Meer mensen last van lage bloeddruk ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Kimberley

Berichten: 5090
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: den helder

Meer mensen last van lage bloeddruk ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 19:38

Ik heb dus een lage bloeddruk en heb hier nogal last van. Ik val snel flauw, en voel het uit het niets ineens opkomen. Heb al meerdere keren bloedgeprikt, getest op bloedarmoede, suikerziekte en dat soort dingen, maar ik heb het allemaal niet. Ik voel de laatste tijd het heel snel aankomen en weet nu gelukkig wat ik moet doen; gaan zitten met je hoofd tussen je knieen en heel diep adem halen. Het is alleen nogal lastig, ben altijd weer bang om op drukke plekken flauw te vallen, en het is ook niet bepaald prettig om midden in de stad op de grond te gaan zitten met je hoofd tussen je knieen Vork . En als ik zoiets heb dan ben ik de rest van de dag duizelig, kan ook niet veel meer doen dan. Nog een keer bloedprikken heeft ook geen zin, want ik weet al waardoor het komt, dokter heeft gezegd dat ik hiermee moet leren leven en genoeg eten, en op vaste tijden enz.

Meer mensen die dit hebben? En hebben jullie tips hiervoor? Ik weet wel dat je hiervoor zoute drop moet eten en dat dat je bloeddruk verhoogd, ben het wel aan het proberen, maar of het helpt.. ? Ik heb wel eens gehoord dat hier medicijnen voor zijn, maar dat weet ik ook niet zeker.

Ik heb al eens eerder een topic hierover geopend, daar kreeg ik bijna alleen maar reacties in met; als ik opsta 's morgens wordt het ook weleens zwart voor m'n ogen enz. Maar dat heeft iedereen wel eens, met dit bedoel ik dus wat anders.. Ajb iets posten waar ik ook echt iets aan heb dus. Lachen
Laatst bijgewerkt door _Kimberley op 31-01-07 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenn

Berichten: 6144
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Meer mensen last van lage bloeddruk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:44

Ik heb een tijdje precies het zelfde als jij gehad. Veel zwarte vlekken, momenten dat ik wist dat ik flauw ging vallen en even moest zitten. Midden op de kermis op de grond met je hoofd tussen je knieën trekt bekijks. Als ik zoiets heb ga ik altijd extra eten. Bakje chips, zoute drop of des noods een beschuitje met kaas ofzo.
Het begint nu minder te worden, ik slik 's ochtends voedingssuplementen (extra, ik eet ook nog gewoon) en ik weet dat als ik me wat flauw voel ik nog maar een appel of een koekje moet nemen.
Nu is het minder aan het worden, behalve als ik te weinig eet of ongesteld ben/wordt. Regelmatig eten en slapen werd mij ook aangeraden.

_Kimberley

Berichten: 5090
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: den helder

Re: Meer mensen last van lage bloeddruk ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 19:51

Als ik ongesteld ben heb ik er eigenlijk niet meer last van, heel raar. Ik eet ook altijd wat dan, iets zoets of zouts, meestal allebei. Veel slapen is mij ook aangeraden, en niet teveel en achter elkaar doen op een dag. Helaas moet dat wel meestal, en jammer genoeg val ik ook niet snel in slaap, hoe moe ik dan ook ben.

Wat voor voedingssuplementen slik je ?
Laatst bijgewerkt door _Kimberley op 31-01-07 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

_Marianne
Berichten: 1705
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Meer mensen last van lage bloeddruk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:52

Ja.. hier nog zo eentje.. Als ik het voel opkomen ga ik altijd iets heel zoets eten of drinken.. dat helpt ook altijd heel goed Haha!

orion1996

Berichten: 543
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Meer mensen last van lage bloeddruk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:02

Heb altijd een erg lage bloeddruk gehad, maar ben nog nooit flauw gevallen ervan. Ik krijg zout-eet-aanvallen als die lager is dan normaal, dan is het ook zo over, verder heb ik er eigenlijk niet/nauwelijks last van (ja bij heel snel opstaan Knipoog).
Veel drinken werkt vaak ook goed en weinig alcohol gebruiken

naturehorse

Berichten: 74
Geregistreerd: 06-02-06
Woonplaats: Rep. of Ireland

Re: Meer mensen last van lage bloeddruk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:13

ik heb gepbt. op verzoek plaats ik het hier waar jullie misschien allemaal wat aan hebben:

Erg vervelend een lage bloeddruk.
Ik heb er ook last van, maar jij denk ik veel erger.
Over het algemeen moet ik gewoon rustig aan doen dan is er niks aan de hand.
Misschien is het verstandig om te kijken wanneer je die momenten aan voelt komen en kijkt wat er dan in je omgeving gebeurt. Gebeurt er dan iets, ik zou het opschrijven of denk je dan aan iets.
Misschien kun je er achter komen waardoor het komt.
Het heeft mij wel verder geholpen.
Dropjes eten etc. helpt op zich niet zo heel veel. Je hebt het gewoon, maar doe er wat mee.
Mensen met een lage bloeddruk zijn erg bijzonder en dat is positief bedoelt. Kijk wat er in je omgeving gebeurt.
....
dat zijn gewoon gevoelige mensen die veel van de omgeving oppakken. Deze mensen zijn creatief of zijn heel goed in bepaalde dingen. Dat is alleen maar mooi alleen soms staan ze te open. Er gebeurt iets wat ze niet kunnen verwerken en dat val je flauw ook al is het bij een wondje o.i.d.Ik heb het ook gehad maar werd vooral heeel moe. Ik heb er geleerd om mee om te gaan en dan werkt het in je voordeel.

....
voedingssupplementen zouden je kunnen helpen; denk bijvoorbeeld aan omega vetzuren en ademhalingsoefeningen.

Annn

Berichten: 11531
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Meer mensen last van lage bloeddruk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:15

Ik heb er de laatste tijd ook last van. Dat "hoort" waarschijnlijk bij mn maag ontsteking. Ook als ik me veel inspan dan wordt ik misselijk en moet ik stoppen anders val ik flauw.
En ik merk trouwens ook dat van orion1996 van die zout eet aanvallen, of zoet.
Het is heel irritant en ik wens je veel succes! weet niet echt wat je er aan kan doen. Lachen

_Kimberley

Berichten: 5090
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: den helder

Re: Meer mensen last van lage bloeddruk ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 20:20

Zout-eet-aanvallen? Dus je bedoeld de hele dag zoute dropjes eten, wat ik nu ook doe.. Haha!

Orion1996; is teveel alcohol heel slecht dan?

Wat naturehorse zei stond ik wel ff van te kijken, heb nog nooit zoiets hierover gehoord. Wsl hebben meer mensen hier wel wat aan. Klein stukje uit haar pb; Dokter en ziekenhuis wisten het ook niet. Ik ben toen bij een therapeut terecht gekomen en die heeft me geholpen met druppeltje op basis van aromatherapie. Dat was een mengsel met allemaal olien en dat moest ik op mijn buik smeren. ik ben naar school geweest daarna en nooit meer moe geweest.

edit; teveel alcohol is altijd slecht natuurlijk, maar betekent dat dat je helemaal niet meer mag drinken?

Annn

Berichten: 11531
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Meer mensen last van lage bloeddruk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:32

Nja, drop en gewoon alles wat zout is Tong uitsteken
nootjes chips kaas etc.
teminste dat bedoel ik ermee Tong uitsteken

naturehorse

Berichten: 74
Geregistreerd: 06-02-06
Woonplaats: Rep. of Ireland

Re: Meer mensen last van lage bloeddruk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:38

ik ben verslaafd aan kaas Knipoog

en wat betreft mogelijk maagprobleem: daar moest ik gewoon de olie opsmeren. Dus ik kan me voorstellen dat dat er mee te maken heeft.
Medisch konden ze niks bij me vinden.

Jamezy
Berichten: 1382
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Meer mensen last van lage bloeddruk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:43

Hier nog iemand met een lage bloeddruk Doei!

Mijn bloeddruk is zo'n 100/60, en ik heb altijd koude pootjes. Loop dus de helft van de tijd te zeulen met kruikjes en handenwarmers Lachen Moet wel zeggen dat het helpt, ik zorg gewoon dat ik mezelf goed warm houd; door warmte gaat je bloed sneller stromen. Hoofd tussen je knieen helpt inderdaad omdat er bloed naar je hoofd stroomt, je kunt ook proberen bewust(er) adem te halen. Diep in door de neus, uit via de mond en niet vasthouden maar ook niet te snel. Het beste kun je toch echt gewoon even gaan zitten Lachen

Tegen flauwvallen... Ik ben nog nooit out gegaan, maar ik heb altijd een zakje naturelchips in m'n tas zitten. Ook een kopje drinkbouillion nemen helpt. Verder: gewoon niet te snel opstaan. Dus niet meteen je bed uitvliegen, je douchen, aankleden en what so ever, maar kom rustig overeind, blijf even zitten en ga eerst vijf minuten zitten alvorens je dag te beginnen.

Er zijn inderdaad medicijnen voor lage bloeddruk, maar het is over het algemeen niet echt gevaarlijk. Je hart klopt minder en dat is juist gezond voor je... Fijn, zit ik hier straks nog; 130 jaar en nog steeds koude voeten Clown

_Kimberley

Berichten: 5090
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: den helder

Re: Meer mensen last van lage bloeddruk ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 20:48

Dus dan klopt het ook dat ik misselijk ben? Niet kotsmisselijk, maar wel misselijk. Heb ik ook nog maar 2 keer gehad, verder nooit dus weet niet of het er iets mee te maken heeft.

Hehe, ik zat vanmiddag ook aan de chips, waar ik eigenlijk helemaal niet van hou.

Dus het is ook nog eens gezond.. Nouja, hoe gezond ook, het is nooit prettig om midden in de drukte flauw te vallen.. Kom je weer bij en dan zie je allemaal van die bezorgde en onbekende hoofden om je heen, hihi.

Ik heb nu altijd van die dextro-snoepjes bij me, had ik vroeger ook altijd al. Zijn nog lekker ook. Tong uitsteken

_Kimberley

Berichten: 5090
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: den helder

Re: Meer mensen last van lage bloeddruk ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 20:49

Jamezy; als je altijd je voeten en handen warm houdt met bijv. een kruik, worden je handen ook niet meer vanzelf warm.. Dan heb je voortaan altijd een kruik nodig.

naturehorse

Berichten: 74
Geregistreerd: 06-02-06
Woonplaats: Rep. of Ireland

Re: Meer mensen last van lage bloeddruk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:51

misselijkheid en opgeblazen gevoel en idd niet weten wat je moet eten. ik had alleen maar zin in verse sinassappelsap als ik misselijk was/ben.

Jamezy
Berichten: 1382
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Meer mensen last van lage bloeddruk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:10

hasten schreef:
Jamezy; als je altijd je voeten en handen warm houdt met bijv. een kruik, worden je handen ook niet meer vanzelf warm.. Dan heb je voortaan altijd een kruik nodig.


Nee, valt gelukkig mee. Als ik aan het rijden ben bijvoorbeeld, heb ik wel gewoon warme handen. Maar als ze eenmaal koud zijn, dan zijn ze goed koud, en worden ze niet warm (ook al voor ik met kruikjes in de weer ging). Tintelende vingers doen pijn, ze mogen er ook nog wel even aan blijven zitten wat mij betreft, en dus in de winter is het wel een fijn hulpmiddel Bloos

Heeft waarschijnlijk niet zozeer te maken met mijn bloeddruk, alsook denk ik met de doorbloeding Lachen

Van duizeligheid kan je misselijk worden, ja. Hou het wel even in de gaten... zijn er bepaalde situaties waarin je misselijk en duizelig werd? Probeer in ieder geval niet bang te worden voor jezelf; hoe krampachtiger je "ik wil niet flauwvallen ik wil niet flauwvallen" denkt, hoe moeilijker het voor je word. Je kunt jezelf ook ziek praten Lachen Laat het je leven niet bepalen... Probeer je signalen te herkennen!

Ook ik heb alle testen gedaan, heb ook geen Pfeiffer en alles werkt prima. Conclusie: je hebt gewoon een lage bloeddruk Lachen

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Meer mensen last van lage bloeddruk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:15

Er is maar 1 middel wat echt goed werkt, en dat heb ik ook al gezegd in het vorige topic.Kelpasan van Alfred Vogel, zelfs als je daar na een langere tijd mee stopt blijft je bloeddruk normaal.

Milly_

Berichten: 3946
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: O.V.Belgie

Re: Meer mensen last van lage bloeddruk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:47

veel zout eten helpt echt hoor, ik kreeg er vroeger wel pilletjes voor(met voorschrift)

_Kimberley

Berichten: 5090
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: den helder

Re: Meer mensen last van lage bloeddruk ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 21:50

Pff wat een moeilijke namen allemaal van die middeltjes.. Tong uitsteken Zal wel eens gaan kijken.

Ik heb wel Pfeiffer gehad. Denk niet dat dat er wat mee te maken heeft, dat is iets totaal anders, ze zeggen dat dat in je bloed blijft zitten en dat je daardoor snel moe bent, maar da's niet waar..

Dat is idd waar Jamezy, ik ging vanmiddag ff in de hema zitten om wat zoets te eten en wat drinken, als ik bang van mezelf ging worden en dacht; ik mag niet flauwvallen en al helemaal niet hier, niet weer al dat gedoe enzo, voelde ik het steeds erger, totdat ik rustig ff ging praten met m'n moeder en dacht ik val toch niet flauw en ookal wel, nou en.. Dat hielp wel. Ja

Veel zout eten helpt wel idd, krijg er alleen mega dorst van.. Scheve mond

_Marianne
Berichten: 1705
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Meer mensen last van lage bloeddruk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:51

Een lage bloeddruk gaat over als je ouder wordt.. zegt mijn vriend Vork

Naatus

Berichten: 945
Geregistreerd: 18-03-03

Re: Meer mensen last van lage bloeddruk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:53

ben er ook voor naar de dokter geweest. Hij zei dat je er niet veel aan kon doen. Waren wel paar hulpmiddelen, indd zout maar ook zoethout thee werkt bloeddruk verhogend.

Ik ben zelf 2 keer knock out gegaan in de douche. Gelukkig was mijn vriend in de buurt maar je schrikt je rot. Gewoon rustig aandoen en naar je lichaam luisteren. Sinds ik dat doet gaat het wel...

laatmederin

Berichten: 155
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Gent

Re: Meer mensen last van lage bloeddruk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:55

Ik had er vroeger ook veel last van, zo rond mijn 15e. Bij mij is het vanzelf over gegaan toen ik ouder werd. Daar heb je op dit moment natuurlijk weinig aan, maar het kan zichzelf dus oplossen.

Milly_

Berichten: 3946
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: O.V.Belgie

Re: Meer mensen last van lage bloeddruk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:14

Mariannedeb schreef:
Een lage bloeddruk gaat over als je ouder wordt.. zegt mijn vriend Vork

niet echt hoor, mijn moeder is 55 en heeft er al heel aar leven last van. Wel is het zo dat het normaal is dat je bloeddruk lager is in de pubertijd. Bij mij is het ook al veel verbeterd met ouder worden. Rond mijn 15/16j was het echt extreem..

wednesday

Berichten: 814
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herk-de-Stad (België)

Re: Meer mensen last van lage bloeddruk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:17

Ik heb het ook al lang en vaak maar nooit echt supererg. Vorige week werd het me toch iets te veel. Ik stapte uit bad en viel gewoon flauw. Daar was ik me toch van verschoten! Veel zout eten zou helpen maar ik voel me momenteel nog altijd slap en veel 'zwarte' momenten.
Misschien is het nu ook wel van stress(examens). Maar dat flauwvallen vind ik echt eng.
Vroeger heb ik er ook een tijdje pilletjes voor genomen maar die hielpen niet.

orion1996

Berichten: 543
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Meer mensen last van lage bloeddruk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 01:09

Even in de boeken gedoken. Haha!

Orthostatische hypotensie betekent letterlijk lage bloeddruk bij staan. Als je gaat staan, vernauwen de bloedvaten zich niet genoeg en neemt je hartslag nauwelijks toe. Het gevolg is dat de bloeddruk bij gaan staan dus te laag wordt.
De bloeddruk kan zo laag worden dat er onvoldoende bloed naar de hersenen gepompt kan worden. Daardoor ontstaan klachten van wazig zien, zwarte vlekken voor de ogen en pijn in de nek. Bij langduriger overeind staan daalt de bloeddruk nog verder en raakt iemand uiteindelijk bewusteloos.

Klachten ontstaan vooral bij:
-bij gaan staan.
-na de maaltijd (het bloed gaat met name naar de darmen).
-bij gebruik van bepaalde medicijnen waardoor meer vocht wordt uitgescheiden (bv. plaspillen).
-na een warm bad (de bloedvaten van de huid staan wijd open).
-bij lichamelijke inspanning (de bloedvaten van de spieren staan dan wijd open).
-de klachten verergeren in een warme omgeving en bij te weinig vochtinname.

Klachten kunnen oa zijn:
-klachten met zien (zwart voor de ogen, wazig zien);
-pijn in schouders en nek;
-klachten van andere spieren.

1. Zorg dat je veel zout inneemt met het eten en drink voldoende (2-2.5 liter per dag).
2. Ga overdag niet liggen, maar blijf zitten of staan. Opstaan na een tijd gelegen te hebben geeft extra klachten.
3. Sta altijd rustig op vanuit liggende of zittende houding.
4. Wanneer je duizelig wordt terwijl je staat, ga op je hurken zitten, liggen of ga zitten in een stoel met je benen omhoog. Probeer niet te blijven staan. Kom bij het wegtrekken van de klachten rustig overeind.
6. Vermijd langdurig stilstaan. Bij klachten bij staan kunt je de benen kruisen en op beide benen stevig gaan staan. Zo kan er minder bloed wegzakken.
6. Vermijd hete douches.
7. Gebruik kleine maaltijden, zodat de bloeddruk door verplaatsing van bloed naar de darmen niet overmatig daalt.Cafeïne vernauwt de bloedvaten van de buikorganen.
8. Aanspannen van buik- en beenspieren pompt het bloed terug naar het hart. Trainen van deze spieren kan nuttig zijn
9. Kantel je bed. Zet het hoofdeinde van het bed op ca. 30 cm. hoge klossen.
10. Sommige mensen hebben baat bij het gebruik van strakke kousen tot taillehoogte of een buikband, waardoor er minder bloed naar buik en benen kan zakken.
11. Eventueel medicatie

Vermijd plaatsen waar je niet kunt gaan zitten.
Ga niet in kermisattracties waarin je snel rondgedraaid wordt (bijvoorbeeld de spin).
Medicijnen die het hart- en vaatstelsel beïnvloeden kunnen een nadelig effect op je klachten hebben. Voorbeelden hiervan zijn bepaalde neusdruppels (Otrivin) en verdovingen bij de tandarts. Bepaalde voedingsproducten kunnen je klachten verergeren, bijvoorbeeld oude kaas en rode wijn. Dit kan je wel gebruiken, maar niet in te grote hoeveelheden.

lejo

Berichten: 1806
Geregistreerd: 31-05-06

Re: Meer mensen last van lage bloeddruk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 01:15

Ik heb er ook al jaren last van, allemaal klachten die mij dus heel bekend voorkomen. Bij mij gebeurde het regelmatig als ik in een drukke trein stond. Heel naar als je dan midden in de trein maar op de grond moet gaan zitten omdat je benen je niet meer houden.
Tegenwoordig heb ik altijd een rolletje drop bij me of iets te eten. Appelsap helpt mij altijd erg goed tegen de misselijkheid.
Alleen de koude handen en voeten willen nog niet echt overgaan. De Kelpasan van Alfred Vogel die iemand hier noemde ga ik zeker uitproberen!