Wij zijn nieuw

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuusMissT

Berichten: 20
Geregistreerd: 09-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 23:17

hahahatsjoe schreef:
Wat ontzettend goed dat je het niet opgeeft, dat je nog zo bezig bent met je dieren <3 . Hopelijk wordt je gezondheid ook beter, in elk geval minder pijn. Wist niet dat CRPS zo erg kon zijn dat amputatie nodig is. Een vriendin van mij heeft het ook maar die hobbelt rond met een protese om haar been en doet eigenlijk alles. Jouw verhaal doet me beseffen dat het niet zomaar iets is.


Dankje wel:) opgeven zit niet in mijn systeem haha...ik probeer altijd wel een manier te vinden dat het wel mogelijk is.
Ja ik vind dieren geweldig ik heb ook altijd met dieren gewerkt. Ik vond het heerlijk de reden dat ik ooit begonnen ben met het werken met dieren was omdat dieren niet oordelen. Ze liegen niet en hebben geen vooroordeel...het maakt hun niet uit of je nu kruipend of op 1 been aankomt. Zolang je ze maar eten en aandacht geeft zijn ze snel tevreden. Dat vond ik zo fijn want ik hoefde nooit iets uit te leggen <3
Ja daar ga ik wel voor. Ik hoop snel af te kunnen bouwen van de medicatie want dat is nog het enige wat er voor zorgt dat ik nu niet helemaal gezond ben. Zodra ik de helft minder kan gebruiken hang ik de vlag uit.
Nee ik eerlijk gezegd ook niet..ik had ook nooit verwacht dat ik het zou zeggen. Haal mijn been er maar af. Ik wist niet eens wat het was in het begin tot dat ik op internet ben gaan lezen. Ik kwam toen in contact met iemand die crps had en geamputeerd was. Ik gaf haar een compliment dat ze zo positief was ondanks de situatie en dat ik hoopte ook geamputeerd te worden. Haar reactie vond ik zo bot en ik heb toen ook terug gestuurd dat alles wat ik zei ik dat nu niet meer meende. Want ze zei dat voor alleen pijn de chirurg niet ging amputeren. Ik was zo verbaasd en boos want ik had niks gezegd over welke vorm ik had en waar haalde ze het vandaan.

Toen ik uit eindelijk in maart 2020 de warmte foto's zag en met mijn eigen ogen kon zien wat ik al die tijd gevoeld had viel er zo'n last van mijn schouders dat ik nu de bevestiging had dat ik niet gek was of aandacht zocht maar dat er echt wel iets aan de hand was.
Ik heb heel lang bij een fysio gezeten en hij had 3 crps patiënten. 2 vrouwen die het aan hun hand/arm hadden en ik.
Bij 1 mevrouw ging de fysio goed en kon ze steeds meer.
Bij de andere mevrouw was het nog onduidelijk maar de functie kwam langzaam terug en bij mij ging het steeds slechter
Als je mijn enkel vast pakte voelde je het kraken van binnen en het zat muurvast en ik jammerde het uit van de pijn. En dan bij mijn scheenbeen voelde ik niks want die zenuwen waren zo kapot dat ze gewoon weg waren.
Mama zegt wel daarin is er niks veranderd want als ik je nu daar aanraak voel je het ook niet:)

Wauw wat knap van je vriendin dat ze alles kan en doet!

Dankje wel lief <3

SuusMissT

Berichten: 20
Geregistreerd: 09-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 23:22

Sandrabokt schreef:
[ [url=m/V88mlf.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5yLr8i.png]Afbeelding[/url] ]

Nieuwe poging na je aanwijzing om de foto’s bij te voegen. Ook zag ik dat er een woord weggevallen is. Het hoedenelastiek kan je met een koortsluiting op de juiste strakte zetten. Denk wel dat iemand anders dit voor je moet doen als je in het zadel zit.
Verder dacht ik aan een breed stuk elastiek ( zoals van een dekensingel of misschien is smaller ook voeldoende) en die doe je onder het zweetblad door en over de prothese en de uiteinde van het elastiek bevestig je aan elkaar met een smalle klittenbandstrook. De juiste maat moet je uitproberen, maar ik denk dat je prothese dan niet meer klappert. Wel de sluiting van het elastiek op de prothese sluiten zodat hij makkelijk los kan springen en dat je hem zelf kan openen. Bevestigen zal ook met hulp moeten vrees ik.


Super dankje wel! Ook voor de foto's. Ik ha opzoek naar een hoedenelastiek is dat overal te koop of op speciale websites?
Ik heb nog wel een dekensingel liggen maar die is eigenlijk voor achter bij de benen. Die is niet heel breedt. Zou dat voldoende wezen?
Kan ik die dekensingel ook aal die 2 ringen van het zadel bevestigen? Ik heb zowel aan de voor al achterkant een ring voor het borsttuig en zadeltassen. Of is dat dan te hoog?
Hulp maakt niet zoveel uit waar ik de paarden heb staan loopt altijd wel iemand rond. Nogmaals dankje wel!

SuusMissT

Berichten: 20
Geregistreerd: 09-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 23:25

Sandrabokt schreef:
[ [url=m/2rr1sv.png]Afbeelding[/url] ]
Ja het lukt met de foto’s! Bedankt voor je tip!
Je krijgt dan dit idee met de band over de prothese en onder je zweetblad door. Deze aanpassing op de foto vind ik NIET veilig. Het klittenband is te groot en laat niet los als je valt! Je moet een balans ziet te maken dat het net genoeg vast blijft zitten en bij druk open springt.


Geen danlk! Jij bedankt voor alle foto's
Nee deze optie lijkt mij inderdaad ook minder veilig. Maar om een idee te krijgen is het wel een goede foto. Zou een veiligheidsgesp die je ook wel aan halstertouwen hebt werken? Of is dat dan weer de breedt en lomp

SuusMissT

Berichten: 20
Geregistreerd: 09-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 23:45

singa schreef:
Zou het kunnen dat op die laatste foto de schelp waarin de stomp vastgehouden wordt, in z'n geheel met klittenband op het zweetblad van het zadel bevestigd is? Dus als deze persoon eraf zou vallen, komt dat hele stuk mee. Waar het bokriempje aan bevestigd is, zie ik niet zo goed: aan het zweetblad of aan die schelp. Dat laatste zou dan weer niet logisch zijn.

Ik hoop dat je door de eenvoudige aanpassingen die hier reeds werden voorgesteld, al geholpen bent om beter je voet in de beugel te kunnen houden. Ik las dat je ergens zei "met van die heerlijke westernbeugels". Betekent dat dat je met die beugels minder problemen hebt? Indien wel, misschien zou dan gekeken kunnen worden wat daar precies de oorzaak van is? De bredere steunbasis, de minder flexibele beugelriemen, de zwaardere beugels (al geldt dat niet altijd), ... En dit proberen de vertalen naar een Engels zadel?

Wat ik me ook nog afvroeg m.b.t. het rijden, en al zeker zonder beugels: "trekt" de prothese niet te hard aan de stomp door de zwaartekracht in combinatie met de bewegingen van het paard?

Trouwens, Suzanne, top hoe je dit aanpakt en je open stelt voor alle suggesties. De juiste oplossing bestaat zeker, en ik twijfel er niet aan dat je die gaat vinden! Ik moest trouwens spontaan denken aan een tv-programma dat hier in Vlaanderen een tijdje gelopen heeft: Team Scheire. Daarin gaat een team van productontwikkelaars, ingenieurs, therapeuten, uitvinders etc op zoek naar oplossingen voor dagdagelijkse dingen. Jouw verhaal zou hier zo tussen kunnen passen. Als je bereid bent om op tv te komen, zou ik mijn stoute schoenen (of schoen ;)) durven aantrekken en een mailtje sturen. https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/team-scheire/ In Nederland heeft een gelijkaardig programma gelopen zag ik.


Ja dat dacht ik ook maar weet het niet zeker.
Ik dacht zelf misschien kun je zelf een soort zweetblad ontwerpen em daar dan een aantal punten maken wat je nodig hebt voor je prothese. En dat je je zweetbladen met klittenband aan het zadel vast kunt maken dat je maar 1 nodig hebt voor beide zadels. En als mama dan gaat rijden je het orginele zweetblad aan het zadel kunt maken. Of zou dit niet stevig genoeg zijn. Als dat wel zou kunnen zou je heel veel kanten op kunnen qua ontwerpen.

Ik moet nog met mijn westernbeugels gaan rijden. Ik vind die beugels heerlijk zitten maar weet niet of het met mijn prothese handig is. Het weer van de afgelopen dagen zorgt ervoor dat ik even geduld moet hebben want ik heb al moeite met die wind om te blijven staan. Ik waai nog net niet mee haha :D
Toevallig ook net de tip van een korfbeugel gekregen en dat leek mij ook wel iets om te proberen. Als er dan een elastiek of klittenband systeem achterlangs de voet kan wat los schiet als ik zou vallen. Dan is het gevaar dat mijn voet te ver in de beugel zit en blijft hangen wel weg.

Ja klopt je voelt het wel maar wat nog lastiger is door de manier waarop je op het paard zit en door de beweging komt er toch ergens lucht in de koker en dan ben ik het vacuum systeem kwijt.
Ik ben vorige week even op Maddy gaan zitten in de stal omdat we iets moesten opmeten. Ze stond gewoon stil en je zag zo mijn been uit glijden. Mama keek ernaar en die stond echt erbij ja wat moet ik nu. Het paard vast houden, het opmeten of je been opvangen.
We hebben er wel om kunnen lachen. Terwel als ik in het zadel zit en de beugel valt tijdens het rijden uit heb ik nog wel tijd om alles weer goed te doen. Dus het is niet meteen actie reactie gelukkig.

Dankje wel! Ja ik ben een open boek hiermee. Ik had nooit verwacht zoveel lieve reacties en fijne tips te krijgen. Dat doet mij wel wat. De mensen die ik ken en dacht dat die om mij heen te hebben zijn er niet meer om mij te helpen. En dan plaats ik iets op bokt wat ik wel een beetje spannend vond omdat ik ook wel heel onzeker ben over mezelf. En dan krijg ik van zoveel mensen reactie en komen er foto's en websites. Dat vind ik zo lief dat mensen die mij niet kennen zoveel moeite voor mij doen. Dat raakt mij.
Oh wauw dankje wel haha schoen'en'zo'n reactie vind ik leuk :D
Oh ja hoor ik vind het niet erg om op tv te komen. En helemaal niet met mijn verhaal want hoe meer mensen het zien/horen hoe meer begrip er hopelijk komt. En dat mensen zien dat een prothese niet erg of zielig is maar dat je er alles mee kunt doen zolang je het zelf maar wilt.

Ik ga morgen eens de website bekijken en mijn stoute schoen(en) aantrekken en ze een mailtje sturen. Wie weet heb ik mazzel dankje wel voor de tip

SuusMissT

Berichten: 20
Geregistreerd: 09-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 23:49

hiphopje schreef:
Hoi. Even snel doorgelezen.
Ik heb door een ongeval geen kracht in mijn onderbenen en rechts maar een halve voet welke ook nog in een giga spitsstand vast staat. Ik verloor dus altijd mijn rechterbeugel omdat ik gewoon niet voel waar mijn voet zit. Ik heb een westernzadel met brede houten beugels waar ik een postelastiekje aan heb die ik aan een haakje aan mijn schoen vast maak. Wil morgen wel een foto maken.
Haakje heb ik zelf in mijn schoen geschroefd, hahahaha voordeel als je maar een halve voet hebt. Ik krijg om de 18 maanden nieuwe schoenen en dan gaan de oude door naar stal.
Met engelse beugels en beugel riemen kan ik niet meer overweg.

Ohja, postelastiekje knapt gewoon als je eraf valt, spreek uit ervaring hihi


Dankje wel voor je berichtje
Wat een heftig verhaal! Fijn dat je nog wel paard kunt rijden. Als je een foto wilt maken heel graag ik ben wel benieuwd! Hahaha ja dat is inderdaad een voordeel ervan.

Spreek uit ervaring ik hoop niet dat je hard gevallen bent.
Ik ben heel erg benieuwd naar de foto's ik heb zelf ook een western zadel voor Miss T maar daar heb ik na mijn amputatie nog niet mee gereden. Dit wil ik binnenkort doen kijken of die beugel beter zit + wat het zadel doet

SuusMissT

Berichten: 20
Geregistreerd: 09-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 23:50

luxx schreef:
Zo! Jij bent een baas zeg! Ik heb enorme bewondering voor je!


Dankje wel wat lief <3

SuusMissT

Berichten: 20
Geregistreerd: 09-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 23:52

AnnemiekvM schreef:
Respect voor jou TS.
Fijn dat je weer op het paard kan.
Misschien een idee ipv een cap. Ik ken iemand die ook geen cap kan verdragen. Zij rijdt met een soort van fietshelm. Een goedgekeurde. Wie weet is het iets voor je. Voor haar is het een uitkomst.


Dankje wel!
Oh dankje wel voor de tip is het een speciale fietshelm of een die ik in elke fietsenwinkel kan kopen? Voor nu kan dit helaas nog niet maar als ik straks medicatie af kan bouwen is het misschien wel een optie. Ik hoop dat ik dan iets meer kan verdragen voor nu is een handdoek na het douche al een ramp.
Ik ga het zeker proberen straks dankje wel

Sandrabokt
Berichten: 56
Geregistreerd: 03-02-22

Re: Wij zijn nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 00:46

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hoedenelastiek kan je op veel plaatsen kopen. Vaak waar ze naai-attributen verkopen. Er zijn verschillende dikte.
De koortssluitingen ook, maar hoe smaller het elastiek hoe moeilijker goede sluitingen te vinden.
De elastieke dekensingel is in elke paardenwinkel te koop. De hoogte van het elastiek onder het zweetblad door kan ter hoogte van het onder of bovenbeen zijn of misschien beide. Dit is persoonlijk en uitproberen wat je nodig hebt. Door het elastiek aan de onderkant van het zweetblad met ductape vast te plakken kan je meerdere keren dezelfde hoogte gebruiken op uit te proberen. Als de band dicht is kan je moeder het zadel ook gebruiken zonder er last van te hebben. Als je de goede hoogte weet kan je een kleinere en minder zichtbare permanente oplossing maken, door gleuven door het zweetblad te maken, maar dan moet je zeker zijn van de hoogtes. Evt moet je dan ook een singelstoot voor de stevigheid hierbij betrekken. Ik vind het jammer dat ik niet in NL woon om met je samen te stoeien om het zo simpel mogelijk op te lossen.

Sandrabokt
Berichten: 56
Geregistreerd: 03-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 15:09

Vandaag mijn pensioen paardje gezadeld om wat foto’s te maken. Andere manier van aandacht, maar ook leuk vond hij. Ik heb de klittenband teenstoper in de beugels gedaan en daar een koortje ( in had geen elastiek) aan bevestig met koortsluiting om te laten zien hoe het eruit kan zien. Deze oplossing is in 1 minuut te monteren en eraf te halen als iemand anders het zadel gebruikt.
Als het elastiek boven kant van de teenstopper vast maakt komt hij op spoorhoogte.
PS mijn stijgbeugel was te klein, dus het kan nog netter eruitzien.
Afbeelding
Afbeelding

Sandrabokt
Berichten: 56
Geregistreerd: 03-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 15:17

Afbeelding

Zoals je ziet werkt de onderste band niet mooi alleen onder het zweetblad door. Hij krult om.
PS deze manier is ook niet veilig en heeft meer aanpassing nodig voor gebruik!

Sandrabokt
Berichten: 56
Geregistreerd: 03-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 15:39

Afbeelding
Afbeelding

De onderste band onder het hele zadel door werkt wel mooi!
Waar nu de sluiting van de dekensingel zit en het groene strookje moet een klittenbandsluiting gemaakt worden om het een veilige oplossing te laten zijn.
Misschien is rijden met een laars ( met rits) wel stabieler dan met een schoen, omdat de onderste band meer houvast heeft. Ook houd de schacht van de laars je prothese schoon en is de prothese niet statisch, maar beperkt flexibel. Ook iets om uit te proberen?!?! Mogelijk zit dit comfortabeler aan de stomp?
Succes met uitproberen. Ik hoop dat je een foto wil maken als je iets vind waarbij je baad hebt. Hierdoor leer ik en mogelijk ook andere geïnteresseerde.

H_W_
Berichten: 69
Geregistreerd: 25-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 17:04


hiphopje

Berichten: 2321
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: in de Maasduinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 17:19

Afbeelding
Zal morgen een foto maken met mijn schoen erin
Bedenk me nu net dat mijn voet superklein is en niet tot aan haakje komt. Maar je kunt het haakje natuurlijk ook op een andere plek erin schroeven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 17:26

Jeetje wat een bijzondere weg ga jij, diep respect _/-\o_ . Ik had de foto’s gezien en toen ik las over je prothese dacht dat zijn vast foto’s van voor je prothese. Toen scrolde ik terug :+ .
Bijzonder om zoveel ervaringen te lezen en te zien dat er nog mogelijkheden zijn, bedankt daarvoor. Dat doet me inderdaad weer eens beseffen dat lang niet alles vanzelfsprekend is. Maar ook dat (bijna) niets onmogelijk is _/-\o_

SuusMissT

Berichten: 20
Geregistreerd: 09-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-22 21:16

Sandrabokt schreef:
[ [url=m/sqU51u.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YrngUB.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gj8O9t.png]Afbeelding[/url] ]

Hoedenelastiek kan je op veel plaatsen kopen. Vaak waar ze naai-attributen verkopen. Er zijn verschillende dikte.
De koortssluitingen ook, maar hoe smaller het elastiek hoe moeilijker goede sluitingen te vinden.
De elastieke dekensingel is in elke paardenwinkel te koop. De hoogte van het elastiek onder het zweetblad door kan ter hoogte van het onder of bovenbeen zijn of misschien beide. Dit is persoonlijk en uitproberen wat je nodig hebt. Door het elastiek aan de onderkant van het zweetblad met ductape vast te plakken kan je meerdere keren dezelfde hoogte gebruiken op uit te proberen. Als de band dicht is kan je moeder het zadel ook gebruiken zonder er last van te hebben. Als je de goede hoogte weet kan je een kleinere en minder zichtbare permanente oplossing maken, door gleuven door het zweetblad te maken, maar dan moet je zeker zijn van de hoogtes. Evt moet je dan ook een singelstoot voor de stevigheid hierbij betrekken. Ik vind het jammer dat ik niet in NL woon om met je samen te stoeien om het zo simpel mogelijk op te lossen.


Dankje wel voor de foto's
Ik heb net korf beugels besteld ben benieuwd of dit 1 van de oplossingen is!
Ik ga morgen even door de stad struinen om te kijken of ze hoedenelastieken verkopen.
Ja dat vind ik ook jammer dat je niet in NL woont. Ik ben je wel heel erg dankbaar voor de duidelijke uitleg en foto's

SuusMissT

Berichten: 20
Geregistreerd: 09-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-22 21:24

Sandrabokt schreef:
Vandaag mijn pensioen paardje gezadeld om wat foto’s te maken. Andere manier van aandacht, maar ook leuk vond hij. Ik heb de klittenband teenstoper in de beugels gedaan en daar een koortje ( in had geen elastiek) aan bevestig met koortsluiting om te laten zien hoe het eruit kan zien. Deze oplossing is in 1 minuut te monteren en eraf te halen als iemand anders het zadel gebruikt.
Als het elastiek boven kant van de teenstopper vast maakt komt hij op spoorhoogte.
PS mijn stijgbeugel was te klein, dus het kan nog netter eruitzien.
[ [url=m/aTVeph.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oupwDi.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat lief! Andere vorm van bomproef training <3
Ik snap precies wat je bedoeld en ga zodra ik de matrialen binnen heb samen met deze foto's kijken of dit ook zo mooi blijft zitten als ik mijn prothese voet in de beugel heb. Over 2 a 5 dagen komen bijn beugels binnen. Ik kan nu al niet wachten om te kijken of dit werkt. Ik heb waar ik de paarden heb staan geen bak tot mijn beschikking maar ik mag nu een stuk land gebruiken waar toch mais in komt te staan. Dus dan kan ik ook spullen extra meenemen voor als ik nog iets moet aanpassen.

SuusMissT

Berichten: 20
Geregistreerd: 09-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-22 21:32

Sandrabokt schreef:
[ [url=m/BgJLsK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/t1K3c8.jpg]Afbeelding[/url] ]

De onderste band onder het hele zadel door werkt wel mooi!
Waar nu de sluiting van de dekensingel zit en het groene strookje moet een klittenbandsluiting gemaakt worden om het een veilige oplossing te laten zijn.
Misschien is rijden met een laars ( met rits) wel stabieler dan met een schoen, omdat de onderste band meer houvast heeft. Ook houd de schacht van de laars je prothese schoon en is de prothese niet statisch, maar beperkt flexibel. Ook iets om uit te proberen?!?! Mogelijk zit dit comfortabeler aan de stomp?
Succes met uitproberen. Ik hoop dat je een foto wil maken als je iets vind waarbij je baad hebt. Hierdoor leer ik en mogelijk ook andere geïnteresseerde.


Een laars met een rits heb ik nog niet geprobeerd dat is misschien nog wel een idee. De laarzen waar ik op gelopen heb liepen niet fijn en ik kwam er ook niet goed in. Maar ik ga een rits nog wel proberen als ik weer bij de winkel ben. Het zou ook de prothese bij het zadel houden en dus het klapperen tegen gaan. Ik heb er foto's van gemaakt en ga er morgen mee aan de slag om de voorbereidingen te treffen (spullen aanschaffen) mama is gelukkig heel handig met klittenband ergens aan maken dus die heeft ook iets te doen tijdens deze regenachtige dagen :D

Ik ga zeker foto's maken en die hier plaatsen. Ik wil jullie graag mee laten genieten van mijn blijheid als ik goed op het paard kan zitten/rijden <3 als ik kan paardrijden heb ik dat ook door alle tips hier te danken

SuusMissT

Berichten: 20
Geregistreerd: 09-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-22 21:33


SuusMissT

Berichten: 20
Geregistreerd: 09-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-22 21:33

hiphopje schreef:
[ [url=m/NgUOp1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zal morgen een foto maken met mijn schoen erin
Bedenk me nu net dat mijn voet superklein is en niet tot aan haakje komt. Maar je kunt het haakje natuurlijk ook op een andere plek erin schroeven


Dankje wel voor de foto!

SuusMissT

Berichten: 20
Geregistreerd: 09-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-22 21:44

Humpiedumpie schreef:
Jeetje wat een bijzondere weg ga jij, diep respect _/-\o_ . Ik had de foto’s gezien en toen ik las over je prothese dacht dat zijn vast foto’s van voor je prothese. Toen scrolde ik terug :+ .
Bijzonder om zoveel ervaringen te lezen en te zien dat er nog mogelijkheden zijn, bedankt daarvoor. Dat doet me inderdaad weer eens beseffen dat lang niet alles vanzelfsprekend is. Maar ook dat (bijna) niets onmogelijk is _/-\o_


Dankje wel wat een lief bericht <3 het valt gelukkig niet zoveel op als dat ik dacht dat het zou opvallen :)

Ja ik vind dat echt zo mooi, lief en bijzonder om te lezen. Ik had nooit zoveel reactie verwacht. Zo zie je de kracht van bokt heel mooi vind ik.
Er zijn zoveel bruikbare tips binnen gekomen en nu ik ook mooie foto's heb binnen gekregen kan ik bijna niet wachten tot mijn bestelde spullen binnen zijn zodat ik dingen kan proberen.

Wat zeg je die laatste zinnen mooi zeg en daar sluit ik mij helemaal bij aan _/-\o_

henshem
Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 22:10

Nog even een tip over de magnetische beugels van Ophena. Ze zijn er in twee sterktes en als je bij Ophena zelf besteld, heb je 60 dagen om ze te proberen. Als ze niet bevallen mag je ze terugsturen en krijg je je geld terug. Ik heb ze vanwege een andere fysieke beperking en ben tevreden. Ontyte stijgbeugels zijn nog sterker mocht je bang zijn dat Ophena niet voldoende werkt.

SuusMissT

Berichten: 20
Geregistreerd: 09-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-22 22:39

henshem schreef:
Nog even een tip over de magnetische beugels van Ophena. Ze zijn er in twee sterktes en als je bij Ophena zelf besteld, heb je 60 dagen om ze te proberen. Als ze niet bevallen mag je ze terugsturen en krijg je je geld terug. Ik heb ze vanwege een andere fysieke beperking en ben tevreden. Ontyte stijgbeugels zijn nog sterker mocht je bang zijn dat Ophena niet voldoende werkt.


Oh dankje wel! Dit was inderdaad een vraag die we hadden over de beugels. Fijn dat je tevreden over de beugels bent. Ik zit enorm te twijfelen want las ook zoveel mindere reacties dat ik niet zo goed wist wat ik ermee moest.
Waar kun je de ontyte stijgbeugels het beste bestellen? Dan ga ik daar even naar kijken. Ik moet volgende week weer naar de revalidatie toe dus dan heb ik mooi weer heel veel informatie voor ze :)

Sandrabokt
Berichten: 56
Geregistreerd: 03-02-22

Re: Wij zijn nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 02:19

Succes met uitproberen ben benieuwd!
Misschien ook even bomproef training naast je paarden doen met het geluid van klittenband lostrekken.

henshem
Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 06:50

SuusMissT schreef:
henshem schreef:
Nog even een tip over de magnetische beugels van Ophena. Ze zijn er in twee sterktes en als je bij Ophena zelf besteld, heb je 60 dagen om ze te proberen. Als ze niet bevallen mag je ze terugsturen en krijg je je geld terug. Ik heb ze vanwege een andere fysieke beperking en ben tevreden. Ontyte stijgbeugels zijn nog sterker mocht je bang zijn dat Ophena niet voldoende werkt.


Oh dankje wel! Dit was inderdaad een vraag die we hadden over de beugels. Fijn dat je tevreden over de beugels bent. Ik zit enorm te twijfelen want las ook zoveel mindere reacties dat ik niet zo goed wist wat ik ermee moest.
Waar kun je de ontyte stijgbeugels het beste bestellen? Dan ga ik daar even naar kijken. Ik moet volgende week weer naar de revalidatie toe dus dan heb ik mooi weer heel veel informatie voor ze :)


Gewoon even googlen. Succes!

singa

Berichten: 739
Geregistreerd: 12-04-07

Re: Wij zijn nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 20:53

Zoveel geweldige tips! En zoveel meedenkers! Geen enkele laat je zomaar voorbijgaan, knap hoe je iedereen individueel beantwoordt.

Wat mooi uitgewerkt Sandra! Waar woon je ergens? Toevallig in België? Misschien kunnen we eens carpoolen als Suzanne dat leuk zou vinden :)

Wat je zei over het verliezen van je prothese, dat komt vermoed ik omdat je bovenbeen tegen het zadel rust en daardoor je stomp vervormt? Wat vervelend zeg, en ik kan niet meteen een oplossing bedenken. Bij gewoon gebruik kan je altijd even steunen op je been om de lucht eruit te pompen als zoiets gebeurt (vb als je gezeten hebt), maar op een paard is dat nog niet zo evident... Ik moet er nog even op broeden.