Acceptatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Acceptatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 20:14

Shae: ik vind dat die reacties gewoon verwijderd hadden kunnen worden, al dan niet met een OW. Want die zijn inderdaad erg ongepast. En ik zou hopen dat het daar inderdaad het modteam is die probeert eventueel een opening te krijgen om wat uit te leggen.
Ik vind een label/diagnose beslist geen excuus om dat zo te laten.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 20:14

Shae schreef:
Over andere soorten topics... Ja ik weet het niet hoor. Ik zag ook reacties op een nieuwsbericht waarvan je echt niet wil dat die bijv. in afscheidsfoto-topics terecht komen:

Lalahorse schreef:
Als ie naar wolvega was gegaan had het been nog gerepareerd kunnen worden . Ongeluk zit in ene klein hoekje


Lalahorse schreef:
Wolvega is een van de beate paarden klienieken . Als ze een schoft breuk kunnen hersyellen en het paard zonder pijn door kan leven er na . Dan zal een verbrijzeld been ook te repareren zijn
As ie zo verbrinzeld is dan moet er wel ruig greden zijn


Als TS zelf niet ziet dat dit over de grens van 'oké' is, tot in hoeverre moet je dat dan loslaten op bijv. andere bokkers die het afscheid van hun eigen paard willen delen?

Ja ik denk dat mensen met labeltjes ook welkom moeten zijn op bokt, maar wel dat we ook voor bokkers die hier voor steun komen een veilige community houden. Ik kan zo zat topics op bokt aanwijzen waarvan je niet wil dat mensen er doorheen bulldozeren...

Als jij nou in je achterhoofd neemt dat ze laagbegaafd zou kunnen zijn dan snap je wel waarom ze zo doet.

Maar goed, dan hoort ze misschien begeleiding te krijgen bij internet gebruik.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 20:19

janderegelaa schreef:
Als jij nou in je achterhoofd neemt dat ze laagbegaafd zou kunnen zijn dan snap je wel waarom ze zo doet.

Maar goed, dan hoort ze misschien begeleiding te krijgen bij internet gebruik.


Mijn vraag is of we dat kunnen verwachten van bokt als community. Als iemand morgen een afscheidstopic opent en dit topic heeft gemist en zoiets voor je kiezen krijgt... Verwacht je dan van iemand die al hoog in zijn of haar emotie zit dat hij/zij alles bijleest, onthoudt of herkent en op dat moment ook nog allemaal prima vindt?

Als het antwoord van bokt is dat dit de verwachting gaat worden van de gebruiker, dan ben ik zeer groot voorstander van samen met het beheer een gepast onderschrift opstellen. En denk ik wel dat er minstens een beetje sturing vanuit het beheer moet komen of inderdaad een buddy, want er gaat dan natuurlijk een moment komen waarop dat heel erg mis gaat anders.

Laurora

Berichten: 2652
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Acceptatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 20:37

@shea
Ik ben het er helemaal mee eens dat bovenstaande geen handige uitspraken zijn. Maar zoals ik het lees wil ze hier niemand opzettelijk pijn mee doen, het komt er gewoon (heel erg) verkeerd uit.

Feit is dat er mensen met beperkingen bestaan in onze maatschappij, en hen daar deel van uit laten maken is moeilijk, maar ook nodig. Want zonder ervaringen kun je niet leren hoe het wèl zou moeten.
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat mensen met een beperking alles moeten kunnen en mogen zeggen (en doen) zonder daar gevolgen van te ondervinden.
Maar ik vind het jammer om te zien dat sommige mensen direct worden weggezet als reller, zonder dat er eerst even word stilgestaan bij de mogelijkheid dat iemand het niet zo bedoelt.

Ibbel

Berichten: 49224
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 20:46

Laurora schreef:
Maar ik vind het jammer om te zien dat sommige mensen direct worden weggezet als reller, zonder dat er eerst even word stilgestaan bij de mogelijkheid dat iemand het niet zo bedoelt.


Ik vermoed dat niemand (ik in ieder geval niet) zou denken dat dit iemand met een aandoening is die onbegeleid het internet op gaat. De aanname dat het een bewuste actie is, is vele malen logischer.

Als je echt zo moeilijk communiceert moet je op internet echt begeleid worden. Zo iemand kan ook op hele verkeerde websites terecht komen tenslotte. Dat niemand TS kennelijk begeleidt in wat ze online doet, vind ik eigenlijk wel kwalijk...
Want, hoe dan ook, ze wordt gekwetst. En ze ís al kwetsbaar. En je kunt als begeleiding echt niet verwachten dat de grote boze buitenwereld aanneemt dat ze 'niet zo handig is'. Je kunt veel beter als begeleiding ervan uitgaan dat ze zonder begeleiding afgefakkeld wordt. Wat ook is gebeurd.

Wij, de gemiddelde bokkers, zitten hier voor onze lol, om wat te leren en ervaringen uit te wisselen. Niet om met allerlei 'aparte gevallen' rekening te houden, die overduidelijk begeleiding nodig hebben op internet (en niet alleen hier). En ook het modteam zou niet moeten begeleiden.

Als er íemand afgelopen weken de mist in is gegaan, is het de begeleiding van TS. Wij konden het niet weten, en TS kon het niet helpen.

Laurora

Berichten: 2652
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 20:58

Ibbel schreef:
Laurora schreef:
Maar ik vind het jammer om te zien dat sommige mensen direct worden weggezet als reller, zonder dat er eerst even word stilgestaan bij de mogelijkheid dat iemand het niet zo bedoelt.


Ik vermoed dat niemand (ik in ieder geval niet) zou denken dat dit iemand met een aandoening is die onbegeleid het internet op gaat. De aanname dat het een bewuste actie is, is vele malen logischer.

Als je echt zo moeilijk communiceert moet je op internet echt begeleid worden. Zo iemand kan ook op hele verkeerde websites terecht komen tenslotte. Dat niemand TS kennelijk begeleidt in wat ze online doet, vind ik eigenlijk wel kwalijk...
Want, hoe dan ook, ze wordt gekwetst. En ze ís al kwetsbaar. En je kunt als begeleiding echt niet verwachten dat de grote boze buitenwereld aanneemt dat ze 'niet zo handig is'. Je kunt veel beter als begeleiding ervan uitgaan dat ze zonder begeleiding afgefakkeld wordt. Wat ook is gebeurd.

Wij, de gemiddelde bokkers, zitten hier voor onze lol, om wat te leren en ervaringen uit te wisselen. Niet om met allerlei 'aparte gevallen' rekening te houden, die overduidelijk begeleiding nodig hebben op internet (en niet alleen hier). En ook het modteam zou niet moeten begeleiden.

Als er íemand afgelopen weken de mist in is gegaan, is het de begeleiding van TS. Wij konden het niet weten, en TS kon het niet helpen.


Misschien is het omdat ik zelf beperkt ben, maar ik ga er eigenlijk standaard eerst vanuit dat iemand iets niet zo bedoelt en misschien "iets" heeft.
Ik ben zelf als tiener autist op meerdere sites weggepest omdat ik mezelf niet kon verwoorden en daardoor hele verkeerde dingen zei (die eerlijk is eerlijk, ook echt verkeerd waren)
Als er iemand in die tijd aan me had gevraagd wat ik bedoelde, ipv me meteen weg te pesten, dan had ik misschien direct de eerste keer kunnen leren hoe het wel moest, en hadden die andere keren niet hoeven gebeuren.

Ik zie inmiddels echt wel verbetering wat dat betreft op het hele internet.
Ik denk dat internet etiquette wel iets is wat heel snel over het hoofd word gezien door ouders en eventuele begeleiding, het zou goed zijn als daar in het algemeen meer aandacht aan besteed zou worden.

Avalanche

Berichten: 16203
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:04

Mkango schreef:
Avalanche: Bepaalde delen van het forum misschien niet, maar er zijn ook forumonderdelen waar het meer gezelligheid is en minder discussie en waar de teksten niet zo lang zijn. Niks mis mee om daar aansluiting te zoeken. Al reageert ze alleen maar op ITP, boeit het mij wat, ik kom ook lang niet overal omdat bepaalde zaken me gewoon niet genoeg boeien, en zat topics die ik meteen verberg omdat ik geen zin heb om die constant in de lijst met Actieve berichten te zien. :D


Goed punt, had ik nog niet over nagedacht. Thanks! :D
Shadow0 schreef:
Shae: ik vind dat die reacties gewoon verwijderd hadden kunnen worden, al dan niet met een OW. Want die zijn inderdaad erg ongepast. En ik zou hopen dat het daar inderdaad het modteam is die probeert eventueel een opening te krijgen om wat uit te leggen.
Ik vind een label/diagnose beslist geen excuus om dat zo te laten.

Thanks, dit is dus wat ik bedoel :)

pateeke
Berichten: 2235
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:07

Ongeacht wat de beperking is van TS, de beperking kan inderdaad een verklaring geven voor sommige reacties, maar dat maakt niet dat die reacties dan ineens wel gepast zijn.
Er zijn topics waarin TS reageert op zo’n manier dat anderen erg gekwetst worden. Zij wordt daar imo meerdere keren vriendelijk op aangesproken en er wordt uitgelegd dat wat ze schreef kwetsend is overgekomen en waarom. De reactie daarop van TS maakt het vervolgens alleen erger.
Er worden voor minder berichten verwijderd, maar die van TS blijven staan…
Ook ik vind dat iedereen hier welkom moet zijn en we begrip moeten hebben voor het feit dat sommige bokkers omwille van een beperking moeite hebben om zich goed uit te drukken, maar ik vind niet dat je kan verwachten dat alles met de mantel der liefde bedekt moet worden “omdat iemand een beperking heeft”. Daar leert ook TS niets uit.
Ik hoor bv niet goed en kan niet goed gesprekken volgen als er meerdere mensen door elkaar praten. Ik verwacht van anderen (die dat weten!) dat ze daar rekening mee houden en bv om beurten praten. Maar ik kan niet verwachten dat als ik op restaurant ga enkel mijn tafelgenoten praten en dan liefst nog een voor een.
Dus ja, TS krijgt best begeleiding bij internetgebruik denk ik, maar die zal ze wel zelf moeten inschakelen. En daarnaast mag ze ook op een respectvolle manier aangesproken worden op haar gedrag en denk ik dat bepaalde aanstootgevende berichten van TS best verwijderd zouden worden zoals dat bij andere bokkers ook gebeurt.

Lalahorse

Berichten: 240
Geregistreerd: 20-06-20
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-22 21:18

Koekie73 schreef:
Ik ben bang, dat als TS er niet zelf over begint, begeleiding hier zich niet mee bemoeit omdat ze wellicht het internetgebruik niet monitoren? (Maar goed, ik heb geen ervaring met begeleiding)
Ik denk dat TS enorm gebaat zou zijn bij begeleiding hierbij en je zou het haar ook gunnen. Ik ben het met @liedje eens dat TS vaardigheden mist om prettig mee te kunnen doen op een forum als deze.

Net als andere sociale vaardigheden wellicht niet van nature aanwezig zijn, zou TS dat wellicht prima kunnen leren.

Mijn puberdochter heeft ook een vorm van autisme, heeft een gemiddeld IQ en snapt prima dat ze niet zomaar dingen kan roepen zoals TS dat vaak doet. Zij is prima in staat om op zichzelf te reflecteren maar ook om te bedenken wanneer het bijv. beter is om niets te zeggen. Dat hebben wij haar gewoon kunnen leren, zover dat nodig is.

Ik denk echter dat als ze dingen roept als ' inseminatie is verkrachting' ( in meerdere topics gelezen van TS) en ze blijft daar heel stellig in, zonder een poging te doen de ander te begrijpen, dan gaat dit nooit goedkomen natuurlijk.
Een idee als een mentor op een forum is natuurlijk een heel mooi concept, maar dat is toch geen verantwoordelijkheid die je als forum/mentor moet willen?


Hey Ts hier .
Ik ben vegan dus vandaar dat ik liever natuurlijke dekingen beter vind dan Ki . Hopelijk is het nu iets duidelijker . Een vegan kijkt er heel anders naar

Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:19

Ibbel schreef:
Ik vermoed dat niemand (ik in ieder geval niet) zou denken dat dit iemand met een aandoening is die onbegeleid het internet op gaat.


Ergens is dat ook vreemd - we zouden best beter kunnen weten namelijk, zo uitzonderlijk is het nou ook weer niet. Hooguit dat het soms om iets jongere gebruikers gaat, en je het dan in de leeftijd terug ziet en er op die manier anders tegenaan gekeken wordt.

Citaat:
Als je echt zo moeilijk communiceert moet je op internet echt begeleid worden. Zo iemand kan ook op hele verkeerde websites terecht komen tenslotte. Dat niemand TS kennelijk begeleidt in wat ze online doet, vind ik eigenlijk wel kwalijk...


Daar zitten een paar kanten aan. De ene kant is dat die begeleiding er gewoon niet is omdat we dat als maatschappij niet willen bieden, en er veel gekeken wordt naar alles waar de begeleiding op verminderd of geschrapt kan worden.

De andere kant is dat het ook nogal wat is om mensen uit te sluiten. Stellen dat iemand begeleid 'moet' worden is ook een inbreuk op een aantal grondrechten, en dat is nogal wat. Alleen maar dat iemand gekwetst wordt is daarvoor niet zomaar genoeg. En de wetgeving is in dit opzicht ook recentelijk aangepast, en het ontzeggen of het toezien op internet mag niet zomaar zonder instemming of duidelijk doel. Ik zou hier een opening gunnen op vrijwillige basis en als mooi leerdoel... maar het is iets heel anders om te vinden dat iemand haar 'moet' begeleiden.

De vraag is daarbij soms ook wie we nou werkelijk willen beschermen. Is dat werkelijk de ander -of is het vooral ook fijn voor mensen zelf zodat het geen probleem is voor het forum en voor de omgang met elkaar?
Want de neiging om de mensen waar het een beetje oncomfortabel mee is uit te sluiten is best sterk, en dat wordt met regelmaat omschreven als 'voor de bestwil van de ander' terwijl het eigenlijk niet werkelijk het beste is voor die ander.

Het zou in elk geval niet altijd nodig zijn. We zouden als maatschappij ook zelf een beetje dat buffer kunnen zijn, en het ook gebruiken als reden om de omgeving wat begripvoller te houden in het algemeen. Niet 'Bokt is zo hard dat je daar maar beter niet kunt komen' maar 'we houden het op Bokt wat aardiger dan op andere plekken van internet, want hier komen ook mensen die bovengemiddeld kwetsbaar zijn' bijvoorbeeld.

(Of dat hier genoeg is weet ik niet - het gaat me niet alleen om deze specifieke situatie maar vooral over het gemak waarmee mensen bedenken dat wat niet past maar weg moet.)

Citaat:
Wij, de gemiddelde bokkers, zitten hier voor onze lol, om wat te leren en ervaringen uit te wisselen. Niet om met allerlei 'aparte gevallen' rekening te houden, die overduidelijk begeleiding nodig hebben op internet (en niet alleen hier).


Maar dat is dus rechtstreekse uitsluiting. Dat is niet zomaar fair of nodig. Je schrijft bijvoorbeeld dat het modteam niet zou moeten begeleiden, maar waarom niet? Heel veel van dit soort dingen lopen via vrijwilligers en kunnen ook prima via vrijwilligers lopen omdat het vooral wat geduld vraagt en een open houding maar niet per se veel meer dan dat. Dus ik zou het toejuichen als er mensen zijn in het modteam die dat willen. Juist in dit soort dingen kun je de brug zijn om mensen daadwerkelijk deel te laten nemen. Met een beetje begrip van de omgeving en met grenzen en niet op voorhand uitgesloten.

Er zijn in elk geval genoeg Bokkers waar ik eerst op getemd heb vanwege opmerkelijke berichten en die jaren later fijn deel uitmaken van Bokt als geheel. Als Bokt die kans kan bieden, dan graag. Uitsluiting zou niet zomaar het uitgangspunt moeten zijn. (Maar, zeggen 'iedereen is welkom' en het daarbij laten is ook niet zomaar genoeg. Inclusiviteit is meer dan dat.)

Lukt die inclusiviteit niet, dan zou ik niet focussen op wie wat had moeten doen en wat de begeleiding had moeten doen, maar vooral op de situatie op Bokt. Gewoon alleen het gedrag hier. Hoe de TS daarmee omgaat is uiteindelijk aan haar en haar omgeving, dat hoeven wij niet in te vullen.

Afanaisa91

Berichten: 1348
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:21

Ibbel schreef:
Ik vermoed dat niemand (ik in ieder geval niet) zou denken dat dit iemand met een aandoening is die onbegeleid het internet op gaat. De aanname dat het een bewuste actie is, is vele malen logischer.


Hier vind ik dan ook meteen dat de meeste winst te behalen valt. Los van Bokt ook hoor, want imo is dit opeen maatschappelijk probleem. Ik geloof dat een recente schatting aangaf dat 1 op de 17 mensen een licht verstandelijke beperking heeft. Ik zeg niet dat TS dit heeft, maar het gedrag doet me er wel aan denken.

Ik zie veel commentaar en ‘dwang’ tot aanpassing van TS. Zeer begrijpelijk, ook gezien de reacties die haar berichten oproepen. Maar wat als er een aanpassingsstoornis is? Als het geen niet willen is, maar niet begrijpen, nooit geleerd, of als dit een tergend traag proces is? Ik denk dat dergelijk besef, of de mogelijkheid tot, al een deel van de frustraties kunnen dempen. Het lijkt me ook vreselijk om bepaald commentaar in je topic voorbij te zien komen, en te denken dat iemand moedwillig zo gemeen zit te doen.

Erg mooi dat er in ieder geval wel nagedacht wordt over aanpassingen/oplossingen om (met hulp) te kunnen functioneren hier. Misschien dat dat van alle kanten input vraagt. Gebruikers, mods, begeleiding van TS en uiteraard ook van TS zelf. Voor toekomstige gebruikers kan een oplossing ook winst betekenen. Een apart forumdeel, berichten vooraf keuren, of die ff voorbespreken? Geen ideeën het kan werken, maar waarom ook niet?
Als er manieren zijn om de inclusiviteit te bevorderen, dan lijkt me dat op z’n minst het nadenken waard. Er wordt volgens mij relatief veel paardgereden in (equivalenten van) de verstandelijk gehandicaptensector. Dan lijkt me het heel logisch dat ze hier ook vertegenwoordigd worden.

Een mooie docu over jongeren met een LVB/autisme die hun draai proberen te vinden in de maatschappij is Net ff Anders (2019) van de NPO.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:23

Shadow0 schreef:
Ibbel schreef:
Ik denk zeker dat dit voor iedereen belangrijk is.
Je schriftelijk en verbaal duidelijk uitdrukken, kunnen debatteren, kunnen discussieren, dat zijn gewoon eigenschappen die je in ieder beroep later in je leven verder helpen. Van de loodgieter tot en met de arts en de jurist.


Maar bedenk ook dat er mensen zijn die helemaal geen beroep gaan vervullen omdat ze die vaardigheden niet kunnen leren, hoe graag ze dat misschien ook zouden willen. (Even los van de TS trouwens, want dat weet ik niet.)

Ik ben als vrijwilliger bijvoorbeeld ook heel wat ruiters tegengekomen met bijvoorbeeld een verstandelijke beperking die net op het randje zijn van wel of niet om kunnen gaan met geschreven tekst. Die doen bijvoorbeeld wel aan facebook, en snappen eenvoudige berichtjes in Whatsapp wel. Maar als de teksten langer worden, of belangrijker, dan wordt het gauw te moeilijk. En die zouden zich misschien wel veel beter willen uitdrukken, schriftelijk en verbaal, maar dat lukt ze gewoon niet zomaar.

Dat gaat dan niet om de beperking als excuus, dat is ook daadwerkelijk de beperking.

Maar als die mensen zo slecht met geschreven tekst om kunnen gaan, dan is een internetforum misschien voor hen niet de plek :)*

marleen_88

Berichten: 14102
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:24

Lalahorse schreef:
Koekie73 schreef:
Ik ben bang, dat als TS er niet zelf over begint, begeleiding hier zich niet mee bemoeit omdat ze wellicht het internetgebruik niet monitoren? (Maar goed, ik heb geen ervaring met begeleiding)
Ik denk dat TS enorm gebaat zou zijn bij begeleiding hierbij en je zou het haar ook gunnen. Ik ben het met @liedje eens dat TS vaardigheden mist om prettig mee te kunnen doen op een forum als deze.

Net als andere sociale vaardigheden wellicht niet van nature aanwezig zijn, zou TS dat wellicht prima kunnen leren.

Mijn puberdochter heeft ook een vorm van autisme, heeft een gemiddeld IQ en snapt prima dat ze niet zomaar dingen kan roepen zoals TS dat vaak doet. Zij is prima in staat om op zichzelf te reflecteren maar ook om te bedenken wanneer het bijv. beter is om niets te zeggen. Dat hebben wij haar gewoon kunnen leren, zover dat nodig is.

Ik denk echter dat als ze dingen roept als ' inseminatie is verkrachting' ( in meerdere topics gelezen van TS) en ze blijft daar heel stellig in, zonder een poging te doen de ander te begrijpen, dan gaat dit nooit goedkomen natuurlijk.
Een idee als een mentor op een forum is natuurlijk een heel mooi concept, maar dat is toch geen verantwoordelijkheid die je als forum/mentor moet willen?


Hey Ts hier .
Ik ben vegan dus vandaar dat ik liever natuurlijke dekingen beter vind dan Ki . Hopelijk is het nu iets duidelijker . Een vegan kijkt er heel anders naar


Wat heeft vegan hier nou weer mee te maken dan? Ik denk echt dat het goed is dat je je begeleiding om hulp gaat vragen om jezelf te beschermen.

Suzanne F.

Berichten: 49391
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:26

Eens. Lieve Lala, ik denk dat het goed zou zijn om begeleiding te krijgen bij het internetten.
En inderdaad heeft vegan helemaal niks te maken met voortplanting.

Lalahorse

Berichten: 240
Geregistreerd: 20-06-20
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-22 21:28

Nou een veganist ziet een dier als een dier . En niet als fok middel . Zelfs een autist kan vegan worden . Ik eet dus geen ei vlees en zuivel .
Ik helderde de situatie over ki even op . Zodat jullie weten waarom ik er zo over denk . Ik heb wel burgeleiding . Maar die is niet continue met mij bezig . Er zijn naast mij nog 6 anderen die ook de burgleiding nodig heeft . Ipv alleen ik

pateeke
Berichten: 2235
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Acceptatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:31

Dat is begrijpelijk TS dat ze niet continu met jou en het internetten bezig kunnen zijn. Heb je wel tegen je begeleiding gezegd dat je je niet geaccepteerd voelt hier op Bokt?

marleen_88

Berichten: 14102
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:32

Nogmaals: vraag je begeleiding om hulp.

Ik zeg dat niet om vervelend te doen, maar om je te helpen. Je roept steeds kreten die niet van toepassing zijn, maar meer een schreeuw om aandacht. Dit maakt je ongeloofwaardig, waardoor je geen betere situatie schept voor jezelf.

Schuur_

Berichten: 4903
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:34

Dit is dus zo een reactie waardoor er bij verschillende bokkers de stekels omhoog gaan. Oa bij mij.

- een heel topic waarin wordt geexcuseerd. Uitleg wordt gegeven. Begrip wordt getoond. Vragen gesteld. Maar daar wordt geen woord over gezegd door haar. Laat staan excuses voor haar gedrag en opmerkingen (inclusief onvriendelijke pbs) of enig inzicht of een poging om er aan te werken. Geen ministapje in een andere richting.

- en weer een compleet uit verband getrokken overtuiging die weer als een tang op een varken slaat. Over het onderwerp waar het compleet fout is gegaan.

Achja, ik zal wel niet begripvol genoeg zijn om hier niet over te vallen. Ik ga even met mijn kop tegen de muur staan.

Laurora

Berichten: 2652
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Acceptatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:38

En toch snap ik ergens wel wat ze zegt. Ik heb niet genoeg verstand van KI of überhaupt fokken om een oordeel te vellen, maar als ik soms lees hoe ver mensen gaan om een merrie drachtig te krijgen moet ik ook wel eens slikken.
Ts mag deze mening gewoon hebben, ook al is het misschien niet handig verwoord.

Lalahorse: ik denk dat je het helemaal niet verkeerd bedoelt, maar niet goed weet hoe je het moet zeggen.
Misschien is het een idee om de volgende keer dat je een topic wilt openen de tekst eerst met iemand van je begeleiding door te nemen, zodat je weet hoe je je boodschap op een nette manier overbrengt.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:38

Shadow, wat de maatschappij betreft heb je wellicht gelijk, maar Bokt is niet de maatschappij. Bokt is een online community met gedragsregels om een bepaalde sfeer te creëren. Oprechte vraag: wat doe je met iemand die zich niet aan die gedragsregels kán houden?

pateeke
Berichten: 2235
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:43

Shae schreef:
Shadow, wat de maatschappij betreft heb je wellicht gelijk, maar Bokt is niet de maatschappij. Bokt is een online community met gedragsregels om een bepaalde sfeer te creëren. Oprechte vraag: wat doe je met iemand die zich niet aan die gedragsregels kán houden?


Ook in de bredere maatschappij gelden gedragsregels. Overtreed je die dan hangen daar consequenties aan, ook voor mensen die zich daar niet aan kunnen houden omwille van hun beperking. Een verplichte begeleiding kan dan bv opgelegd worden.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:45

Laurora schreef:
En toch snap ik ergens wel wat ze zegt. Ik heb niet genoeg verstand van KI of überhaupt fokken om een oordeel te vellen, maar als ik soms lees hoe ver mensen gaan om een merrie drachtig te krijgen moet ik ook wel eens slikken.
Ts mag deze mening gewoon hebben, ook al is het misschien niet handig verwoord.

Lalahorse: ik denk dat je het helemaal niet verkeerd bedoelt, maar niet goed weet hoe je het moet zeggen.
Misschien is het een idee om de volgende keer dat je een topic wilt openen de tekst eerst met iemand van je begeleiding door te nemen, zodat je weet hoe je je boodschap op een nette manier overbrengt.


Iemand opperde iets van een mentor op bokt, ik weet niet of ik daar nou een voorstander van ben maar er zijn vast bokkers die dat op zich willen nemen.

Schuur_

Berichten: 4903
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:45

Laurora schreef:
En toch snap ik ergens wel wat ze zegt. Ik heb niet genoeg verstand van KI of überhaupt fokken om een oordeel te vellen, maar als ik soms lees hoe ver mensen gaan om een merrie drachtig te krijgen moet ik ook wel eens slikken.
Ts mag deze mening gewoon hebben, ook al is het misschien niet handig verwoord.

Lalahorse: ik denk dat je het helemaal niet verkeerd bedoelt, maar niet goed weet hoe je het moet zeggen.
Misschien is het een idee om de volgende keer dat je een topic wilt openen de tekst eerst met iemand van je begeleiding door te nemen, zodat je weet hoe je je boodschap op een nette manier overbrengt.


Maar het gaat er in dit topic helemaal niet om wat of hoe ze vindt van KI. Ik snap ook wat ze zegt en kan haar punt zien wat ze wilt maken over dit onderwerp.

Maar ondertussen gaat het 7 pagina's over haar, haar gedrag en hoe bokt en de gebruikers hier optimaal mee om kunnen gaan en dat gaat compleet aan haar voorbij? Nog geen bedankt dat iedereen meedenkt. Sorry als ik mensen heb gekwetst en sorry dat ik mensen heb uitgescholden?


Je kan maar tot een bepaalde hoogte je gedrag onder het autisme tapijtje vegen en verwachten dat iedereen aai aai doet. Ze wil gewoon horen dat ze gelijk heeft en haar mening de enige juiste is. Om dan over te gaan op een ander onderwerp en daar net hetzelfde te doen.

I'm out

Nicky1963

Berichten: 1991
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:49

Schuur_ schreef:
Dit is dus zo een reactie waardoor er bij verschillende bokkers de stekels omhoog gaan. Oa bij mij.

- een heel topic waarin wordt geexcuseerd. Uitleg wordt gegeven. Begrip wordt getoond. Vragen gesteld. Maar daar wordt geen woord over gezegd door haar. Laat staan excuses voor haar gedrag en opmerkingen (inclusief onvriendelijke pbs) of enig inzicht of een poging om er aan te werken. Geen ministapje in een andere richting.

- en weer een compleet uit verband getrokken overtuiging die weer als een tang op een varken slaat. Over het onderwerp waar het compleet fout is gegaan.

Achja, ik zal wel niet begripvol genoeg zijn om hier niet over te vallen. Ik ga even met mijn kop tegen de muur staan.

Ik vind echt dat jij een goed punt hebt. Ik dacht hetzelfde. Het is eigenlijk een heel boeiend topic geworden, maar TS heeft er imo helemaal niks aan op deze manier.

Nicky1963

Berichten: 1991
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:51

Schuur_ schreef:
Laurora schreef:
En toch snap ik ergens wel wat ze zegt. Ik heb niet genoeg verstand van KI of überhaupt fokken om een oordeel te vellen, maar als ik soms lees hoe ver mensen gaan om een merrie drachtig te krijgen moet ik ook wel eens slikken.
Ts mag deze mening gewoon hebben, ook al is het misschien niet handig verwoord.

Lalahorse: ik denk dat je het helemaal niet verkeerd bedoelt, maar niet goed weet hoe je het moet zeggen.
Misschien is het een idee om de volgende keer dat je een topic wilt openen de tekst eerst met iemand van je begeleiding door te nemen, zodat je weet hoe je je boodschap op een nette manier overbrengt.


Maar het gaat er in dit topic helemaal niet om wat of hoe ze vindt van KI. Ik snap ook wat ze zegt en kan haar punt zien wat ze wilt maken over dit onderwerp.

Maar ondertussen gaat het 7 pagina's over haar, haar gedrag en hoe bokt en de gebruikers hier optimaal mee om kunnen gaan en dat gaat compleet aan haar voorbij? Nog geen bedankt dat iedereen meedenkt. Sorry als ik mensen heb gekwetst en sorry dat ik mensen heb uitgescholden?


Je kan maar tot een bepaalde hoogte je gedrag onder het autisme tapijtje vegen en verwachten dat iedereen aai aai doet. Ze wil gewoon horen dat ze gelijk heeft en haar mening de enige juiste is. Om dan over te gaan op een ander onderwerp en daar net hetzelfde te doen.

I'm out

Precies. Dit.