Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoe26
Berichten: 232
Geregistreerd: 23-05-19

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 11:54

Goedemorgen,
Vannacht toch weer onbewust op mijn zij gerold. Voelt toch niet echt prettig, maar goed komt wel.

Ik kan helaas niks tegen gehemelte duwen ivm mijn tpd. Ik gebruikt de staafmixer eigenlijk niet tot nu toe snij ik alles heel klein en kan het dan doorslikken gelijk eigenlijk. Zal eens gaan kijken met de staafmixer.
Na hoelang at jij weer redelijk normaal, behalve biefstuk en afbijten van broodjes dan?

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 17:34

Ik at na 2 weken weer redelijk, als vlees at ik fijngesneden hamburgers of een visje en na 6 weken begon ik langzaamaan weer echt met kauwen. Appels afbijten of afbakbroodjes enzo heeft nog wel een poosje geduurd voordat dat goed voelde. Ik had geen tpd. Maar gewoon doen wat voor jou goed voelt. :j

chanicha

Berichten: 12166
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 17:53

De staafmixer was mijn beste vriend na mijn operatie!
Alles ging erin, groente, aardappelen en vlees met jus, ideaal.
Mijn dochters verwende me met fruithapje van geperste sinaasappel met banaan en liga :Y)

Zoe26
Berichten: 232
Geregistreerd: 23-05-19

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 18:03

Ik eet ook wel met de pot mee, alleen heel fijn gesneden ipv staafmixer en slik in princiepe gelijk door. Zal nu ook wel sneller stabiel worden nu ik klaar ben met aandraaien. Nu kan het echt gaan groeien zeg maar.

Banaan met sinaasappel vind ik ook lekker, alleen de liga niet haha. Ik heb wel baby potjes met fruit, zijn ook lekker !

Ik ben mezelf net tegen gekomen haha. Ik vind het zo lastig te doseren als je je verder goed voelt. Het is nu goed 2 weken geleden en heb gestoft, gestofzuigd, was erin/eruit. Kinder kamers opgeruimd en badkamer gesopt. Was gevouwen en gedaan, winkel geweest voor paar boodschappen... Nu lig ik plat... Was misschien teveel gesjouw. Eigenwijs he haha. Beter optijd stoppen.

Zoe26
Berichten: 232
Geregistreerd: 23-05-19

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 20:03

Ik heb nog een vraagje... blij met jullie ervaring hier haha.
Normaal had ik een ontspannen lipsluiting. Door mijn overbeet is mijn onderlip wat zwak, maar dit komt goed met de volgende operatie. Nu zijn sinds gister mijn hechtingen uit mijn bovenlip, eronder dan. Het zit nog wel een soort strakke band en hij beweegt minimaal, maar goed de mimiek komt terug.
Mijn "probleem" nu is dat mijn bovenlip "korter" is in het midden is hij hoger en moet ik moeite doen om mijn lippen te sluiten. Als gevolg heb ik heel de dag mijn mond min of meer open. Zou dit goed komen als mijn lip ontspant of pas bij volgende operatie en komt dit door strakke hechtingen?

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 22:04

Ik kon mijn mond ook maar lastig ontspannen sluiten aan het begin. Is helemaal goed gekomen :j Ik kon bijv ook weken lang niet breeduit lachen.. of tenminste, ik dacht dat ik dat wel kon en dat dat mijn nieuwe lach was.. Maar als ik terug kijk naar foto’s was dat echt nog niet het geval en is mijn lach echt nog zo enorm veel (positief) veranderd. :')

Zoe26
Berichten: 232
Geregistreerd: 23-05-19

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 22:37

Ja zal ook vast wel, dank je wel voor de geruststelling. Smorgens voelt mijn lip ook dikker en strak aan. Ik kan bijvoorbeeld ook geen kus geven, lukt gewoon niet. Je bent je zo bewust van je gezicht, ik ben met heel veel dingen onzeker gewoon. Morgen weer voor het eerst werken... best spannend. Kalm aan. Flink yoghurt enzo meenemen, want eet kleinere beetjes over de dag. S avonds eet ik wel met de pot mee nu, enkel zo fijn dat ik het gelijk door kan slikken. Je voelt je wel gelijk sterker en prettiger.

_Jeann

Berichten: 1007
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:47

Succes met werken Zoe!

Heel iets anders he, heeft een van jullie weleens de plaatjes laten verwijderen? En hoe is dit gegaan?

Dit zal binnenkort bij mij gaan gebeuren in m'n onderkaak, tegelijk met de verstandskiezen.

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 10:03

Plaatjes? Welke plaatjes?

_Jeann

Berichten: 1007
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 10:32

Die erin zijn gezet tijdens de operatie, aan het bot zegmaar. (onderkaak naar voren gezet)

Prairy
Berichten: 9106
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:48

_Jeann schreef:
Succes met werken Zoe!

Heel iets anders he, heeft een van jullie weleens de plaatjes laten verwijderen? En hoe is dit gegaan?

Dit zal binnenkort bij mij gaan gebeuren in m'n onderkaak, tegelijk met de verstandskiezen.


Bij mij, na een half jaar zwaar irriteren zijn die eruit gegaan, mocht niet eerder.

20 minuutjes werk en ik had ze onder en boven. Zal dus zo gepiept zijn bij je. En ik vond het echt een verademing.

chanicha

Berichten: 12166
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:18

Nou die plaatjes zitten er bij mij nog steeds in na 15 jaar en gelukkig geen last van!
Lippen niet op elkaar krijgen had ik in het begin ook maar was zo over.

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:45

Oh de platen en schroeven onder het tandvlees..

Bij mij zitten ze er ruim 3 jaar later ook nog steeds in. Ik heb in totaal zo’n 25/30 schroeven en plaatjes in m’n kaak zitten. Bovenkaak zit helemaal vol, en onder een paar. Zitten mij daar nog prima :j

Zoe26
Berichten: 232
Geregistreerd: 23-05-19

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 23:22

Dat staat mij ook nog te wachten die schroeven. Wat ik hoor hoeven die er niet standaart uit toch? Heb je er last vaan?

Mijn werkdag was best vernieuwend. Ik begin half 9 en zit en uur in de auto, ben om 3u gegaan was bekaf!
Werk verder nog wat vanaf thuis en vrijdag weer naar kantoor. Praten is vermoeiend ook nog ik ga op den duur met dronken praten haha.

peetje82Jarig
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 06:46

meeste van jullie hadden boven en onder? Mijn vriendin had dat dus wel en daar ben ik wel van geschrokken toen. Bij moet mij alleen onder gebeuren, heb volgende week vrijdag een gesprek bij de kaakchirurg, dat verslag gaat dan naar de ortho. daarna kan ik beginnen met beugelen.
WIlde eerst dan alleen maar boven doen omdat ik die onderkaak niet zag zitten, ga toch maar even "doorbijten"

Dyphusion
Berichten: 1027
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 11:25

peetje82 schreef:
meeste van jullie hadden boven en onder? Mijn vriendin had dat dus wel en daar ben ik wel van geschrokken toen. Bij moet mij alleen onder gebeuren, heb volgende week vrijdag een gesprek bij de kaakchirurg, dat verslag gaat dan naar de ortho. daarna kan ik beginnen met beugelen.
WIlde eerst dan alleen maar boven doen omdat ik die onderkaak niet zag zitten, ga toch maar even "doorbijten"


Ik heb ook alleen een onderkaakoperatie (en kinverlenging, maar volgens mij is dat bijna standaard) gehad.

Prairy
Berichten: 9106
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 11:57

Ik zou toch alles gelijk doen, dan ben je er maar vanaf. Anders past het later ook niet meer lekker.

Zoe26
Berichten: 232
Geregistreerd: 23-05-19

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 14:11

Ik moet boven verbreden en daarna onder naar voren plaatsen. Als het had gekund zou ik ook Alles ineens hebben laten doen. Nu heb je 2x dat je slecht eet of vloeibaar en 2x de ellende van narcose enzo.

De schroef staat nu 1 week vast bijna, maar de druk onder mijn neus blijft toch wel. Heeft langer nodig. Ik zou ook echt blij zijn als alle ongemak geweest is. Ik heb geen pijn, maar ben ongeduldig en ben blij als alles weer normaal is.
Zal met de beugel straks ook wel weer wennen zijn... normaal duurt nog 2 jaar haha.

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 16:13

Prairy schreef:
Ik zou toch alles gelijk doen, dan ben je er maar vanaf. Anders past het later ook niet meer lekker.

Inderdaad. Alles tegelijk doen als het kan. :j

_Jeann

Berichten: 1007
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 17:12

Prairy schreef:
_Jeann schreef:
Succes met werken Zoe!

Heel iets anders he, heeft een van jullie weleens de plaatjes laten verwijderen? En hoe is dit gegaan?

Dit zal binnenkort bij mij gaan gebeuren in m'n onderkaak, tegelijk met de verstandskiezen.


Bij mij, na een half jaar zwaar irriteren zijn die eruit gegaan, mocht niet eerder.

20 minuutjes werk en ik had ze onder en boven. Zal dus zo gepiept zijn bij je. En ik vond het echt een verademing.



Wat vervelend dat je er zo'n last van had, wel weer fijn dat het zo verbeterde toen ze eruit waren.
Ik heb er verder niet echt last van, maar de kaakchirurg durfde de verstandskies niet zo goed weg te halen ivm die plaatjes die er zaten. Dus nu alles kiezen en plaatjes in een keer. Schroefjes e.d. In de bovenkaak mogen wel gewoon blijven zitten.

chanicha

Berichten: 12166
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 19:01

Mijn KC, die mij geopereerd heeft, heeft bij mij na een paar jaar al mijn tanden en kiezen getrokken, ging prima!

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 21:58

Vandaag geprobeerd om voor het eerst na mijn operatie(30 april) een appel af te happen, dit gaat hem niet worden, kreeg mijn mond niet genoeg open en kom niet genoeg kracht zetten. Iemand ervaring ermee hoe lang het duurt voordat je dat weer kan?

Zoe26
Berichten: 232
Geregistreerd: 23-05-19

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 22:05

Ik heb enkel een bovenkaakverbredging gehad, dus anders als jij, maar nog 2,5 maand is denk ik wel erg positief om zoveel kracht te hebben. Mondopening kan je meer krijgen door oefenen, in het zh zeiden ze dat mijn mond erg ver open ging voor de termijn, maar nogmaals ik heb een andere operatie. Ik denk dat je even geduld moet hebben. Ik eet nu nog slik klaar of vloeibaar en dat gaat nog wel een maand duren, dus ben jaloers dat je het al aandurft. Succes ermee in ieder geval.

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 06:22

JackieLuca schreef:
Vandaag geprobeerd om voor het eerst na mijn operatie(30 april) een appel af te happen, dit gaat hem niet worden, kreeg mijn mond niet genoeg open en kom niet genoeg kracht zetten. Iemand ervaring ermee hoe lang het duurt voordat je dat weer kan?


Ik kon (en durfde) het zeker een half jaar niet.

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 22:31

_Ekenna schreef:
JackieLuca schreef:
Vandaag geprobeerd om voor het eerst na mijn operatie(30 april) een appel af te happen, dit gaat hem niet worden, kreeg mijn mond niet genoeg open en kom niet genoeg kracht zetten. Iemand ervaring ermee hoe lang het duurt voordat je dat weer kan?


Ik kon (en durfde) het zeker een half jaar niet.



Ahh okee dan ben ik gewoon ongeduldig haha. Dan wacht ik het even af