verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 08:15

Zo, jullie krijgen echt alles bij elkaar. Hopelijk is nu alle sh*t echt vooorbij!

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 08:22

Pfff wat een onwijze bak ellende zo in een keer zeg. Heel erg veel sterkte met alles!

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 09:24

Probeer maar te denken ,alles wat je gehad hebt kan niet meer voorvallen.Dat is onze strategie in slechte tijden.

Lynn_Nikita

Berichten: 25460
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-19 10:27

Alles wat wij nu herstellen in huis is op lange termijn niet meer nodig en elk ding wat wij doen is een stapje verder, dat is ook onze denkwijze


Alleen zijn er nu dingen kapot die onvervangbaar zijn die normaal ook niet in een kelder zouden staan. Die hadden normaal in een kast in de woonkamer gestaan die dus door alle vertraging niet af was. Als alles was verlopen zoals het moest zonder een metselaar die er 4 maanden langer over deed had het nu droog gestaan en daar baal ik wel van omdat er dus dingen zoals het kookboek van mijn overleden oma nu doorweekt is, foto`s en een aantal boeken die ik gekregen heb en mij dierbaar waren. De elektronica is zuur ivm het geld maar daar zit geen emotionele waarde bij

Lynn_Nikita

Berichten: 25460
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 12:47

Het plafond is inmiddels de eerste laag wit. De kleur voor de muur is ook gekozen, Leem.
Diverse kleurkaartjes uitgezocht en bleef telkens in deze bruinige/ beige kleurhoek hanen, ik twijfelde alleen over de tint en wilde kaartjes eerst eens mee naar huis nemen en bij de muur houden. Ik wilde vertrekken en zag een pot met de verfsoort in de hoeveelheid die ik nodig had met de kleur leem die verkeerd gemengd was voor een klant met 50% korting. Die pot is meegegaan, soms wordt een keuze al gemaakt en moet je daarin meegaan.
Het wordt dus leem met Chachacha op de muren.

Zometeen werken, morgen de radiatoren ( in de woonkamer hangen nog de oude) wit spuiten en dan na het weekend aan de muren beginnen

Anoniem

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 13:05

Wauw leem is zo mooi!

DubbelFun

Berichten: 88676
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 13:05

Dat wordt een muzikale/vrolijke muur :)

Lynn_Nikita

Berichten: 25460
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 19:16

Afbeelding
Afbeelding
En weer een beetje verder *\o/*

Sansevieria
Berichten: 4200
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:19

Mooi geworden, is een prachtige kleur!

SensaHorses
Berichten: 708
Geregistreerd: 19-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:19

Wat fijn TS! Wordt mooi! +:)+

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:20

Mooi!!
Hoe snel na het stucen kun je eigenlijk behangen?

Lynn_Nikita

Berichten: 25460
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 20:21

Jes schreef:
Mooi!!
Hoe snel na het stucen kun je eigenlijk behangen?



Deze muren waren voor de zomer al gestuct, in juni waren die al droog
Alles was toen al klaar om af te werken tot de vloer ineens rot bleek te zijn.
Hierna heeft alles zo lang geduurd door de aanbouw omdat de vloer als die dan toch opnieuw gestort moest worden meteen in de aanbouw en woonkamer tegelijk gestort werd.
De aanbouw is vorige week gestuct en zal nog zeker 2 a 3 weken nodig hebben om te drogen. Wordt waarschijnlijk alleen geverfd maar als die behangen zou worden zou ik nog langer wachten om zeker te weten dat alles goed was ( of een vochtmeter gebruiken)

Lynn_Nikita

Berichten: 25460
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 08:56

Nu het begint te vorderen begin ik na te denken over de raamdecoratie.
Er komen buitenom rolluiken dus het hoeft niet verduisterd te zijn. Ik vind zelf shutters ontzettend gaaf maar dat zijn ook stofvangers en er is eigenlijk nagenoeg geen budget. 450- per raam is mij te gek.

Gordijnen zijn niet handig met katten

Paneelgordijnen heb ik in de vorige woning gehad, vrij prijzig maar wel leuk

Folie is denk ik de goedkoopste oplossing, maar dan wel hoge ivm de hond die op alles blaft wat langsloopt. Bij action heb je foliespray ( iemand daar ervaring mee?) , neig ernaar om die te proberen en dan meteen een motief erin te spuiten. Bv een ornament idee of een paar maar twijfel of dat niet te druk wordt. Folie met paatje kopen kan ook, dan zit ik rond de 100 euro per raam.

Afbeelding
zoiets maar dan met 1 paard, en dan mijn eigen digitaal overzetten naar een tekening. of juist iets wat hee erg bij de stijl van het huis past bv een klasssiek kader

Afbeelding


zoveel keuzes, zo`n beperkt budget!

joyce83

Berichten: 5209
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:46

Jep ervaring met de spuitfles van de action. Folie is overal gelijk qua dikte, dus strakker mits.... je het goed op de raam kan krijgen natuurlijk. Ik vind de spuitfles best goed gelukt bij ons, heb ondertussen het raam gewassen en het kan dus ook gewoon. Ik heb zelf echter niet tussendoor steeds gewacht tot het droog was maar gelijkmatig blijven spuiten (zonder druipers te krijgen).

Voordeel, het is echt heel goedkoop, lukt het de eerste keer niet haal je het eraf en probeer je het nog een keer. Lukt het echt niet kun je altijd nog die folie kopen.

DubbelFun

Berichten: 88676
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:02

Is spiegelfolie geen oplossing; kun je toch ongehinderd doorheen kijken en geen inkijk.

Prairy
Berichten: 9071
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:13

DubbelDun schreef:
Is spiegelfolie geen oplossing; kun je toch ongehinderd doorheen kijken en geen inkijk.


Dat werkt (in mijn ervaring) alleen overdag, in de avond werkt het juist andersom, dus tenzij je ook gordijnen hebt, heeft dat weinig nut.

Lynn_Nikita

Berichten: 25460
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 10:37

Voor de doorkijk heb ik de rolluiken, zeker in de avond zullen die dichtgaan. Het gaat nu meer erom dat de honden niet de hele tijd op alles blaffen en dat het ook leuk uitziet van buitenuit en dat passanten niet meteen alles kunnen zien wat binnen gebeurd.

DubbelFun

Berichten: 88676
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:43

Als je niet wilt dat de honden iets zien, dan zie jij dus ook niets... zou voor mij niets zijn iig.

Lynn_Nikita

Berichten: 25460
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 11:08

Ik kan wel iets zien als ik sta, wil het +- 75/90 cm hoogte doen zodat hun niks zien maar ik wel

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:15

Ik heb ook de spuitbus van de action gebruikt en het is best goed gelukt. Dunne laagjes aanbrengen. En om de 10 minuten een nieuw laagje totdat je de gewenste dikte hebt.

Lynn_Nikita

Berichten: 25460
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 11:59

Voor diegene die de spray kennen, zal ik met een figuur werken? Ik twijfel dus tussen een paardenhoofd of een klassieke rand, al lijkt mij die rand erg moeilijk of zelf recht te krijgen op zo`n groot oppervlakte

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:09

Op de fanpagina van de action op Facebook zag ik de meest ingewikkelde creaties voorbij zien komen. De kunst zit hem vooral in het strak afplakken en het aanbrengen van heeeeeele dunne laagjes per keer. Als je het net erop hebt gespoten is het heel transparant en ben je geneigd om het dikker te spuiten. Maar dat moet je juist niet doen. Na een minuut of 10 zie je pas het echte resultaat

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:31

Ziet er mooi uit!
Ben nu wel benieuwd naar die spray, kan het niet vinden op de site.

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:41


superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:51

De tegenslagen zijn natuurlijk heel rot, maar het wordt wel echt heel mooi zo.

Ik ken de spray niet, maar herken wel je probleem. Wij hadden nep shutters in ons huis en inderdaad veel stof erop, maar ik spoot ze gewoon af buiten. Nadeel was wel dat de honden en katten erdoor gingen ook.

Met folie zou ik wel iets met een werkje of enige dikte nemen, anders zien ze nog steeds veel beweging waar ze op reageren.
Weet je al of je veel zon op de ramen hebt?