Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 10:19

Schuttingen zijn duur inderdaad!
Wij zitten te twijfelen of we dat nog gaan doen, ik doe het liever niet, de schutting die er staat is goed en er groeit heel veel op en naast, dat zou dan allemaal weg moeten. Wel willen we een nieuwe tuin deur, en het liefste een wat bredere, zodat we met de motoren er makkelijk door kunnen. Helaas is dat erg moeilijk te vinden..

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:54

@Blackje
Je kan ook zelf een tuindeur/poort maken?
Het is echt niet zo moeilijk en je kan zelf de breedte bepalen.

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:56

gohya schreef:
@Blackje
Je kan ook zelf een tuindeur/poort maken?
Het is echt niet zo moeilijk en je kan zelf de breedte bepalen.

Ja daar zitten we ook aan te denken.. vriend is handig genoeg, alleen hebben we echt vreselijk tijdgebrek.. :+

EngeltjeS

Berichten: 16644
Geregistreerd: 06-06-03

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:03

Ik lees mee, maar wil ook even reageren :)

Hier zit ook iemand die enorm graag met de tuin bezig wilt gaan.
Helaas heb ik hier een Hedra'klimmer, en jeetje... Die groeit enorn snel zeg. Het is een ramp als je het een tijdje niet bijhoudt, en ook tegen de muren aan klimmen kan ie erg goed. (met een mesje kan je de dunne takjes nog wegkrijgen). Hij is wel groen gevend, alleen hij groeit echt alle kanten op O:)

Zelf ben ik enorm van de bloemen, dus ik lees lekker mee met jullie.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:05

Omdat onze tuin verder redelijk kaal zal blijven, is het mijn bedoeling om echt zo'n klassieke uitstraling te geven aan de tuin met de muurbedekker. Echt zo'n dik pak, dat het bijna een muur lijkt van blaadjes. En dat dat aan 3 zijdes van het terras, dan wordt het m.i. wel heel knus!

Zouden er veel spinnen huizen in zo'n muurbedekker? :=

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:08

Ja! je krijgt veel spinnen in zo'n muur bedekker.
Was voor mij ook de reden dat de klimop helemaal weg ging.

EngeltjeS

Berichten: 16644
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:08

Chubby schreef:
Omdat onze tuin verder redelijk kaal zal blijven, is het mijn bedoeling om echt zo'n klassieke uitstraling te geven aan de tuin met de muurbedekker. Echt zo'n dik pak, dat het bijna een muur lijkt van blaadjes. En dat dat aan 3 zijdes van het terras, dan wordt het m.i. wel heel knus!

Zouden er veel spinnen huizen in zo'n muurbedekker? :=

ik denk het wel :P hahaha

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:09

Ohoh.........

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:33

hihi een hoop spinnen zitten er idd wel in :D
Ik heb er gisteren ook een vogelnestje in ontdekt <3

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:50

Leuk topic!
Wij hadden ook veel klimop in onze tuin, wat een hel, er liepen wekelijks van die harige renspinnen van 12cm groot door het huis := . NIET grappig := .
Sinds we alles hebben weggehaald heb ik geen een spin meer gezien, jeej :D .

We hebben vorig jaar al nieuwe schuttingpanelen geplaatst, maar wij hebben wel 2 hele en 1 halve moeten nemen, omdat onze tuin in een bocht van de straat staat, en dus rond loopt bij de bocht. In de bocht zelf staat een heg, dan een half paneel hardhouten schutting, dan 2 panelen schutting en dan een 4 dubbele poort zodat we met de auto in de tuin kunnen.

We hadden een prieeltje in de tuin die we vorig jaar al gesloopt hebben, omdat ie veel ruimte in beslag nam en je er toch maar net met 2 personen onder kon zitten. De tuin voelt nu iig al een stuk groter :P .

Ik wil graag in de hoek, die rond loopt, een terras maken met leuke meubeltjes, een border langs de schuttingpanelen en een klein grasveldje, om het toch wat groen en ruimtelijk te houden.
Aan de binnenkant van onze heg staan nu van die rietpanelen die half vergaan zijn, echt lelijk, ik wil daar wel nieuwe panelen tegenaan omdat de heg anders wel erg veel doorkijk heeft. En dan vind ik wilgentakken wel leuk :) .

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78557
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:56

Blackje, bij de meeste schuttingboeren kun je een poort op afmeting laten maken. Ook wij hebben een bredere poort voor de motor. Buren hebben er van 1 meter, die van ons is 1.20 meter.

MarliesV

Berichten: 15235
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:24

Blackje: kijk eens bij Houttek in Nijverdal. Die hebben onze schutting ook geleverd voor een hele nette prijs.

Deuren maken ze op elke gewenste breedte. Zijn communicatief niet de meest sterke mensen maar leveren wel echt vakwerk. Als je het niet erg vind om er af en toe ff achteraan te moeten dan is het een aanrader qua adres voor schuttingen.

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:59

Neonlight schreef:
Blackje, bij de meeste schuttingboeren kun je een poort op afmeting laten maken. Ook wij hebben een bredere poort voor de motor. Buren hebben er van 1 meter, die van ons is 1.20 meter.

Thanks, mijn vriend had het ook zo over +/- 1.10, dat moet makkelijk passen :)

MarliesV schreef:
Blackje: kijk eens bij Houttek in Nijverdal. Die hebben onze schutting ook geleverd voor een hele nette prijs.

Deuren maken ze op elke gewenste breedte. Zijn communicatief niet de meest sterke mensen maar leveren wel echt vakwerk. Als je het niet erg vind om er af en toe ff achteraan te moeten dan is het een aanrader qua adres voor schuttingen.

thanks voor de tip, zal eens op google zoeken :)

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:59

Leuk topic! Lees even mee, wij zijn ook druk aan het verzinnen hoe en wat met onze tuin! :)

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:15

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:20

@merel_gomez

Is die tuin nu zo verwaarloosd??of ben je er mee bezig?

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 09:05

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

lillytjuh

Berichten: 3330
Geregistreerd: 28-09-08
Woonplaats: Rosmalen

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:57

Ik heb de tuin op het noorden, valt eigenlijk nog best mee! Zag vandaag de zon al heel ver bij de achterpui komen gelukkig. Was zo bang dat ik niet zoveel in de tuin kon zitten in het voorjaar maar dat is dus een meevaller! Ik zoek een goed adres voor tegels (met leggen er bij) in brabant. Iemand een idee? Moet me er echt eens in gaan verdiepen want het grondwerk is eigenlijk gewoon klaar nu. Zal van de week eens een foto proberen te posten van ons achtertuintje (tis niet zo groot als ik de tuinen van jullie voorbij zie komen)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78557
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:18

Waar in Brabant? Tussen West-Brabant en Oost-Brabant zit best veel afstand nog. :+

Ik refereer even naar een eerdere post, hun doen ook bestrating. Kunt er goede prijsafspraken maken, en dan is die prijs ook die prijs, ongeacht wat er nog tegen zit en zo. Ook qua rekeningen niet moeilijk, o, dat komt wel. :+ Zij zitten tussen Dommelen en Valkenswaard in, Zuid-Oost Brabant dus.

Neonlight schreef:
http://www.daamsvalkenswaard.nl/
Op de fotopresentatie staat de schutting die wij hebben, niet op de eerste, maar foto 5, 8, 9, 10 en 11.

lillytjuh

Berichten: 3330
Geregistreerd: 28-09-08
Woonplaats: Rosmalen

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:31

Rondom den-bosch dus nog net brabant haha

Nell_

Berichten: 11191
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Asperen

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 14:03

Wij hebben afgelopen weekend een tekening gemaakt hoe we onze tuin willen :D

Alleen we twijfelen over het gras. We hebben nu gras, maar ik wil helemaal nieuw. Kunnen we beter grasmatten (graszoden) doen, of zaaien?
Hoelang duurt het voor je gras hebt na het zaaien?
Het gaat om een klein stukje van ongeveer 10m2. Gewoon voor de gezelligheid meer.

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 14:05

Ik zou dan voor zoden gaan, zo duur zijn die niet en dan heb je meteen resultaat en ze zijn eenvoudig te leggen :j

Galeobdolon

Berichten: 1096
Geregistreerd: 27-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 23:27

ik ga binnenkort een heel nieuw plan maken voor de tuin van mijn ouders. in mei gaan er al twee ontiegelijk lelijke struiken uit en mag ik helemaal los gaan! kan ik eindelijk een beetje de theorie in de praktijk brengen.

ik ben nu eerstejaars tuin en landschapsarchitectuur en het is echt een leuke (maar zware) opleiding.

lillytjuh

Berichten: 3330
Geregistreerd: 28-09-08
Woonplaats: Rosmalen

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:33

Nou hier staat de schuur en de schutting inmiddels! Ineens lijkt mijn tuin toch wel errug klein! Gisteren nog voor stenen op pad geweest maar ik vind het toch lastig hoor! Moeten ook nog een stratenmaker zoeken maar die ga ik denk eens via werkspot ofzo vragen. Of iemand uit omgeving den-bosch moet een goede kennen????? hahahaha
Zal eens kijken of ik morgen een foto kan maken, vanmiddag waren de mannen nog hard aan het werk dus dat schoot niet echt op!

Goof

Berichten: 28918
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:40

Ik heb gisteren de hele tuin leeggehaald. Lag nog veel puin van de verhuizing enzo. Tuin is nu leeg, heb de border rondom de planten (die er overigens niet stonden....) weg gehaald. Dus tuin kan nu weer opgeknapt worden! :D
En de buurman laat zeer binnenkort zijn boom kappen, dus dan heb ik ineens een hele lichte fijne tuin! Joepie!