Kan het zwembad al op?!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132225
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 21:17

Wowsers!

Heb je zo'n groot zwembad of heb je zo'n klein menneke? :D

Mariska_28

Berichten: 10524
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 21:22

Oscar schreef:
Wowsers!

Heb je zo'n groot zwembad of heb je zo'n klein menneke? :D

Euhh :D ik vrees dan dat het het zwembad is, en misschien omdat gerard helemaal in het water zit (bad is maar 1,20 m diep).
Zwembad is een intex van ik dacht 5,5 m diameter en 25 kuub. We hebben hem vorig jaar ingegraven, vond het een lelijk gezicht als hij boven de grond staat.. Verpest mijn uitzicht anders..

Afbeelding

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 22:02

Joe! Wat een mega zwembad! En nog eentje die permanent staat ook en die ook nog verwarmd kan worden. Maar ik ben helemaal niet jaloers hoor. Echt niet O:)

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 01:42

Roosch schreef:
Grote baden zegt ze, en dan komt ze zelf met dit slagschip. :')


Hahaha, eerste wat ik dacht.

Nu had ik hem vorig jaar wel al voorbij zien komen in zwembaden topic, maar wel grappig.....

Ik vind ingraven ook wel mooi, maar lijkt mij dat de poten iets uitsteken...Hij komt dichtbij ons terras en dat ligt sws wel hoger.

Wij hebben ook zo een vuurkorf met spiraal, maar we doen echt iets fout. Gaf vorig jaar geen warm bad.

Jullie bad ziet er wel super schoon uit na een winter. Ook getest en alles gewoon oke?

1.20m is wel diep. De standaard baden waren 80cm en ik wilde dieper, maar heb nu 1m. Is wel oke verder. Op 4.27m bij 2.50m

crazycactus

Berichten: 10930
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 08:14

Afbeelding

Hier staat hij ook, maar jeetje wat een gehannes was dat met die Dome de beschrijving was op z'n zachtst gezegd kwalitatief uitermate teleurstellend. Heb op te YouTube gezocht daar kwam ik welgeteld 1 instructievideo tegen, maar van een ronde en die heeft andere stokken. Maar goed hij staat,water is net 10 graden dus daar gaan we nog maar even niet in :')

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 08:32

Mijn zus heeft een ronde intex met dome en warmtepanelen en die was van de week al 33° van temperatuur, heerlijk zwemmen al dus!
Zij zetten hem ook vroeg ivm opwarmen (staat al van eind april haha)

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 01:49

crazycactus schreef:
[ [url=m/Uni7LN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier staat hij ook, maar jeetje wat een gehannes was dat met die Dome de beschrijving was op z'n zachtst gezegd kwalitatief uitermate teleurstellend. Heb op te YouTube gezocht daar kwam ik welgeteld 1 instructievideo tegen, maar van een ronde en die heeft andere stokken. Maar goed hij staat,water is net 10 graden dus daar gaan we nog maar even niet in :')


Ow, netjes. Dat is een complete set, toch? Kan je onder die koepel zwemmen ook?

Wij hebben vandaag onkruid weggehaald, bestrating, toen gelijk gemaakt met zand en een stuk kunstgras gehaald. Morgen zwembad en dan vullen. Staat goed in de zon daar, dus hopelijk snel warm :)

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 09:23

Hier een ronde dome
Afbeelding
Maar qua opwarmen valt hij mij nog wat tegen. Water is op zijn warmst 26gr geweest.

Petpa

Berichten: 1743
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 15:04

Afbeelding

Hij staat *\o/*

cinniz123

Berichten: 4407
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 15:55

Nou wij hadden hem ook al staan voor t eerst dit jaar maar helaas hield het kunstgras met valdemping het niet vol en zakte hij steeds schever en toen zakte een poot onder de schutting.
Gelukkig was ik optijd om hem te legen voordat ie kapot zou gaan of helemaal weg zou zakken maar wel balen want het water was al 28 graden.
Gister valdemping eronder uit gehaald en tegels eronder en nu hopen dat ie langer kan blijven staan.
Maar de kids maakte er zelfs gebruik van met 17 graden brrrrr mij niet gezien hoor.
Dus tips voor andere geen valdemping eronder houden :')

Hier zie je dat ie al aardig naar rechts hangt
Afbeelding

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:00

Oei!! Gelukkig heb je het op tijd opgelost! Wel jammer van het water maar oké..

Hier staat ie nu ook 2 dagen.
Afbeelding

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 13:16

Wat denken jullie?

Ik heb een ovaal bestway zwembad met zwarte hoes. Drama om dat erop te krijgen, maar gelukt. Nu 2e dag vullen en twijfel om het eraf te halen om op te warmen in de zon, of juist erop te laten. Staat wel vol in de zon.

Boras
Berichten: 9969
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 13:20

Met zulk weer gaat het bij ons eraf en blijft het eraf.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 13:51

Boras schreef:
Met zulk weer gaat het bij ons eraf en blijft het eraf.


Ow, echt? Het stond vorig jaar vlakbij de bomen en lag elke dag veel zooi en beestjes in. En wilde ook geen dooie vogeltjes. Alles vliegt nu uit.

Hebben gister wel een skimmer gekocht.

Maar twijfelde wat sneller warm wordt. Met zwart zeil of open en bloot.

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 14:02

Wij hebben hem ook staan! Een ronde Intex van 3.66 m doorsnee.

Alleen.. gek genoeg lossen de chloortabletten die in de drijver zitten niet of amper op. Daardoor is de chloorconcentratie in het bad te laag. Hebben jullie dat probleem ook?
De pomp staat echt vaak en lang aan, en ja, het water is niet erg warm maar zelfs in een emmer warm water lossen ze niet echt op...

Froukje_J

Berichten: 2223
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 14:03

Hebben jullie toevallig ervaring met een hout gestookte kachel? En of dit "simpel" zelf is te maken? We hebben wel een vuur ton en overschot aan hout :+

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 14:08

Monchou schreef:
Wij hebben hem ook staan! Een ronde Intex van 3.66 m doorsnee.

Alleen.. gek genoeg lossen de chloortabletten die in de drijver zitten niet of amper op. Daardoor is de chloorconcentratie in het bad te laag. Hebben jullie dat probleem ook?
De pomp staat echt vaak en lang aan, en ja, het water is niet erg warm maar zelfs in een emmer warm water lossen ze niet echt op...


Ja, dat had ik vorig jaar ook aan het eind steeds. Maar had niet door dat die drijver standen had.....Had toen de tabletten eruit gehaald en er los in gegooid, maar dat gaf snel vlekken, dus eruit staan vissen weer.


Froukje_J schreef:
Hebben jullie toevallig ervaring met een hout gestookte kachel? En of dit "simpel" zelf is te maken? We hebben wel een vuur ton en overschot aan hout :+


Ja, hebben we overgenomen vorig jaar.

De spiraal is het probleem. Die zou rvs moeten zijn en moet je dus oprollen. Koper kan ook, maar zou minder goed zijn.......Die van ons is rvs.

Wij hebben 7000L water en de simpele standaard pomp, dus die is eigenlijk niet sterk genoeg om dat flink rond te pompen. En de spiraal zou wat langer mogen om meer te verwarmen.
Als we hem heel heet stoken, komt het water er lauw uit en duurt het echt wel een flinke tijd voor het 1 of 2 graden warmer is.
We hadden een olievat en daar al een schoorsteen buis op gezet, anders zit je ook echt vol in de rook/stank, want je moet echt stoken.

Ik had de filmpjes gezien en hoe warm het werd, maar voor alsnog bij ons niet goed gelukt.

capopjekop

Berichten: 30683
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 14:09

Monchou schreef:
Wij hebben hem ook staan! Een ronde Intex van 3.66 m doorsnee.

Alleen.. gek genoeg lossen de chloortabletten die in de drijver zitten niet of amper op. Daardoor is de chloorconcentratie in het bad te laag. Hebben jullie dat probleem ook?
De pomp staat echt vaak en lang aan, en ja, het water is niet erg warm maar zelfs in een emmer warm water lossen ze niet echt op...


Mijn pa begint het seizoen normaal altijd met vloeibare chloor. Daarna houdt hij het op peil met tabletten.

Overigens was hun bad lek. En een nieuwe liner was duurder dan een complete set met zoutpomp. Nu gebruikt het bad geen chloor meer geloof ik. Het ziet er nu even niet uit. Als ie eindelijk weer wat rustiger is met werk dan gaat hij er hout omheen maken zodat het aansluit


Afbeelding

Celiien

Berichten: 13263
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 14:13

goh een hele gekke vraag misschien.
ik wil Filters voor de pomp gaan bestellen, maar ik weet dus niet meer welke ik nodig heb, type 1 of type 2.
kan het niet direct vinden, weet alleen dat we een Bestway steel promaxx van vorig jaar hebben opstaan, van 366x76. de nieuwe van deze hebben type 1, zou die van voorgaand jaar dat ook hebben?
ik kan het niet zien omdat hij bij het vakantiehuis staat en we daar vrijdag pas heen gaan _O-

Antonius

Berichten: 2321
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 15:17

Wij hebben gisteren ons bad gezet, intex van 3M doorsnede. Toen we er chloor indeden werd het water wat gelig van kleur. Een dag later zijn de chloor, ph en alkalische waardes perfect, de pomp heeft gisteren 4u gedraaid, vannacht 6u en ik heb ze nu ook weer aangezet. Water blijft echter wat gelig.
Waar kan dat aan liggen?
Ook vraagje over de zelf. Daar zit bovenaan een ventiel. Ik dacht dat het de bedoeling was dat als je dit losdraait, dat er water uit loopt, maar bij ons niet… zou de pomp dan wel goed werken? In de onderste darm zie je het water stromen, in die bovenster darm zie ik dat niet echt?
Wij hebben het zeil er over liggen als er niemand in zit, op het te beschermen tegen vuil en om het warmer te krijgen door de zon erop. Hierdoor kan de gelige kleur echter niet komen denk want het was al geel nog vooraleer het zeil erop ging.
Sorry als het domme vragen zijn, eerste keer zwembad met pomp…

Afbeelding

Afbeelding

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 16:20

Bij de onze gaat het via de ene buis de pomp in en de andere uit.. doet hij het wel? Het ventiel erboven kan je mee ontluchten, en als je hem open laat komt er bij ons water uit.

snorkel1986

Berichten: 3044
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 17:58

Toevallig gevuld met grond water? En idd ventiel dicht die is puur voor het ontluchten

Boras
Berichten: 9969
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 18:02

superpony schreef:
Boras schreef:
Met zulk weer gaat het bij ons eraf en blijft het eraf.


Ow, echt? Het stond vorig jaar vlakbij de bomen en lag elke dag veel zooi en beestjes in. En wilde ook geen dooie vogeltjes. Alles vliegt nu uit.

Hebben gister wel een skimmer gekocht.

Maar twijfelde wat sneller warm wordt. Met zwart zeil of open en bloot.


Ik woon in een woonwijk, dat heeft voordelen: geen bomen en weinig zooi. Wel wat vliegende dingetjes, maar daar heb je schepnetjes voor. Het zeil gaat erop als er niet (bijna) dagelijks gezwommen wordt.

Antonius

Berichten: 2321
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 18:02

Ja, we hebben op de buitenkranen en in de garage enkel grondwater. Zou dat de oorzaak kunnen zijn?
De pomp werkt, als ik mijn hand in het water hou wordt die erin getrokken de ene kant en ik voel water uitstromen de andere kant.
Ok, dat ventiel dient dus enkel om te verluchten, dan zal dat ook wel werken.
Ga mijn man straks eens naar de filter zelf laten kijken, maar op 1 dag tijd zal die niet vuil zijn lijkt me?
Anders bestel ik eens een anti algen product?

capopjekop

Berichten: 30683
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 18:08

Wij hebben het ook eens met grondwater gevuld maar hier zit veel ijzer in de grond. Na chloor etc toevoegen bleef het ook gelig. We hebben het nooit helemaal helder gekregen en later toch gevuld met kraanwater