Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manzano

Berichten: 24018
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 11:56

Hobbyhorse schreef:
Is het niet zo dat het meestal geen probleem is een paddock aan te leggen als het maar op je erfgedeelte ligt?

Anders heb ik dat toch niet goed begrepen. Lichtmasten is sowieso een ander verhaal.


Nee zo simpel is het helaas niet.
Als je een archeologie bestemming erbij hebt mag je niet eens afgraven.
En soms als je 1 bak hebt mag een paddock ook niet meer.

Het verschilt per gemeente en zelfs binnen de gemeente per bestemmingsplan.

Alleen maar goed dus dat je het hebt gecheckt bij de gemeente en dat het dus mag.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 12:24

manzano schreef:
Hobbyhorse schreef:
Is het niet zo dat het meestal geen probleem is een paddock aan te leggen als het maar op je erfgedeelte ligt?

Anders heb ik dat toch niet goed begrepen. Lichtmasten is sowieso een ander verhaal.


Nee zo simpel is het helaas niet.
Als je een archeologie bestemming erbij hebt mag je niet eens afgraven.
En soms als je 1 bak hebt mag een paddock ook niet meer.

Het verschilt per gemeente en zelfs binnen de gemeente per bestemmingsplan.

Alleen maar goed dus dat je het hebt gecheckt bij de gemeente en dat het dus mag.


Ik heb het idd gecheckt. Het is erg verschillend, zelfs nog binnen de gemeente en per perceel soms nog als ik het goed begrepen heb.

in het begin van dit topic heeft iemand ook gezegd jij hebt gecheckt dus dan mag ik ook (zelfde gemeente) maar toen heb ik ook al gezegd dat dat niet perse het geval is. Zo heb ik dat nl van de Omgevingsdienst (die regelt een vooroverleg) ook begrepen per telefoon.

manzano

Berichten: 24018
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 13:29

Ja klopt!! Je hebt soms percelen waar je niks mee mag. Zo jammer is dat soms.
Maar snap ergens ook wel weer dat ze niet een wildgroei willen aan pakken en lampen overal. Zeker niet in het toch wat krapper bebouwde westen van het land.

flooooo
Berichten: 2569
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 17:53

Pinda, ik denk dat je zeker wat van dat huis kunt maken hoor! Epe vind ik een mooie regio, we hebben daar ook vrienden wonen en die zijn ook enorm lang aan het zoeken geweest, ze hebben nu een project gekocht. Ben benieuwd wat jij ervan maakt!
Rina, ik zal mijn ogen en oren openhouden, regio Meppel is ook te doen voor jullie toch? Raar misschien maar al eens naar Staphorst gekeken? Staan veel dubbele woningen op met veel ruimte waar echt wat van te maken is.
Fitzroy, wat een geluk voor jou! Mijn ex heeft dit recent ook gehad, huis verkocht en toen ging het toch niet door. Echt ontzettend balen.
Irene, hele klus maar volgens mij maken jullie er straks iets heel moois van!

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 19:44

Gaan ons best doen. beter in 1 keer goed dan 2 keer overnieuw, want dat kost ook geld...

flooooo
Berichten: 2569
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 19:46

Ja inderdaad en veel frustratie.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:02

de man die ik heb gesproken van het grondverzet bedrijf zei we keren geen bakken meer, in ieder geval niet op zandgrond en zeker niet zonder drainage op klei. We moeten dan altijd opnieuw komen en mensen zijn altijd ontevreden.

De paddock kan wel gekeerd worden, maar ik moet maar ff kijken wat het kost als die ook gedraineerd wordt. We laten in ieder geval een stuk bestraat (dat is al bestraat), zodat ze altijd droog kunnen staan.

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:16

Ik ga me er ook in wagen. Morgen mijn eerste bezichtiging. 3 kamer appartement met 185.000 k.k. Vraagprijs. Ik ga zonder aankoopmakelaar kijken, maar heb geen idee waar te beginnen en wat te vragen. Wel kan mijn financieel adviseur me begeleiden in het proces. Hypotheek is zo rond heeft hij gegarrandeersd. Rotte is alleen dat ik met kk misschien 3000 overhoud om over te bieden. Heb er echt een hard hoofd in. Regio wageningen.

leeslampje

Berichten: 1133
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:49

Allemaal nieuwelingen, welkom!

Moeilijke zoektochten zie ik nog steeds, maar ook geslaagden die veel gaan verbouwen...

Wij hebben vandaag voor het eerst een bod gedaan op een huis. Hiervoor wel 15 dingen bezichtigd. Ben benieuwd :)

@ Manadis: als je wilt overbieden en je woning wordt ook voor dat bedrag getaxeerd, kun je dat volledig lenen (in principe). Overbieden hoef je dus niet altijd zelf met eigen geld te betalen. Of bedoel je dat niet?

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:28

leeslampje schreef:
Allemaal nieuwelingen, welkom!

Moeilijke zoektochten zie ik nog steeds, maar ook geslaagden die veel gaan verbouwen...

Wij hebben vandaag voor het eerst een bod gedaan op een huis. Hiervoor wel 15 dingen bezichtigd. Ben benieuwd :)

@ Manadis: als je wilt overbieden en je woning wordt ook voor dat bedrag getaxeerd, kun je dat volledig lenen (in principe). Overbieden hoef je dus niet altijd zelf met eigen geld te betalen. Of bedoel je dat niet?


Ja, alleen is de vraagprijs helaas mijn maximale hypotheek.

leeslampje

Berichten: 1133
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 21:16

Ah zo, ik snap het. Heel spannend dan, ik hoop dat het wat wordt +:)+

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 21:45

Ach, we gaan het zien :) het is voor mij de eerste keer en zit niet op de wip, dus lukt het niet, dan niet en kijken we weer verder :)

Forcalquier

Berichten: 2068
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 02:43

Wat leuk om te zien dat één van de huizen in mijn funda favorietenlijstje van een bokker is (Pinda) :D Helaas zitten wij nog steeds op de boekhouder te wachten en zie ik al mijn favorietjes aan mijn neus voorbij gaan.

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 03:34

Leuk Forcalquier dat de onze ook tot je favorieten mag behoren <3

Gewoon gaan kijken Manadis, soms zegt de huizenmarkt echt helemaal niets. Als jij gegarandeerd die hypotheek rond krijgt voor dat bedrag, kan jij zomaar een interessantere koper zijn dan iemand die 10k meer bied maar allerlei (complexe) voorwaarden stelt.
Zo had ik een geïnteresseerde die zich vast pinde op een oplevering 1 maart, maar al hadden ze het dubbele geboden, ik ga niet nog 3 maanden met 3 jonge kinderen/hond/katten/3 paarden overbruggen in een vakantiebungalow. Ik heb ze dan ook veel succes gewenst bij het vinden van een andere woning.

Gewoon rustig gaan kijken, neem de sfeer in je op, zie je jezelf al op de bank zitten. Welke geluiden hoor je? Geen vreemde luchten (rioollucht, muffe geur etc) hoe is de afwerking? Hoe oud is de CV ketel? Waarom is er gekozen voor een bepaald materiaal? Is er ergens asbest in de woning verwerkt? Moet er veel aan de woning gebeuren om hem naar jouw zin te krijgen of juist heel weinig? Vraag aan de makelaar of hij weet wat de buren voor mensen zijn, wat de reden is dat de huidige bewoners vertrekken. Heeft de keuken voldoende opbergruimte naar je zin? Zie je vocht of schimmelplekken in de badkamer die mogelijk kunnen wijzen op ventilatieproblemen? Hoe is het geregeld met de VvE (slapend, actief, hoeveel zit er in de pot aan reserveringen, hoe hoog is de maandelijkse bijdragen, word er op korte termijn grootschalig onderhoud verwacht).

Wellicht heb je iemand in je omgeving die je bij kan staan tijdens het proces?

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:18

Het was een mooi huis, zie mezelf er echt wonen, maar heb er echt een hard hoofd in. Makelaar gaf aan dat er veel mensen zijn die komen kijken die willen investeren in een huis en die willen gaan verhuren. Mensen met geld genoeg die het vanwege de lage rente niet op de bank willen zetten. Zoveel extra geld kan ik gewoon niet tegenop :( dus vrees dat het ‘m niet gaat worden. Mijn financieel adviseur gaat nog wat extra navraag doen en daarna een bod. Ze laten iedereen 1 bod doen tot dinsdag en kiezen er dan 1 van.

leeslampje

Berichten: 1133
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:25

Ons bod is afgewezen. Afgelopen vrijdag begonnen de bezichtigingen, vanmorgen verkocht (aan een hogere bieder dus).

Wij zoeken weer rustig verder -O-

Fitzroy

Berichten: 25193
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:01

Je ziet het aan mij: je kunt alsnog de koper worden als het toch niet rondkomt.

Plukje
Berichten: 1659
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 07:44

Zo is één droomhuis ook aan onze neus voorbij gegaan en daarna is het best een obsessie geworden om dat huis in de gaten te houden ‘voor het geval dat’. Ik heb meerdere keren de makelaar gebeld met de vraag of hij zeker wist dat de financiën rond zouden komen :). Het waren 10 lange weken en toen was het eindelijk definitief verkocht en daarna konden mijn zoon en ik het pas een beetje los gaan laten. Mijn man kon het al veel sneller accepteren.
Het huis wat we nu gekocht hebben ligt mooier is heel veel groter en ligt op een veel groter perceel, maar heeft minder charme. Inmiddels ben ik zo ver dat als het eerste huis me weer aangeboden wordt, ik geen interesse meer heb. Maar jeetje wat ben ik daar ziek van geweest. Stom hè?

ClaudiaHS

Berichten: 8064
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 09:57

Wij gaan zo naar de notaris voor de sleuteloverdracht van ons nieuwe huis *\o/*

Hobbyhorse

Berichten: 1321
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 11:18

Gefeliciteerd Claudia!

En Pluktje dat vind ik helemaal niet stom maar juist herkenbaar en menselijk hoor.

Pantykous

Berichten: 10501
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 11:31

Ik meld mij hier ook, mijn vriend en ik gaan een huis kopen. Wij zoeken in Spijkenisse maar dat valt niet mee om daar iets fatsoenlijks te vinden. :n Komt weinig beschikbaar en vaak heel oud. Wij zoeken eigenlijk iets waar we weinig aan hoeven te doen.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 19:12

Gefeliciteerd Claudia.

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 19:23

Pantykous schreef:
Ik meld mij hier ook, mijn vriend en ik gaan een huis kopen. Wij zoeken in Spijkenisse maar dat valt niet mee om daar iets fatsoenlijks te vinden. :n Komt weinig beschikbaar en vaak heel oud. Wij zoeken eigenlijk iets waar we weinig aan hoeven te doen.



Waar ben je naar op zoek? Ik zie geregeld huizen voorbij komen in Spijkenisse, maar dat moet dan wel net aan je eisen voldoen natuurlijk.

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 19:33

Succes Pantykous
Gefeliciteerd Claudia


Wij hebben vandaag getekend voor onze oude woning en nu in afwachting van de 3 dagen bedenktijd en de financiering van de koper. Hopelijk komt alles snel rond, en kunnen we ons mentaal ook wat meer gaan richten op ons nieuwe huis en de enorme gekte van de afgelopen weken achter ons laten. Bijna dagelijks - meerdere - bezichtigingen vonden we behoorlijk heftig. Voor nu hoop ik vooral dat alles door mag gaan en dat de nieuwe eigenaren hier minstens zo gaan genieten als dat we zelf hebben gedaan :j

Electra63

Berichten: 17923
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 00:18

Pantykous schreef:
Ik meld mij hier ook, mijn vriend en ik gaan een huis kopen. Wij zoeken in Spijkenisse maar dat valt niet mee om daar iets fatsoenlijks te vinden. :n Komt weinig beschikbaar en vaak heel oud. Wij zoeken eigenlijk iets waar we weinig aan hoeven te doen.


Daar is toch best veel doorstroom?
Er is pas nog veel nieuwbouw opgeleverd?