[VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 17:10

Super fijn dat de omgeving zo goed bevalt! Dat is echt zo waardevol!

En van het huis ben je zo ook echt al wat gezelligs aan het maken!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-19 19:44

Thanks voor de tip k_m :D

Jaa, die kun je niet veranderen Marlies, da's waar :j
Thanks :D

Net weer een rondje gereden met lieve Jay. Waren een beetje verdwaald :') Maar dat hoort erbij haha, uiteindelijk stukje door België gereden, en was een leuk rondje :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43327
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 19:54

Mooi rondje. Wij stonden met Hercule in Galderzicht en hadden geregeld dat Hercule ook tot 100 km in België verzekerd was.
Wellicht ook tip voor jullie daar je ook in grensgebied zit.
Leuke foto's hoor!

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 20:18

Prachtig zeg! En wat een leuk paard.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 21:07

Het hele topic net doorgelezen. Wat een mooie plek zeg!

Siggislief

Berichten: 13972
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 22:00

Heerlijke foto's!

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 21:57

Mooie oortjesfoto's in prachtige omgeving <3

Groet Karin.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 09:23

Voordat je berken gaat planten...Niet te dicht bij je huis,ze geven enorm veel overlast.Wij hebben helaas heel veel berken rond huis staan en buiten dat ik er allergisch aan ben valt er enorm veel rotzooi uit.Van de week bv bij buiten zitten vallen er constant berkenschilvers,hele kleine bruine rondjes in je koffie ,tussen je eten en zo voort.Op een of andere manier raken ze ook tussen het muggengaas door en vind ik ze in bed ook. In het voorjaar heb je daar dan het zaad nog eens bij.

Het is in onze gemeente ook de enigste boom die zonder kapvergunning gekapt mogen worden.Dus de berken langs mijn bakrand heb ik snel weggehaald,tijdens rijden kreeg ik ook schilvers in mijn mond. Wij hebben al met al veel minder last van de eiken.

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 09:27

Het wordt echt al gezellig zeg !
Misschien overheen gelezen. Maar gaan jullie binnen ook nog iets doen of laten jullie de woonkamer Zo?

En heerlijk he als je zo mooi kan rijden.
Heerlijke foto's <3

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 10:54

pien_2010 schreef:
Mooi rondje. Wij stonden met Hercule in Galderzicht en hadden geregeld dat Hercule ook tot 100 km in België verzekerd was.
Wellicht ook tip voor jullie daar je ook in grensgebied zit.
Leuke foto's hoor!


Dank voor de tip! Wij zitten inderdaad hemelsbreed 800m. van de grens en rijden dus zo België in!

Malenka schreef:
Prachtig zeg! En wat een leuk paard.


Dankjewel :D Ik zie hem nog steeds als de nieuwkomer, maar inmiddels heb ik hem ook alweer een jaar! :oo :+:

Coconut schreef:
Het hele topic net doorgelezen. Wat een mooie plek zeg!


Leuk dat je het helemaal hebt doorgelezen! :D En dankjewel <3

Siggislief schreef:
Heerlijke foto's!


Dankjewel :D

missfalki schreef:
Mooie oortjesfoto's in prachtige omgeving <3

Groet Karin.


Dankjewel! :D Zal deze ook weer in het oortjes-topic plaatsen :D

beatje schreef:
Voordat je berken gaat planten...Niet te dicht bij je huis,ze geven enorm veel overlast.Wij hebben helaas heel veel berken rond huis staan en buiten dat ik er allergisch aan ben valt er enorm veel rotzooi uit.Van de week bv bij buiten zitten vallen er constant berkenschilvers,hele kleine bruine rondjes in je koffie ,tussen je eten en zo voort.Op een of andere manier raken ze ook tussen het muggengaas door en vind ik ze in bed ook. In het voorjaar heb je daar dan het zaad nog eens bij.

Het is in onze gemeente ook de enigste boom die zonder kapvergunning gekapt mogen worden.Dus de berken langs mijn bakrand heb ik snel weggehaald,tijdens rijden kreeg ik ook schilvers in mijn mond. Wij hebben al met al veel minder last van de eiken.


Dank voor de tip! Nu je het zegt.. wij hebben een berk vlak naast het huis staan, en vroeg me al af waar die bruine rondjes in de slaapkamer vandaan kwamen _O- Maar nu is het duidelijk haha :') Zijn inderdaad vreselijk irritante dingen, gaan idd door muggengaas.. maar die boom is zo ontzettend mooi!! :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Saul schreef:
Het wordt echt al gezellig zeg !
Misschien overheen gelezen. Maar gaan jullie binnen ook nog iets doen of laten jullie de woonkamer Zo?

En heerlijk he als je zo mooi kan rijden.
Heerlijke foto's <3


Binnen is nu vooral aankleden, we gaan eerst de stallen enz. in orde maken en dan komt het huis :P Willen uiteindelijk de keuken en badkamer vernieuwen, bijkeuken omgooien, serre + kantoor beneden aanbouwen, misschien de logeerkamer uitbouwen, een mooi dakkapel op zolder en een vaste trap naar zolder zodat we die ruimte ook nuttig kunnen besteden i.p.v. alleen als opslag :P Maar dit zijn wel erg grote plannen en we gaan zien hoe ver we komen :') De woonkamer gaan we in principe zo laten, het is een fijne ruimte :D Dus nu nog nieuwe raamdingen, nieuw iets op de vloer en dan is 't wel zo'n beetje oké qua 'grote' dingen, dan verder aankleden met onze meubels/lampen/plantjes enz :D


Gisterochtend hebben wij kennis gemaakt met de dierenarts uit de buurt. Geen idee of het een goeie is, heb gewoon de plaatselijke dierenkliniek aangesproken of ze ook een landbouwdieren-arts hadden, en die was er! :D Dus die is langsgekomen om even kennis te maken, dat was wel fijn! Alle paarden even voorgesteld en hij heeft gelijk ook even naar Kaatje gekeken. Aangezien er wat twijfel bestaat of ze wel daadwerkelijk drachtig is (zie dit topic).. Ook hij had enige twijfel, zeker gezien er gezegd is dat ze september zou moeten bevallen, maar na even gevoeld te hebben dacht hij toch af en toe iets te voelen :') Uitwendig that is.. ook lijkt haar uier nu wel wat te vormen, wat ik van de week zelf ook al dacht te zien.... dus wie weet.... voor de zekerheid blijf ik haar gewoon op merrie-brok houden, hou haar goed in de gaten i.v.m. eventueel overgewicht/hoefbevangenheid. Maar ook als ik haar zij voel, kan ik gewoon met gemak haar ribben voelen, zit geen laag vet overheen... het blijft spannend, maar voor nu geloof ik nog steeds dat er een veulen in zit en behandel ik haar ook op deze manier.. we maken haar stalletje bevallingsklaar (licht + stopcontact erin gemaakt, zodat we evt. een warmtelamp op kunnen hangen, aangezien we naar de winter gaan..) en zetten de benodigde spulletjes klaar. Ben benieuwd!!

Verder gisteren weer geshopt! :D

Afbeelding

Afbeelding

Nog even en hij past er niet meer in :')

En inspiratie opgedaan om zelf te maken.. binnenkort maar eens sprokkelen in het bos <3 Willen ook een trapleuning van een mooie tak maken :+:

Afbeelding

Afbeelding

leonie87

Berichten: 4464
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 11:22

OMG Brego in de winkelmand :') <3 Hangt er ook een prijskaartje aan? Strikje hoeft niet. Kunnen we niet een Brego volg topic maken met al zijn avonturen? :+

Wat een prachtige boom idd! Echt schitterend!

Ben benieuwd of Katje nu wel of niet dragend is.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 12:01

Hahaha :') Brego'tje is onbetaalbaar <3 :+:
:D

Flits z'n nieuwe speeltje, die we gisteren voor 'm gekocht hebben, valt in ieder geval in de smaak _O-



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 09:11

In die hoek waar jij woont zou je eigenlijk SGW moeten gaan rijden. Trainingsmogelijkheden te over.

Wij hebben ook een haat liefde verhouding met de berkenbomen. Jullie zijn de takjes die er eeuwig uit waaien nog vergeten.
Maar we hebben er ook zo veel staan dat ik mij er niet meer druk over ga maken.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 10:21

Ohhh ik hoor graag wat de mogelijkheden hier zijn, want wij doen soms graag voor de lol een SGW training <3 Maar dat deden wij altijd in Moordrecht, dat is voor nu net iets te ver -O- En ik heb nog geen idee wat ik hier allemaal kan vinden op paardengebied :P

Afbeelding

Afbeelding

Zelfde voor een goede reining-trainer, al zal ik af en toe nog wel naar Ridderkerk rijden voor een training van Palden. Die afstand is nog wel te doen :j

Afbeelding

Afbeelding

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:49

Jij zit vlakbij vanalle trainings terreinen! In Chaam volgens mij, sowieso in minderhout op de blauwbossen, in Meer bij de mosten,.. Ik rij geen SGW zelf maar daar zitten er sowieso!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:03

Chaam, Baarle-Nassau, stal Bien Venue in Tilburg doet zowel indoor als outdoor cross.

Reining liet ik toen ik dat nog deed altijd Alexandra Meijer voor komen, maar die zit in Eersel, weet niet of ze nog reist. Voor de basics van reining zit Renate Spanjaard in Chaam.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 14:31

Thanks voor de tips! Dat is allemaal wel heel erg in de buurt inderdaad :):) :):) Jeeehh!! :D

Gisteren is Ilse (Calice op bokt) langsgekomen met d'r gezinnetje, altijd gezellig én een goed recept voor mooie foto's... Het is gewoon moeilijk om een selectie te maken <3

Brego heeft zich in ieder geval vermaakt met hun hond Zoë, eindelijk eens iemand die hem de baas kan. Weet Brego ook eens hoe Flits zich voelt als die weer eens door 'm belaagd wordt :')

Afbeelding

Hij heeft ook nog even de charmeur uitgehangen :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Net als Splashy _O-

Afbeelding

Maar hij is wel lief <3

Afbeelding

En nog lekker fit op z'n oude dag :D :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig doet Tamme niet voor hem onder.. een tijd terug is er artrose bij Tamme geconstateerd, hier is hij voor behandeld, en met succes! Hij loopt al máánden weer als een tierelier =:)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ook zijn favoriete trucje kunnen we nu weer mondjesmaat doen. Hij vindt het zo leuk, vooral door de reacties van toeschouwers :') Showpaardje haha.. dus af en toe, voor de foto/film mag hij zich weer uitsloven <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar vooral is hij gewoon ontzettend lief.. en echt mijn grote trots.. <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zelfs Kaatje liet zich van haar beste kant zien :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En die stoere kleine Kevin mocht als kinderpony dienen :P Iets wat hij tegenwoordig ook prima kan <3

Afbeelding

Afbeelding

Normaal rijden de kinderen van Ilse op hun eigen pony, die ook een te leuk volgtopic heeft: [PP] [VOLG] De avonturen van shetlander Poow
Eigenlijk heeft Jesse mijn kleine Kevin gewoon getraind, en nu kan zijn broertje daarvan profiteren <3

Niet veel geklust vandaag, maar wat hebben we het leuk gehad en dat is ook hard nodig in zo'n drukke periode! :D

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 15:18

Wat een leuke en mooie foto's!! En goed dat je daar tussendoor ook tijd voor neemt.

Die hond is echt te grappig. Als ik eerlijk mag zijn; Ik vond Berner senners altijd mooi, maar die ik kende waren sullen en stonken zo erg.....Maar ben helemaal om :)

Hoe hoog is jullie hekwerk denk je?? Ik wil weer hekwerk of palen en gaas, maar twijfel over de hoogte. Als we de sleutel krijgen, gaan we ons voorstellen en meteen mede delen aan de buren dat we gaas willen, maar niet omdat we hun niet willen zien, maar onze eigen dieren binnen willen houden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 15:19

Ooooh wat schattig! Die Kevin! Dat wil E. ook wel een keer hoor :=

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:52

Qua eventing zit je goed,vlak bij tim lips en in minderhout Karin donckers en dan een mooi oefen Terrein bij de Mosten.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 16:59

superpony schreef:
Wat een leuke en mooie foto's!! En goed dat je daar tussendoor ook tijd voor neemt.

Die hond is echt te grappig. Als ik eerlijk mag zijn; Ik vond Berner senners altijd mooi, maar die ik kende waren sullen en stonken zo erg.....Maar ben helemaal om :)

Hoe hoog is jullie hekwerk denk je?? Ik wil weer hekwerk of palen en gaas, maar twijfel over de hoogte. Als we de sleutel krijgen, gaan we ons voorstellen en meteen mede delen aan de buren dat we gaas willen, maar niet omdat we hun niet willen zien, maar onze eigen dieren binnen willen houden :)


Thanks :D
Die Berners zitten er ook tussen ja haha, maar goed naar de ouders kijken en je kan de actievere, niet sullige er wel uitpikken. Is altijd nog maar de vraag hoe ze uiteindelijk uitgroeien natuurlijk, maar je hebt er op die manier redelijk invloed op. En stinken is ook gewoon goed onderhouden van de vacht, goed voer kiezen enz... Ik hou ook niet van sullige, stinkende honden :') Dus hoop dat we een goede keus hebben gemaakt haha.. Geen idee hoe hoog dit hekwerk is... Denk wel rond de 1.80 - 2m., maar kan het zo wel even opmeten :D Vind het inderdaad niet mooi, maar het is wel een fijn idee dat ze er niet makkelijk uit komen :j En als je dit mooi laat begroeien is het ook niet meer zo lelijk... :D

Robijntjah schreef:
Ooooh wat schattig! Die Kevin! Dat wil E. ook wel een keer hoor :=


Haha leuk hè <3 Heb alleen niet zelf zo'n klein zadeltje... :P Calice neemt haar eigen ponyzadeltje altijd mee :D Maar zonder zadel en met halster kan ook :') Zo heb ik ook leren rijden hahaha :))

beatje schreef:
Qua eventing zit je goed,vlak bij tim lips en in minderhout Karin donckers en dan een mooi oefen Terrein bij de Mosten.


Dat klinkt goed! Zal eens de tips die jullie gegeven hebben op een rijtje zetten en kijken wat leuk is/bij ons past.. zo fanatiek zijn we niet, maar we vinden het wel erg leuk :D De Mosten is inderdaad superdichtbij! Nog geen 5 minuten met de auto :oo +:)+

Happy_Hippie

Berichten: 877
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 17:11

Blijf me verbazen over hoe mooi en groot het is!
En wauw wat zijn je paardjes knap

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 17:47

Ik denk dat ons hekwerk nu ook op sommige plekken 2m is en ook een stuk 1.80m zoiets. Ik vraag me af of zo hoog wel nodig is. Staan wel paardjes naast en geeft zo een afzet gevoel, maar begroeit is het mooi en ik vind het echt heel veilig werken. Nooit loslopende paarden of honden etc.

Alleen de jongste kat.............

Ik denk dat de mensen die ik zag met een berner senner ze ook te weinig beweging gaven en eentje had ook van alles waardoor hij niet ver mocht lopen, spelen etc.
Op een stal waar er eentje rond liep aaide ik er weleens eentje, maar die stonk zo vreselijk. Heb je gauw bij erf honden, maar de vacht werd echt nooit onderhouden.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 21:47

Happy_Hippie schreef:
Blijf me verbazen over hoe mooi en groot het is!
En wauw wat zijn je paardjes knap


Dankjewel :+:
En ik schrik er soms zelf ook nog wel eens van haha

We moesten het net nog over stinkende honden hebben... "neehoor, dat doet die van mij niet" :') Laat hem binnen... meuren!!!! Heeft ie een of ander dood beest gevonden, waar ie lekker op heeft liggen kauwen.. heel z'n mooie witte pels onder het bloed ;( dus maar even onder de douche gezet buiten :') vond ie niet leuk, maar die lucht is er bijna niet uit te krijgen joh... :\

Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43327
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:48

_O- Die is echt pissig. Dat Bozeat koppie