Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prairy
Berichten: 9072
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 10:59

Ik zoek vaak korting codes van verschillende kaart bedrijven, en in nieuwsbrieven krijg je ook regelmatig kortingen. Je kunt ze ook vooruit inplannen voor bijv verjaardagen.

zonnebloem18

Berichten: 24837
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 11:09

Met je ING rentepunten kan ook vaak korting krijgen bij bijv. topbloemen of bloompost. Kan best interessant zijn.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 14:01

Ik heb een vast budget voor cadeaus en ga daar niet over. Heb ook wel vaste bedragen op in gedachten. En ja als we niets doen samen geef ik ook niet altijd wat. Tenzij het mensen zijn die ik echt nog regelmatig zie. Gaat bij ons sowieso nooit zo hard om de cadeaus maar meer om samen zijn en leuke dingen doen.

OleJon
Berichten: 2503
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 14:32

Zijn er veel hier die een droger hebben en gebruiken?
Zelf heb ik geen, heb het met slecht weer op rekje. En zoveel mogelijk buiten. {:} denk inderdaad dat lego zijn waarde houdt. Investering voor langere termijn. Houd zijn waarde wel. Ik krijg loon per week, vind wel fijn. Geeft goed overzicht en kan ik wekelijks overboeken naar de spaarrekenig :D

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 14:50

Ik heb geen droger! Past hier niet en kan makkelijk spulletjes ophangen hier. Wel vervelend soms als ik meerdere wassen wil doen, maar dan is het maar ff zo.

fjordjes

Berichten: 12034
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 15:02

Ja ik gebruik vaak de droger, ben te lui om het op te hangen en heb maar een klein wasrek. Vind dat het binnen te traag droogt.
Daarbij is m'n wasmachine en droger boven en dan moet ik steeds naar beneden ermee lopen als ik het buiten wil hangen. Ben lui :D

Rodevlinder

Berichten: 2265
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 15:09

Hier ook een droger en wasmachine op zolder, droog daarom nooit de was buiten... zou wel beter zijn overigens.
De droger gebruik ik voor handdoeken en beddengoed.

Prairy
Berichten: 9072
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 15:15

Droger voor handdoeken, beddengoed, ondergoed en sokken. Ik haat harde handdoeken en sokken :')

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 15:16

Ik heb een samsung ecobubble, een wasmachine en droger in 1. Voor mijn shirts, truien, sokken en ondergoed gebruik ik alleen de was functie maar voor mijn broeken, beddengoed, handdoeken en theedoeken enz. gebruik ik zeker ook de droogfunctie. Deels gemak, deels ruimtegebrek en ik heb gemerkt dat mijn handdoeken fijner blijven als ik ze ook droog in de droger.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 15:28

Ik heb geen droger. We hebben een tuinkamer waar van alle kanten de zon binnen schijnt en momenteel wordt het daar met gemak 30 graden als de zon schijnt, dus dat droogt prima :))

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 15:35

OleJon schreef:
Zijn er veel hier die een droger hebben en gebruiken?
Zelf heb ik geen, heb het met slecht weer op rekje. En zoveel mogelijk buiten. {:} denk inderdaad dat lego zijn waarde houdt. Investering voor langere termijn. Houd zijn waarde wel. Ik krijg loon per week, vind wel fijn. Geeft goed overzicht en kan ik wekelijks overboeken naar de spaarrekenig :D


Sinds een jaar, en kan echt niet meer zonder. Altijd tegen gestaan, maar er toch aan gegaan en wat fijn.

Heb een super energiezuinige. Merk het ook niet aan de energiekosten.

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 16:06

Ik heb een combi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 16:19

Ik heb wel een voedseldroger.. de was gewoon op een torentje.

Prairy, heerlijk even er tussenuit!

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 16:21

Ik heb een droger maar gebruik deze voor 1 was in de week, de rest hang ik op

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 16:45

Ik gebruik mijn droger alleen voor beddengoed, handdoeken en ondergoed. Lekker zacht :j

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-21 17:11

Wat heerlijk @Prairy :j ik ga 3e week mei paar dagen weg zie er erg naar uit.
Jij bent nu toch bewust baanloos? Hoe bevalt dat eigenlijk? Let je dan (nog) meer op je uitgaven en lukt dat bijv?
In een periode dat ik soort van bewust baanloos was (heb jaar sabbatical gedaan paar jaar terug toen ik burnout was gegaan, overigens toen wel wat opdrachten gedaan maar erg weinig...) bleek dat er zoveel geld naar dingen als nette kleding, reiskosten, kinderopvang etc ging dat ik niet eens zoveel te kort kwam.

Ik heb volgende week een gesprek over een ontzettende leuke ZZP opdracht hoop zo dat dat gaat lukken :D

Hier geen wasdroger, al jaaaaaren niet meer nadat laatste het had begeven. Heb prima plek om was uit zicht goed te laten drogen.

Vwb cadeautjes als ik iets krijg waar ik op dat moment niets mee kan zet ik het weg en geef het wel eens door :o geldt ook voor bepaalde bonnen ofzo, die dan heel lang geldig zijn, dan geef ik het liever weg dan dat het verloopt. Bij bonnen pak ik het dan leuk in (in iets wat ik zelf heb gemaakt, of plantje erbij of zoiets, overigens heb ik altijd enorm veel stekjes, dat in leuk potje erbij doet het ook altijd goed).
Verder let ik goed op leuke dingen die voor weinig te koop zijn bij bijv kringloop of in de aanbieding. Die koop ik dan op voorhand. Voor als er iets leuks is. Of voor die dagen dat er veel cadeautjes gegeven worden (Kerst, Sint).
Hou wel goed in mijn hoofd wie ik wat gegeven heb dat ik niet voor de tig-ste keer aankom met iets wat ik zelf heb gemaakt plus bon of wat :')
Daarbij hebben we in de familie ook zoiets van het is al superleuk als je elkaar ziet, we wonen vrij ver uit elkaar en dan komt je niet elke week bij elkaar op de koffie zeg maar.

Prairy
Berichten: 9072
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:34

Nou ja, bewust baanloos niet, maar wel bewust even niet actief op zoek naar werk. Beetje rare tijd geweest dus ik ben nog niet 'geland' zeg maar. Moet nog even tijd nemen om rustig na te denken wat ik wil. En ondertussen komen er weer allerlei andere leuke plannen op waardoor ik dat ook weer mee moet nemen in mijn verdere carrière opties haha

We hebben een aantal posten kunnen schrappen, zoals de aflossing van mijn restschuld bij mijn ouders, daar scheelt sparen voor de aflossing en rente. Het geld hadden we al staan, we hielden het alleen in stand omdat het ons niets koste (rente kreeg ik terug van mijn ouders / belastingdienst). En we beleggen nu niet het verschil tussen de hypotheek en €2.000 wat we eerst wel deden. Daarnaast nog een post geschrapt en dat was al het verschil tussen mijn salaris en mijn uitkering.

Ik probeer wel meer te besparen op boodschappen, maar dan geeft mijn man het weer uit aan iets anders :') Wel nuttige dingen hoor, die ons uiteindelijk weer vooruit helpen, dus geen probleem, maar soms denk ik weleens :')

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-21 08:29

Ik krijg soms de indruk dat mannen gewoon wat minder goed zijn in sparen of besparen dan vrouwen. Mijn ex kon absoluut niet met geld omgaan, laat staan sparen. Ja 3 maanden en dan was opeens alles weer op :+

Fijn Prairy dan heb je in ieder geval dat je niet moet momenteel. Kunnen, mogen of willen is wat anders dan moeten :)

Ik ben hier bewuster begonnen met eten, dwz als ik eten over heb dat bewust wegzetten voor de volgende dag en het dan ook nemen. Ging toch regelmatig wat in de vuilnisbak. Dus probeer wat bewuster restjesloos te eten. Met koken vind ik het gewoon erg lastig, koken voor maar 2 personen. Laat staan één.

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:38

Ik had vroeger een gat in mijn hand. Het geld moest en zou opkomen.
Tegenwoordig heb ik liever wat extra achter de hand

Prairy
Berichten: 9072
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:41

Ja dat gat ken ik ook, en ik stond ook bijna altijd max 1.000 rood :=

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10425
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 09:01

VanHuisUit schreef:
Ik krijg soms de indruk dat mannen gewoon wat minder goed zijn in sparen of besparen dan vrouwen. Mijn ex kon absoluut niet met geld omgaan, laat staan sparen. Ja 3 maanden en dan was opeens alles weer op :+

Fijn Prairy dan heb je in ieder geval dat je niet moet momenteel. Kunnen, mogen of willen is wat anders dan moeten :)

Ik ben hier bewuster begonnen met eten, dwz als ik eten over heb dat bewust wegzetten voor de volgende dag en het dan ook nemen. Ging toch regelmatig wat in de vuilnisbak. Dus probeer wat bewuster restjesloos te eten. Met koken vind ik het gewoon erg lastig, koken voor maar 2 personen. Laat staan één.


Dat met het eten herken ik wel. Vond dat voor mijzelf alleen vaak ook lastig. Nu met twee man vind ik het nog steeds lastig om bepaalde dingen goed maat te houden zoals aardappelen of rijst.

Moet wel zeggen dat ik tegenwoordig vaker een grote pan maak en die dan in porties verdeel zodat we er meerdere dagen van kunnen eten.

Macaroni is daar wel een mooi voorbeeld van. Dan maak ik in een keer een pan met 500 gram vlees, 500 gram groente en 500 gram pasta er in en dat deel ik dan op in bakjes zodat we er zeker 3 of 4 keer van eten met 2 man.

tyleysmiley

Berichten: 1896
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 09:02

Qua eten koken weet ik geen maat te houden,ik heb een groot gezin en we zitten regelmatig met 9 man om tafel.
Binnenkort ga ik alleen wonen samen met mijn jongste zoontje van 4,en ik ga maar diepvriesbakjes inslaan denk ik haha,dus kook ik gewoon de pastasaus voor mijn hele bups, om vervolgens aantal porties in te vriezen.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10425
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 09:04

tyleysmiley schreef:
Qua eten koken weet ik geen maat te houden,ik heb een groot gezin en we zitten regelmatig met 9 man om tafel.
Binnenkort ga ik alleen wonen samen met mijn jongste zoontje van 4,en ik ga maar diepvriesbakjes inslaan denk ik haha,dus kook ik gewoon de pastasaus voor mijn hele bups, om vervolgens aantal porties in te vriezen.


Bij de action hebben ze op zich wel hele fijne. 0.625 liter zijn ze geloof ik. Dat is hier een mooie maar voor 1 volwassene als de pasta er al door heen zit of voor 2 man als je alleen de saus invriest :j

Edit: 0.65 zijn ze

https://www.action.com/nl-nl/p/opbergbox-d0947e3d/

Prairy
Berichten: 9072
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 09:07

Ik vind de bakken met verschillende kleuren deksels die in elkaar passen heel fijn van de action, daar heb ik ondertussen 4 sets van ofzo. Ik kook de laatste tijd ook vaak voor 2 dagen of grotere porties pasta saus.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 09:17

Ik ben blij dat mijn vriend juist een nog grotere vrek is dan ik :')
Mijn vriend kan goed sparen, ik kan goed besparen, dus samen zijn we een prima team :))

Grotere porties voor meerdere dagen maken heeft hier weinig zin. Mijn vriend is net een afvalbak, die blijft opscheppen totdat het op is :')