[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 02:04

Sorry dat ik hier zomaar kom binnenvallen, maar ik heb een vraag over de iPhone SE. Hoe realistisch is het om te verwachten dat een 2 jaar oude SE met een net vernieuwde batterij nog twee jaar mee kan gaan?

Ik hoorde namelijk dat het een veroudert model is en de updates al niet meer goed aansluiten (klopt dit?). Zelf merk ik momenteel nog niks aan mijn SE, maar ik wil niet over een halfjaar als ik aan een simonly abonnement vastzit alsnog een nieuwe telefoon moeten kopen omdat hij traag wordt of de batterij het begeeft :+

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:03

Ik heb bij de mijne de batterij net laten vervangen. De verkoper zei dat er gemakkelijk nog 2 jaar mee kon, ook qua updates. Een SE is eigenlijk een 6 in een ander jasje.

J0anieke

Berichten: 4927
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:35

Aria_zz schreef:
Ik heb bij de mijne de batterij net laten vervangen. De verkoper zei dat er gemakkelijk nog 2 jaar mee kon, ook qua updates. Een SE is eigenlijk een 6 in een ander jasje.

6S zelfs! :)

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:12

Nog beter! :D

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:45

Ik heb ook de SE en ik verwacht er ook zeker nog 2 jaar mee te doen. Ik heb hem ook nog geen jaar. Vorig jaar in maart gekocht.
Ik heb een Simonly van Simyo, na een jaar kan je elke maand opzeggen.

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 16:26

Bedankt voor jullie reactie! Heel fijn om te horen dat volgens jullie de SE nog even mee kan. Ik ga op zoek naar een simonly abonnement :)

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 16:28

dan vraag ik hetzelfde. ik heb een iphone 7 bij mn abonnement nu bijna twee jaar. nu moet ik een nieuwe. denken jullie dat ik nog twee jaar met deze telefoon kan of is het handiger een nieuwere telefoon bij een abbonement te nemen?

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 16:31

Trui schreef:
dan vraag ik hetzelfde. ik heb een iphone 7 bij mn abonnement nu bijna twee jaar. nu moet ik een nieuwe. denken jullie dat ik nog twee jaar met deze telefoon kan of is het handiger een nieuwere telefoon bij een abbonement te nemen?


Ik heb precies dezelfde situatie (dus ook een 7 :') )

Ik heb een sim only abonnement voor 1 jaar afgesloten :) kostte maar 1 euro per maand meer en bij tele2 hebben ze zelfs eentje die je maandelijks op kan zeggen. Scheelt toch echt wat per maand!

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 16:42

Ik heb de iPhone 7 nu ook 2 jaar en wacht tot volgend jaar september met de nieuwe lijn.
Dus ik vind dat ie nog een klein jaartje mee moet :D .

Zie ook nog veel mensen met een 6(s) rondwandelen, en daar hoor ik ook van dat die nog updates enzo krijgt.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 17:24

mmm dan ga ik maar voor sim only en als mn telefoon echt niet meer mee kan zou ik een nieuwe moeten kopen

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:44

Een model krijgt zo’n 5 jaar nog updates van Apple. 5s kon dit jaar ook nog updaten.

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:26

Goedemorgen, een leek mbt iPhone hier. :)

Ik heb nu een Android OnePlus5t vanwege de dual SIM. Zo hoef ik op de werkvloer niet met 2 telefoons te lopen en kan ik op vrije dagen de werksim uitschakelen. Echter ben ik wel op beide sims te bereiken - ideaal!

Maar ook op het werk merk ik dat Apple de overhand neemt en langzaam aan vraag ik mij af of een volgende telefoon geen Iphone wordt. Principieel ben ik vanwege de prijs tegen Apple maar goed gezien de functionaliteit begin ik te twijfelen.

Echter bestaan er wel betaalbare iPhones die op deze manier dual SIM zijn? En betaalbaar, want ik ga never geen 600 of meer uitgegeven aan een telefoon. :=

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:36

Voor 600 euro zul je alleen oudere modellen iPhones kunnen kopen. Duaal Sim is in theorie pas sinds de meest recente modellen aanwezig in iPhone. Alleen daar heb je nog niks aan, want de tweede Sim is een elektronische en geen fysieke Sim en er zijn nog geen providers in Nederland die dat ondersteunen.

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:40

iPhone heeft geen dual sim in NL. Alleen de nieuwste xs en xr hebben dual sim maar dan met een e-sim.
En dat betekent dat je maar 1 telefoon nummer kan gebruiken en niet beide tegelijk.
(begreep ik)

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:41

Shiloh schreef:
Voor 600 euro zul je alleen oudere modellen iPhones kunnen kopen. Duaal Sim is in theorie pas sinds de meest recente modellen aanwezig in iPhone. Alleen daar heb je nog niks aan, want de tweede Sim is een elektronische en geen fysieke Sim en er zijn nog geen providers in Nederland die dat ondersteunen.


Twijfels bij deze dan ook opgelost. :Y)
Ik las dit al op google maar wilde toch even informeren hier, bedankt!

Lughnassadh

Berichten: 1817
Geregistreerd: 11-08-12

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 21:16

Heeft iemand hier een idee? Ik heb sinds gisteren een iPhone XR en die krijg ik niet gekoppeld met mijn Apple Watch. Met mijn iPhone 5 lukte dit probleemloos.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:08

Wat lukt er precies niet?

Lughnassadh

Berichten: 1817
Geregistreerd: 11-08-12

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:15

Ik open de watch app op mijn iPhone. Dan moet ik mijn watch in dat vakje “zetten” en dan zou hij automatisch moeten gaan koppelen. Dat pakt hij dus niet. Ook handmatig niet want hij vind de naam van mijn watch niet en ik krijg ook geen toetsenbord om hem in te voeren. Op mijn iPhone staan Bluetooth, WiFi en 4G aan. Op mijn watch de WiFi. Had ik de watch op mijn vorige mobiel moeten ontkoppelen? Dat kan nog gewoon want die heb ik nog.

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:40

Ik heb geen idee hoor, want ik heb geen watch, maar verbinden die dingen niet via Bluetooth? Dus moet op je watch de Bluetooth niet ook aan?

Lughnassadh

Berichten: 1817
Geregistreerd: 11-08-12

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:44

Klopt, maar die staat altijd aan. Daar zit geen aan/uit functie op.

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 23:06


Lughnassadh

Berichten: 1817
Geregistreerd: 11-08-12

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 23:50

Waarom kon ik dit nu niet vinden! Ik ga er morgen mee aan de slag. Eens kijken of het gaat lukken. Dank je!

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:35

Ik heb geen idee of dit hier mag of niet, maar ik ben even benieuwd naar jullie meningen. Ik wil mijn iPad 2018 32gb verkopen. Hij ligt hier in de kast te verstoffen en er wordt niks mee gedaan. Ik zal deze dan verkopen inclusief apple pencil en Logitech hoes met toetsenbord.

De ipad werkt nog naar behoren; hij is 10 keer gebruikt en toen in de kast terechtgekomen. De doos zit er nog bij en de originele oplaadkabel ook.
De Apple Pencil werkt ook nog helemaal goed; de originele doos zit er bij, echter zit er nog maar 1 opzetpunt bij ( je krijgt er 2 bij) en ben ik het koppelstukje voor de oplaadkabel kwijt. Hij kan dus alleen nog maar in de iPad worden opgeladen.
De hoes werkt ook helemaal goed; de doos ben ik wel kwijt. Maar de oplaadkabel zit er nog wel bij. De hoes heeft vrijwel geen krassen.

Wat zouden jullie voor dit hele pakket vragen? Ik vind het een beetje lastig omdat ik dus bij de Apple pencil dat oplaadstukje kwijt bent.

Edit: dit is dus geen verkooppraatje ofzo. Ik ben gewoon benieuwd wat jullie ervoor zouden geven.

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:43

Ik heb even een vraagje. Op m’n iphone kan ik foto’s en filmpjes verplaatsen naar de map ‘verborgen’. Dan zijn ze niet meer zichtbaar tussen je andere foto’s. Echter als je gewoon naar foto’s -> albums -> verborgen gaat, kan je er gewoon bij. Is er een mogelijkheid om daar een beveiliging op te zetten? Ik kan het niet vinden :Y)

Warboel
Berichten: 14703
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:16

MarJon schreef:
Ik heb geen idee of dit hier mag of niet, maar ik ben even benieuwd naar jullie meningen. Ik wil mijn iPad 2018 32gb verkopen. Hij ligt hier in de kast te verstoffen en er wordt niks mee gedaan. Ik zal deze dan verkopen inclusief apple pencil en Logitech hoes met toetsenbord.

De ipad werkt nog naar behoren; hij is 10 keer gebruikt en toen in de kast terechtgekomen. De doos zit er nog bij en de originele oplaadkabel ook.
De Apple Pencil werkt ook nog helemaal goed; de originele doos zit er bij, echter zit er nog maar 1 opzetpunt bij ( je krijgt er 2 bij) en ben ik het koppelstukje voor de oplaadkabel kwijt. Hij kan dus alleen nog maar in de iPad worden opgeladen.
De hoes werkt ook helemaal goed; de doos ben ik wel kwijt. Maar de oplaadkabel zit er nog wel bij. De hoes heeft vrijwel geen krassen.

Wat zouden jullie voor dit hele pakket vragen? Ik vind het een beetje lastig omdat ik dus bij de Apple pencil dat oplaadstukje kwijt bent.

Edit: dit is dus geen verkooppraatje ofzo. Ik ben gewoon benieuwd wat jullie ervoor zouden geven.


Ik zou denk ik op 275 inzetten voor de hele set?
Dat koppelstukje kan je gewoon bestellen hoor, dus dat zou geen probleem moeten zijn voor de kopers als ze opladen via de iPad niks vinden.