Stille meelezer kruipt onder haar steen vandaan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Equikitt

Berichten: 96
Geregistreerd: 04-02-20
Woonplaats: Noord-Holland

Stille meelezer kruipt onder haar steen vandaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-22 14:51

Hoi!

Ik ben Laura (maar je mag me ook Kitt noemen!), 24 jaar, en natuurlijk hartstikke gek op paarden. :) Ik heb al meerdere jaren met plezier als gast stilletjes meegelezen op Bokt, alle prachtige paarden bewonderd en alle boeiende discussies en topics met veel interesse gevolgd. Het was al een tijdje aan het kriebelen om zelf ook eens wat bij te dragen en mee te kletsen, dus, bij deze! :D

Sinds mijn negende ben ik actief tussen de paarden, in wisselende intensiteit. Het meeste van die tijd ben ik op de manege blijven rijden, en naar mate ik ouder werd, groeide mijn (serieuze) interesse in de paarden ook mee. Hoewel mijn passie inmiddels vooral bij de dressuur ligt, heb ik nooit wedstrijdambities gehad. Wel heb ik bijvoorbeeld op de manege vrijwilligerswerk gedaan, een paar bijrijd- en leasepaarden gehad, de paarden van mijn instructrice gereden en veel privéles om ook aan mijn eigen skills als ruiter te blijven sleutelen. Alleen nog nooit een eigen paard gehad, maar dit blijft absoluut een droom die ik ooit hoop waar te maken!

Echter is dit allemaal al weer even geleden, omdat zo’n anderhalf jaar terug mijn (psychische) gezondheid zo erg verslechterde dat ik niet meer in staat was om te rijden en naar stal te gaan, of om überhaupt nog wat te doen. Dit is helaas een thema waar ik al mijn hele leven mee te kampen heb, en dat zal ook wel de rest van mijn leven zo blijven. Hierdoor gaat niet alles zo vanzelfsprekend als ik graag eigenlijk zou willen en zo kan ik regelmatig nog behoorlijk tegen mijn eigen grenzen aanbotsen. Nu ben ik hard aan het knokken voor mijn herstel, waarbij de paarden toch echt wel de grootste drijfveer blijken! Het doel is dan ook om gezond genoeg te zijn om uiteindelijk die droom van dat eigen paard te kunnen realiseren. Maar ik heb natuurlijk geen haast, en nog een lange, hobbelige weg te gaan.

Ik kan op dit moment dus nog even niet meekletsen over wat ik zelf zo allemaal in de paardenwereld beleef, dus het scheelt dat ik daarnaast ook genoeg andere interesses en hobbies heb! Het thema psychische gezondheid ligt mij natuurlijk nauw aan het hart, ervaring heb ik inmiddels wel meer dan genoeg op dit gebied. Voorderest ben ik ook helemaal gek op cavia’s en teken ik graag. Dit laatste ook al even niet meer zo actief, dus leek het me erg leuk om het tekenen weer een beetje op te pakken door af en toe een Bokt-paard dat me aanspreekt als inspiratie uit te kiezen om een schetsje van te maken. :o

Zo, dat was even een hele lap tekst! Als ik eenmaal begin met schrijven dan gaat het ineens heel hard… In ieder geval bedankt voor het doorlezen en wie weet tot ziens!

kampioen2be
Berichten: 365
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Re: Stille meelezer kruipt onder haar steen vandaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 15:00

Hoi en welkom!
Gaat het al weer wat beter met je? Hopelijk kan je snel weer iets gaan doen met paarden, maar je eigen gezondheid is het belangrijkste! Ik ook, net als jou, na jaren nu pas een account aangemaakt ;)

Magisch
Berichten: 45
Geregistreerd: 03-11-21

Re: Stille meelezer kruipt onder haar steen vandaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 15:05

Hoi Laura! Leuk om wat over jou te lezen. Ik ben ook een stille meelezer, dus we kunnen elkaar een hand schudden. Wat vervelend dat het een tijd lang zo slecht met jou gegaan is. Helaas heb ik sinds een maand of 10 (ook) last van een forse depressie. Hierdoor is er voor mij ook heel veel weggevallen, onder andere mijn baan, wat vriendschappen, maar ook een hoop perspectieven. Dit heeft mij er juist toe aangezet een eigen paard te kopen. Ik heb zo'n zes maanden geleden dus ook mijn eerste paard gekocht. Voor mij heeft dit heel goed uitgepakt! Zo heb ik (laagdrempelig) een doel in mijn dag. Daarnaast vind ik ontspanning en plezier bij mijn paard. Ik doe alles qua training en verzorging wel echt op mijn eigen tempo. Als er een week is waarin ik het écht niet kan opbrengen om te gaan, dan accepteer ik dit ook voor wat het is. Blijf vasthouden aan die stip op de horizon. Het is een hobbelige weg, maar jij kan dat! <3

Leuk dat je van tekenen en cavia's houdt! Zelf ben ik ook een echte hondengek. Tekenen is helaas niet aan mij besteed.

Equikitt

Berichten: 96
Geregistreerd: 04-02-20
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-22 15:46

kampioen2be schreef:
Hoi en welkom!
Gaat het al weer wat beter met je? Hopelijk kan je snel weer iets gaan doen met paarden, maar je eigen gezondheid is het belangrijkste! Ik ook, net als jou, na jaren nu pas een account aangemaakt ;)


Dankjewel! En jij ook welkom :D

Het gaat zeker de goede kant op met me, hoewel ik nog redelijk aan het begin van mijn herstelproces zit. Maar een paar maanden geleden had ik me nog niet voor kunnen stellen dat ik nu op dit punt zou zijn en dat ik ergens de kracht vandaan zou kunnen halen om dit aan te gaan. Kleine stapjes! En ik hoop het ook inderdaad, ik mis de paarden enorm.

Equikitt

Berichten: 96
Geregistreerd: 04-02-20
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-22 15:51

Magisch schreef:
Hoi Laura! Leuk om wat over jou te lezen. Ik ben ook een stille meelezer, dus we kunnen elkaar een hand schudden. Wat vervelend dat het een tijd lang zo slecht met jou gegaan is. Helaas heb ik sinds een maand of 10 (ook) last van een forse depressie. Hierdoor is er voor mij ook heel veel weggevallen, onder andere mijn baan, wat vriendschappen, maar ook een hoop perspectieven. Dit heeft mij er juist toe aangezet een eigen paard te kopen. Ik heb zo'n zes maanden geleden dus ook mijn eerste paard gekocht. Voor mij heeft dit heel goed uitgepakt! Zo heb ik (laagdrempelig) een doel in mijn dag. Daarnaast vind ik ontspanning en plezier bij mijn paard. Ik doe alles qua training en verzorging wel echt op mijn eigen tempo. Als er een week is waarin ik het écht niet kan opbrengen om te gaan, dan accepteer ik dit ook voor wat het is. Blijf vasthouden aan die stip op de horizon. Het is een hobbelige weg, maar jij kan dat! <3

Leuk dat je van tekenen en cavia's houdt! Zelf ben ik ook een echte hondengek. Tekenen is helaas niet aan mij besteed.


Wat een lief berichtje, dankjewel! En wat ontzettend naar dat je ook zo te worstelen hebt gehad. Heel herkenbaar hoe ineens allemaal dingen gewoon wegvallen, opeens wordt je wereldje heel erg klein. Het is zo moeilijk om dat te doorbreken, gelukkig zijn er dan de paarden die ons toch elke keer weer uit de put weten te trekken. :D

Wauw, wat jij beschrijft met je eerste eigen paard (gefeliciteerd trouwens!) is echt waar ik van droom, dat geeft me zeker hoop voor de toekomst! Ik wil het precies zo aanpakken, op m’n eigen tempo, niks ‘moeten’, lekker ontspannen en vooral geen druk… en als het een dag even niet lukt om heen te gaan, of dat ik alleen de energie heb voor een momentje troetelen, dan is dat ook prima.

Mag ik vragen hoe je het geregeld hebt als je even niet kunt? Neemt bijvoorbeeld iemand anders dan voor die keer wat taken over?

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 15:55

'Welkom' op bokt!(je bent er natuurlijk al even onder een steen haha) Veel succes met je weg voor je eigen gezondheid en naar een eigen paard :)

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 15:56

hallo kitt..

hey laura... succes met alles!! dat je in een positieve opwaartse spiraal zit!! elke stapje is een goede stap..

hopelijk kan je tzt een paard kopen voor jezelf, net wat magisch zegt, dat geeft je kracht, en ook ontspanning en dat je happy/gelukkig bent en veel plezier daarvan krijgt!!

ik sta bv all in op pension er word binnen en buiten gezet en word gemest, dus als ik dag niet kom ivm werk, heeft t paard geen probleem... pensionhouder houdt alles in de gaten, ook bij ziek zijn van paard , da bellen ed.

tekenen.. kan t zelf een beetje..

maar als je t goed kan, heb je vaak hele mooie resultaten!!

Afbeelding

mijn paarden wensen jou tzt een mooi passend paard toe!!

Magisch
Berichten: 45
Geregistreerd: 03-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 16:34

Citaat:
Wat een lief berichtje, dankjewel! En wat ontzettend naar dat je ook zo te worstelen hebt gehad. Heel herkenbaar hoe ineens allemaal dingen gewoon wegvallen, opeens wordt je wereldje heel erg klein. Het is zo moeilijk om dat te doorbreken, gelukkig zijn er dan de paarden die ons toch elke keer weer uit de put weten te trekken. :D

Wauw, wat jij beschrijft met je eerste eigen paard (gefeliciteerd trouwens!) is echt waar ik van droom, dat geeft me zeker hoop voor de toekomst! Ik wil het precies zo aanpakken, op m’n eigen tempo, niks ‘moeten’, lekker ontspannen en vooral geen druk… en als het een dag even niet lukt om heen te gaan, of dat ik alleen de energie heb voor een momentje troetelen, dan is dat ook prima.

Mag ik vragen hoe je het geregeld hebt als je even niet kunt? Neemt bijvoorbeeld iemand anders dan voor die keer wat taken over?


Heel herkenbaar! Ik houd zelf heel strak vast aan het feit dat mijn depressie net zo goed een ziekte is als elke andere ziekte, maar dan een mentale ziekte. Ik spreek daarom ook altijd tegen mensen uit dat ik ziek ben. Zo krijg ik het vaak voor elkaar om de conversatie over mentale gezondheid te openen, in plaats van dat mensen uitspraken gaan doen als: ''ach, kom toch uit de put'', of ''we hebben het allemaal wel eens zwaar'' of ''kom toch uit je eens uit je dalletje.'' Van dat soort opmerkingen ben ik namelijk echt niet meer gediend. ;( Er is absoluut hoop voor de toekomst! Voor mij voelen veel doelen ook nog heel ver weg, maar als ik kijk wat ik in de afgelopen tien maanden toch weer voor stapjes heb kunnen zetten, ben ik ervan overtuigd dat ik weer kan opkrabbelen. Soms zijn die stapjes heel erg klein, maar wel het vieren waard! Voorheen lukte het me echt niet om mijn eigen eten/drinken te maken of om ook maar iets aan het huishouden te doen en nu lukt het me steeds vaker weer om 1 of 2 fatsoenlijke maaltijden te nuttigen en om wat te poetsen. Probeer zelf ook vast te houden aan die kleine overwinningen! Je staat er niet alleen voor. <3

Natuurlijk mag je dat vragen! Mijn paard staat op een volpension stal. Als ik een dag of meerdere dagen niet kan gaan, komt hij dus toch gewoon buiten, wordt zijn stalletje gedaan en krijgt hij brokken en hooi. Ik ga dus zelf eigenlijk alleen voor de leuke dingen. Soms lukt het me om iets van training met hem te doen en andere dagen kom ik alleen om te poetsen, wandelen of te knuffelen. Toen ik op zoek was naar een paard, heeft hij mij voor mijn gevoel ook echt uitgekozen. Ik heb daarom heel sterk het gevoel dat hij mij ook helpt door deze periode heen en ik hem op mijn beurt kan helpen met wat hij nodig heeft. Er zijn ook periodes geweest waarin ik een week niet of nauwelijks ben geweest. Dat vind ik dan soms nog wel eens lastig, maar aan de andere kant biedt mijn arbeidsongeschiktheid mij juist de kans om nu (veel) tijd door te brengen met mijn paard. Als er een deur dicht gaat, gaat er een andere open! De afgelopen maanden heb ik natuurlijk mijn stalgenoten ook steeds beter leren kennen en mijn ervaring is dat zij vaak ook willen helpen.

Magisch
Berichten: 45
Geregistreerd: 03-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 16:36

amen schreef:
hallo kitt..

hey laura... succes met alles!! dat je in een positieve opwaartse spiraal zit!! elke stapje is een goede stap..

hopelijk kan je tzt een paard kopen voor jezelf, net wat magisch zegt, dat geeft je kracht, en ook ontspanning en dat je happy/gelukkig bent en veel plezier daarvan krijgt!!

ik sta bv all in op pension er word binnen en buiten gezet en word gemest, dus als ik dag niet kom ivm werk, heeft t paard geen probleem... pensionhouder houdt alles in de gaten, ook bij ziek zijn van paard , da bellen ed.

tekenen.. kan t zelf een beetje..

maar als je t goed kan, heb je vaak hele mooie resultaten!!

[ [url=m/O1gsm7.jpg]Afbeelding[/url] ]

mijn paarden wensen jou tzt een mooi passend paard toe!!


Wat een mooie paarden Amen! <3 Wat een luxe dat je twee van die lieverds hebt!

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 16:45

Magisch schreef:
amen schreef:
hallo kitt..

hey laura... succes met alles!! dat je in een positieve opwaartse spiraal zit!! elke stapje is een goede stap..

hopelijk kan je tzt een paard kopen voor jezelf, net wat magisch zegt, dat geeft je kracht, en ook ontspanning en dat je happy/gelukkig bent en veel plezier daarvan krijgt!!

ik sta bv all in op pension er word binnen en buiten gezet en word gemest, dus als ik dag niet kom ivm werk, heeft t paard geen probleem... pensionhouder houdt alles in de gaten, ook bij ziek zijn van paard , da bellen ed.

tekenen.. kan t zelf een beetje..

maar als je t goed kan, heb je vaak hele mooie resultaten!!

[ [url=m/O1gsm7.jpg]Afbeelding[/url] ]

mijn paarden wensen jou tzt een mooi passend paard toe!!


Wat een mooie paarden Amen! <3 Wat een luxe dat je twee van die lieverds hebt!


bedankt... ik heb er inmiddels 3 :j

de merrie met bles....floor, is de moeder van de merrie , ziva ,die er naast staat..
maar vorig jaar heeft floor mij een heel mooi merrieveulen gegeven...

die is nu jaarling en is ook gebleven, als opvolger van de moeder, van floor is nu 22 jaar oud.. en ziva is 18 jaar.


Afbeelding

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Stille meelezer kruipt onder haar steen vandaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 17:08

Welkom!
Respect voor je dat je al zover gekomen bent en dat je al de volgende stap hebt genomen om hier een account aan te maken en erover te vertellen.
Ik hoop dat je in de toekomst je dromen waar kan maken en kan genieten van je eigen trouwe viervoeter.

N4N4
Berichten: 1111
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Stille meelezer kruipt onder haar steen vandaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 17:35

Welkom op bokt !
Je post is ontroerend eerlijk , het ontroerde me .
Ik lees een vechter en hoop van harte dat je al de hobbels mag overwinnen en je eigen paard er komt :)

Equikitt

Berichten: 96
Geregistreerd: 04-02-20
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-22 17:51

Cioccolato schreef:
'Welkom' op bokt!(je bent er natuurlijk al even onder een steen haha) Veel succes met je weg voor je eigen gezondheid en naar een eigen paard :)


Dankjewel! Het voelt goed om onder die steen vandaan te zijn :D


amen schreef:
hallo kitt..

hey laura... succes met alles!! dat je in een positieve opwaartse spiraal zit!! elke stapje is een goede stap..

hopelijk kan je tzt een paard kopen voor jezelf, net wat magisch zegt, dat geeft je kracht, en ook ontspanning en dat je happy/gelukkig bent en veel plezier daarvan krijgt!!

ik sta bv all in op pension er word binnen en buiten gezet en word gemest, dus als ik dag niet kom ivm werk, heeft t paard geen probleem... pensionhouder houdt alles in de gaten, ook bij ziek zijn van paard , da bellen ed.

tekenen.. kan t zelf een beetje..

maar als je t goed kan, heb je vaak hele mooie resultaten!!

[Afbeelding]

mijn paarden wensen jou tzt een mooi passend paard toe!!


Hallo hallo! :D

Wat een knapperds zeg! Ik heb toch wel echt een zwak voor vossen. <3

Dankjewel voor de bemoedigende woorden! Ik heb nog genoeg uit te zoeken op verschillende gebieden voor ik klaar ben voor m’n eigen paard, dus ik waardeer de gedeelde ervaringen enorm! Gelukkig heb ik geen haast en meer dan genoeg tijd, dus kan ik uitgebreid op onderzoek uit hoe ik het het meest haalbaar voor mezelf kan maken. En natuurlijk kan ik in de tussentijd ook altijd Bokt om raad vragen. :D


Magisch schreef:
Heel herkenbaar! Ik houd zelf heel strak vast aan het feit dat mijn depressie net zo goed een ziekte is als elke andere ziekte, maar dan een mentale ziekte. Ik spreek daarom ook altijd tegen mensen uit dat ik ziek ben. Zo krijg ik het vaak voor elkaar om de conversatie over mentale gezondheid te openen, in plaats van dat mensen uitspraken gaan doen als: ''ach, kom toch uit de put'', of ''we hebben het allemaal wel eens zwaar'' of ''kom toch uit je eens uit je dalletje.'' Van dat soort opmerkingen ben ik namelijk echt niet meer gediend. ;( Er is absoluut hoop voor de toekomst! Voor mij voelen veel doelen ook nog heel ver weg, maar als ik kijk wat ik in de afgelopen tien maanden toch weer voor stapjes heb kunnen zetten, ben ik ervan overtuigd dat ik weer kan opkrabbelen. Soms zijn die stapjes heel erg klein, maar wel het vieren waard! Voorheen lukte het me echt niet om mijn eigen eten/drinken te maken of om ook maar iets aan het huishouden te doen en nu lukt het me steeds vaker weer om 1 of 2 fatsoenlijke maaltijden te nuttigen en om wat te poetsen. Probeer zelf ook vast te houden aan die kleine overwinningen! Je staat er niet alleen voor. <3

Natuurlijk mag je dat vragen! Mijn paard staat op een volpension stal. Als ik een dag of meerdere dagen niet kan gaan, komt hij dus toch gewoon buiten, wordt zijn stalletje gedaan en krijgt hij brokken en hooi. Ik ga dus zelf eigenlijk alleen voor de leuke dingen. Soms lukt het me om iets van training met hem te doen en andere dagen kom ik alleen om te poetsen, wandelen of te knuffelen. Toen ik op zoek was naar een paard, heeft hij mij voor mijn gevoel ook echt uitgekozen. Ik heb daarom heel sterk het gevoel dat hij mij ook helpt door deze periode heen en ik hem op mijn beurt kan helpen met wat hij nodig heeft. Er zijn ook periodes geweest waarin ik een week niet of nauwelijks ben geweest. Dat vind ik dan soms nog wel eens lastig, maar aan de andere kant biedt mijn arbeidsongeschiktheid mij juist de kans om nu (veel) tijd door te brengen met mijn paard. Als er een deur dicht gaat, gaat er een andere open! De afgelopen maanden heb ik natuurlijk mijn stalgenoten ook steeds beter leren kennen en mijn ervaring is dat zij vaak ook willen helpen.


Echt super dat je er open over durft te hebben, al helemaal tegenover dat soort opmerkingen. Er zijn toch nog zo veel misverstanden en onwetendheid rondom psychische gezondheid, dus er gewoon open over praten en dat taboe beetje bij beetje te doorbreken is zo belangrijk. Daarom heb ik het ook maar meteen in m’n openingspost benoemd, ik wil het niet verzwijgen, want het is nou eenmaal deel van mij. En daarnaast zorgt het er ook voor dat anderen (en ik zelf ook!) zich er niet zo alleen bij voelen.

Ik probeer inderdaad blij te zijn met zelfs de kleinste stapjes, maar ook te accepteren dat ik altijd beperkingen zal blijven hebben. Ik heb inmiddels al best een waslijst aan diagnoses bij elkaar, en zal bijvoorbeeld ook nooit gewoon kunnen werken of studeren. Dat vind ik soms nog behoorlijk moeilijk, maar ik leer steeds meer dat het niet erg is dat ik een andere weg bewandel dan de meeste mensen. En gelukkig heb ik ook een groot supportnetwerk om mij heen waar ik ontzettend dankbaar voor ben!

Dat klinkt erg fijn! Een geschikte stal vinden lijkt me nog een hele opgave. Ik ben snel overprikkeld dus een grotere of drukke pensionstal zal voor mij wel moeilijk worden. Ik ben al hier en daar een beetje aan het rondvragen en informeren, ik ben liever iets tè goed voorbereid dan dat ik pas op een later moment overvallen wordt door wat onverwachts, haha. Bedankt voor de uitleg! Die zal ik zeker in mijn achterhoofd houden. :)


N4N4 schreef:
Welkom op bokt !
Je post is ontroerend eerlijk , het ontroerde me .
Ik lees een vechter en hoop van harte dat je al de hobbels mag overwinnen en je eigen paard er komt :)


Dankje! Ach, wat lief, ik voel me helemaal warm en fuzzy van binnen. <3

Zoals ik hier boven ook tegen Magisch schreef, vind ik de openheid rondom het thema psychische gezondheid echt heel belangrijk. Ik ben ook echt blij dat ik hier meteen gedaan heb, al deze liefdevolle reacties zorgen ervoor dat ik me al meteen welkom en gehoord voel! :o

Hopelijk kan ik dan ooit een keertje een topic openen om dat eigen paard te showen!

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 21:59

Equikitt schreef:
Hallo hallo! :D

Wat een knapperds zeg! Ik heb toch wel echt een zwak voor vossen. <3


Dankjewel voor de bemoedigende woorden! Ik heb nog genoeg uit te zoeken op verschillende gebieden voor ik klaar ben voor m’n eigen paard, dus ik waardeer de gedeelde ervaringen enorm! Gelukkig heb ik geen haast en meer dan genoeg tijd, dus kan ik uitgebreid op onderzoek uit hoe ik het het meest haalbaar voor mezelf kan maken. En natuurlijk kan ik in de tussentijd ook altijd Bokt om raad vragen. :D



haha... in de handel van paarden, vooral van de oudere generatie handelaren..

die zeggen een vosmerrie moet je niet hebben.. die zijn gemeen vals pismerries noem maar op .. zon fabeltje...

ik heb nu 3 vosmerries... lief eerlijk, temprament, karakter en alfa merries...

haha maar gemeen vals ed zijn ze niet!!

Equikitt

Berichten: 96
Geregistreerd: 04-02-20
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-22 23:46

amen schreef:
haha... in de handel van paarden, vooral van de oudere generatie handelaren..

die zeggen een vosmerrie moet je niet hebben.. die zijn gemeen vals pismerries noem maar op .. zon fabeltje...

ik heb nu 3 vosmerries... lief eerlijk, temprament, karakter en alfa merries...

haha maar gemeen vals ed zijn ze niet!!


Ja dat heb ik ook wel eens voorbij zien komen! Ik vraag me dan toch af waar zo’n stereotype vandaan komt.

Nou, fabeltjes of geen fabeltjes, doe mij maar een mooie donkere koffievos merrie, dan ben ik helemaal happy :Y)

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 19:42

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb 2 kleuren vos..


Denk dat ryana v wolkentanz uit flooramie. Zelfde kleur vos heeft dan moeder..


Afbeelding




Ziva v farrington ook uit Floor(amie) is een donkere vos/koffievos.. die kleur vind ik ook t mooiste


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Beide wel lekker soepel.. omdanks 18 en 22 jaar....

Maar floor heeft wel heul mooi hoofd. Charisma

Equikitt

Berichten: 96
Geregistreerd: 04-02-20
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-22 15:42

amen schreef:
[ [url=m/jOmFoY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NpU84x.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb 2 kleuren vos..


Denk dat ryana v wolkentanz uit flooramie. Zelfde kleur vos heeft dan moeder..


[ [url=m/IORCnH.jpg]Afbeelding[/url] ]




Ziva v farrington ook uit Floor(amie) is een donkere vos/koffievos.. die kleur vind ik ook t mooiste


[ [url=m/E9hMCu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KeJH9K.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/P6E2GG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beide wel lekker soepel.. omdanks 18 en 22 jaar....

Maar floor heeft wel heul mooi hoofd. Charisma


Ohhh <3 Wat een rijkdom heb je daar staan zeg! Twee knappe dames, ze zien er inderdaad nog lekker soepel en hartstikke goed uit voor hun leeftijd!

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 16:02

[/quote]

Ohhh <3 Wat een rijkdom heb je daar staan zeg! Twee knappe dames, ze zien er inderdaad nog lekker soepel en hartstikke goed uit voor hun leeftijd![/quote]


Dankjewel...

En hoop dat de jongste ,Ryana, nu jaarling net zo lang mooi blijft als haar zus en moeder.. das dan mn laatste paard....denk ik...of er moet een gek met heel veel geld en 5sterrenhuis langs komen voor haar..

anjali
Berichten: 15129
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 17:13

Equikitt schreef:
amen schreef:
haha... in de handel van paarden, vooral van de oudere generatie handelaren..

die zeggen een vosmerrie moet je niet hebben.. die zijn gemeen vals pismerries noem maar op .. zon fabeltje...

ik heb nu 3 vosmerries... lief eerlijk, temprament, karakter en alfa merries...

haha maar gemeen vals ed zijn ze niet!!


Ja dat heb ik ook wel eens voorbij zien komen! Ik vraag me dan toch af waar zo’n stereotype vandaan komt.

Nou, fabeltjes of geen fabeltjes, doe mij maar een mooie donkere koffievos merrie, dan ben ik helemaal happy :Y)

Van roodharige mensen,vooral vrouwen,werd ook wel gezegd dat ze (te) pittig zouden zijn.

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Re: Stille meelezer kruipt onder haar steen vandaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 16:19

Anjali... haha... hoe zou de combinatie vosmerrie met een roodharige amazone zijn?


levensgevaarlijk haha lol

Equikitt

Berichten: 96
Geregistreerd: 04-02-20
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Stille meelezer kruipt onder haar steen vandaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-22 21:35

In ieder geval heb je dan een lekker vurige combinatie die door de baan gaat _O-

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 19:50

Equikitt schreef:
In ieder geval heb je dan een lekker vurige combinatie die door de baan gaat _O-



haha.. en en voor t vurige prijs de oranje rozet!! haha