads aangekondigd!
Air 2019, 10.5 inch en met een A12 Bionic chip met neural engine:
https://www.iculture.nl/ipad/ipad-air-2019/

En de Mini 5, 7.9 inch en ook een A12 Bionic chip.
https://www.iculture.nl/ipad/ipad-mini-2019/

Beide ook geschikt voor de Pencil (1st gen). Ik vind de Mini zo leuk! <3 ik heb hier nog een Mini 3 liggen, ben wel in twijfel om die misschien in te gaan ruilen voor een nieuwe Mini. Heb ook een Pro 10.5” maar soms zou ik willen dat die wat kleiner was. En zo kan ik er ook gewoon lekker op tekenen!

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:57

Oooeh nieuwe ipad mini! <3
Ik heb een mini 2, met een kapot scherm. Hij is verder nog prima, maar dat kapotte scherm vind ik wel irritant.. :')

Liselot

Berichten: 32197
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:59

Ik ben op zoek naar een tablet voor mijn zoontje en eigenlijk alle kindertablets krijgen bedroevende reviews.
Dus nu maar aan het kijken naar een Ipad en dan een goede bumper er omheen.
Budget ligt zo rond de 150 euro en had gezien dat een Ipad air/air2 daar wel voor zou moeten kunnen.
Zijn deze nog een beetje vlot? Of kan ik beter even doorsparen en voor een wat nieuwer model gaan?

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 20:42

Ik zou dan doorsparen voor de ipad 6. Die heb je voor zo’n 330 euro. Daar mee kan je weer jaren vooruit.

Liselot

Berichten: 32197
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 21:21

330 euro is meer dan 2x mijn budget en dat vind ik voor een kindertablet wel heel erg duur.

Enige wat hij doet is youtube kids en wat spelletjes

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:21

Een ipad gaat wel 6 jaar mee. Zo’n goedkoop kindertablet misschien 2 jaar. Buiten dat is ios ook wat veiliger dan android.

Liselot

Berichten: 32197
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:33

Joh, ik ben niet wereldvreemd hoor. Heb al zeker 10 jaar Iphones en macbooks. Maar dik 300 euro voor een tablet voor een 3 jarige gaat me gewoon veel te ver. Als een ipad air 2 ook nog een jaar of 5 meegaat is dat dikke prima

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:14

iPad Air 2 kan opzich nu nog prima voor dat soort dingen hoor :) Hij is natuurlijk wel van 2014 dus nog 5 jaar meegaan is wel een beetje ambitieus denk ik. Dat maakt dan 10 jaar en dat is wel echt lang voor een iPad.
Misschien kan je nog iétsje doorsparen en een iPad 2017 vinden binnen je budget?

iOS 12 wordt sowieso nog ondersteund op de Air 1 en 2, iOS 13 zal gok ik alleen de Air 2 ondersteunen en daarna is het wel klaar denk ik.

Als ik kijk naar bijvoorbeeld de iPad 2, die is ondersteund tot iOS 9, die zit nu in z’n 8e jaar en die zijn nu echt niet best meer te gebruiken. Veel apps niet meer beschikbaar en retetraag.

Dus als je nu een Air 2 koopt, die dus al 5 jaar “oud” is qua hardware, denk ik niet dat die nóg 5 jaar meegaat. 2 moet wel lukken denk ik, 3 wellicht ook nog wel. Hij doet er natuurlijk niet superveel mee (als in geen zware dingen) maar vooral spelletjes ondersteunen vaak oudere iOSsen niet dus dan kan hij ze niet meer spelen.

Maarja, als hij hem over een paar maanden aan diggelen laat vallen is het ook weer zo zonde als je er meer dan dat aan uitgegeven hebt. Daarom zou ik sowieso geen 6th gen doen, zo’n oudere generatie is helemaal prima voor kinderen om lekker wat spelletjes op te doen en te YouTuben.

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 00:03

Liselot schreef:
Joh, ik ben niet wereldvreemd hoor. Heb al zeker 10 jaar Iphones en macbooks. Maar dik 300 euro voor een tablet voor een 3 jarige gaat me gewoon veel te ver. Als een ipad air 2 ook nog een jaar of 5 meegaat is dat dikke prima


Waarom vraag je dan onze mening?

Dorus

Berichten: 13219
Geregistreerd: 06-04-04

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 01:01

Volgens mij heeft mijn moeder een air2. Tijdje terug was het scherm gesneuveld (door een van de kleinkinderen laten vallen?) en dat was nog een hele klus om een vervangend scherm te vinden, echt goedkoop was dat ook niet.
Die zat overigens niet in zo’n kidsproof bumper, maar wellicht iets om in de overweging mee te nemen.
Mijn zusje heeft overigens voor haar zoontjes ook een gebruikte gekocht voor een soortgelijk budget. De oudste heeft hem al ruim 3 jaar en doet het nog prima!

8nnemiek

Berichten: 43418
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 07:14

Wij hebben de eerste air nog.
Ik merk er totaal niets aan dat ie ‘verouderd’ is. Dat ding voelt nog aan alsof ie net uit de doos komt. Hartstikke snel, en doet alles wat ie moet doen. Enige merkbare verschil met de nieuwe van mijn ouders is de vingerafdruk herkenning.

Liselot

Berichten: 32197
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 07:50

cynthiar schreef:
Liselot schreef:
Joh, ik ben niet wereldvreemd hoor. Heb al zeker 10 jaar Iphones en macbooks. Maar dik 300 euro voor een tablet voor een 3 jarige gaat me gewoon veel te ver. Als een ipad air 2 ook nog een jaar of 5 meegaat is dat dikke prima


Waarom vraag je dan onze mening?


Ik mag jouw mening prima naast mij neer leggen ook al vraag ik er om.
Ik vraag voornamelijk of er voor mijn budget een ipad te vinden is waar een klein kind wat spelletjes op kan doen en mee op youtube kan. En wat ik in de andere reacties lees lukt dat prima met een air/air2

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 09:25

Maar ik vraag me af of die modellen te koop zijn dan voor jouw budget. Ik dacht dat die ook wel boven de 200 euro uitkomen.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 09:50

Tweedehands kun je die makkelijk vinden voor die prijs denk ik.
Of eventueel refurbished.

Mijn iPad 2 gaat ook al jaren mee en ding is idd nog als nieuw. Erg blij mee.