[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:48

ik kwam ook van de 8+ af en ben naar de 11 gegaan vorig jaar. Bevalt me prima, hangt alleen net zo snel aan de lader als de 8+, moet op een dag 2 x bij laden.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:31

Ik vind de batterij slecht geworden sinds de update.
Heb de xs en heb nog 90% capaciteit. Verder is het een heerlijk toestel! Heb m 1,5 jaar en doet het nog perfect :).

J0anieke

Berichten: 4879
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 18:32

Ik wil nog tot september wachten op de iPhone 12, maar man want duurt augustus dan ineens lang.. _O-

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 18:34

iPhone 12 komt een paar weken later dan normaal :roll: .
Ik zat er ook op te azen :')

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 20:06

J0anieke schreef:
Ik wil nog tot september wachten op de iPhone 12, maar man want duurt augustus dan ineens lang.. _O-

Word wel oktober of later afhankelijk welk model je wilt :D

J0anieke

Berichten: 4879
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 06:58

Ja ik heb het gelezen. Gelukkig heeft Apple gezegd 'een paar weken' en kloppen waarschijnlijk de voorspellingen van december of zelfs volgend jaar waarschijnlijk niet. :)

CalipsoLover

Berichten: 5563
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 10:40

Ik meld me hier ook even. Kleine 2 jaar geleden heb ik de Iphone 8 plus gekocht omdat dat toen de telefoon was met de beste camera. Verzekering op genomen en hij was gevallen dus ik kreeg een nieuwe. Nu 6 maanden later en de batterij is kapot. Iphone valt soms random uit en start vanzelf weer op. Soms is dit 5x op 10minuten tijd dus echt oervervelend. Heb hem gisteren dan maar binnen gedaan bij Apple, hij is opgestuurd en krijg dan binnenkort te horen of het nog binnen de garantie valt of niet. Nu zijn de garantievoorwaarden van Apple wel echt bagger naar mijn mening dus zie ik het nog snel gebeuren dat ik nog +100 euro moet gaan opleggen voor een nieuwe batterij. Twijfel om op termijn dan gewoon niet te wachten op de Iphone 12 of de 11 Pro te gaan kopen, ik kan btw vrij kopen dus dat geeft me wel al een voordeel. Ik zit in de journalistiek en een goede telefoon is dus echt wel een must. Wat denken jullie?

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 10:51

Afbeelding
Wat kan hier gebeurd zijn? Mijn oude Iphone 6 haalde ik zo uit z’n doosje dat in een lade lag.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 10:52

Bedoel je met verzekering Apple Care?

Ik denk dat je met zowel de 12 als 11 pro gewoon een top telefoon hebt.

Punt is wel dat we nu op zo’n omslag punt voor 5g zitten. De 11 pro ondersteunt dat niet. De 12 hoogstwaarschijnlijk wel.

Zelf ga ik in ieder geval het uitzingen met mijn XS tot een model dat 5G ondersteunt en de 5G dekking goed is.

Ik heb zelf de XS. De NFC werkte alleen niet, had ook nog nooit gewerkt. Zat nog binnen de twee jaar garantie. Uiteindelijk is het toestel vervangen (voor een refurbished ding). Heb nu dus net praktisch een nieuwe, inclusief dus een nieuwe verse batterij. Dus kan met deze nog wel een tijdje vooruit.

Heb recent ook flinke investering gedaan in een iPad Pro en sinds ik dat ding heb zit ik veel minder op mijn telefoon. Dus het heeft allemaal ook wat minder haast. Ga dus denk ik nog minimaal een jaar verder met deze.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 10:53

Morrie schreef:
[ [url=m/oaFeYL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat kan hier gebeurd zijn? Mijn oude Iphone 6 haalde ik zo uit z’n doosje dat in een lade lag.


Oei! Dat kan toch bijna niet uit zichzelf gebeurd zijn? Zeker dat er niemand aan heeft gezeten? Geen nieuwsgierige kinderen in de buurt?

CalipsoLover

Berichten: 5563
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 10:59

Shiloh schreef:
Bedoel je met verzekering Apple Care?

Ik denk dat je met zowel de 12 als 11 pro gewoon een top telefoon hebt.

Punt is wel dat we nu op zo’n omslag punt voor 5g zitten. De 11 pro ondersteunt dat niet. De 12 hoogstwaarschijnlijk wel.

Zelf ga ik in ieder geval het uitzingen met mijn XS tot een model dat 5G ondersteunt en de 5G dekking goed is.

Ik heb zelf de XS. De NFC werkte alleen niet, had ook nog nooit gewerkt. Zat nog binnen de twee jaar garantie. Uiteindelijk is het toestel vervangen (voor een refurbished ding). Heb nu dus net praktisch een nieuwe, inclusief dus een nieuwe verse batterij. Dus kan met deze nog wel een tijdje vooruit.

Heb recent ook flinke investering gedaan in een iPad Pro en sinds ik dat ding heb zit ik veel minder op mijn telefoon. Dus het heeft allemaal ook wat minder haast. Ga dus denk ik nog minimaal een jaar verder met deze.

Nee, verzekering heb ik 6 maanden geleden opgezegd toen ik een nieuw toestel kreeg omdat de vorige gebarsten was. Dit moet dus gewoon nog onder de klassieke garantie van 2 jaar vallen. Maar als ik dan nog ga moeten opleggen voor een nieuwe batterij weet ik niet goed wat ik ga doen. Heb nu ook wel een zeer recente macbook pro maar mijn Iphone is toch nog mijn meest gebruikte communcatiemiddel, ook voor school/werk, heb tenslotte nog eens mobile video reporting.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:01

Heb je rechtstreeks bij Apple gekocht?

CalipsoLover

Berichten: 5563
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:05

Shiloh schreef:
Heb je rechtstreeks bij Apple gekocht?

Switch, officiele apple verdeler in België, je hebt hier maar 1 gewone apple winkel en die zit in Brussel.
Laatst bijgewerkt door CalipsoLover op 18-08-20 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:06

Shiloh schreef:
Morrie schreef:
[ [url=m/oaFeYL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat kan hier gebeurd zijn? Mijn oude Iphone 6 haalde ik zo uit z’n doosje dat in een lade lag.


Oei! Dat kan toch bijna niet uit zichzelf gebeurd zijn? Zeker dat er niemand aan heeft gezeten? Geen nieuwsgierige kinderen in de buurt?

nee, kinderen komen hier niet en er komt verder niemand in mijn lades.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:13

CalipsoLover schreef:
Shiloh schreef:
Heb je rechtstreeks bij Apple gekocht?

Switch, officiele apple verdeler in België, je hebt hier maar 1 gewone apple winkel en die zit in Brussel.


Heb je hem wel ook via Switch ingeleverd dan? Want in principe geldt de 2 jaar Europese consumenten garantie alleen bij bedrijf die het verkocht. Niet bij de fabrikant (eerste jaar ook bij fabrikant)

Ik heb daar met mijn NFC gedoe met KPN nog een hele discussie gehad. Die stuurde hem tot 2 keer toe terug met “geen defect”, en in de kpn winkel bleven ze aandringen dat ik hem dan maar rechtstreeks naar Apple zou sturen.

Nee! Want ik heb geen garantie bij Apple. Ik heb garantie bij jullie!

Wat dat betreft, als er verder geen duidelijke schade op zit, zou die gewoon onder garantie moeten vallen. Maar hoogstwaarschijnlijk niet als die rechtstreeks naar Apple is gegaan.

CalipsoLover

Berichten: 5563
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 12:38

Ja tuurlijk is die gewoon bij de winkel ingeleverd waar ik hem gekocht heb. Zou raar zijn moest dat niet zo zijn :+ Ik denk ook niet dat zij ze naar Apple sturen, maar gewoon zelf reparatie doen, alles loopt wel gewoon officieel. Denk dat de garantie wel gewoon van Apple is, dus ook volgens die voorwaarden verloopt. Gefeliciteerd btw!

J0anieke

Berichten: 4879
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 16:07

Morrie schreef:
[ [url=m/oaFeYL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat kan hier gebeurd zijn? Mijn oude Iphone 6 haalde ik zo uit z’n doosje dat in een lade lag.

Kun je zien of de batterij nog normaal is of uit is gaan zetten?

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 16:19

CalipsoLover schreef:
Ja tuurlijk is die gewoon bij de winkel ingeleverd waar ik hem gekocht heb. Zou raar zijn moest dat niet zo zijn :+ Ik denk ook niet dat zij ze naar Apple sturen, maar gewoon zelf reparatie doen, alles loopt wel gewoon officieel. Denk dat de garantie wel gewoon van Apple is, dus ook volgens die voorwaarden verloopt. Gefeliciteerd btw!


In principe zou het dan gewoon onder garantie moeten vallen. Als zij zeggen van niet zou ik daar zeker tegen protesteren. Bij normaal gebruik heb je volgens Europees recht gewoon recht op twee jaar garantie. Hoe Apple en Switch dat onderling regelen is hun probleem. Switch heeft een garantie verplichting naar jou van 2 jaar en moeten dat nakomen. Kortom. De garantie voorwaarden van Apple hebben er niet veel mee te maken. Jou “aankoop contract” is met Switch.

Zit de telefoon vol butsen en barsten is het een ander verhaal natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 18-08-20 16:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 16:20

J0anieke schreef:
Morrie schreef:
[ [url=m/oaFeYL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat kan hier gebeurd zijn? Mijn oude Iphone 6 haalde ik zo uit z’n doosje dat in een lade lag.

Kun je zien of de batterij nog normaal is of uit is gaan zetten?

Hij functioneert gewoon

J0anieke

Berichten: 4879
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:53

Dat was niet mn vraag. _O-
Hij kan nog functioneren als de batterij opgezwollen is. Wel gevaarlijk om hem dan te gebruiken. Kans is groot dat hij gaat barsten en de giftige stoffen in de batterij vrij komen.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:53

ik zou niet weten hoe ik bij die batterij moet komen om te kijken of hij er normaal uit ziet. Ik kan ook niet naar de reparatiemeneer, iets met corona en nergens heen kunnen..... zolang ie het doet, doet ie het. Hij hangt hoog (bijna 4 meter) in keuken als bewakingscamera

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:56

Volgens mij zitten er hier veel mensen met verstand van Apple/de iPhone, dus bij deze even een vraag van mijn kant. Ik heb momenteel een iPhone XR waar ik op zich erg tevreden mee ben, maar hij is voor mij net wat te groot en te zwaar. Door een zenuwbeschadiging in mijn linkerarm is het voor mij wel handig als ik mijn telefoon met een hand kan bedienen en hij niet al te zwaar is. Het liefst zou ik dus weer terug gaan naar mijn oude model: een iPhone SE (oude versie). Hebben jullie een idee hoe lang ik daar qua updates nog mee zou kunnen doen? Ik gebruik mijn telefoon alleen voor Whatsapp, wat scrollen op Facebook en wat kijken op internet.

Ik zag ook dat er een nieuwe versie van de SE is, dus daar ga ik ook zeker even naar kijken. :j

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:06

Morrie schreef:
ik zou niet weten hoe ik bij die batterij moet komen om te kijken of hij er normaal uit ziet. Ik kan ook niet naar de reparatiemeneer, iets met corona en nergens heen kunnen..... zolang ie het doet, doet ie het. Hij hangt hoog (bijna 4 meter) in keuken als bewakingscamera


De iPhone 6S kent dit euvel al heel lang. De batterij zwelt op en drukt het glas eruit. Mijn man had het ook. Voor 50 euro een nieuwe batterij erin en klaar. Er zijn ook in coronatijd veilige oplossingen te bedenken om dingen te laten repararen. In de repairshop waar wij altijd gaan, kan je gewoon op heel veilige afstand wachten.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:08

het is mijn eer-eer vorige telefoon, hij is in feite afgeschreven, doet nu nog dienst als camera om de poes in de gaten te kunnen houden als we er niet zijn, dus ik ga er geen geld meer aan uitgeven.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:21

Shiloh schreef:
Bedoel je met verzekering Apple Care?

Ik denk dat je met zowel de 12 als 11 pro gewoon een top telefoon hebt.

Punt is wel dat we nu op zo’n omslag punt voor 5g zitten. De 11 pro ondersteunt dat niet. De 12 hoogstwaarschijnlijk wel.

Zelf ga ik in ieder geval het uitzingen met mijn XS tot een model dat 5G ondersteunt en de 5G dekking goed is.

Ik heb zelf de XS. De NFC werkte alleen niet, had ook nog nooit gewerkt. Zat nog binnen de twee jaar garantie. Uiteindelijk is het toestel vervangen (voor een refurbished ding). Heb nu dus net praktisch een nieuwe, inclusief dus een nieuwe verse batterij. Dus kan met deze nog wel een tijdje vooruit.

Heb recent ook flinke investering gedaan in een iPad Pro en sinds ik dat ding heb zit ik veel minder op mijn telefoon. Dus het heeft allemaal ook wat minder haast. Ga dus denk ik nog minimaal een jaar verder met deze.


Ik zou sowieso niet speciaal een iphone of toestel kopen vanwege 5g ondersteuning. Heel eerlijk, voor telefoongebruik heb je aan 5g niet meer dan 4g op dit moment. Van 3g naar 4g was voor mobiele gebruik een flinke vooruitgang maar zover is 5g voorlopig nog niet.