Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anneM_Ajax

Berichten: 2594
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Breukelen UT

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:59

MartineC1711
Wauw! Prachtig! Ik zou zelf alleen de lichte vierkante stenen eruit slopen en gras aanleggen :)
Maar goed ik hou van gras en mijn konijnen ook :P Geeft wel veel onderhoud natuurlijk.
Vindt je het goed als ik de foto's opsla? Moet nog een keer uit huis, en dit vind ik echt super.

BELIZE
Berichten: 143
Geregistreerd: 27-01-09

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:05

Wat leuk, een tuin topic! Mijn vriend en ik zijn net gaan samen wonen en ik wil in het voorjaar met de tuin beginnen. Is wel een joekel van een tuin, dus kan wel wat inspiratie gebruiken!

Ibbel

Berichten: 49218
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:11

Ik zal binnenkort wel wat foto's uploaden van mijn tuin. Is vrij groot overigens, 50 x 50 meter :D

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:40

Black2000 schreef:
Ik heb geen tuin, maar een balkon! Die ga ik van het voorjaar met mijn schoonzus opknappen! Balkon is ong 7 meter breed en 1 meter 25 diep! Lang en smal dus! Ik heb zitten kijken naar lounge-stoelen, maar die zijn allemaal te breed! Dus als er ideeen zijn of foto's dan hou ik me aanbevolen! ( en een deel van het balkon is afgescheiden voor de konijnen! )

Wat denk je van zitzakken ipv loungestoelen? Die nemen minder ruimte in en zitten net zo lekker.

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:53

ApanneM_ajax; tuurlijk! Geen probleem!
Kan het me voorstellen dat je idd gras zou kunnen aanleggen, maar wat je zegt, dat wordt meer onderhoud en daar hou ik niet van! :Y) heb geen groene vingers en besteed liever mn tijd aan de paarden hahaha!

Ibbel

Berichten: 49218
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:55

Gras meer onderhoud? :n Gras is het meest simpele wat er is. 1-2 keer per week maaien en klaar. Dat is veel makkelijker dat een gemengde border bijhouden, moestuinieren of wat dan ook.
Als je met een stuk tuin nog niet weet wat je er mee wilt: zaai gras in, en maai het. Veel beter dan braak laten liggen, want dat geeft me een onkruid, dat wil je niet weten.

boemel

Berichten: 8477
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:01

oh, leuk een tuin topic! Wij moeten dit jaar ook met de tuin aan de slag.
onze achtertuin is ca 19m diep en 17m breed. Alleen de breedte kunnen we lang niet voluit benutten door een aanbouw aan het huis en dan een schuurtje van 3x4.5m.

We hebben nu een terras van 5m diep, dan ca. 11m gras en dan nog ca. 3 meter tuin met allerlei planten.
Ik vind al dat gras maar saai eigenlijk. Net zoals ons terras (witte grindtegels). Achter in de tuin staan lage planten en 1 boom omdat we het uitzicht op het weiland erachter (niet van ons) willen behouden. Ik wil dit jaar eigenlijk vooral een leuk terras aan leggen met nieuw straatwerk.

Iemand nog leuke terras ideeën? Het moet wat knusser aandoen, toch uitzicht naar achteren houden en onderhoudsvriendelijk zijn.

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:08

Ja gras is meer onderhoud ja! :P 1-2 keer per week maaien is mij te veel, ik hoef nu maar 1-2x per jaar onkruid weg te spuiten, en klaar ;)

Wij hadden ook een stuk waar we niet mee wisten wat te doen, toen hebben we er gewoon zwart grind in gestort en daar 3 plantenbakken op, erg leuk al zeg ik het zelf!

Ibbel

Berichten: 49218
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:11

MartineC1711 schreef:
ik hoef nu maar 1-2x per jaar onkruid weg te spuiten, en klaar ;)


En dat komt ieder jaar terug omdat het zich kan uitzaaien. Dat voorkom je niet met 2x per jaar doodspuiten - nog afgezien van wat dat voor het milieu doet...

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:28

Ik laat af en toe mijn shet in de tuin om het korter te eten, als ik hem een graasmasker om die blijft het nog mooi op lengte.

Dit scheelt met maaien een hele hoop werk.

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:16

Ik meld me hier ook even!! Ik heb helaas geen tuin maar wel een balkon, dus zoek nog wel wat ideetjes om dat van de zomer gezellig te maken!

Helaas niet echt een groot balkon maar groot genoeg voor mij alleen (4,3 x 1,25m)

koekimonster

Berichten: 284
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: zuid limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:18

wij gaan misschien dit jaar alles een beetje veranderen we hebben nu heeel veel planten etc. maar we willen het iets moderner gaan maken dus wat strakkere meubels erin enz. we hebben opzich een grote tuin dus dan zou het allemaal wel passen :D

roxiie

Berichten: 7832
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:20

Wij gaan van het zomer ook onze tuin aanpakken.
Er staat nu een veeeeeeelste groot en verrot tuinhuis in, dus die halen wel sowieso weg en verder hebben we nog niet echt er over nagedacht, maar er komen hier vast leuke dingen voorbij :D

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 10:56

Er is al een tijdje niet meer gereageerd in dit topic, nu is het zo'n lekker lenteweertje de laatste dagen.. Echt een weertje om van de tuin te genieten en ermee bezig te gaan!

Zelf bij de Intratuin geweest, aantal planten en kruiden voor de achtertuin gehaald.

Nu zijn we nog aan het kijken wat we met een stukje tuin (2,5 x 2,5) naast het schuurtje doen. We zien er eigenlijk niets van, alleen als je aan komt rijden met de auto. Er staat een boom op het stukje en verder ligt het braak (bij de vorige eigenaren ook al). Een aantal buren kijkt er wel op uit, willen het wel een beetje netjes hebben dus. Nu was ons idee om er bloemen te zaaien. Ziet er vrolijk uit, niet duur en onderhoudsarm. Alleen vroeg ik me af, kan dat wel? Niet dat de buren straks overal van die bloemen in hun voortuin hebben staan? Zaaien ze erg uit? Iemand ervaring?

Zat te denken aan zoiets:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Samo op 22-03-11 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurabram

Berichten: 3379
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: Papecity on the river

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:59

Hé, het topic leeft weer. Lang leve de zon!

Leuk zo'n wilde bloemenveld Samo. Zal misschien onder een boom wat lastig worden, dan heb je waarschijnlijk schaduwplanten nodig.
Uitzaaien doet alles, dus dat ga je toch niet tegen denk ik.

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 11:04

Nee het is een hoge boom, stukje heeft veel zon! Dat is waar..
Denk dat we het gewoon doen, hebben we voor deze zomer een vrolijk bloementuintje, kunnen we altijd volgend jaar nog wat anders bedenken..

Laurabram

Berichten: 3379
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: Papecity on the river

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 11:12

Goed plan, zo'n zakje zaadjes zal je de kop niet kosten en het resultaat is vaak verbluffend.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 11:20

Dit was eerst mijn tuin [gedeelte].
Afbeelding
En nu is die zo [in de zomer].
Afbeelding

Nell_

Berichten: 11191
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Asperen

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 16:40

Leuk topic! Komt goed van pas!
Onze tuin moet gedaan worden.
Nu loopt het scheef af, en is er een stuk gras.

Straks willen we een deel bestraten met mooie tegels, en een stuk nieuw gras erin. En wat leuke plantjes planten :D

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 17:28

Leuk topic!
Ik heb afgelopen weekenden de tuin voorjaarsklaar gemaakt :)
Heb een aantal violen geplant en we hebben een waterval gekocht :D
Afbeelding
Hebben nu de lege stukken opgevuld met boomschors :)

Verder in bakken nog wat violen gedaan, de narcissen en tulpen komen weer naar boven en ga nog een keer wat andere plantjes halen :D Ook hebben we een vlinderstruik gepland.

We hebben er witte tegels inliggen, we willen nog eens mooie tuintegels aanleggen. Her en der wat stukjes aarde waar plantjes ed inzitten. Oftewel: Nog een hoop plannen :D

Freedom1
Berichten: 1954
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 17:44

prachtige tuin gohya!!

Ikzelf heb hier ook een tuin! Maar ook niet zo groot hoor. Op twee jaar tijd is het veel mooier geworden (ik huur het huis). En nu staan de narcissen, en blauwe druifjes in bloei! Ook staan er kleine viooltjes en nog wat primula's!

Akselhout is best wel een goede oplossing en mooier dan stenen!! Hier kan je dat gratis ophalen bij de gemeente

caj2008
Berichten: 1433
Geregistreerd: 09-04-09
Woonplaats: Friesland

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 17:51

ik lees even mee

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:32

Charlot schreef:
prachtige tuin gohya!!

Ikzelf heb hier ook een tuin! Maar ook niet zo groot hoor. Op twee jaar tijd is het veel mooier geworden (ik huur het huis). En nu staan de narcissen, en blauwe druifjes in bloei! Ook staan er kleine viooltjes en nog wat primula's!

Akselhout is best wel een goede oplossing en mooier dan stenen!! Hier kan je dat gratis ophalen bij de gemeente


Dank je! heb me heel wat zweet gekost om die vijver te graven en die waterval perfect te krijgen.
In onze huizenblok was vroeger een vuilnisbelt,na 50cm graven kwam je heel veel puin tegen,vooral veel stenen.Van de stenen heb ik een stukje rotstuin gemaakt,gewoon een berg maken v.d. stenen,aarde er over heen en plantjes er tussen.Ik afval kwijt en het staat ook nog leuk.
Aan de andere kant v.d. tuin staan fruitbomen,dat stuk moet ik nog egaliseren en opnieuw gras inzaaien.Zodra de fruitbomen in bloei staan maak ik een foto van dat stuk.

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 11:32

Leuk topic :) wij zijn ons aan het orienten voor ons eventuele nieuwbouw-huis :). Nu ben ik erg benieuwd wat een schutting ongeveer kost? We willen graag een duurzame schutting, met betonnen tussenpalen.. Op internet zijn wel offertes op te vragen, maar daar is het nog een beetje vroeg voor, dus misschien hier ervaringen?

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 11:34

Ik wil later heeeeeel veel bloemetjes in me tuin
En ruimte voor een paard
En nog wat mooie grote planten