Acceptatie

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laurora

Berichten: 2654
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:52

Misschien is het juist wel goed als ze niet meteen inhoudelijk reageert en dit eerst met de begeleiding bespreekt.
Ik hoop in elk geval dat ze meeleest en tot inzichten komt.

Ibbel

Berichten: 49240
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:53

Ik vermoed dat TS de reacties niet heeft gelezen omdat ze die hoeveelheid tekst gewoon totaal niet kan verwerken. Zij is nog bezig haar opening te verduidelijking. Verder dan dat is ze helemaal nog niet gekomen, en misschien komt ze wel nooit door deze voor haar brei van 7 pagina's (best goedbedoelde) woorden.

92smartie92

Berichten: 1149
Geregistreerd: 16-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:54

anjali schreef:
Ik ben blij dat er wel eens mensen met afwijkende (afwijkend van het gemiddelde op Bokt) meningen iets posten. Daar is wel lef voor nodig want je wordt dan meteen afgebrand.Ik ben zelf ook zo iemand met niet-gemiddelde meningen over sommige zaken.Ik houd me tegenwoordig meer in want ik zit op Bokt voor ontspanning en wat te leren en niet om ruzie te krijgen.Toch jammer dat alleen Bokt-politiek-correcte bijdragen toegejuicht worden en vrijheid van meningsuiting non-existent is.Dus ts,ik waardeer jou wel en wilde dat meer mensen eens hun nek uitstaken,daar wordt Bokt pittiger van.Wel op een respectvolle manier graag.


Hier volledig mee eens :j

Shadow0

Berichten: 43537
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:55

Shae schreef:
Shadow, wat de maatschappij betreft heb je wellicht gelijk, maar Bokt is niet de maatschappij. Bokt is een online community met gedragsregels om een bepaalde sfeer te creëren. Oprechte vraag: wat doe je met iemand die zich niet aan die gedragsregels kán houden?


Bokt is ook de maatschappij wat mij betreft.

Maar als iemand zich niet aan de gedragsregels kan houden, dan zou ik geen moeite hebben met blokkeren/bannen op basis van daadwerkelijk gedrag. Ik vind dus niet dat mensen op basis van een diagnose ineens alles zouden moeten kunnen zonder consequenties. Wat extra begrip hier en daar lijkt me niet verkeerd hoor - maar Bokt mag beslist grenzen stellen, graag zelfs.

DuoPenotti

Berichten: 30098
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 22:01

Ibbel schreef:
Ik vermoed dat TS de reacties niet heeft gelezen omdat ze die hoeveelheid tekst gewoon totaal niet kan verwerken. Zij is nog bezig haar opening te verduidelijking. Verder dan dat is ze helemaal nog niet gekomen, en misschien komt ze wel nooit door deze voor haar brei van 7 pagina's (best goedbedoelde) woorden.

Dit denk ik ook.
Daarom nu nog de vegan/ki opmerkingen.
Puur vanuit pagina 1.

Een gedachte die voor vele opzich al weer een raar argument zijn.
Dergelijke gedachte sprongen zal niemand zomaar kunnen volgen.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 22:04

Schuur_ schreef:
Dit is dus zo een reactie waardoor er bij verschillende bokkers de stekels omhoog gaan. Oa bij mij.

- een heel topic waarin wordt geexcuseerd. Uitleg wordt gegeven. Begrip wordt getoond. Vragen gesteld. Maar daar wordt geen woord over gezegd door haar. Laat staan excuses voor haar gedrag en opmerkingen (inclusief onvriendelijke pbs) of enig inzicht of een poging om er aan te werken. Geen ministapje in een andere richting.

- en weer een compleet uit verband getrokken overtuiging die weer als een tang op een varken slaat. Over het onderwerp waar het compleet fout is gegaan.

Achja, ik zal wel niet begripvol genoeg zijn om hier niet over te vallen. Ik ga even met mijn kop tegen de muur staan.


Eens.

Sorry Ts, maar heel wat mensen hebben echt veel moeite gestoken in het helpen. Waaronder ik. Er zijn echt super veel goede tips inmiddels, maar dat wordt totaal genegeerd.

Sorry, dan kan je nog autisme hebben, maar dat lees je toch? Je kan tenminste zeggen, bedankt iedereen voor het antwoorden en sorry voor mijn gedrag.
Maar het lijkt wel alsof Ts zelfs in dit topic haar mening wil doordrukken. Een mening die totaal niet van belang is in dit topic en alleen nog maar meer onrust oproept. Hoe kun je nou uit 7 pagina's alleen dat halen en je mening proberen door te drukken.

Dat kun je imo echt niet goed praten. Er is zoveel moeite in jou gestopt inmiddels, Ts. Doe daar wat mee! Anders gaat er natuurlijk niks veranderen.

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 22:09

Nee, ik snap de aversie hiertegen maar de opmerking van Ibbel snijdt echt hout hierin. Niet in te denken voor neurotypische mensen (mensen zonder anderssoortige bedraging), maar zo kan het écht werken.

En ik snap héél goed dat het geduld daarmee giga op de proef gesteld wordt, maar Ibbel zit naar mijn inschatting wel echt op het goede spoor.

EDIT: en inderdaad, als de verwerking zo langzaam gaat, is het grootste deel van bokt niet handig om op te zitten, maar daar kunnen en mogen wij niks in bepalen natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door VuurVleugels op 02-04-22 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicky1963

Berichten: 1991
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 22:09

Ik zag dat TS op haar profiel heeft geschreven dat ze mensen die nare reacties geven en haar troll noemen op de foeilijst zet. Zou het kunnen dat ze van veel of toch minstens een aantal mensen de reacties in dit topic niet ziet hierdoor?

Schuur_

Berichten: 4908
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 22:10

DuoPenotti schreef:
Ibbel schreef:
Ik vermoed dat TS de reacties niet heeft gelezen omdat ze die hoeveelheid tekst gewoon totaal niet kan verwerken. Zij is nog bezig haar opening te verduidelijking. Verder dan dat is ze helemaal nog niet gekomen, en misschien komt ze wel nooit door deze voor haar brei van 7 pagina's (best goedbedoelde) woorden.

Dit denk ik ook.
Daarom nu nog de vegan/ki opmerkingen.
Puur vanuit pagina 1.

Een gedachte die voor vele opzich al weer een raar argument zijn.
Dergelijke gedachte sprongen zal niemand zomaar kunnen volgen.


Eens te meer teken dat bokt niet de juiste plaats is voor haar.

Nicky1963

Berichten: 1991
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 22:13

Schuur_ schreef:
DuoPenotti schreef:

Dit denk ik ook.
Daarom nu nog de vegan/ki opmerkingen.
Puur vanuit pagina 1.

Een gedachte die voor vele opzich al weer een raar argument zijn.
Dergelijke gedachte sprongen zal niemand zomaar kunnen volgen.


Eens te meer teken dat bokt niet de juiste plaats is voor haar.


Daar zijn velen het over eens, maar hoe zou je dat kunnen brengen naar TS? Moet je dat überhaupt brengen?

Schuur_

Berichten: 4908
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Acceptatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 22:14

Dat lijkt me eerder wat voor de mods om uit te zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 22:16

Jullie kunnen er wel heel erg op gaan zitten dat zij zich anders moet gaan gedragen. Dat is juist waar het mis gaat. Ze heeft Autisme. Deze bokker kan niet anders dan feitelijk reageren op bepaalde onderwerpen.

Zij heeft haar redenen niet direct te reageren, ook dat mag. Het is een forum hoor geen privé-gesprek waaruit ze weg loopt. Wie weet zoekt ze wel hulp bij de begeleiding voordat ze reageerd.

Als je er niet tegen kunt, zet haar op de foeilist. Maar laat haar wel in haar waarde. Geld ook voor de MODS.

poetser

Berichten: 4320
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 22:18

Ik denk niet dat het aan ons, als gebruikers, is om dat te brengen. De modjes of de beheerders (1 van de meer tactvolle) zouden wel kunnen proberen om dat duidelijk te maken aan TS.

Brainless

Berichten: 29767
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 22:24

Evamarie schreef:
Wie weet zoekt ze wel hulp bij de begeleiding voordat ze reageerd.

Als je er niet tegen kunt, zet haar op de foeilist. Maar laat haar wel in haar waarde. Geld ook voor de MODS.

Ik denk niet dat haar begeleiding weet wat voor PB's ze verstuurd aan mensen.. althans, ik ga er van uit dat zij dat niet zouden tolereren.

Het gaat er niet om dat er weleens wat rigide wordt gereageerd op een onderwerp, maar TS heeft nu al in verschillende topics genoemd dat ze KI verkrachting vindt en als iemand haar er netjes! op wijst dat dit een rare opmerking is ergens midden in een topic dan kun je heel vervelende PB's verwachten die nog al.. ehh hoe zeg ik het netjes: absoluut niet verzonden horen te worden.

poetser

Berichten: 4320
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 22:26

Evamarie schreef:
Jullie kunnen er wel heel erg op gaan zitten dat zij zich anders moet gaan gedragen. Dat is juist waar het mis gaat. Ze heeft Autisme. Deze bokker kan niet anders dan feitelijk reageren op bepaalde onderwerpen.


Zonder te weten welke vorm van autisme ts heeft kan je dat niet weten. Er zijn genoeg bokkers met autisme die dat namelijk wel kunnen. Indien ts dit niet kan, dan is het een fout van de begeleiding dat ze haar zonder toezicht online te laten komen. Bokt is wat dat betreft nog redelijk veilig (social media kan nog veel extremer zijn), maar als ze effectief door haar beperking op deze wijze reageert, dan is het internet niet de juiste plaats voor haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 22:38

poetser schreef:
Evamarie schreef:
Jullie kunnen er wel heel erg op gaan zitten dat zij zich anders moet gaan gedragen. Dat is juist waar het mis gaat. Ze heeft Autisme. Deze bokker kan niet anders dan feitelijk reageren op bepaalde onderwerpen.


Zonder te weten welke vorm van autisme ts heeft kan je dat niet weten. Er zijn genoeg bokkers met autisme die dat namelijk wel kunnen. Indien ts dit niet kan, dan is het een fout van de begeleiding dat ze haar zonder toezicht online te laten komen. Bokt is wat dat betreft nog redelijk veilig (social media kan nog veel extremer zijn), maar als ze effectief door haar beperking op deze wijze reageert, dan is het internet niet de juiste plaats voor haar.


Dan mag je wel met bewijs komen waaruit jij opmaakt dat zij niet mag reageren zoals zij wil

Een beetje verplaatsen in elkaars denkwijze en diversiteit is juist goed.

Brainless

Berichten: 29767
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 22:39

Evamarie schreef:
Een beetje verplaatsen in elkaars denkwijze en diversiteit is juist goed.

:+

Janneke2

Berichten: 22910
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 22:45

(Spelling aangepast door mij, J2, omdat ik enigszins woordblind ben.)

Lalahorse schreef:
Hallo
Ik had dit topic niet willen maken. Over het acepteren van mede bokkers. Maar het moet maar even gedaan worden.
Ik merk overal waar ik ook reageer dat ik walging over me heen krijg. Ook al zeg ik het in postieve zin, ik word overal trol genoemd.


:(:)
Heel naar.

Citaat:
Ook al start ik een normale discussie. Het is zo dat dit mij heel erg veel pijn doet.
Ik heb verkeerde dingen gedaan. Daar heb ik spijt van.
Ik ben niet terug op bokt om weer negatief te doen. Maar om een frisse nieuwe start te maken.


+:)+
Prima.
Citaat:
Soms plaats ik reacties. Maar die worden dan niet goed begrepen.
(...)
Er lijkt geen respect te zijn voor iemand die opnieuw is begonnen en zich wil bwijzen dat het wel goed kan gaan.
Ik ben 26 jaar en heb autisme.
En ik typ dit nu met prikkende ogen van verdriet.

Waarom, waarom kan ik niet geaccepteerd worden op bokt hoe ik ben.
Inplaats van mij trol te noemen en me te temmen, gewoon aan me vragen hoe ik het bedoel.


Nou, daar zeg je idd een waar woord.
"Geen woord Spaans bij", om het zo maar eens uit te drukken.

Citaat:
Bokt moet voor iedereen een fijne plek zijn om te reageren.

En ook hier ben ik het van harte mee eens!!!
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 02-04-22 22:48, in het totaal 3 keer bewerkt

poetser

Berichten: 4320
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 22:46

@Evamarie Volgens mij is dat niet wat ik zeg, of althans niet wat ik bedoel. Het enige dat ik zeg is dat jouw reactie over het feit dat ze niet anders kan reageren vanwege haar autisme, dat je dat niet kan weten als buitenstaander. En dat als het wel zou kloppen, datgene dat jij beweert, dat haar begeleiding een fout begaat door haar zonder toezicht online te laten komen.

Sorry, maar jou bericht is voor mij even niet goed te volgen...

Avalanche

Berichten: 16272
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 22:48

Evamarie schreef:
Jullie kunnen er wel heel erg op gaan zitten dat zij zich anders moet gaan gedragen. Dat is juist waar het mis gaat. Ze heeft Autisme. Deze bokker kan niet anders dan feitelijk reageren op bepaalde onderwerpen.


En dit is dus ableism, want je impliceert hiermee dat alle mensen met autisme zo reageren en ook niet anders kunnen.

En er zijn echt diverse mensen, alleen al in dit topic, die heel duidelijk wél anders kunnen.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 22:53

Nicky1963 schreef:
Ik zag dat TS op haar profiel heeft geschreven dat ze mensen die nare reacties geven en haar troll noemen op de foeilijst zet. Zou het kunnen dat ze van veel of toch minstens een aantal mensen de reacties in dit topic niet ziet hierdoor?


Kan.

Maar er staat ook in haar profiel dat ze mensen een tweede kans gaat geven. Dat spreekt elkaar nogal tegen.

Janneke2

Berichten: 22910
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 22:55

Lalahorse schreef:
Soms plaats ik reacties. Maar die worden dan niet goed begrepen.
(...)
Er lijkt geen respect te zijn voor iemand die opnieuw is begonnen en zich wil bwijzen dat het wel goed kan gaan.
Ik ben 26 jaar en heb autisme.
En ik typ dit nu met prikkende ogen van verdriet.

Waarom, waarom kan ik niet geaccepteerd worden op bokt hoe ik ben.
Inplaats van mij trol te noemen en me te temmen, gewoon aan me vragen hoe ik het bedoel.


Nou, daar zeg je idd een waar woord.
"Geen woord Spaans bij", om het zo maar eens uit te drukken.

Pagina's over jou, dat wel
Met een aantal vriendelijke reacties, dat ook.
Het woord "autisme" kan nog van alles betekenen, het syndroom van Rett, zoals mijn schoonzus heeft, heb jij (gok ik zo) niet.
Dat communicatie voor jou lastig blijkt te zijn, is mij helder.

... maar inderdaad: vráág dan wat iemand bedoelt.

(And please, berichten over TS - moet dat nou...?)
(Alsof ik wel in de kamer ben, maar er niet met mij, maar over mij gesproken wordt. :brr:)

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 22:56

Janneke2 schreef:
Lalahorse schreef:
Soms plaats ik reacties. Maar die worden dan niet goed begrepen.
(...)
Er lijkt geen respect te zijn voor iemand die opnieuw is begonnen en zich wil bwijzen dat het wel goed kan gaan.
Ik ben 26 jaar en heb autisme.
En ik typ dit nu met prikkende ogen van verdriet.

Waarom, waarom kan ik niet geaccepteerd worden op bokt hoe ik ben.
Inplaats van mij trol te noemen en me te temmen, gewoon aan me vragen hoe ik het bedoel.


Nou, daar zeg je idd een waar woord.
"Geen woord Spaans bij", om het zo maar eens uit te drukken.

Pagina's over jou, dat wel
Met een aantal vriendelijke reacties, dat ook.
Het woord "autisme" kan nog van alles betekenen, het syndroom van Rett, zoals mijn schoonzus heeft, heb jij (gok ik zo) niet.
Dat communicatie voor jou lastig blijkt te zijn, is mij helder.

... maar inderdaad: vráág dan wat iemand bedoelt.

(And please, berichten over TS - moet dat nou...?)


Daar gaat toch het topic over :?

Volgens mij plaats jij nu ook een bericht over Ts. Wat moeten we anders? Over het natuurlijke dekken praten?

Of bedoel je het anders?

pateeke
Berichten: 2246
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 23:00

Evamarie schreef:
Dan mag je wel met bewijs komen waaruit jij opmaakt dat zij niet mag reageren zoals zij wil

Een beetje verplaatsen in elkaars denkwijze en diversiteit is juist goed.


Waarom zou TS mogen reageren zoals ze wil, maar mogen andere bokkers dat niet? Waarom mogen bokkers niet aangeven dat bepaalde dingen ongepast zijn? Waarom mag TS niet gewezen worden op wat haar gedrag teweegbrengt?
Sorry, maar een beperking ontslaat je niet van verantwoordelijk te zijn voor je eigen gedrag.
Laatst bijgewerkt door pateeke op 02-04-22 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 23:00

An sich is het bespreken van een specifieke Bokker verboden hier op Bokt, ik vraag me af of dit ook van toepassing is indien TS zelf een topic heeft geopend.