Moedervlek weghalen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kit_for_ever

Berichten: 2632
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Derde doos aan de linkerkant

Moedervlek weghalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 10:45

Ik heb al mn hele leven een moedervlek in mn gezicht. Hij stoort me niet, heb er geen last van. Maar ik wil m nu misschien toch wel een keer weg laten halen. Kan iemand me vertellen hoe dit in zn werk gaat, en of je er (lelijke) littekens aan overhoudt.
Alvast dank Knipoog

Liselot

Berichten: 32196
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Moedervlek weghalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 10:48

ligt eraan waar je hem weg laat halen... de huisarts kan hetdoen, maar daar hou je vaak weleen litteken aan over.
je kunt ook vragen naar een verwijzing naar de plastisch chirurg (wordt gewoon vergoed) en die haalt hem veel netter weg, dus heb je minimale littekenvorming

luuntje

Berichten: 13984
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Moedervlek weghalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:26

Mijn man heeft afgelopen zomer 2 uitstekende moedervlekken laten weghalen door de huisarts.
De eerste tijd waren de behandelde plekken gevoelig.
Het ziet er nu keurig uit, geen littekens.

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Moedervlek weghalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:13

Ik heb het op m'n rug moeten laten doen.
Huisarts wist zeker dat ze deze kleine ingreep wel zelf kon doen en dat het dan ook mooi genas.
Nou, heb mooi een litteken op m'n rug zitten.

Dus ik zou naar een plastisch chirurg gaan, zeker omdat het in je gezicht zit.

Kit_for_ever

Berichten: 2632
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Derde doos aan de linkerkant

Re: Moedervlek weghalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 12:15

Dank zover. Word het verdoofd met (meerdere) (gemene Tong uitsteken ) spuiten of is er een andere manier voor?

liefiej
Berichten: 1267
Geregistreerd: 07-01-07

Re: Moedervlek weghalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:16

ik volg dit even... ( heb er 1 op een heeeeeele nare plek zitten...)

Liselot

Berichten: 32196
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Moedervlek weghalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:28

Kit_for_ever schreef:
Dank zover. Word het verdoofd met (meerdere) (gemene Tong uitsteken ) spuiten of is er een andere manier voor?



over het algemeen verdoven ze idd met een spuitje

zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Re: Moedervlek weghalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:29

liefiej schreef:
ik volg dit even... ( heb er 1 op een heeeeeele nare plek zitten...)


Ik ook, heb er ook een aantal die eigenlijk weg moeten.

garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Re: Moedervlek weghalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:30

vooral in je gezicht, ga naar een vakman die niets anders doet, onze huisarts heeft ook een groot litteken achtergelaten op de rug van mijn man

liefiej
Berichten: 1267
Geregistreerd: 07-01-07

Re: Moedervlek weghalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:31

maar ik heb het niet zo op spuiten ...

en op DIE plek al helemaal niet!

baah sowieso op die plek dat ze daar aan komen Tong uitsteken is prive Tong uitsteken

wat is de prijs eigenlijk ong? voor een klein rondje van halve cm ofzo?

Anoniem

Re: Moedervlek weghalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:02

Ik heb er eentje op mijn rug weg laten halen, die zat precies onder mijn bh band, dus die was constant geirriteerd. Je ziet nu wel een litteken zitten.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: Moedervlek weghalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:27

Ik zou zeker naar ee plastisch chirurg gaan omdat de moedervlek in je gezicht zit.
Een huisarts kan wel zeggen van achja dat kan ik makkelijk zelf, als er een litteken achterblijft zit jij er mooi mee!

PabloM

Berichten: 152
Geregistreerd: 03-03-06
Woonplaats: in een groen groen groen groen knolle knolle land.

Re: Moedervlek weghalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:34

Ik heb diverse moedervlekken laten verwijderen door zowel de huisarts als een chirurg in het ziekenhuis. Ze zaten op diverse plaatsen maar ik heb overal een litteken(tje) van. De meeste zitten niet in het zicht maar een aantal wel. Dat is jammer maar liever een litteken dan een ziekte. Bij mij in de familie is huidkaner actief en ik laat elk jaar een vlek verwijderen en controleren. Kan nooit geen kwaad.
Maar ik zou in het gezicht wel rekening houden met een litteken.
Succes met de beslissing.

Muffin_
Berichten: 720
Geregistreerd: 27-09-06

Re: Moedervlek weghalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:37

heb bij mijn huisartsenpraktijk ook al aantal moedervlekken weg laten halen (maar niet op mijn gezicht)
Ik heb er wel littekens aan over gehouden, dus als ik jou was zou ik het bij een plastisch chirurg laten doen. Je ergert je anders later dat je het niet gedaan hebt, maar dan is het te laat.

11a11
Berichten: 1604
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Moedervlek weghalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:38

mijn zusje had een hele grote moedervlek op haar voorhoofd die heeft ze ook weg laten halen, dat is in het ziekenhuis gebeurd onder narcose, dat litteken zit precies op haar haargrens en daar zie je nu niks meer van

Fleurtje100
Berichten: 2700
Geregistreerd: 13-11-04

Re: Moedervlek weghalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:53

Ik had 4 moedervlekken in mijn gezicht (kleintjes) die heb ik bij de plastisch chirurg weg laten halen. De spuiten zijn vrij pijnlijk in je gezicht, van de rest voel je niks. Achteraf had ik als ik het bij het maken van de afspraak had aangegeven een verdovend zalfje kunnen krijgen, zodat de prik minder zeer doet. Bij mij zijn er geen littekens te zien, dit heb ik vooraf ook goed nagevraagd, van één moedervlek gaf hij aan dat er een groot risico was op een litteken en die heb ik laten zitten.
Houdt er wel rekening mee dat in verband met littekenvorming het beter is na de behandeling zo'n 3 maanden uit de zon te blijven. Ik heb het destijds begin februari laten doen. Midden in de zomer lijkt me erg onhandig in je gezicht.

waterval123
Berichten: 3010
Geregistreerd: 31-07-06

Re: Moedervlek weghalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:56

Ik zit onder de littekens dus valt bij mij niet meer op (heb 85 hegtingen gahad)
En is bij mij ook 1 moederblek weg gehaalt, gelukkig aan de binnen kant van mijn been dus je ziet het niet zo goed.
maar het is er bij mij niet echt mooi op geworden hij is heel breed.
dat zijn bij mij overigens alle littekens dus kan misschien ook aan mijn huid liggen + de hoeveel heid bintweefsel enz..
Een vriendin van me heeft het ook laten doen maar bij haar is het ook zo breed en lelijk geworden.

marsi

Berichten: 320
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Moedervlek weghalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:57

Heb er ook één weg laten halen op mn rug, door de huisarts; gevolg is een plekje met wild vlees! De wond was niet goed genoeg dicht gegroeid toen de hechtingen eruit gingen, waardoor deze open is gesprongen en er nietjes in moesten.
Nu heb ik er ook één op mn gezicht waarover ik twijfel om deze weg te laten halen. Ik heb voor mezelf wel besloten dat ik dit dan bij een plastisch chirurg laat doen!

*Ik heb even in je profiel gekeken naar een foto, maar zag geen duidelijke waarop je de moedervlek kon zien. Is ie groot? Haha, gewoon nieuwsgierig!

waterval123
Berichten: 3010
Geregistreerd: 31-07-06

Re: Moedervlek weghalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 16:00

marsi schreef:
Heb er ook één weg laten halen op mn rug, door de huisarts; gevolg is een plekje met wild vlees! De wond was niet goed genoeg dicht gegroeid toen de hechtingen eruit gingen, waardoor deze open is gesprongen en er nietjes in moesten.
Nu heb ik er ook één op mn gezicht waarover ik twijfel om deze weg te laten halen. Ik heb voor mezelf wel besloten dat ik dit dan bij een plastisch chirurg laat doen!

*Ik heb even in je profiel gekeken naar een foto, maar zag geen duidelijke waarop je de moedervlek kon zien. Is ie groot? Haha, gewoon nieuwsgierig!



plastisch chirurg of niet, maakt niks uit, heb alle wonden + moedervlek laten hechten door een plastisch chirurg maar ze zien er nog steeds niet echt netjes uit.

Kit_for_ever

Berichten: 2632
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Derde doos aan de linkerkant

Re: Moedervlek weghalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 16:42

marsi schreef:
Heb er ook één weg laten halen op mn rug, door de huisarts; gevolg is een plekje met wild vlees! De wond was niet goed genoeg dicht gegroeid toen de hechtingen eruit gingen, waardoor deze open is gesprongen en er nietjes in moesten.
Nu heb ik er ook één op mn gezicht waarover ik twijfel om deze weg te laten halen. Ik heb voor mezelf wel besloten dat ik dit dan bij een plastisch chirurg laat doen!

*Ik heb even in je profiel gekeken naar een foto, maar zag geen duidelijke waarop je de moedervlek kon zien. Is ie groot? Haha, gewoon nieuwsgierig!

Ik zal eens zoeken naar een foto Tong uitsteken

Ik heb eigenlijk niet echt redenen om m weg te laten halen want in principe zit ie me niet in de weg en heb ik er geen pijn aan. Ook word ie niet groter, maar wel groeien er haren uit. Hoor daar verschillende meningen over of dat wel of geen kwaad kan.

Kit_for_ever

Berichten: 2632
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Derde doos aan de linkerkant

Re: Moedervlek weghalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 16:58

Heb een vage foto gevonden. Kannem om de een of andere reden niet uploaden. Kan denk ik wel mailen voor de geinteresseerden Tong uitsteken

NiBo

Berichten: 111
Geregistreerd: 29-12-05

Re: Moedervlek weghalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:11

Ik moet 23 feb. een moedervlek op mijn rug laten weg halen..
Dit wordt in het ziekenhuis gedaan door een dermataloog.
Ben benieuwd wat het resultaat word, hij zit bij m'n bh bandje, dus irriteerd steeds!

Irismacho

Berichten: 7264
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: Amersfoort (Nieuwland)

Re: Moedervlek weghalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:18

Ik wordt alweer misselijk als ik dit lees. Moest er 1tje achter in mijn nek laten weghalen, hij verkleurde enzo dus dan doen ze dat. Bleek later niets mis mee te zijn, maar je kan ook kanker van krijgen hoorde ik.

Nou ik kreeg eerst 2(??) prikken ofzo, en dat deed echt pijn! Werd helemaal wit, en moest wat drinken. Nouja toen heeft de dokter(had het bij de dokter laten doen) het eruit gesneden en gehecht. Toen de dokter klaar was, was ik nog steeds helemaal bleek en moest ik gaan zitten, voelde me heel raar. Het is uiteindelijk wel een mooi litteken geworden Ja

Maar als je er geen last van hebt, zou ik het zelf niet weghalen. Maargoed.. Ik vindt gewoon dat het bij je hoort enzo..

Heb je ondertussen al besloten wat je gaat doen

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Re: Moedervlek weghalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:22

Ik heb er in augustus eentje weg laten halen op mijn onderbuik, net onder het randje van mijn onderbroek/ bikini (irritante plek). Ik vond het ook lelijk dus heb hem weg laten halen. Ik liep al bij de dermatoloog dus heb toen gevraagd of hij weggehaald kon worden en dat heeft ze gedaan. Moet zeggen dat er wel een litteken zit, best groot (iets meer dan 1 cm) en nog aardig paarsig. Gewoon een streepje zeg maar.

Dat paarse trekt in d eloop van de jaren wel weg, maar als je er eentje op je gezicht wil laten weghalen zou ik echt naar de plastisch/ cosmetosch chirurg gaan, en zeker niet naar de huisarts of dermatoloog.

Ze verdoven het plaatselijk met een spuitje, voel je bijna niets van. Van het weghalen voel je helemaal niets.

Marr_

Berichten: 2212
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Moedervlek weghalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:23

Volg het even Knipoog