Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cheyentic

Berichten: 2325
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: in de buurt van rotterdam

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 11:25

omdat het medisch noodzakelijk is word het idd vergoed door de verzekering Ja dan moet je ortho dat aanvragen en onderbouwen en dan krijg je er een machtiging voor, maar dat hadden ze bij mij van ter voren al geregeld.
mijn ervaring met infuus en narcose is dat ik van narcose erg misselijk word maar dat word je na deze operatie zo wie zo omdat er veel bloed de maag in loopt en dat er dus ook weer uit wil. infuus vind ik alleen vervelend met aanprikken maar verder niet

megan heb je al een datum gekregen? mijn afspraak ik vervroegt maandag gaat mijn beugel eruit Go jij! Go jij!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 13:54

Alweer vervroegd!! Wowie zo gaat het aftellen echt snel... Je laatste week is al ingegaan Ja JEEEEEE!!!!

Ik heb helaas nog geen datum, ik moet de 27e weer dus dan zou ik het horen. Superspannend dat is dan mijn 3e afspraak pas bij de Ortho, het gaat echt snel eigenlijk. Eerst dacht ik dat de operatie nog zeker een jaar later zou zijn...

PS : We willen wel fotos!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vork

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 02:36

Wat erg...Eind mei krijg ik de datum voor mijn operatie, 2juni mijn eerste examen ( van de 4) en op 2juni wordt ook nog eens mijn merrie gescand op dracht!!!

Heftig weekje wordt dat!

cheyentic

Berichten: 2325
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: in de buurt van rotterdam

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 08:04

nou idd een spannende week dan..
ik heb woensdag een draadje onder achter mijn tanden gekregen.. vandaag mijn laatste werkdag met beugel Go jij! Go jij! ben ineens zo blij dat het bijna eruit is, altijd als het eind in zicht is..

megan, van wie is je merrie drachtig (als het goed is)?

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 11:56

Van Oscar ( v Wolfgang ). Lovers

Nog 1 werkdagje, en je bent inmiddels al op de helft! Dan je allerlaatste weekend met beugel... Woww! En ik ben nog maar aan het begin.....

Maak je nog even fotos voor ons/mij Knipoog Ben erg benieuwd hoe het resultaat is!

cheyentic

Berichten: 2325
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: in de buurt van rotterdam

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 12:01

heb voor ok en na ok foto´s moet ze eens zoeken op de computer, heb wel een erg dik hoofd na de operatie hoor, maar dan pb ik ze wel zet ze niet hier neer..

Poeltje

Berichten: 2739
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: In de polder

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 14:17

Ik volg dit topic ook even.

De tandarts heeft ook tegen mij gezegd dat ik een kaakoperatie moet als ik 18 ben. Omdat het na je 18e niet meer wordt vergoed door de verzekering, krijg ik een operatie op 17,5.
Ik heb 2 hoektanden die naar voren staan en een overbeet. Beugelen werkt niet.

Succes mensen die de kaakoperatie hebben!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 19:04

@ Poeltje, na je 18e wordt chirurgie wel vergoed toch? Als je medische indicatie hebt dan wordt ook de orthodontie vergoed. Ik zou het eens goed navragen, ik ben ook 20 en bijna wordt alles vergoed.

Heb vandaag echt ineens weer pijn aan mijn voortanden, super vaag is dat altijd met een beugel de ene week doet ie overal zeer, dan alleen op bepaalde plaatsen...

@ Cheyentic... Bijna bijna bijna bijna bijna *LOL*

pasdedeux
Berichten: 1385
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 01:11

Aaagh krijg ik vandaag bericht. Moet ik niet 9 juli maar 9 juni!!!! Dus van de week bloedprikken en over 3 weken al onder het mes. Snel iemand regelen voor mijn paard. Hoe lang na de operatie kun je weer werken en alles doen zoals praten??

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 01:20

hey hier een iemand die het hele project al door is geweest. Bij mij is het helaas allemaal weer terug gevallen !! (knap he, 10 mm verlenging en toch weer een overbeet van een cm. Bij mij is de bovenkaak ook gedaan. Ik heb de kaken niet op elkaar gehad. Wel was een hele poos (half) gevoellos in mijn gezicht. Is allemaal wel weer teruggekomen.

pasdedeux
Berichten: 1385
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 02:04

Dat is raar. Mijn bovenkaak wordt een stuk uitgehaald en naar boven verplaatst. Lijkt me sterk dat dat weer aangroeit. Onderkaak gaat ook naar voren. Hoe lang na de operatie kon je weer aan het werk?

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 14:10

Ik ben volgens mij na die 6/7 weken weer aan het werk gegaan. Ik ben zelfs na 2 weken alweer naar colleges geweest.

De bovenkant is bij mij wel gewoon blijven staan. Maar mijn onderkaak is weer naar achter gevallen (slijtage?) en mijn bovenkaak werd breder gemaakt met een beugel. Mijn bovenkaak bood hier echter teveel weerstand tegen.

Poeltje

Berichten: 2739
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: In de polder

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 15:27

Megan_ schreef:
@ Poeltje, na je 18e wordt chirurgie wel vergoed toch? Als je medische indicatie hebt dan wordt ook de orthodontie vergoed. Ik zou het eens goed navragen, ik ben ook 20 en bijna wordt alles vergoed.

Heb vandaag echt ineens weer pijn aan mijn voortanden, super vaag is dat altijd met een beugel de ene week doet ie overal zeer, dan alleen op bepaalde plaatsen...

@ Cheyentic... Bijna bijna bijna bijna bijna *LOL*


Volgens onze tandarts werd het onder de 18 wel vergoed, daarboven niet. Ligt dat niet misschien aan hoe je verzekerd bent? Ik zal ook eens navragen. Knipoog

pasdedeux
Berichten: 1385
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:39

Beugel wordt bij niet vergoed, operatie wel en ik ben 32

Poeltje

Berichten: 2739
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: In de polder

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:06

Ja klopt, dat was het. Beugel werd niet vergoed, daarom moest het op 17,5 gebeuren Bloos

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 18:25

Bij mij wordt alles vergoed omdat ik een medische afwijking heb. Dus alles mbt operatie en beugels..

Hoe snel na de operatie konden jullie weer aan de slag? Heb je echt lang een opgezwollen gezicht? Opzich als je je wel goed voelt maar zo'n michellin hoofd heb dat wil je je ook niet vertonen op school en werk Tong uitsteken

cheyentic

Berichten: 2325
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: in de buurt van rotterdam

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 17:32

bij mij is ook alles vergoed en heb geeneens aanvullend, gewoon medisch noodzakelijk.
ik ben na 4,5 week weer gaan werken, maar normaal zeggen ze dat dat na 3weken weer kan..

enne

MIJN BEUGEL IS ERUIT Go jij! Go jij!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 13:43

JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben zo blij voor je , woww! Wat kan ik niet wachten tothet voor mij zover is! En hoe voelt dat? Ben je mooi of ben je mooi Knipoog

pasdedeux
Berichten: 1385
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:05

karin1985 schreef:
Ik ben volgens mij na die 6/7 weken weer aan het werk gegaan. Ik ben zelfs na 2 weken alweer naar colleges geweest.

De bovenkant is bij mij wel gewoon blijven staan. Maar mijn onderkaak is weer naar achter gevallen (slijtage?) en mijn bovenkaak werd breder gemaakt met een beugel. Mijn bovenkaak bood hier echter teveel weerstand tegen.


Komt dat naar achteren vallen dan door slijtage aan de kaakkoppen. De kaakchirurg had het over zo iets.

Heb trouwens gisteren bloed geprikt en ik ben NIET flauwgevallen!!!! Durf nu ook het infuus beter aan!

cheyentic

Berichten: 2325
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: in de buurt van rotterdam

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:47

waar word je geopereerd pasdedeux?

cheyentic

Berichten: 2325
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: in de buurt van rotterdam

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:49

zekers is het mooi geworden, maar er is bijna niemand die het doorheeft dat hij eruit is Verdrietig maar ja ben ervanaf
mijn tanden lijken alleen ineens heel groot Nagelbijten / Gniffelen maar dat zal wel wennen zijn. vind het vooral heerlijk dat ik niet meer een kwartier bezig ben mijn beugel schoon te krijgen na het eten Haha!

pasdedeux
Berichten: 1385
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:50

Rijnland ziekenhuis Leiderdorp. Tuinzing is mijn chirurg

cheyentic

Berichten: 2325
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: in de buurt van rotterdam

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:53

nee die ken ik niet ik dacht mss omdat je uit den haag komt dat je ook in het haga ziekenhuis geopereerd zou worden

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 18:37

Ik weet volgende week om deze tijd als het goed is meer, moet om 10 voor 2 bij de ortho zijn volgende week dinsdag!

Wat stom he dat mensen niet zien dat je beugel eruit is, meestal zien ze wel iets maar weten ze niet wat!

cheyentic

Berichten: 2325
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: in de buurt van rotterdam

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:16

krijg je dan ook te horen wanneer je geopereerd word? ben je al bij de chirurg geweest of niet ? gaat ineens hard dit topic btw Nagelbijten / Gniffelen