[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 19:55

Ik kwam van een mini naar een iPad Air begin 2020, met een pencil 2. Heel tevreden van, scherm vind ik niet te groot niet te klein, voor zowel typen als noteren.
Snel en doet wat het moet, maar is geen pro dat het zoveel programma’s aankan natuurlijk.

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 20:12

MoniqueT schreef:
De iPadPro is best wel groot,


De pro komt ook in 11 inch en die is helemaal niet zo groot en is in feite even groot als de iPad Air.

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 20:28

Klopt en ik denk dat beiden voldoen.

Farjen

Berichten: 8023
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 22:35

Hoi iedereen, ik heb niet álles gelezen dus hopelijk val ik niet teveel in herhaling :o
Ik heb vandaag alweer mijn iPhone 13 pro laten vallen. Alleen deze keer zit er een barst op mijn scherm. Hopelijk is het enkel mijn screenprotector en niet het scherm zelf...
Vroeger had ik om die reden altijd book cases als hoesje.

Maar bestaat dat voor de iPhone 13 pro MET magsafe?
Ik kan het niet direct vinden online -O-

Andere val-bestendige opties zijn ook welkom :D

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 23:32

Ik zou eens zoeken op MagSafe folio. Dan heb je van die book cases die op basis van MagSafe aan je telefoon koppelen en daardoor ook heel makkelijk te verwijderen zijn wanneer je MagSafe voor iets anders nodig hebt.

Overigens kan ik echt heel heel heel hard de cases van mous aanraden. Ze kosten wat, maar ze zijn écht heel goed.

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 23:39

Ik heb al heel lang hoesjes van Otterbox met screenprotector ook van hen. Ik ben echt onhandig en mijn telefoon valt vaak en hard ook. Tot nog toe met de Otterbox nog nooit een kapot scherm vanwege de opstaande rand en goede hoesjes.

Ik heb er zelfs nu een met 'handvat': https://www.otterbox.nl/nl-nl/grip-ipho ... 89376.html

Lugea

Berichten: 1669
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 21:30

Ik heb echt totaal geen verstand van telefoons, dus vandaar dat ik mijn vraag even hier stel. Ik heb nu een iPhone 12 mini, maar daarvan gaat de batterij toch wel erg hard achteruit en mijn telefoon wordt in z’n algemeen een stuk trager. Ik heb dus besloten dat hij wel aan vervanging toe is, maar welke wordt het dan? Ik ging in eerste instantie kijken naar een iPhone 13 mini of iPhone 14 mini, maar nu las ik weer ergens dat de “mini-versie” een minder lange batterijduur heeft dan de gewone versie. Klopt dat? En zouden jullie adviseren dan voor de iPhone 14 te gaan of is de 13 ook nog prima? Ik ben niet iemand die hele spannende dingen van haar telefoon vraagt, maar ik vind het wel fijn al ik wat kan scrollen op bokt, Facebook, Instagram en misschien een keer een spelletje kan doen zonder dat ik de batterij direct af zie lopen. :+ Daarnaast vind ik het leuk om foto’s te maken, maar daar moet je je ook niet te veel bij voorstellen.

8nnemiek

Berichten: 43471
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 07:28

De 14 mini bestaat niet, toch? Dan kom je vanzelf bij de 13 mini uit.
Hoe slecht is je batterij nu? Je kan hem ook gewoon laten vervangen, dat scheelt een hoop geld. Mijn 12 mini is nog net zo snel als toen ik hem kocht.

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 07:53

Mijn 12 mini is bijna 2 jaar oud en echt een ramp met de batterij. Ik ben ook aan het onderzoeken of ik een nieuwe batterij wil, of een externe mini oplader.

Suzanne F.

Berichten: 49404
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 08:01

Hier ook een 12 mini en geen problemen met de batterij. Denk er nog niet aan om hem in te ruilen hoor. Prima ding. Enige is dat hij snel warm wordt in de zon. Sneller dan de andere die ik had. Als deze wat zonlicht vangt wordt hij meteen donkerder en dan wordt hij steeds donkerder, heel vervelend.

Lugea

Berichten: 1669
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 08:46

Ik weet dat ik de batterij zou kunnen vervangen, maar ik zou ook graag wat meer geheugen willen en koop dan eerlijk gezegd liever een nieuwe telefoon, dan kan deze door naar m’n neefjes o.i.d. Hij is daarnaast wel aanzienlijk trager dan de iPhone 14 Pro van m’n broertje. Nu is dat voor mij niet het belangrijkste, maar ik merk dat hij gewoon oud aan het worden is en dan vind ik het zonde om er van alles aan te gaan sleutelen.

Die nieuwe telefoon komt er dus. Mijn vraag is dus meer: is de batterij van de 13 mini net zo’n ramp? Want dan neem ik liever de “gewone” versie. Ik vind dat een telefoon toch wel een dag mee moet kunnen zonder gekke dingen te doen.

8nnemiek

Berichten: 43471
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 09:07

Hoe lang werk je op de telefoon per dag? Ik zit rond de 3 uur, en mijn telefoon gebruikt dan zo’n 75% van z’n batterij.
Ik laad meestal tot 80% om de batterij te sparen en met die 80% red ik het altijd perfect om een hele dag door te komen.
Zo ziet mijn grafiek eruit:
Afbeelding

Bij ‘batterijconditie’ kun je zien hoe de staat van je huidige batterij is.

Lugea

Berichten: 1669
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 09:17

Het wisselt nogal hoeveel ik per dag op m’n telefoon werk (sommige dagen nauwelijks namelijk), maar op een gemiddelde dag zit ik wel aan de 3 uur gebruikerstijd. Ik heb ook wat apps die ik voor m’n werk moet gebruiken en die vreten helaas energie. De batterijconditie staat op 85%, maar in de praktijk kom ik geen “gewone” dag door. En dan wordt hij in de auto ook twee keer een half uur opgeladen. Ik moet soms echt bewust bepaalde apps (bijv. Instagram) niet openen als ik een dagje weg ben omdat ik niet het risico wil lopen zonder batterij te komen zitten. Dat vind ik gewoon niet prettig. Overigens had ik deze problemen eerst niet hoor, toen ging hij rustig 2 dagen mee zonder tussendoor op te laden.

Voor mij is de knoop dus echt wel doorgehakt dat hij vervangen gaat worden voor een nieuwere versie (mijn neefjes gaan dan nog heel blij zijn met deze telefoon en kunnen de batterij vervangen indien nodig). De vraag is voor mij alleen is het dan verstandig om weer voor de “mini-versie” te gaan, of kan ik beter de normale versie nemen omdat ik gelezen heb dat de batterijduur van de mini’s sowieso wat minder is dan de normale? Of ik wel/geen nieuwe telefoon moet kopen is al wel besloten. :o Ik heb me er al een paar weken mentaal op voorbereid dat het veel geld gaat kosten, dus die kogel is al door de kerk.

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 12:55

De batterijduur van de normale versies is over het algemeen beter dan de mini versies. Ik zou dan voor de gewone 13 of 14 gaan.

Lugea

Berichten: 1669
Geregistreerd: 25-10-17

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 16:28

Bedankt voor je reactie! Dan ga ik inderdaad kijken naar de gewone 13 of 14. :j

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 17:06

Een mini is ook niet te vergelijken met een Pro.

Lugea

Berichten: 1669
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 13:46

Ik las inderdaad dat de pro een nog betere batterij heeft, dus denk dat het dan de iPhone 14 Pro gaat worden. Ik ga er zo even voor op stap. :)

Yummy

Berichten: 427
Geregistreerd: 01-04-20
Woonplaats: Drenthe

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 15:36

Hi!

Ik heb momenteel een Iphone 11, wil van de zomer een nieuwe telefoon aanschaffen. Een iphone 13 of 14. Wat zijn nou de echte verschillen tussen deze 2?

8nnemiek

Berichten: 43471
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 13:42

Zijn er hier mensen die een trackpad gebruiken in plaats van een muis bij de imac?
Ik begin het een beetje zat te worden dat ik bij mijn oude (1e gen) magic mouse steeds de batterijen moet vervangen, en wil dus upgraden naar een muis of trackpad met accu. De trackpad lijkt me fijn, maar vraag me af of ik de muis niet ga missen.

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 13:58

ja, ik, eerst een trackpad op batterijen en daarna bekabeld, ik wilde niet meer anders. Nu heb ik een Macbook en daar wil het niet mee, dus moet ik weer een vreselijke muis...... ik haat dat ding!

8nnemiek

Berichten: 43471
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 14:06

Fijn dat de trackpad zo goed beviel!
Waar gaat het mis bij de Macbook? Ik wil hem eigenlijk ook met de Macbook gaan gebruiken := Heb je de trackpad van Apple, of een ander merk?

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 14:10

8nnemiek schreef:
Fijn dat de trackpad zo goed beviel!
Waar gaat het mis bij de Macbook? Ik wil hem eigenlijk ook met de Macbook gaan gebruiken := Heb je de trackpad van Apple, of een ander merk?

hier huis zijn ze van Apple en ook van andere merken. de Macbook vertikt het om ze te herkennen, we hebben er meerdere en geen van allen wil ie zien, helaas

8nnemiek

Berichten: 43471
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 14:29

Wat vreemd zeg! Ik verwacht dat het bij mij wel gaat werken, nooit eerder problemen gehad met een verbinding, maar ik zal voor de zekerheid alles voorzichtig open maken als ik em koop zodat ie nog terug kan als het echt nodig zou zijn :Y)

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 11:50

vanmorgen kreeg ik een mailtje over de fotostream die ze gaan afschaffen bij Apple.
Ik heb geen idee of ik dat heb en ik zou erg balen als ineens mijn 50000 foto's van de afgelopen 10 jaar weg zouden zijn.
https://support.apple.com/nl-nl/HT210705

Ik krijg ook niet op al mijn apparaten de foto's te zien, op mijn MacBook bv zie ik niets, vroeger op mijn Imac ook niet. Op de iPad komt wel eens een foto van mijn telefoon bij de foto's te staan maar niet allemaal.

Ik ben gewoon te oud voor dit gedoe, hoe de iCloud werkt, snap ik ook al niet. -O-

nienke555

Berichten: 4933
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 12:09

Bij mij staan in mijn fotostream eigenlijk altijd automatisch de 1000 meest recente foto’s. Heb het altijd een nutteloos mapje gevonden :') Als er dan weer nieuwere foto’s gemaakt zijn verdwijnen de achterste/oudste dus automatisch uit dit mapje.

Afbeelding