Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 16:53

woww wat super zeg!! dat is echt goed nieuws! Hoe is het nu dan? Tong uitsteken

Ben je blij met het uiteindelijke resultaat? Heb je nog veel pijn gehad? Ik moet volgende week donderdag naar de ortho en ben echt heel benieuwd!

Hoeveel ben je nu trouwens afgevallen in totaal?

@ Cheyentic, oewww we zijn alweer paar dagen verder! Het komt in de buurt! Party!!

cheyentic

Berichten: 2325
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: in de buurt van rotterdam

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 08:10

en hoe voelt het om weer elastiek vrij te zijn?

DAndrea
Berichten: 196
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 22:38

Nou, het was echt een rare ervaring toen de elastieken eruit werden gehaald, eigenlijk niet zozeer toen de elastieken eruit gingen, maar toen hij de weafer tussen mijn tanden vandaan haalde en vroeg om mijn kaken een stukje van elkaar te halen kreeg ik toch zo´n vreemd, dubbel gevoel, wat zei:

TERUG MET DIE ELASTIEKEN, dan maar voor altijd vloeibaar haha. Het voelde alsof ik geen controle over mijn kaak had, geen pijn, maar ook natuurlijk totaal geen kracht in mijn kaak.

Wel uitleg gehad dat ik nog geen vlees (hard,stug voedsel) mag eten en geen overdreven kauwbewegingen, over 4 weken weer terug bij de kaakch op controle.

Vervolgens snel naar de dichts bijzijnde winkelcentra gesneld om vervolgens aan een heerlijke verse uiensoep met een super heerlijk zacht stokbroodje (in stukjes scheurend en in de soep dopend) naar binnen te werken, dat moment vergeet ik nooit meer, wat had ik dat gemist.

Wat ook nog heel vreemd was, was om mijzelf weer te horen praten, ik had zo sterk het idee dat mijn stem (klank, manier van praten) was veranderd, maar niemand zegt wat anders te horen dan gewoon mijn stem.

DAndrea
Berichten: 196
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 22:43

Het uiteindelijke resultaat is (schrik niet) pas over 6 tot 8 maanden zichtbaar, het helingsproces in je kaak gaat heel langzaam, mijn wangen ter hoogte van de geopereerde kaak, zijn ook echt nog dik, het valt niet op maar het is nog gezwollen.
Ik heb totaal geen pijn meer gehad, maar ik ga de komende tijd wel spierpijn krijgen in mijn kaakspieren, wat overigens heel normaal is.

Ik was 5 kilo afgevallen maar die heb ik er inmiddels al weer aangegeten hoor haha:) dat gaat heel snel.

Ik heb nu nog 2 elastieken die in een driehoek geplaatst zijn, die draag ik dag en nacht maar met eten haal ik ze er uit en daarna tandjes poetsen en plaats ik ze weer terug. Heb een tang met elastiekjes als gereedschap meegekregen haha.

Nou, gewoon wekelijks op controle blijven komen bij m´n ortho, dus ik houd jullie op de hoogte.

groetjes

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 23:04

Wowie meis wat een opluchting, wat mij betreft kon je die uiensoep wel laten zitten ( jakkes!) haha Tong uitsteken Wel heerlijk dat je zo genoten hebt!

Hoe vind je het er nu zelf uit zien?

Lukt het al beetje met eten / kauwen?

5Kilo is opzich niet zoveel toch? Zeker niet als het er al weer aan zit Tong uitsteken Al enig idee wanneer je beugel er uit mag?

Hoe heb je alles nu achteraf ervaren? Vooral de weken toen je niet kon eten, wat at je dan? Echt alleen maar yoghurt oliebol? Damn ik zou iedereen haten die voor mijn neus zit te eten! Knipoog

Ben je eigenlijk al die tijd 'ziek' thuis geweest?

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 16:34

Morgen naar de Ortho... ( gelukkig want er zit iets niet lekker aan mijn beugel en het haalt heel mijn mond open ) Morgen worden er oa veertjes geplaatst! En hij zal me wel weer pijn gaan doen vrees ik!

Hoe is het verder hierzo? Kom op met die updates!

C_Star
Berichten: 2656
Geregistreerd: 27-01-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:30

Interessant topic/ verhaal. Ik heb dus ook een overbeet en last van mijn kaakgewrichten. Zoals het er nu naar uit ziet moet ik in september geopereerd worden. Ze willen mijn onderkaak naar voren halen en mijn bovenkaak kantelen en ze willen nog iets aan mijn kin doen, maar dat laatste weet ik nog niet of ik dat wel wil. Sinds gisteren heb ik slotjes. Nu allemaal blaren om gek van te worden haha, maar ja niks aan te doen.

NoaSky

Berichten: 1503
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: Drunen

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:38

eventjes abo, kan nu niet alles lezen..

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 17:08

Ik ben net terug van de Ortho, ze hebben 2veertjes en een spiraal geplaatst! Die spiraal zit op mijn voortanden, ziet er echt niet uit dus ik hoop dat ie er volgende keer weer uit mag!!

Mijn operatie is gepland in Juli/Aug en volgende keer krijg ik heel waarschijnlijk de exacte datum! Ik ben blij dat het in de zomer vakantie kan dan mis ik geen school!

@ Cynthia, het begin is echt vervelend, dan heb je het meeste last maar na weekje is het over Ja Ze gaan bij jou ook heel wat uitvoeren zeg! Bij mij gaan ze mijn bovenkaak verbreden en mijn onderkaak naar voren halen, ze zijn er helaas nog niet zeker over of dit in 1keer kan gebeuren,ik hoop het maar anders moet ik 2x!!

cheyentic

Berichten: 2325
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: in de buurt van rotterdam

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:33

heej megan welke ortho heb jij ik zie dat je in z'meer woont, mijn ortho zit in z'meer namelijk..
hier gaat alles wel weer redelijk, maar de reden waarvoor ik de operatie heb gedaan heeft weer de kop op gestoken, weer zit continue mijn kaak op slot! word er gestoord van al die ellende voor niks!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 17:43

Ik zit bij de praktijk van Meneer Mulié , dat is bij de kwantum daar.

Wat vervelend zeg, dat je weer last heb van je kaken!!! Ben je terug gegaan of niet?

Trouwens, het is bijna MEI!!!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

cheyentic

Berichten: 2325
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: in de buurt van rotterdam

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 18:37

*LOL* nog minder dan een maand en dan ben ik van meneer mullie af Haha! ik zit daar ook Clown
moet in juni weer naar de Kaakch hij zegt nu dat ik nog even af moet wachten en het de tijd moet geven, dus in juni kijken we verder..
jij word wss dan ook door dr Rozema geopereerd, aardige man wel.. voor een chirurg dan.. maar bij jou komt het ook al dichtbij dan zeg .. ach je kan het maar gehad hebben toch

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 22:04

Dr Rozema, jemig dat klinkt echt fout!

Welk ziekenhuis ben jij geopereerd? Kan het gewoon in het lange land? Mulié is wel hardhandig hé af en toe!

Trouwens, hij heeft een spiraaltje tussen mijn voortanden gezet en nu paar uur laten zit er al een behoorlijke spleet, je ziet het al van ver echt een raar gezicht omdat ik nooit een spleet tussen mijn tanden heb gehad.. Voelt ook raar aan met mijn tong Tong uitsteken

Minder dan een maand, wow ik wou dat ik al zover was.. Maar ja, het gaat ook wel snel ik bedoel een jaar geleden alweer starte ik dit topic!

C_Star
Berichten: 2656
Geregistreerd: 27-01-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:06

Mochten jullie eigenlijk dezelfde dag nog naar huis na de operatie? En als je wakker word na de operatie heb je dan niet echt veel pijn of valt dat op zich mee? Klopt het ook dat je de 1ste 6 weken bijna niks (normaals/hards) kan eten?

cheyentic

Berichten: 2325
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: in de buurt van rotterdam

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:12

je moet 1 nachtje in het ziekenhuis blijven. echt heel veel pijn heb ik de eerste dag niet gehad, maar was ook erg duf van de narcose.
normaal als alles volgens plan verloopt kun je idd na een week of 6 weer wat hardere dingen gaan eten..
@megan: mullie werkt samen met rozema en die zit in het Haga ziekenhuis in den haag, daar ben ik dan ook geopereerd..
zal wel behoorlijk pijnlijk zijn als er na een paar uur al standsverandering is in je gebit Scheve mond
de tijd gaat best hard idd ja Ja heb mijn beugel al bijna anderhalf jaar!!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 15:52

Haga ziekenhuis? Nog nooit van gehoord waar ligt dat dan? Ik hoopte eigenlijk meer op het lange land

Jullie willen mijn gebit echt niet zien, er zit echt een mega spleet tussen mijn voortanden en dat heb ik nooit gehad, voelt echt meer aan als mijn gebit... Tot de operatie moet ik hier mee rond lopen, lekker is dat

Overigens heb ik nog steeds veel last, kan echt weer niks kauzen en constand dat zeurderige druk gevoel op mijn tanden. Zo erg was het vorige keer echt niet

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 23:31

Joehoe.. Alles goed?

Het is over halfuurtje mei... het komt echt dichtbij nu cheyentic!

cheyentic

Berichten: 2325
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: in de buurt van rotterdam

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 19:44

*LOL* nog iets meer dan 3weken Haha!
waarom moet je die spleet hebben dan? haga ziekenhuis is in den haag.. had ook liever wat dichterbij gehad maar ja.. is de ok al gepland??

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 13:54

Ze gaan chirurgisch ook mijn boven kaak verbreden... Dus zijn ze nu mijn boog al aan het verbreden.

Eind mei krijg ik heel waarschijnlijk de datum . Ik ben benieuwd!

jij nog maar eventjes, moet je tussendoor nog naar de ortho?

cheyentic

Berichten: 2325
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: in de buurt van rotterdam

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 09:20

ja eigk morgen maar ze belden net om het te verzetten dus nu moet ik volg week woensdag nog en datum eruit is de 19de geworden dus nog 2 dagen eerder Haha!

man heej een bovenkaak verbreding ook nog, is dat dat je het zelf moet op draaien iedere paar dagen?
wel fijn als je een datum hebt Ja

C_Star
Berichten: 2656
Geregistreerd: 27-01-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 17:52

Word bij jullie trouwens de Orthodontist vergoed? Ik ben dit jaar 18 geworden en kreeg van de week van mijn verzekeraar (VGZ) te horen dat de Orthodontist niet vergoed word en waarom dat kan hij niet zeggen. Erg vreemd allemaal. Maar degene die mij behandeld bij de orthodontist die gaat nu met VGZ bellen en hopen dat hij hem wel kan overtuigen.
Hoe gaat het trouwens met jullie?

pasdedeux
Berichten: 1385
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 00:52

Kom me ook even melden. Ik moet 9 juli. Onderkaak wordt naar voren gezet + stukje aan mijn kin en bovenkaak wordt omhoog gezet. Vind het doodeng en ben nu al in therapie voor mijn angst voor infusen, bloedprikken en flauwvallen. De narcose zie ik heel erg tegen op, althans dat moment ervoor. Hoe was jullie ervaring daarmee?

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 17:35

Bij mij wordt alles vergoed omdat ik een medische afwijking heb. Maar goed ook want het is anders een duur geintje...

Pasdedeuz, 9juli dat is al snel! Ik moet eind juni... Welk ziekenhuis ga jij en bij welke ortho loop je?

Bestaat daar therapie voor? Hoe gaat het nu dan, al beter?

pasdedeux
Berichten: 1385
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 13:37

Leiderdorp en mijn ortho is Leunissen in Rotterdam. Bij mij wordt ook alles vergoed.
Die therapie bestaat uit spieroefeningen om het flauwvallen tegen te gaan en bloeddruk weer te verhogen en ....zucht... gewenning. Ben er niet blij mee, ze zeggen dat het helpt voor zo'n 80 % van de mensen maar ik weet het niet hoor. Ga nu ook nogeens me vrijwillig blootstellen aan naalden ed. Info kun je vinden op internet IPZO.

Loezoe
Berichten: 1234
Geregistreerd: 30-11-05

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:51

Pff... wat een verhalen allemaal! ik heb zelf ook een overbeet, net als de rest van mijn familie aan mijn vaders kant, maar heb er verder medisch gezien geen enkele problemen door. Ik wist wel dat zo'n operatie mogelijk was, maar na deze verhalen gelezen te hebben zeg ik toch echt: 'Nee bedankt.' Ik ben al geen fan van de tandarts en vroeger ook niet van de ortho, laat staan al deze toestanden.
ik hoop dat het voor jullie allemaal het gewenste resultaat oplevert en ik wens jullie allemaal heel veel sterkte met de operaties en het herstel ervan.