anorexia...ik=dik!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verz0rger

Berichten: 20
Geregistreerd: 03-12-06

anorexia...ik=dik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 21:48

heejj,,
ik weet het het staat niet op de goede plek maar ik kan het nergens ander kwijt en ik moet dit ECHT even vertellen!
me vriendin is 1.62M en weegt 48K en vindt zichzelf erg dik
dit lijdt tot niks meer eten of meer gezecht anorexia
is ze dik of niet??
ik hoop dat julie me begrijpen dat het hier staat maar ik moet dit echt zeggen!!
niet dus van de reacties als,,,,,
het hoor hier niet in het topiq enzo
aleen nuttige
dankje
een vriendin van een dun onzeker meisje

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re: anorexia...ik=dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:56

Het is idd te dun, maar ze heeft niet gelijk anorexia hoor, gelukkig niet. Zoek op een site op wat normale gewichten zijn, print dat uit en laat zien dat ze onder het normale gewicht zit, waarschijnlijk draait ze dan wel bij.

Btw; Dit hoort hier niet, ik zal ff TEM'en.

sammie_44
Berichten: 2376
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: Eelde, Drenthe

Re: anorexia...ik=dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 22:40

Het is iets ondergewicht, maar veel te dun is 't niet. Tsja, dat ze zichzelf te dik vind is geheel psychisch..

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Re: anorexia...ik=dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 23:13

ITP->MW

Djulitaa

Berichten: 1868
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: anorexia...ik=dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 23:20

het is wat aan de dunne kant.
mensen zeggen wel eens dat ik ook anorexia heb maar dat is absoluut niet! Tong uitsteken
Ik HOUU van eten, en doe dat dan ook vaak Clown
maar ik ben 1.70 groot en weeg 43 kilo Ach gut
hoe dit kan? ik zou het niet weten !

Ogrop
Berichten: 6089
Geregistreerd: 29-09-06

Re: anorexia...ik=dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 23:22

Néé ze is niet dik. mag ik vragen hoe oud ze is? Het lijkt me dat dit meisje in de pubertijd zit! Het is echt wle normaal dat je dan aankomt. En aub niet iedereen is zoals in de boekjes. Rolleyes Persoonlijk vind ik wat molligere types vaak mooier dan die magere stokken. (niet aanvallend bedoeld hoor naar andere lezers toe.) Lachen

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: anorexia...ik=dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 23:23

ik ben 1.64 en weeg ook zoiets, ik ben normaal, niet dik dus zij ook niet Knipoog

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Re: anorexia...ik=dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 23:36

Je vriendin is erg slank, maar ook nog jong, he. Veel vrouwen die prima op gewicht zijn, vinden zichzelf nog te dik tegenwoordig. Problemen met het zelfbeeld. Ga dan wat sporten en eet gezond, niet te weinig dus.

Ik ben 1,65 m en weeg 49 a 50 kg en ik zou graag meer willen wegen (ondanks dat ik een verleden heb van eetstoornissen, waar ik gelukkig helemaal vanaf gekomen ben Haha! ).
Ik zou nu best een paar kilootjes zwaarder willen zijn, omdat dat wat mooier is, maar ja, ik kan tegenwoordig eten wat ik wil, maar kom niet aan. En ik ben 36 en heb een kindje van bijna 2 jaar. Bloos

milo

Berichten: 4914
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Lelystad

Re: anorexia...ik=dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 00:09

jeetje deze topics lopen wel op mensenwelzijn zeg... de een na de ander.. ik zou zeggen: ga eens naar je BMI kijken, kom je er zo achter. of moeten we weer 5 pagina's volschrijven met tips over hoe je wel kan eten en dat je vriendinnetje niet te dik is?

staat hier ergens nog een topic, wat te weinig eten met je doet. laat dat maar lezen.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: anorexia...ik=dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 10:44

Haar gewicht is gewoon normaal. Maar weet jij dat ze weinig eet of denk je dat?
Niks is namelijk zo irritant als mensen die denken dat je te weinig eet en je meteen anorexia aanpraten omdat je gewoon slank bent...

Edit: hoe oud zijn jullie, schat een jaar of 13/14?

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: anorexia...ik=dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 21:50

Ik zou het even onopvallend (!!) in de gaten houden.

Haar gewicht is niet zorgwekkend. Ik heb laatst eens uitgerekend hoeveel ik mag wegen (met BMI) wil ik nog gezond blijven. Met mijn lengte van rond de 1,65 was dat 46 kilo.

xxLientjexx

Berichten: 257
Geregistreerd: 21-11-06
Woonplaats: Spijkenisse

Re: anorexia...ik=dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 21:55

Ik ben 1.55 en 47,5 kg. Ik ben 11 jaar en ben slank. Dat meisje heeft dus ZEKER ondergewicht!

ushi

Berichten: 2895
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: Manchester

Re: anorexia...ik=dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 21:55

Naja lijkt me aardig normaal dit gewicht? Mijn broer is ongeveer 1m80, en weegt een stuk minder.

merrietje

Berichten: 1744
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Grunn

Re: anorexia...ik=dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 21:59

HEt is een beetje aan de lage kant, maar ik zou haar een beetje in de gaten houden

Yvanka_
Berichten: 2698
Geregistreerd: 05-02-05

Re: anorexia...ik=dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 22:03

Ik vind het niet te zwaar maar ook niet te ligt. Ik ben 1.61en weeg 48 KG. Ik heb een normaal postuur.

Evaa_
Berichten: 2488
Geregistreerd: 04-10-05

Re: anorexia...ik=dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 22:06

Het is een goed gewicht! Ja
Ik weeg ook 48 , en ben 1.68 ong.
Maar het is niet goed als ze zich te dik vindt!!!

_Lady_lover_

Berichten: 663
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: o33.Amera

Re: anorexia...ik=dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 22:10

Het is een beetje aan de lage kant misschien, Maar het ligt er ook aan wat dit meisje allemaald doet, Fiets ze veel, doet ze aan sport, datsoort dingen kunnen er ook me temaken hebben namelijk, maar volgens mij valt het allemaal wel mee?

Mirr
Berichten: 129
Geregistreerd: 24-12-06

Re: anorexia...ik=dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 22:36

Niet banketstaaf bedoelt, maar ik denk niet dat het een goed idee is als iedereen hier haar gewicht gaat plaatsen?

OT: nee, je vriendin is niet te dik. Is ze echt obsessief met eten bezig? Of vindt ze zich 'alleen maar' te dik? Het kan ook zijn dat ze het zegt om te horen dat ze dun is, gewoon voor de aandacht dus. Of ze heeft misschien wel een vertekend zelfbeeld.
Misschien moet je het haar voorzichtig vragen, maar ga haar absoluut níet dwingen meer te eten, dat heeft namelijk alleen maar omgekeerd resultaat.
Succes!

Patricia20
Berichten: 1389
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Delft

Re: anorexia...ik=dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 01:59

verz0rger schreef:
heejj,,
me vriendin is 1.62M en weegt 48K en vindt zichzelf erg dik
dit lijdt tot niks meer eten of meer gezecht anorexia


uhm ik ben 1.63 en weeg 44 kilo....
en geloof me ik vind me buik ook te dik,maar dat wil niet zeggen dat ik annorexia heb,integendeel,ik eet me klem,dit is gewoon mijn bouw,...
Maar als je het als vriendin niet vertrouwd,moet je er met er over gaan praten misschien?

Genee

Berichten: 6071
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: Utrecht

Re: anorexia...ik=dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:01

volgens het Voedingscentrum is dit een goed gewicht.. Zolang ze niet dwangmatig veel of weinig eet, heeft ze geen eetstoornis lijkt me. Ik denk dat ze vooral onzeker heeft.. Probeer eens een goed gesprek met haar te hebben, en laat haar wat positiefs over zichzelf zeggen. Geloof me, zoveel jonge meisjes vinden zichzelf lelijk/dik/dom, dat hoeft niet meteen anorexia te zijn.

Iris_B
Berichten: 2086
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: Dronten

Re: anorexia...ik=dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:04

ze is inderdaad te dun.. maar dit lijd niet direct tot anorexia.. het zou wel als gevolg kunnen komen..
ik ben 174 en weeg 52 ik heb ook een tijd gedacht dat ik te dik was.. maar at gewoon.. ook al was het heel weinig.. mijn moeder dacht dat ik anorexia had.. maar toen ging ik zelf inzien dat ik helemaal niet te dik was en juist aan moet komen...
maar jou vriendin is zeker niet te dik!!!

Avanti_haf

Berichten: 427
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Katwijk aan zee

Re: anorexia...ik=dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:10

nou ze niet te dun maar zeker niet te dik... niet teveel aandacht aan besteden... verwijs maar naar een kliniek..

Nicky__

Berichten: 2892
Geregistreerd: 04-01-06

Re: anorexia...ik=dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:13

ondergewicht? neehoor!
maar ze is ook zeker niet te dik!
zou het gewoon negeren, ze wilt waarscheinlijk gewoon complimentjes: 'Je bent niet dik hoor'

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: anorexia...ik=dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:38

Lenneke_ schreef:
Ik zou het even onopvallend (!!) in de gaten houden.

Haar gewicht is niet zorgwekkend. Ik heb laatst eens uitgerekend hoeveel ik mag wegen (met BMI) wil ik nog gezond blijven. Met mijn lengte van rond de 1,65 was dat 46 kilo.


Lijkt me erg weinig. Ik heb door de artsen in het ziekenhuis laten testen hoeveel ik mag wegen met mijn 1m68 en ik MOET tussen de 57kg en 63kg zitten voor een optimaal gewicht.
Ik weeg echter maar 53kg en ben dus te dun.

Verder vraagt TS niet of dat meisje dun is of niet. Maar raad omdat haar vriendin denkt dat ze WEL dik is. Lijkt me toch een kenmerk van Anorexia. Ik zou het haar ouders ook even melden dat ook zij het in de gaten kunnen houden...

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: anorexia...ik=dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:39

Evaa_ schreef:
Het is een goed gewicht! Ja
Ik weeg ook 48 , en ben 1.68 ong.
Maar het is niet goed als ze zich te dik vindt!!!


is ook zeker te weinig.
Ik woog bijna een jaar geleden 48kg en MOEST aankomen Ja