Ostheopaat? Kinesist? Fysiotherapeut? ...?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Ostheopaat? Kinesist? Fysiotherapeut? ...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 22:40

Ik kan er maar niet aan uit. Op internet vind ik wel een vage (of minder vage) uitleg over wat het is. Maar ik zou eigenlijk graag willen weten wat de gelijkenissen en verschillen zijn. Kan iemand mij helpen?

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re: Ostheopaat? Kinesist? Fysiotherapeut? ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:42

verkeerde topic gereageert Haha! Bloos

mirre
Berichten: 1001
Geregistreerd: 30-09-02

Re: Ostheopaat? Kinesist? Fysiotherapeut? ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:57

Een osteopaat kijkt ook naar je organen, dat doet een fysiotherapeut niet, die kijkt alleen naar je gewrichten, spieren enz. Een kinesist weet ik niet (is dat een kraker?)

Kit_for_ever

Berichten: 2632
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Derde doos aan de linkerkant

Re: Ostheopaat? Kinesist? Fysiotherapeut? ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 10:10

Geen idee van een kinesist. Osteopaat kijkt naar heel je lijf (idd cinclusief organen) en behandeld niet alleen hetgeen waar je last van hebt. Hij pakt bij de oorzaak aan en behandeld niet alleen je pijn. Een fysio gaat volgens mij idd niet in op gewrichten en botten, maar behandeld spieren.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Re: Ostheopaat? Kinesist? Fysiotherapeut? ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 10:14

Wikipedia:

Citaat:
Fysiotherapeut
Van Wikipedia
(Doorverwezen vanaf Kinesist)
Ga naar: navigatie, zoek
Een fysiotherapeut, kinesitherapeut, ook soms kinesist genoemd, laat patiënten met verschillende lichamelijke klachten oefeningen doen die onder de noemer fysiotherapie / kinesitherapie vallen.

De fysiotherapeut/kinesitherapeut begint met een vraaggesprek met de patiënt (anamnese). Op basis van de verkregen informatie gaat de kinesitherapeut over tot een kinesitherapeutisch onderzoek, stelt een behandelplan op en bespreekt dat met de patiënt met als doel het beter gebruikmaken van het lichaam, bijvoorbeeld door gewrichten beweeglijker te maken, en pijn te verminderen.

Fysiotherapeuten zijn onder andere werkzaam in een bewegingshuis, revalidatiecentrum, verpleeghuis, ziekenhuis maar ook in particulier praktijken, sportverenigingen en het buitengewoon onderwijs (Vlaanderen) en speciaal onderwijs (Nederland).

Het beroep van kinesitherapeut/fysiotherapeut is wettelijk beschermd.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Re: Ostheopaat? Kinesist? Fysiotherapeut? ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 10:17