Topic telefoonkeuze

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:39

Gister zitten te vergelijken met de S10+, P30 Pro, allebei hele goede foto's. In samsung store zei zelfs een medewerker dat het wachten op de Note 10 wel echt waard is! Hij liet niet veel los, maar als ik dingen vroeg, gaven zijn ogen, en houding wel het antwoord!

Aangezien je niet zomaar voor paar euro's een nieuwe telefoon in de winkel kan kopen, heb ik besloten toch écht écht te wachten tot de Note uit komt, in augustus. Ik heb vanaf maart tot mei ook kunnen wachten totdat ik kon verlengen voor de S10+. Dus die 3,5 maand kan er dan ook nog wel bij!

EN ..... Dan ga ik écht goed vergelijken en dergelijke! :D

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 20:05

Als je hem nog kan vinden is de Samsung A3 2017 een supertelefoon. Wel mid-range, maar voor een mid-range goed en fijne foto's. EN klein. Ik heb 2x een spontaan gebarsten scherm gehad bij de Sony Z3 Compact en de tweede keer daar zeer slechte service bij gekregen terwijl het een bekend probleem van dit model was. Het toestel is dus met een half jaar oud vervangen, best zuur voor een toestel van 400 euro. De eerste keer zat hij nog in mijn broekzak, de tweede keer lag hij zelfs gewoon op tafel. Ik begin dus niet meer aan een Sony en Apple kan ik niet mee omgaan, ook een jaar geprobeerd. En meer kleine goede toestellen weet ik niet.

Tegenwoordig moeten alle telefoons groot. Ik herinner me nog dat de Samsung Galaxy S als reuzetoestel gezien werd, die was kleiner dan de A3 2017 (1cm korter) en vergelijkbaar met de iPhone 5S.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 18:00

Iemand die oog heeft op de OnePlus 7? Ik heb nu een iPhone, maar om weer een andere te kopen, nee zo tevreden ben ik er niet van.
Batterij moet ik nu halverwege de dag weer opladen. Als ie in mijn zak zit is hij na 4 uurtjes gemiddeld om 75%.
Ben er een beetje beu aan.

Ni twijfel ik tussen OnePlus 7 (niet de
pro die is me echt te groot) en de Samsung Galaxy s10.
Qua prijs alleen al speelt de Oneplus in zijn voordeel, maar hoe ver zitten zij met technische specs uit elkaar?

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 19:47

Ik ga die dit jaar kopen. :j Maar kan het pas over een paar maandjes kopen. Dan is dit abonnement afgelopen. Volgens mij kan ik in augustus wisselen.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 19:53

Mexx-lady hoe oud is je iPhone?

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 09:40

Welke ga je kopen Neverland?

iPhone is denk ik 2 jaar? Paar maanden meer of minder? Het is een 6s

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 10:02

6s staat ook bekend momde mega slechte accus!

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 10:29

Mijn 6s was na 2 jaar ook echt klaar hoor. Ofja klaar. Als ik een powerbank mee had was het wel prima, lol. Die redde het geen hele dag meer in ieder geval als ik er intensief gebruik van maakte. Maar bij licht gebruik deed die het nog prima.

Maar eerlijk; is een samsung na 2 jaar beter bij intensief gebruik? In mijn ervaring redden de telefoons van vandaag de dag het sowieso niet zoveel langer als 2 jaar als we kijken naar goed accu gebruik. Ze beginnen allemaal vanaf die tijd wel minder te presteren qua accu.

Ik gebruik nu een jaar de iPhone 8plus en die gaat qua accu echt nog super mee met vrij intensief gebruik. Als ik richting de 2 jaar ga, zal dat ook wel weer te wensen over laten. Ik denk dat je qua accu gebruik de iPhone niet moet afschieten, want dat is eerlijk bij zo ongeveer elk merk wel om van te huilen.

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 10:43

Ik heb een Nokia ruim 3,5 jaar intensief gebruikt dus het kan wel.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 11:24

Ik werk in de ICT en wij gebruiken iPhones en het eerste waar ze allemaal 'kapot' aan gaan zijn de accu. Is dus niet alleen de 6s.

Ik weet nog niet welke ik ga kopen. Wacht even af wat de reviews zeggen. De Pro lijkt mij veel te groot maar als die wel stukken beter is...

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 12:24

DIe pro valt bij mij al af, alleen al om de grote, ondanks zijn goede specs. Dat ding past niet eens in mijn achterzak van mijn broek. En daar zitten mijn mobieltjes nogal vaak.

Qua accu, och de enige mobiel waar ik qua accu echt tevreden van was, was de OnePlus 2. Alleen hield die er van vandaag op morgen opeens mee op for no reason. Maar die accu.... anderhalve dag bij echt intensief gebruik!

De iPhone hang ik in de auto steeds aan de lader, op het werk, etc.... echt vervelend gewoon. En ik gebruik hem vrij intensief maar niet om te zeggen dat ik abnormaal veel schermtijd heb.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 12:29

Maar dan denk ik dat de normale ook niet in je broekzak past? Ik heb nu een 5,5 inch scherm en die past bij mij al niet meer erin. Of hij steekt voor de helft eruit. :+

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 16:00

Ja dat doet die van mij ook wel hoor! Maar hij blijft wel zitten

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 12:03

Hoi hoi,

Ik ben langzaamaan rond aan het kijken naar een nieuw mobieltje... Ik heb nu de Samsung s7 maar die begint het wel langzaamaan te begeven :D Eigenlijk zou ik voor een goedkoper mobieltje willen gaan, want eigenlijk vind ik het belachelijk om elke 2,5-3 jaar bijna 600 euro neer te leggen, maar ik ben bang dat ik me ongelofelijk ga ergeren aan de traagheid/mindere foto's. Ik word nu al chagrijnig nu mijn s7 toch echt veel trager is.

Dus mijn budget blijft 600, daar wil ik echt niet boven gaan zitten. Ik heb een abonnement bij tele2 dat ik mag verlengen en zag dat ik de samsung galaxy s10 daar kan halen voor 600 (als ik 1 euro per maand afbetaal aan het toestel en eenmalig iets van 570). Ik neig tot nu toe daar het meeste naar, maar misschien mis ik hier wat goede opties?

- Geen Chinese telefoon. Wilde ik eigenlijk sowieso al niet en nu Huawei geen licentie meer heeft met android voor nieuwe telefoons wil ik ze sowieso niet meer.
- Geen Iphone, ik heb alles van apple maar ik heb een hekel aan hun Iphones. Ik weet het, raar :')
- Budget dus 600 (Als het direct kopen niet binnen mijn budget valt, maar via abonnement verlengen (wel bij Tele2!) wel, mag dat ook. Maar maximaal 2 euro per maand wil ik afbetalen aan het toestel).
- Sterke voorkeur voor android boven windows, tenzij dat tegenwoordig beter is en daar ook meer apps voor beschikbaar zijn?
- Ik ben de laatste telefoons vaak gewisseld van merk, ik zit dus niet vast aan Samsung. Ik heb oa ook al HTC en Sony gehad.
- Belangrijkste is een mooie camera, 2de plek is voor accu. Die moet op het begin zeker wel een dag mee gaan met intensief gebruik, na 1-1,5 jaar een powerbank meenemen is geen probleem.
- Voorkeur voor waterafstotend.
- Minstens 64GB interne opslag.
- Er gaat een hoesje omheen, maar toch liever een die niet snel kapot valt (ik ben onhandig :7 Al heeft mijn S7 het 2 jaar zonder barsten volgehouden!).


Wie o wie kan mij helpen :D Zie ik iets over het hoofd? Als ik op tweakers kijk komen daar telefoons van Sony en HTC enz eigenlijk helemaal niet meer naar boven als beste keus op enig onderdeel, zijn die echt zo ver achter gaan lopen?
Laatst bijgewerkt door Levitate op 23-05-19 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 12:06

Ik lees met je mee, alhoewel mijn budget wel wat lager is.... Ik zat te denken aan een Huawei, maar ja of dat nu nog zo slim is ???

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 13:12

Huawei wilt ze niet.

Motorola valt ook af want de camera is gewoon niet goed. Misschien de OnePlus 6T? Weet alleen niet of de camera goed is.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 15:00

Neverland schreef:
Huawei wilt ze niet.


Ik bedoelde voor mezelf :o Maar goed die lijkt dus nu af te vallen...
Maar ook ik zoek een telefoon met goede camera en goede accu, alleen lagere prijsklasse.

Motorola geen goede camera ? Mijn huidige telefoon is een Motorola en die had zeker voor een paar jaren terug juist een hele goede camera. Is dat dus nu veranderd ?

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 15:09

Levitate schreef:
Hoi hoi,

Ik ben langzaamaan rond aan het kijken naar een nieuw mobieltje... Ik heb nu de Samsung s7 maar die begint het wel langzaamaan te begeven :D Eigenlijk zou ik voor een goedkoper mobieltje willen gaan, want eigenlijk vind ik het belachelijk om elke 2,5-3 jaar bijna 600 euro neer te leggen, maar ik ben bang dat ik me ongelofelijk ga ergeren aan de traagheid/mindere foto's. Ik word nu al chagrijnig nu mijn s7 toch echt veel trager is.

Dus mijn budget blijft 600, daar wil ik echt niet boven gaan zitten. Ik heb een abonnement bij tele2 dat ik mag verlengen en zag dat ik de samsung galaxy s10 daar kan halen voor 600 (als ik 1 euro per maand afbetaal aan het toestel en eenmalig iets van 570). Ik neig tot nu toe daar het meeste naar, maar misschien mis ik hier wat goede opties?

- Geen Chinese telefoon. Wilde ik eigenlijk sowieso al niet en nu Huawei geen licentie meer heeft met android voor nieuwe telefoons wil ik ze sowieso niet meer.
- Geen Iphone, ik heb alles van apple maar ik heb een hekel aan hun Iphones. Ik weet het, raar :')
- Budget dus 600 (Als het direct kopen niet binnen mijn budget valt, maar via abonnement verlengen (wel bij Tele2!) wel, mag dat ook. Maar maximaal 2 euro per maand wil ik afbetalen aan het toestel).
- Sterke voorkeur voor android boven windows, tenzij dat tegenwoordig beter is en daar ook meer apps voor beschikbaar zijn?
- Ik ben de laatste telefoons vaak gewisseld van merk, ik zit dus niet vast aan Samsung. Ik heb oa ook al HTC en Sony gehad.
- Belangrijkste is een mooie camera, 2de plek is voor accu. Die moet op het begin zeker wel een dag mee gaan met intensief gebruik, na 1-1,5 jaar een powerbank meenemen is geen probleem.
- Voorkeur voor waterafstotend.
- Minstens 64GB interne opslag.
- Er gaat een hoesje omheen, maar toch liever een die niet snel kapot valt (ik ben onhandig :7 Al heeft mijn S7 het 2 jaar zonder barsten volgehouden!).


Wie o wie kan mij helpen :D Zie ik iets over het hoofd? Als ik op tweakers kijk komen daar telefoons van Sony en HTC enz eigenlijk helemaal niet meer naar boven als beste keus op enig onderdeel, zijn die echt zo ver achter gaan lopen?


Ik ben vorige maand van de Samsung s7 naar de Samsung Galaxy a50 gegaan. Wilde niet meer dan €400,- voor een los toestel betalen en deze was iets van €350,- . Heb nu 3 jaar met de s7 gedaan. Ik ben erg blij met het toestel. De s serie is wat luxer en sneller. Maar voor normaal gebruik, appen, YouTube, internet, foto's filmen enz.. Is het echt een fijn toestel. Batterij gaat met gemak ander halve dag tot 2 dagen mee. Moest wel even wennen aan de grote, maar wil nu niet meer kleiner.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 16:56

Maris schreef:
Neverland schreef:
Huawei wilt ze niet.


Ik bedoelde voor mezelf :o Maar goed die lijkt dus nu af te vallen...
Maar ook ik zoek een telefoon met goede camera en goede accu, alleen lagere prijsklasse.

Motorola geen goede camera ? Mijn huidige telefoon is een Motorola en die had zeker voor een paar jaren terug juist een hele goede camera. Is dat dus nu veranderd ?


Ik heb twee Motorola's gehad en alletwee echt een ramp met foto's. Het is niet dat ze echt lelijke foto's maakte maar vergeleken met wat de mobieltjes nu kunnen loopt Motorola echt achter. En die wat ik nu heb doet 8/10 keer de camera het niet. Dan moet je je telefoon opnieuw opstarten en dan doet ie het. Nu boeit de camera mij niet maar ja als je dat belangrijk vind zou ik geen Motorola nemen.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 19:19

Is de camera van de samsung Galaxy a50 goed ?

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 20:15

En de Samsung Galaxy s9 dan?

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 20:16

Maris schreef:
Is de camera van de samsung Galaxy a50 goed ?


Ja de camera vind ik prima. Alleen in een donkere omgeving of met inzoomen vind ik ze iets minder scherp. Maar met iedere update die ik tot nu heb gehad word de camera steeds beter.

Hier een voorbeeld foto
Afbeelding

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 21:16

Dat het niet scherp is bij inzoomen is logisch je zoomt in op pixels
Het is geen optische zoom tenslotte dat kan vaak ook niet in die prijs klasse.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:25

Heeft iemand de Oneplus 7 of 7pro al in huis? :o

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 21:39

Iemand hier die kan helpen? Momenteel heb ik een iPhone 6. Hier wil ik nu een vervanger voor. Ik vind dat hij sloom is en de batterij gaat erg kort mee imo. De batterij is laatst vervangen, maar het maakt niks uit dus er komt een nieuwe. Zelf zat ik te denken aan de Samsung s9 of de a50. Ik maak graag de overstap naar Samsung. Belangrijk voor mij is de batterij van het toestel. Mijn iPhone 6 is na een schooldag waarbij ik er in sommige lessen en in de pauze op zit helemaal leeg. Dat is na 3 uur ongeveer. Welke raden jullie aan?