Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabayo

Berichten: 14009
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 12:19

Ik zeg maar niks, denk dat ik dan inbrekers (nahja binnenlopers :+ ) uitnodig :=

Ibbel

Berichten: 49179
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 12:24

ElCamino schreef:
Dom? misschien wel, maar als ze komen komen ze toch wel...


Als je niet tegen insluiping bent verzekerd (wat bij mijn weten weinig maatschappijen aanbieden) is het dom, ja. Want je krijgt geen cent van de verzekering bij diefstal. Wel bij inbraak.

ElCamino

Berichten: 8933
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 13:21

En dan ? ik heb niks van waarde, geen sieraden, geen cash, geen horloges, geen laptop...niks...geen idee wat ze mee moeten nemen ? me oude tv? pak maar hoor....

daantjuhhh

Berichten: 26873
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 13:24

ElCamino schreef:
En dan ? ik heb niks van waarde, geen sieraden, geen cash, geen horloges, geen laptop...niks...geen idee wat ze mee moeten nemen ? me oude tv? pak maar hoor....

Maar dat weten ze niet altijd.

En als je ziet hoe ze de boel overhoop halen!
Echt afschuwelijk, ze tiefen alle lades zo op de kop en zitten met hun vieze handen overal aan.

CairnTerrier

Berichten: 987
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 13:27

Ik doe alle deuren altijd op slot. Ook als ik thuis ben. Gewoon automatisch, maar ergens ook “veilig”. Terwijl hier echt niemand gaat proberen om binnen te sluipen overdag :+

Marjo

Berichten: 37229
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 13:28

Ik doe de voordeur niet op slot als ik thuis ben. Ik woon in een appartement op de 2e verdieping, met de deur 'binnen'. Mijn voordeur kan van buiten alleen met een sleutel geopend worden (geen deurklink bv) en je moet sowieso eerst toegang tot het gebouw krijgen. Daarbij woon ik niet in een dermate gevaarlijk dorp of iets dergelijks dus ik voel me veilig genoeg. De balkondeur zit hier ook eigenlijk nooit op slot. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze daarbij komen.

[edit] Als het hard waait draai ik de deur overigens wel op slot, dan zit hij net wat steviger in het slot namelijk, anders hoor je hem door de wint steeds een klein stukje dichtklappen :+

verootjoo
Berichten: 35648
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 13:53

Sanet schreef:
Vinden de mensen die alles niet op slot hebben, dat niet spannend om dat gezellig te vertellen op internet? Of ben ik nu paranoia?


Ja vind ik wel.

Er is in mijn ouderlijk huis vaak ingebroken, toen zat de boel gewoon op slot dus dat maakt niet veel uit. Maar wat ik daar dus van leer; als ze iets van je willen jatten doen ze het toch wel en komen ze toch wel binnen. Ze komen meestal niet gewoon even rondneuzen, dat hebben ze dan al gedaan en halen daarna de boel op.
Punt 2 is dat wij werkelijk waar niks te jatten hebben hier := dus daar ben ik niet bang voor eigenlijk.

Marjo

Berichten: 37229
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 13:57

Sanet schreef:
Vinden de mensen die alles niet op slot hebben, dat niet spannend om dat gezellig te vertellen op internet? Of ben ik nu paranoia?


Ligt aan je situatie denk ik. Als jij open en bloot op internet hebt staan waar je woont en hoe mensen bij jou binnen kunnen komen, maak je het inbrekers erg gemakkelijk.

Ik heb dat niet en woon wel in een veilige buurt dus ik voel daar weinig spanning voor. Bij mij valt genoeg te halen, maar dat weten mensen al snel als ze weten dat ik fotografeer :')

En indd wat verootjoo zegt ook, als mensen kwaad willen lukt het ze toch wel :)

MyWishMax

Berichten: 25327
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 13:59

daantjuhhh schreef:
ElCamino schreef:
En dan ? ik heb niks van waarde, geen sieraden, geen cash, geen horloges, geen laptop...niks...geen idee wat ze mee moeten nemen ? me oude tv? pak maar hoor....

Maar dat weten ze niet altijd.

En als je ziet hoe ze de boel overhoop halen!
Echt afschuwelijk, ze tiefen alle lades zo op de kop en zitten met hun vieze handen overal aan.


Ze namen hier zelfs speldjes mee die nog geen euro waard zijn, maar wel veel sentimentele waarde hadden. Alle sleutels, zelfs reserve sleutels van oude auto's. Zelfs gewoon protocollen die er geprint lagen. :+

Echt allerlei dingen waar ze niks aan hadden namen ze wel mee, maar tv lieten ze gewoon staan. Dat valt te veel op of is te veel gedoe blijkbaar.

Plus het is gewoon echt geen fijn gevoel dat ze binnen geweest zijn. Toen ik niet thuis was was het minder erg,maar toen ik lag te slapen vond ik echt vreselijk. Want wr zijn er wel wakker van geworden maar volgens de politie maar goed dat we niet zijn gaan kijken, want die bende schoot dus echt als ze betrapt werden. Daar heb ik echt lang last van gehad.

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 14:01

Mijn buurman rammelt elke avond zelfs een rolluik voor zijn voordeur naar beneden. Heb ik ook maar lijkt me veel te eng als het een keer brand snachts.

DuoPenotti

Berichten: 29588
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 14:04

Dat lijkt mij het meeste nare, dat ze binnen zijn geweest en je spullen overhoop hebben gehaald.
Van waarde wens ik ze hier ook succes. Of deze laptop uit 2014 zou net kapot moeten gaan dat je dan net een nieuwe hebt, zoiets.

2 zadels zijn er ook maar die leveren voor hun geen drol op.
Maar voor mij wel vervelend een maatje 39 en 40 te vinden en is dan wel duur, want dagwaarde is niks denk ik.

Maar denk dat de hond hier niet mee helpt inladen, wat onze vorige bij wijze van wel deed :D

BeFunny

Berichten: 10562
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 14:09

ElCamino schreef:
En dan ? ik heb niks van waarde, geen sieraden, geen cash, geen horloges, geen laptop...niks...geen idee wat ze mee moeten nemen ? me oude tv? pak maar hoor....



Als ze enkel uit zijn op je spullen is het nog een meevaller.
Maar een vrouw alleen is wel kwetsbaar voor meer.
Zeker als mensen zomaar binnen kunnen lopen of dat nou via de voordeur of achter deur is.

Als een inbreker naar binnen wil komt die toch wel. Die zijn meestal voorbereid en hebben spullen waarmee ze binnen kunnen komen. Dan ben je je spullen kwijt en dat krijg je meestal wel vergoed.

Maar als Jan en alleman zo binnen kunnen stappen en je huis door kunnen lopen dan weten ze ook snel veel van je. En dat is creapy.

Een inbreker is ook creapy hoor daar niet van maar de kans op een inbreker is niet heel groot en als je alles dubbel beveiligd is de kans nog wat kleiner want ze willen graag zo snel mogelijk binnen zijn en ook weer buiten.

CairnTerrier

Berichten: 987
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 14:11

Oh vreselijk. Inbrekers tijdens het slapen. Dat lijkt mij zo eng ;(

Blij dat wij alles mega goed beveiligd hebben. Het liefst heb ik nog een Dobermann of Mechelse herder rondbanjeren in de tuin :P

_Lorette_

Berichten: 12089
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 14:20

Mijn schoonouders hebben alles altijd pottdicht zitten, maar daar hebben ze gewoon het wc raampje opengebroken om binnen te komen. Dat slot op de deur maakt dan echt helemaal niets uit.
Inbraak vind ik verschrikkelijk, maar brand nog veel erger.

Bij ons maakt de hond geen indruk. Wel lawaai. :+ En hangt in je broekspijp.

CairnTerrier

Berichten: 987
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 14:37

_Lorette_ schreef:
Mijn schoonouders hebben alles altijd pottdicht zitten, maar daar hebben ze gewoon het wc raampje opengebroken om binnen te komen. Dat slot op de deur maakt dan echt helemaal niets uit.
Inbraak vind ik verschrikkelijk, maar brand nog veel erger.

Bij ons maakt de hond geen indruk. Wel lawaai. :+ En hangt in je broekspijp.


Dat is ook het doel tegen indringers *\o/*

Zolala

Berichten: 75
Geregistreerd: 10-09-22
Woonplaats: Under a rock

Re: Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 17:03

Hier puur een aangeleerd automatisme: zodra ik binnen ben voordeur op slot en de ketting erop.
Maar zo draai ik ook de oven-gaskraan dicht als ik klaar ben met koken :+

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 17:22

Standaard op slot, anders lopen de katten buiten. Heb geen normale voordeur, dus die maakt hem zo open

paars

Berichten: 5577
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:19

Altijd meteen achter me op slot. Dan voel ik me toch veiliger. Heb een 2*sk slot met aan de binnenkant een klink. Om de deur op het driepunt slot te krijgen moet ik de sleutel gebruiken. Ik wil dat dus aanpassen naar nieuwe cilinder met een draaiknop zodat ik sneller naar buiten kan mocht dat nodig zijn bij brand of zo. Liefst verander ik zelfs het slot nadat allerlei werklui tijdelijk een sleutel hadden. Maar ik hou me nog in.

zonnebloem18

Berichten: 24840
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:47

Als er iemand in huis is overdag is de deur niet op slot, je hebt het bij ons meteen door als er iemand binnenkomt. Vind het ook te veel gedoe om elke keer de deur van het slot te halen als ik even naar school fiets, de winkel of iets in de container wil gooien.

Wiesje

Berichten: 2915
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Re: Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:40

Als ik thuis ben dan is de deur altijd los, maar mijn deurbel met lange haren en scherpe tanden maakt veel herrie dus dat laat me wel weten als er volk is.
Bij heel bekend volk weigert ze echter dienst... maar die mogen ook rustig binnen wandelen.

Mischa

Berichten: 3502
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Re: Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:49

Ik ben ongeveer opgegroeid in Fort Knox, dus nee, sinds ik op mezelf woon laat ik alles zoveel mogelijk open. Heerlijk om open/losse deuren te hebben. Ook toen ik alleen woonde. En nu we vrij af wonen helemaal, huis, schuren, auto, als het aan mij ligt doe ik niks op slot. Alleen tegenwoordig wel iets meer ivm duur gereedschap in de schuur, en om m'n vriend tevreden te houden :')

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 17:03

Ik draai de voordeur achter me op slot. De deur heeft wel eens kuren en sluit dan niet goed. Heb al een paar keer gehad dat hij wagenwijd open stond. Dat vind ik minder.
De achterdeur is overdag wel vaak van het slot als ik thuis ben.

PSvanLot

Berichten: 10145
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 17:10

Voordeur zit altijd op slot, daar komt enkel soms een pakketbezorger door.

Achterdeur altijd open als er iemand in huis is, daar komt iedereen door naar binnen. Lekker makkelijk in een dorp!

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 17:34

Ik heb de voordeur en balkondeuren nooit op slot als ik thuis ben, en de voordeur als ik weg ben wel. Woon 4/5 hoog, geen aangrenzende balkons, daardoor komt niemand binnen :')
Onze voordeur kun je ook alleen met een sleutel in, en je moet beneden ook eerst naar binnen met een sleutel. En een erg oplettend portiek hier. Zijn erg veel huizen in de buurt waar ze ook sneller weg zijn.

chanicha

Berichten: 12158
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 19:43

Zou ik niet te hard roepen Kaitlyn want ons eerste huis was vier hoog en we waren een keer de sleutels vergeten, mijn man klom zo via de balkons naar boven -O-
Waar een wil is……
Laatst bijgewerkt door chanicha op 16-04-24 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt