[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 21:31

Hoop dat iemand hier een tip heeft!
Heb blijkbaar de whatsapp op mijn werkmobiel ooit uit de Appstore gehaald met een oud appleID wat niet meer werkt. En nu moet whatsapp worden bijgewerkt en vraagt, je raad het al, om het ww van dat AppleID. Als ik zeg: ww vergeten en het mailadres intyp krijg ik de melding dat dat niet appleID niet klopt.
Nu ben ik wel in de iCloud ingelogd op die mobiel. Die iCloud is gekoppeld aan een ander AppleID. Vandaag nog een reservekopie gemaakt inclusief whatsapp.
Maar…als ik nu de app delete en daarna opnieuw op m’n werkmobiel zet maar dan met het AppleID wat aan mijn werkmobiel hoort…kan ik dan de reservekopie van whatsapp terugplaatsen uit de iCloud en heb ik dan alles terug…?

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 21:38

paars schreef:
Hoop dat iemand hier een tip heeft!
Heb blijkbaar de whatsapp op mijn werkmobiel ooit uit de Appstore gehaald met een oud appleID wat niet meer werkt. En nu moet whatsapp worden bijgewerkt en vraagt, je raad het al, om het ww van dat AppleID. Als ik zeg: ww vergeten en het mailadres intyp krijg ik de melding dat dat niet appleID niet klopt.
Nu ben ik wel in de iCloud ingelogd op die mobiel. Die iCloud is gekoppeld aan een ander AppleID. Vandaag nog een reservekopie gemaakt inclusief whatsapp.
Maar…als ik nu de app delete en daarna opnieuw op m’n werkmobiel zet maar dan met het AppleID wat aan mijn werkmobiel hoort…kan ik dan de reservekopie van whatsapp terugplaatsen uit de iCloud en heb ik dan alles terug…?


Poeh, interessante vraag. Want waar slaat hij de chats van Whatsapp op, dat is de vraag. Als hij die opslaat bij de reservekopie van je ingelogde iCloud dan wel. Dan zou je het zo terug moeten zetten.
Maar ik vind het gek dat je hem niet kan bijwerken omdat hij dan vraagt om die andere Apple id, dat is gek. Dat snap ik ook niet zo goed eigenlijk.
Feit is dat je eigenlijk weinig anders kan doen dan bovenstaande gok nemen. Reservekopie maken van je chats en proberen terug te zetten.

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 21:44

Ik ga nog even proberen of ik via de computer mss iets van accountherstel kan doen.

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 00:22

Update…deels gelukt. Ik zet het hier neer want misschien heeft iemand er ooit iets aan.
Heb eerst een reservekopie gemaakt in iTunes van m’n hele telefoon. Toen whatsapp gedelete (spannend…. :brr: ). Toen eerst whatsapp met m’n goeie appleID weer uit de App Store gehaald. Ik kon in whatsapp toen zelf ook een reservekopie terughalen maar toen ik dat gedaan had mistte ik de laatste 6 dagen…Dus toen de reservekopie teruggezet. Mis nu nog maar 2,5 dag (gelukkig een weekend ertussen, maar goed). Ik wil zo min mogelijk kwijt zijn en ik begrijp niet zo goed waar die berichten zijn gebleven. Had overal backups aan staan. In whatsapp zelf en in de iCloud.
Maar goed…’count your blessings’ en ik ben al wel heel blij dat ik (bijna) alles terug heb.

Edit…ik kan alleen geen berichten versturen en ontvangen merk ik. Bovenin het scherm blijft ‘verbinden’ maar ronddraaien.
Sjemig. En ik wil naar bed -O-
Edit:
iPhone uitgezet en weer aan. Toen had Whatsapp aan dat ik mijn telefoonnummer opnieuw moest verifiëren. Nu kan ik weer berichtjes ontvangen en versturen.

SCC

Berichten: 890
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 18:15

iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

sinds de laatste update/updates slaat mijn telefoon alle gemailde adressen automatisch op in mijn contacten.
hoe kan ik dit uitzetten?
Ik heb nu ineens mega veel "contacten" terwijl het allemaal mail adressen zijn.

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 21:46

Je zou kunnen kijken bij instellingen en dan bij mail en dan bij accounts. Daar kan je contacten aan- of uitzetten. Mss zit het daar?

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 10:05

Ik heb een oude(re) iPhoneSE uit 2020 zonder simkaart. Ook de Wifi staat uit. Toch kan ik door op de zijknoppen te drukken een noodmelding doen. Ik heb gauw weggdrukt maar....zou ik iemand aan de lijn hebben gekregen? Durf het niet nog een keer te doen :-).

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 10:42

paars schreef:
Ik heb een oude(re) iPhoneSE uit 2020 zonder simkaart. Ook de Wifi staat uit. Toch kan ik door op de zijknoppen te drukken een noodmelding doen. Ik heb gauw weggdrukt maar....zou ik iemand aan de lijn hebben gekregen? Durf het niet nog een keer te doen :-).


Ja je kan altijd een noodmelding doen. Gaat via de satelliet. Ik zou het zeker niet nog een keer doen.

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 12:21

Dank Suzanne F., en nee ik ga dat niet meer doen! Heb na 2 x overgaan opgehangen hoor dus had nog niemand aan de lijn. Ik wilde eigenlijk een printscreen maken... maar drukte dus op de verkeerde knoppen.
Goed om te weten!

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 18:58

Ik heb mijn 12 mini toch ingeruild voor een 15. Bevalt eigenlijk heel erg goed. Ik heb de 12 mini nog wel maar ga hem leegmaken en verkopen denk ik.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 11:29

Sinds ik mijn nieuwe apple watch 9 heb (had een 4) heb ik hele rare hartslag. Vanmorgen kreeg ik een waarschuwing dat mijn hartslag 10 minuten onder de 30 was, dan ben je volgens mij dood. Ik heb hem nu om mijn andere pols. Een vriendin van me heeft overigens hetzelfde. Bij de watch 4 was het altijd normaal.
Nog iemand hier die er last van heeft?

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 17:55

Nee, ook een 9 maar lager dan 45 komt ie niet. Vaak even einde van de nacht. Wel irritant dat ik niet precies kan zien hoe laat dat was maar goed.
Dus nee…30 is wel erg laag idd. Andere pols ook even in instellingen aangepast?

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 18:30

Ja àlles ingesteld maar even grillig. Ik heb nu de melding van te lage/te hoge hartslag uit gezet want ik word er heel nerveus en onzeker van

TessaxQuincy

Berichten: 1038
Geregistreerd: 31-12-17
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 14:11

Hoi!
Ik wil deze week een Iphone 15 kopen
Hebben de mensen die een Iphone 15 hebben misschien wat voorbeelden van foto's die ze hebben gemaakt? Voornamelijk gewoon foto's van de natuur, mooie luchten of dieren? Dat zijn bij mij voornamelijk de foto's die ik er mee ga maken. :D

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 09:40

Help, iemand suggesties?

Ik heb gisterenavond een lading zware foto's op mijn iPhone 11 binnen gehaald, werkte nog perfect.
Vanochtend kreeg ik de melding dat opslag vol zat, ik wou naar instellingen gaan maar bij het laden van het opslagoverzicht liep hij vast en is hij uit gevallen.

Nu krijg ik hem niet meer aan: hij blijft hangen op het basisscherm waar je je pincode zou moeten invullen maar mijn scherm reageert niet.

De zijknoppen werken wel nog, als ik de switch om geluid aan of af te zetten uit zet maakt hij wel een luider trillend/krakend geluid dan dat het normale trilsignaal zou zijn.

Help? :(

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 10:27

TessaxQuincy schreef:
Hoi!
Ik wil deze week een Iphone 15 kopen
Hebben de mensen die een Iphone 15 hebben misschien wat voorbeelden van foto's die ze hebben gemaakt? Voornamelijk gewoon foto's van de natuur, mooie luchten of dieren? Dat zijn bij mij voornamelijk de foto's die ik er mee ga maken. :D



Ik heb de iPhone 15 plus, kom van een 11 af, dus een groot verschil, ik ben blij met de kwaliteit van deze foto’s


Afbeelding

Afbeelding

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 11:59

Afbeelding
Afbeelding

Ik had ook een 11 en nu een 15

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 16:28

Stral schreef:
Help, iemand suggesties?

Ik heb gisterenavond een lading zware foto's op mijn iPhone 11 binnen gehaald, werkte nog perfect.
Vanochtend kreeg ik de melding dat opslag vol zat, ik wou naar instellingen gaan maar bij het laden van het opslagoverzicht liep hij vast en is hij uit gevallen.

Nu krijg ik hem niet meer aan: hij blijft hangen op het basisscherm waar je je pincode zou moeten invullen maar mijn scherm reageert niet.

De zijknoppen werken wel nog, als ik de switch om geluid aan of af te zetten uit zet maakt hij wel een luider trillend/krakend geluid dan dat het normale trilsignaal zou zijn.

Help? :(


Probeer eens via de laptop in te loggen in je iCloud en foto’s te wissen?
En heb je harde reset al geprobeerd? Kan je via Google vinden welke knopcombinatie dat is. Is iets met volumeknop omhoog dan beneden en dan gelijk iets met de zijknop.

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 16:31

TessaxQuincy schreef:
Hoi!
Ik wil deze week een Iphone 15 kopen
Hebben de mensen die een Iphone 15 hebben misschien wat voorbeelden van foto's die ze hebben gemaakt? Voornamelijk gewoon foto's van de natuur, mooie luchten of dieren? Dat zijn bij mij voornamelijk de foto's die ik er mee ga maken. :D


Ik vind de camera echt beduidend beter. Maar ik kan niet fotograferen dus aan mij heb je niks. Maar ze zijn heel scherp.

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:27

Harde reset en geslaagd! :D Gek hoor

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:29

Stral schreef:
Harde reset en geslaagd! :D Gek hoor


*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:31

Voelde me behoorlijk dom wel, dacht echt dat ie eraan was sorry :P

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:34

Stral schreef:
Voelde me behoorlijk dom wel, dacht echt dat ie eraan was sorry :P


Waarom dom? Hoef je je niet stom over te voelen hoor. Je kan niet alles weten toch?
En anders als dit niet geholpen had dan is er nog de Apple helpdesk. Kan je bellen en krijg je hulp. Ze hebben ook een reparatieservice, wordt hij aan huis opgehaald en krijg je hem gerepareerd weer teruggestuurd.

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 21:45

Nee maar ik zat al te vloeken want “hoezo kan je dat ding niet uitzetten als je scherm niet werkt”.

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 23:58

Ik heb zojuist de IPhone 15 besteld ben heel benieuwd, ook stap ik over van Odido naar Vodafone ben ook benieuwd of dat allemaal goed gegaan is met bestellen :j