Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 16:10

In dit topic kunnen we tips/ervaringen uitwisselen over de tuin.

Tuintips, hoe ziet jouw tuin eruit/hoe wordt jouw toekomstige tuin, tuinaccessoires, beplanting, goede websites?


Ben zelf opzoek naar een soort van lantaarn, driehoekig, schat hem wel 2 meter hoog, bovenzijde zijn de ruiten van glas (anderhalve meter). En er is echt een grote vlam te zien, brand denk ik op olie. Ze hebben hem bij een restaurant bij de ingang staan, echt super mooi. Zou graag willen weten waar zoiets te krijgen is, kan op internet niets vinden (en het restaurant zit nu 3 weken dicht..) Wellicht hebben jullie een idee. Als het niet duidelijk is, ga ik nog wel even tekenen in paint :+

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:18

even volgend wij gaan deze zomer onze tuin doen

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:20

Dit word van de zomer aan onze garage gebouwd

Afbeelding

pullaar
Berichten: 359
Geregistreerd: 02-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:40

Oh, deze is wel heel mooi, heb je hier een prijsindicicatie van Lindy ?

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:48


Naath86
Berichten: 3876
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:38

Jeej!! Het tuintopic!!

Mooi hoor Lindy!!

Lijkt me ook wel heel gaaf, maar daar is onze tuin toch te klein voor.. En ik vond dat wij best een redelijke tuin hebben!! Blijf ook hier mee kletsen, want dit voorjaar is ook onze tuin aan de beurt!!

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 19:06

Het tuintopic is er. :9

lauwtjuhh
Berichten: 940
Geregistreerd: 12-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 20:43

Naath86 schreef:
Jeej!! Het tuintopic!!

Mooi hoor Lindy!!

Lijkt me ook wel heel gaaf, maar daar is onze tuin toch te klein voor.. En ik vond dat wij best een redelijke tuin hebben!! Blijf ook hier mee kletsen, want dit voorjaar is ook onze tuin aan de beurt!!



Hoe diep en breed is jullie tuin dan? zo,n veranda kun je bijna in alle tuinen kwijt (oke bij een gemiddelde tussenwoning en + ), als je werkt met verschillende materialen en hier een mooie overgang van maakt met vaste planten kan het al snel.

Naath86
Berichten: 3876
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:02

Ik heb eigenlijk even geen idee hoe groot onze tuin is.. :o Op zich zou het bij ons wel kunnen, maar we willen ook een vijver en ik wil ook gewoon graag een stuk gewoon terras en ik wil ook nog gewoon een stuk gras hebben ofzo.. Het moet niet te vol zijn! En over een paar jaar bouwen wij onze keuken aan de achterkant nog een paar meter uit en moeten we dan nog maar eens weer kijken wat er van onze tuin overblijft!

lauwtjuhh
Berichten: 940
Geregistreerd: 12-04-05

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:05

Ja inderdaad dan vreet het wel ruimte. vooral een vijver!

lillytjuh

Berichten: 3330
Geregistreerd: 28-09-08
Woonplaats: Rosmalen

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:13

Wij moeten nog inspiratie opdoen voor onze tuin. Ik wil redelijk onderhoudsvrij omdat we beide fulltime werken en in het weekend altijd druk druk zijn. Hebben ook niet zo'n grote tuin (12 bij 5m) en daar moet de schuur nog af. En die wordt 2,5x3m. Heb nog geen foto..... zitten te wachten op de oplevering!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:31

Samo, bedoel je een bio-ethanol brander? :)
Toevallig heb ik net een kleintje gewonnen. :D

Verder is onze tuin net af qua aanleg, het enige wat wij zoeken is nog een nieuwe tuinmeubelset. Vorig jaar een mooie gezien, zou mijn verjaardagskado worden. Maar vriendlief komt niet in actie, pas ruim een maand na mijn verjaardag (begin november) en toen was er natuurlijk nergens meer iets van die serie te krijgen. :(
Komend voorjaar maar weer opnieuw op pad, en ditmaal laat ik me niet uit het veld slaan en koop de set gewoon als we iets vinden naar onze zin. :D

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:41

De tuin zal hier beetje bij beetje gebeuren.

Foto van vorig jaar, achter de schuur loopt het nog door.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo ziet het er nu ongeveer uit.
We waren begonnen met het graven van een vijver maar dat valt toch wat tegen.
Deze zomer wordt in het paddock gebaggerd ik denk dat we de vijver dan ook meteen maar verder moeten doen.

Ik heb nog een appel en een kersenboom geplant.

Laurabram

Berichten: 3379
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: Papecity on the river

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 22:08

Jaaa, topic om ideeën uit te wisselen voor de tuin.

Bij ons staat hij dit jaar ook op de planning. Schutting moet vervangen want die staat net als de pergola op instorten.
We willen graag tegen de schuur (achterin de tuin) een soort veranda idee maken. Ik zag bovenaan al een foto. Plan staat nog in de kinderschoenen, maar ik heb wel een idee hoe het ongeveer moet worden. Dat gaat langzaam vorm krijgen. We willen het 'dak' dan wel van doorzichtige plaat en ik wil graag hekjes die je er dan wel uit kunt halen als je met meer mensen wilt zitten en wilt uitsteken zegmaar.
Rest van de tuin nog bedenken, want er moeten natuurlijk ook wel planten in komen.

Goof

Berichten: 28805
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 22:10

Ik wil komend jaar mijn tuin aanpakken, dus kijk even mee :D

Mintgroen

Berichten: 3529
Geregistreerd: 28-08-09
Woonplaats: Westland

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 23:10

Oooh, leuk topic!
Wij willen komende zomer misschien de tuin "verbouwen". Wij hebben een tuin op het zuiden, dus veel zon. Ik kan zelf niet zo goed tegen de zon, dus misschien dat we een soort van terras in de schaduw gaan maken :)

marquez1

Berichten: 2987
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 09:05

En daar is ie dan, het tuintopic :D Ik zie allemaal heul grote tuinen voorbij komen ^) als mensen nog ideeen of tips hebben voor een kleine tuin zijn die welkom :D als duurt het waarschijnlijk nog wel even voordat ik de tuin aan ga pakken :P

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:05

Een grote spiegel plaatsen

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:08

Ik lees en klets graag mee..
Na de fikse verbouwing van het huis (nog niet helemaal af) is komend voorjaar onze tuin aan de beurt..

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 12:27

Neonlight schreef:
Samo, bedoel je een bio-ethanol brander? :)


Heb even gegoogled en dat dat het zo'n brander is idd! Thnx, nu nog uitvinden waar je zo'n hele grote kunt krijgen (of 3 weken geduld hebben, zodat ik het kan vragen bij het restaurant..) :+

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:46

Hierbij ook onze achtertuin, we hebben best een diepe achtertuin (gezien de meeste nieuwbouwhuizen maar een meter of 10 hebben) van ca. 26 meter.
We hebben een zitkuil en voorheen stonden er grote stenen plantenbakken in de hoeken, aangezien wij geen groene vingers hebben, hebben we die er uit gesloopt en hebben we daar de BBQ opgezet en aan de andere kant grind gestort met 3 bloempotten.
Vind het zelf erg mooi! :o
Het is een tuin op het noorden, maar omdat we een laag huis hebben hebben we gelukkig alle dag zon! *D

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DG3Z7DZ8.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WTAHMUIH.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RMIPWFPM.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-6VOO6SGR.jpg

lauwtjuhh
Berichten: 940
Geregistreerd: 12-04-05

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:00

@ Martine C1711, wat ik alleen nog mis is meer groen, weet niet hoe jullie het ervaren maar ik zie er veel schutting en dat maakt het voor mijn gevoel erg benauwend en grauw. mischien aan de linker schutting een klimop over de schutting? mits de buren het er niet eens mee zijn natuurlijk. of een klim plant?

foto's kunnen wel erg misleidend zijn dus hoe het er in het echt uit ziet kan het wel heel anders zijn!

Wat ik super vind aan jullie tuin dat het rust uitstraalt, mooie lijnen en goed ingedeeld!!
en wat een luxe een 26m diepe tuin!!! lijkt me heerlijk!!

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:27

@Lauwtjuhh; bedankt voor je tips ;)
Kan me voorstellen dat het op de foto's wat grauw en benauwend uitziet, in het echt is dat niet zo :)
De tuin is ruim 6 meter breed.
We hebben zelf ook gedacht aan een klimop aan de linkerkant, maar twijfelen hier nog wel over omdat het dan juist ook verkleinend kan werken..
Ach we wonen nog maar 1,5 jaar hier, dus tijd genoeg om er nog eens over na te denken wat we er aan kunnen doen ;)

sanapril

Berichten: 631
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Zuidlaren

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:56

Het tuintopic is er!!!
We hebben net een ander huis gekocht met een grote tuin....
Kijk dus even mee voor inspiratie!

Black2000

Berichten: 807
Geregistreerd: 23-12-05

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:44

Ik heb geen tuin, maar een balkon! Die ga ik van het voorjaar met mijn schoonzus opknappen! Balkon is ong 7 meter breed en 1 meter 25 diep! Lang en smal dus! Ik heb zitten kijken naar lounge-stoelen, maar die zijn allemaal te breed! Dus als er ideeen zijn of foto's dan hou ik me aanbevolen! ( en een deel van het balkon is afgescheiden voor de konijnen! )