buik/been/kont spier oefeningen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naamloos1

Berichten: 4938
Geregistreerd: 30-07-06

buik/been/kont spier oefeningen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 22:34

wie weet er wat goede?
ik doe aan de lijn en ben al afgevallen maar ik wil graag wat 'strakker' in mn vel zitten.. wie weet er goede oefeningen (buiten de sportschool) om je benen/kont/buik en dan vooral je onderbuik te trainen??

bvd Haha!

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re: buik/been/kont spier oefeningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 23:15

Heb je al eens een laterale stepper geprobeerd?
Is wel zwaar, ook in de lichtste stand, maar als je er eenmaal aan gewend bent erg leuk om te doen.
Ze zijn over het algemeen niet duur, dus gewoon tv erbij aan of lekker muziekje en trainen die hap.

Debsey
Berichten: 2180
Geregistreerd: 02-08-04
Woonplaats: Ijmuiden

Re: buik/been/kont spier oefeningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 23:16

volgens mij werkt sit-up het beste voor je buikspieren en tevens kun je er je boven/onderbeen spieren mee trainen

Naamloos1

Berichten: 4938
Geregistreerd: 30-07-06

Re: buik/been/kont spier oefeningen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 23:23

wat is een laterale stepper???? geen idee.
en sit ups doe ik nu... maar weet er niet zoveel.. doe schuin en gewoon naar voren.. en hoe train jeje onderbeen en bovenbeen daarmee?

Debsey
Berichten: 2180
Geregistreerd: 02-08-04
Woonplaats: Ijmuiden

Re: buik/been/kont spier oefeningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 23:29

geen idee... heb het zelf (nog ) niet nodig maar dat hoor ik iedereen maar roepen Clown

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re: buik/been/kont spier oefeningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 23:30

DianneF schreef:
wat is een laterale stepper???? geen idee.



Ff Googelen, zag ze afgelopen week nog bij de Aldi voor nog geen € 50.
Je pakt dan de spieren van je onderbenen, billen, dijen, heupen en buik.

Naamloos1

Berichten: 4938
Geregistreerd: 30-07-06

Re: buik/been/kont spier oefeningen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 23:31

oeh dan ga ik eens kijken! bedankt!

o0onadiao0o

Berichten: 697
Geregistreerd: 09-08-06
Woonplaats: winterswijk

Re: buik/been/kont spier oefeningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 23:59

naar een fitnes centrum Haha! maarja dat kost wel weer wat centen! Boos! maar krijg je wel de beste hulp, in ieder geval als het een goed fitness centrum is Lachen

edit: of je kunt daar even om oefening vragen voor thuis Lachen

Taron
Berichten: 9592
Geregistreerd: 06-11-04

Re: buik/been/kont spier oefeningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 00:01

In de nieuwste Cosmo girl. staan gerichte oefeningen voor je buik, kont houding. daar heb je wel wat aan denk ik Lachen

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re: buik/been/kont spier oefeningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 00:11

DianneF schreef:
oeh dan ga ik eens kijken! bedankt!


Je hebt ze met en zonder van die powercords voor de armspieren. Ik heb er 1 zonder maar met een paar gewichtjes bij de Scapino van 1 of 2 kilo. Is een goedkopere oplossing en je hebt meer vrijheid om je arm- en schouderspieren ook mee te pakken.
Zo heb je een totale workout lekker thuis.
Ben zelf niet zo'n type van 's avonds nog weer wegmoeten enzo en sport zo lekker thuis. Douche bij de hand en daarna niet meer eerst moeten reizen naar huis maar zo op de bank Lachen , bevalt me super maar je moet wel zelfdiscipline hebben natuurlijk Knipoog

jen

Berichten: 3213
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Re: buik/been/kont spier oefeningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 00:19

Buikspieren:
Plat liggen, handen achter je hoofd ellenbogen recht omhoog, buikspieren aanspannen en zo 15 keer zo rechtmogelijk omhoog proberen te komen. Even pauze nemen en nogmaals doen, je kan van 15 steeds wat opbouwen.
Gaan liggen met je voeten op de grond (knieen gebogen), handen achter je hoofd. En dan met je linkerarm de buitenkant van je rechterknie aanraken als je naar boven komt (ook weer je buikspieren aangespnnen houden), ook andersom. Dit ook 15 keer even pauze en nog een keer herhalen. Dit kan je dan ook weer opbouwen. Deze oefeningen moet ik doen van de fysio om mn rugspieren sterker te maken maar is ook tevens goed voor je buikspieren Knipoog

Myrkvi

Berichten: 1064
Geregistreerd: 15-08-05
Woonplaats: Gelderland

Re: buik/been/kont spier oefeningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 00:32

je kan ook met je benen om hoog .. buikspieroefeningen doen.. gewoon hetzelfde als wat hierboven staat alleen met je benen omhoog.. dat is pas echt zwaar Clown

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Re: buik/been/kont spier oefeningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 09:06

LZP -> MW

Naamloos1

Berichten: 4938
Geregistreerd: 30-07-06

Re: buik/been/kont spier oefeningen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 10:58

ok dank je wel allemaal!
@ ranna, ik heb ff op internet gezocht maar volgens mij is dat alleen voor je benen en dijen enz??? of voel je ook je buikspieren?

Tatiane

Berichten: 3485
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Leopoldsburg

Re: buik/been/kont spier oefeningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 12:41

Touwtje springen! (jaja, kijk maar eens naar al die boksers.. Is goed voor conditie en allesinds voor buik en kontspieren, én is leuker dan sit-ups)

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re: buik/been/kont spier oefeningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 12:45


Hobby

Berichten: 1408
Geregistreerd: 16-05-05

Re: buik/been/kont spier oefeningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 12:58

Met name de onderste buikspieren zijn belangrijk om te trainen en die train je als volgt:
Ruglig, knieën gebogen: eerst je bekken naar achteren kantelen en daarbij je onderrug tegen de grond duwen. Tijdens de oefening mag de onderrug niet van de grond afkomen!
Lichte oefening: één knie naar de buik optillen, ander knie erbij, één voet terug zetten op de grond, andere terug zetten op de grond (onderrug tegen de grond!)
zwaardere oefening: één knie naar de buik, andere knie naar de buik en daarbij het eerste been weer terug zetten (dus wisselen in de lucht).
zware oefening: fietsbeweging in de lucht maken, hoe verder de benen van je af gestrekt worden, hoe zwaarder.

Als je nooit traint moet je met de lichte oefening beginnen. Als je die goed kan volhouden, zonder dat je onderrug van de grond afkomt, kun je een zwaarder oefening doen. Begin met series van 10x.

Het trainen van de bovenste buikspier (situps) heeft vanuit mijn visie als oefentherapeut erg weing nut. Sterk getrainde bovenste buikspieren komen je houding niet ten goede. Mocht je ze toch willen trainen, zorg dan ook bij situps ervoor dat je onderrug goed tegen de grond wordt gehouden door je bekken naar achteren te kantelen. Doe dit soort oefeningen nooit met een holle rug.

Voor benen en billen kun je verschillende oefeningen doen. Bijvoorbeeld in een brede pas gaan staan, tenen wat naar buiten draaien en vervolgens series kniebuigingen doen. Daarbij je knieën goed boven je voeten houden (niet naar binnen gaan met je knieën). Als serie kun je bijvoorbeeld 30 x kniebuigen, vervolgens 30 x in drie tellen door je knieën buigen.
Een makkelijke oefening voor benen en billen is vanuit kruipstand. Om en om je benen naar opzij optillen (als een plassend hondje), om en om je benen naar achteren optillen. Beginnen met series van 15 x.

Mocht je inspiratieloos zijn, Nederland in Beweging heeft goede basisoefeningen. Schroef het tempo wat op, leuk muziekje eronder en je hebt een leuke workout!

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Re: buik/been/kont spier oefeningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 14:49

Ik krijg eindeloos oefeningen om mijn rug en buikspieren sterker te maken. Het zijn echt goede oefeningen waarbij je bijv niet je nek of rug forceert. En ik kan je verzekeren dat het helpt. Als je ze wilt weten moet je maar even PBen. Ik heb nu nl geen tijd om het allemaal hier neer te zetten.

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re: buik/been/kont spier oefeningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 19:55

DianneF schreef:
@ ranna, ik heb ff op internet gezocht maar volgens mij is dat alleen voor je benen en dijen enz??? of voel je ook je buikspieren?


Even wat van een site geplukt. Op het plaatje van mijn stepper worden de spieren in een figuur aangegeven maar ja, dat kan ik niet laten zien dus daar heb je niets aan Clown
Dit komt van een site:
Citaat:
De Lateral Thigh Stepper is een revolutionair nieuw fitnessapparaat voor de heupen, billen en dijen. Het geheim van de Lateral Thigh Stepper is dat hij niet alleen van boven naar beneden beweegt, maar ook van links naar rechts. U vormt dus niet alleen uw heupen en billen, maar verstevigt tegelijkertijd uw dijen en buikspieren.

Naamloos1

Berichten: 4938
Geregistreerd: 30-07-06

Re: buik/been/kont spier oefeningen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 22:47

oeh, nou dan moet ik toch naar maar eens ff goed kijken! misschien een leuk apparaatje voor thuis er bij Knipoog

Naamloos1

Berichten: 4938
Geregistreerd: 30-07-06

Re: buik/been/kont spier oefeningen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 22:55

nou ik heb geboden bij marktplaats op zn lateral trainer! 39.95 nieuw! ik ben benieuwd

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re: buik/been/kont spier oefeningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:38

DianneF schreef:
nou ik heb geboden bij marktplaats op zn lateral trainer! 39.95 nieuw! ik ben benieuwd


Ik hoop dat ze reageren want ik vind Marktplaats zelf een tikkeltje te vrijblijvend en vaak hoor je niets meer van je bod.
Heb er zelf nu een roeitrainer opstaan die ik wil verkopen, gister erop gezet en zojuist belde er iemand die hem vanmiddag om 13.00 komt halen.

Steppen is in 1e instantie zwaar maar het went best snel (vind ik tenminste).
Mocht je vinden dat je buikspieren niet voldoende aangepakt worden kun je altijd nog een heel simpele oefening daarnaast doen door plat op je rug te gaan liggen. Handen onder je hoofd, knieeën gebogen en dan met je hoofd ca. 10 cm van de grond komen en dit een aantal keren herhalen en het aantal keren opvoeren totdat je je 6pack hebt Haha!

Veel plezier met steppen.

Oekie

Berichten: 1832
Geregistreerd: 18-12-04
Woonplaats: Groningen

Re: buik/been/kont spier oefeningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:11

Ga ik ook eens proberen! Lachen
Maar ik heb ongeveer 2 jaar geleden een jaar fysio gehad voor mn rug. Als ik sit-ups ga doen dan krijg ik weer last van mijn rug (tijdens de oefeningen), is het dan verstandig om er mee door te gaan of om juist te stoppen? Of zijn het gewoon de spieren die je aan het trainen bent?
Ik wil graag mn buik en billen wat strakker maken, maar als ik daar door weer last van mijn rug krijg...

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re: buik/been/kont spier oefeningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:16

situps zijn hele slechte oefeningen voor je rug. Vooral omdat veel mensen het verkeerd doen. Beter een ander soort buikspieroefening kiezen.

Naamloos1

Berichten: 4938
Geregistreerd: 30-07-06

Re: buik/been/kont spier oefeningen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 13:35

welke dan??