Killing me softly

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Killing me softly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 15:14

Omdat ik persoonlijk nogal geïnteresseerd ben in gezondheid en alles wat daarmee samenhangt surf ik graag op sites die daar informatie over geven.
Zo kwam ik op de site http://home.hccnet.nl/sterren.stof/kill.htm waar het volgende op staat geschreven.

Citaat:
“Uw ochtendritueel??”

Als de wekker haar ’s morgens wekt, komt ze rustig uit bed, ze stapt onder de douche en onder een stevige straal water schrobt ze zachtjes haar lichaam met Propyleenglycol en Phenol. Daarnaast wast ze haar haren met DEA en Sodium Lauryl Sulfaat. Nadat ze de shampoo eruit heeft gespoeld, neemt ze een grote hoeveelheid van (nogmaals) de mutageen DEA en Propyleen Glycol en laat het “ínwerken”, terwijl ze ondertussen scheerschuim opsmeert en haar benen begint te scheren met A-Pineen (een onkruidbestrijdingsmiddel).

Ze is klaar met douchen, ze droogt zich af en smeert zich in met de schadelijke stoffen Polycyclische Aromatische Koolwaterstoffen (PAKs), Talk (familie van asbest) en minerale olie..

Dan spuit ze zenuwvernietigend Aluminium onder haar armen, poetst ze haar tanden met Fluoride. Daarna spoelt ze en gorgelt ze na met Ethanol en Fenol Alcohol. Ze kamt krachtige gel door haar haren en fohnt het droog en bespuit het dan met Polyvinyl pyrrolidine (PVP) en Ftalaten.

Werkend aan haar mooie uiterlijk, plaats ze heel voorzichtig een dunne laag met Phenol Carbolzuur, en Propyleen Glycol over haar gezicht om de kleine rimpeltjes tegen te gaan.

Vandaag gebruikt ze een foundation met een beetje FD&C Red#3.
Ze gebruikt wat IJzer Oxide voor rond de ogen, want ze heeft een speciale afspraak.
Ze brengt ook wat Polyvinyl Pyrrolide (PVP) op haar wimpers aan.
Een beetje Benzo-A-Pyreen en Benzo B-Fluroanthene om haar lippen een mooie kleur te geven.
Het is een prachtige zonnige dag. Ze brengt wat propyleen Glycol,Nitrosamine, NMP ABAO, op haar gezicht, armen en benen om haar te beschermen tegen de zonnestralen en ze is klaar om de dag in te gaan.

Ze ziet er echt stralend en gezond uit......................


Lees en huiver bij de 'vertaling'

Citaat:

Maar wat ze niet weet is ................. dat ze door haar schoonheidsideaal haar gezondheid op het spel zet!

Worden deze giftige stoffen opgenomen door haar huid?

>Neem de proef met knoflook: wrijf wat persel aan de onderkant van je voet en wacht af hoe lang het duurt voordat je smaak proeft in je mond...
* ongeveer 3 seconden!

Waar hebben deze producten haar zo al aan blootgesteld in een paar minuten tijd?

Shampoo – Veel Shampoo’s bevatten Cocomide DEA, wat verwant is aan kankerverwekkende Nitrosamines en Sodium Lauryl Sulphate, of Laurethverbindingen, bekende mutagenen, tijdens het produktieproces vaak vervuild met dioxine.

Haarkleuren – veel haarkleuren bevatten Quaternium-15, wat het kankerverwekkende Formaldehyde en het kankerverwekkende Phenyl-x-amine vrijmaakt. Ammoniakdamp heeft hetzelfde effekt op de longen als Asbest. (zie verder 'lichaamsverzorgingsprodukten')

Haar Conditioner – Haar Conditioner bevat meestal DEA en Propyleen Glycol, beiden onbekende mutagenen en kankerverwekkers - vooral ook in de chemische combinaties die ze vormen met de andere aanwezige stoffen.

Scheer Schuim – Scheer Schuim kan DEA en A-Pineen bevatten, chemicaliën die het immuunsysteem aantasten.

Body Lotions – Body Lotions bevatten vaak Minerale Oliën of parafine (zie bij ‘lippenstift’), wat de huid kan doen verstikken. De produkten bevatten regelmatig ook Talk, een stof die kwa struktuur overeenkomt met Asbest, en op dezelfde manier het vaatstelsel binnendringt en blijft vastzitten. Vele onderzoekers vinden dat talk geplaatst moet worden op de lijst met bekende kankerverwekkers.

Deodorants – Deodorant bevat bijna altijd aluminium, dat berucht is door het veroorzaken van Alzheimer en borstkanker. aluminium verlamt de zenuwen in de oksels, trekt de huidporiën dicht (die reageren op het gif), en voorkomt daarmee zweetproduktie...

Tandpasta – Tandpasta bevat Sacharine en Fluoride. Beiden bekend als kankerverwekker (hoewel: Sacharine schijnt tegenwoordig zuiverder geproduceerd te worden)(zie de fluorpagina).

Mondwater – Mondwater bevat vaak 27% Ethanol, en andere , hier genoemde, schadelijke stoffen. Slechte adem kan dan beter met poetsen en flossen bestreden worden - en àls mondwater gebruikt wordt: goed naspoelen...

Haar Sprays en Versteviger – Haar Sprays en verstevigers bevatten Polyvinyl pyrrolidine (PVP) wat schadelijk is bij inademing. Beperkte hoeveelheden bij ratten veroorzaakten al tumoren.
De naam lijkt - niet toevallig - op PVC ... en, net als bij PVC, worden er weekmakers (de beruchte Ftalaten) gebruikt...

Mascara – Mascara kan besmet raken met bacterien en polyvinyl pyrrolide (PVP) bevatten, een kankerverwekker.

Lippenstift – Lippenstift kan parafine bevatten, wat een mix is van Koolwaterstoffen en verrijkt is uit Petroleum. Het is bekend dat het besmet is met de kankerverwekkers Benzo-A-Pyreen en Benzo-B-Fluorantheen.

Zonnebrandolie – Zonnebrandolie bevat veelal Padimate O en het conserveermiddel BNPD, wat samengevoegd het kankerverwekkende nitrosamine NMP ABAO aanmaakt. Ook andere UV filters zijn bediscussieerd, met name door Zwitserse en Denemarkse onderzoekers.


Toch wel even schrikken dan Bloos!
En dan vinden wij het raar dat de gezondheidszorg zo duur wordt.

Amanda__

Berichten: 1790
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Killing me softly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 15:16

ik vind persoonlijk,dat je hier niet teveel over moet nadenken. Wat als je het zo gaat bekijken is alles in dit leven slecht voor je!

M59
Berichten: 917
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: ZH

Re: Killing me softly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 15:18

Nee, dat klinkt niet echt lekker nee. Je staat er oook niet echt bij stil, dat er zovewel schadeljke sotffen in kunnen zitten.

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Re: Killing me softly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 15:19

hmmz ja maar ja idd alles is slecht stress ook toch heeft meer dan 3 kwart van de bevolking stress dus . tja..

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Killing me softly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 15:19

Dit soort dingen vind ik altijd maar overdreven. Tegenwoordig kan je geeneens meer ademen of het is kankerverwekkend... Als je overal op moet gaan letten heb je ook geen leven meer. En ach, mijn ouders zijn er groot mee geworden, dus dat zal bij mij ook wel zo zijn.
En ik denk niet echt dat de gezondheidszorg hier zo duur van wordt, dit zijn allemaal producten die "de kans geven op..." en die kans is minimaal, anders zou iedereen die deo gebruikt, zijn tanden poetst, zijn haar wast en/of verft, lippenstift gebruikt, enz. kanker hebben. En ik heb een hele hoop fris ruikende mensen met schone, witte tanden, gekleurde lippen en schoon en geverfd haar in mijn buurt rondlopen en ze zijn hardstikke gezond Knipoog

Wendy15

Berichten: 11104
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: Killing me softly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 15:20

Achja en zo kan je geen vis eten vanwege de kwik.. geen kip vanwege de salmonella.. geen koe vanwege de gekke koeienziekte.. pfff, als je overal bij nadenkt kan je niks meer

sofje
Berichten: 263
Geregistreerd: 04-09-06

Re: Killing me softly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 15:21

nja.. in principe is alles kankerverwekkend..
Dus ik zou me er maar niet al te veel zorgen over maken..
Wel grappig om het zo een keer te lezen..

Debsey
Berichten: 2180
Geregistreerd: 02-08-04
Woonplaats: Ijmuiden

Re: Killing me softly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 15:32

ik ga die knoflook test vanaaf wel eens uitvoeren, voor de rest.. niet teveel over nadenken joh, anders word je er alleen maar gek van

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re: Killing me softly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 15:33

Ik denk niet dat je wakker moet gaan liggen van zoiets maar vind het wel degelijk iets om bij na te denken voordat je weer iets overbodigs in je haar smeert, om het maar zo te zeggen.

Reacties als: mijn ouders zijn er ook groot mee geworden dus zal het bij mij ook wel goed gaan, gaan niet op.
Is net zoiets als: 'mijn opa rookte als een schoorsteen en is 102 jaar geworden dus roken is vast niet zo slecht'.

Denk dat het een goed ding is wat bewuster om te gaan met allerlei smeersels want idd 1 smeerseltje zal je niet direct ziek maken maar alles bij elkaar opgeteld jaar na jaar zou wel degelijk een heel verkeerde invloed op je gezondheid kunnen hebben.

Maar gelukkig mag ieder er over denken zoals hij/zij wil. Clown
Weet alleen wel dat de fabrikanten erg blij zijn met jullie reacties want daar rekenen ze op. Ja

verootjoo
Berichten: 35665
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Killing me softly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 16:20

De kans is groter dat je morgen door een verkeersongeval om het leven komt, dan dat je dood gaat aan het gebruik van deze produchten Ja

Argi
Berichten: 104
Geregistreerd: 24-11-04

Re: Killing me softly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:49

Ik denk dat je hier niet al teveel over na moet denken. Alles is slecht. Als ik daar dagelijks over na zou moeten denken, zou ik mijn ogen geen leven meer hebben

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Re: Killing me softly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:53

Nou dan moeten we allemaal maar stoppen met netjes onze tanden poetsen Vork

Avanti_haf

Berichten: 427
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Katwijk aan zee

Re: Killing me softly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:26

nou dan moeten we maar stoppen met leven want als je hierover begint kun je dus niks meer.... er zijn zoveel slechte, kankerverwekkende stoffen overal in verwerkt en niet alleen in schoonheidsproducten en cosmetica, ook in de lucht, onze auto's alles alles alles is dan slecht.....

Fleur_Laura

Berichten: 4363
Geregistreerd: 28-07-06
Woonplaats: Eindhoven

Re: Killing me softly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:29

als je alles zou opgeven dan kan je net zo goed de hele dag op de luie reet zitten. Als je je haar al niet meer kan wassen , je tanden niet poetsen enz..

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Re: Killing me softly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:44

idd even schrikken, maar laten we ons dan maar niet meer wassen, onze tanden niet meer poetsen en maar gelijk stoppen met eten. Want zelfs in kraantjeswater zitten ongezonde dingen, om maar te zwijgen over wat voor rommel er in ons vlees zit, en waarmee ze onze groenten en fruit bespuiten.
Ik wil hier liever niet te veel over nadenken, anders wordt ik helemaal gek... Scheve mond

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Re: Killing me softly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:23

Ach, mijn opa heeft meer dan 50 jaar in de dampen gewerkt van verf en reinigingsmiddelen. Hij is 93 jaar geworden. Mijn oude achterbuurman heeft jaaaaren van zijn leven met asbest gewerkt in de platen, dus zagen, plaatsen e.d. en hij is 90 jaar geworden.

Je moet er niet teveel bij nadenken en je ook weer niet alles laten aanpraten. Soms denk ik dat het een sport is om de ondergang van de wereld te verkondigen. Net als het broeikaseffect en dat het nu blijkt dat de zeespiegel niet eens zoveel stijgt als we allemaal denken....

Taron
Berichten: 9592
Geregistreerd: 06-11-04

Re: Killing me softly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:27

Ik vind dit wel redelijk overdreven, anders kan je je net zogoed niet meer wassen en opmaken enz. want stel je voor, en al zouden er schadelijke stoffen inzitten dan is dat zo weinig dat je er niets van merkt. en wat kan je dan nog wel gebruiken?

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Re: Killing me softly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:29

Als je overal zoveel bij stil gaat staan wordt je na een tijdje vanzelf bang om te leven.

Het enige waar je écht dood aan gaat is het leven Lachen

Geniet ervan en als je een beetje verantwoordelijk met jezelf omgaat dan komt het best goed denk ik!

Anoniem

Re: Killing me softly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:30

Dat van die knoflook. Zodra ik knoflook ruik proef ik het ook al in mijn mond. Beetje vreemde test.

En ach, tegenwoordig is alles slecht voor je.

xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Re: Killing me softly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:31

sorry dat ik het zeg maar ik vind dit zó irritant, blablablabla. je mag tegenwoordig niet eens meer ademen of het is al kankerverwekend, als je overal over na gaat denken, eten we niet meer, douchen we niet meer, en zouden we net zo goed al in onze kist kunnen liggen. dat is net zoiets als overal op zeggen; "wat heeft dit voor nut eigenlijk" of "wat als" als je dat de hele tijd gaat vragen, heb je toch geen leven? net zoals zulke dingen lezen.

_Denise_

Berichten: 5611
Geregistreerd: 05-02-06

Re: Killing me softly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:35

Als je zo kijkt is het merendeel kankerverwekkend.

Dat van de deodorant wist ik, ben ik op gaan letten en heb er nu één zonder Aluminium.
Kanker komt in mijn familie heel veel voor, moeder en heel veel oudooms en oudtantes van moeders kant zijn eraan overleden, één oudtante is herstellende en nu hoor ik net vandaag dat mijn tante borstkanker heeft. Ik word heel veel geconfronteerd met kanker en eerlijk gezegd vind ik dit topic zeer schrikbarend.. Ik ben er erg snel bang voor en ik denk dat het niet je bedoeling was mensen af te schrikken, maar hier is dat wel gebeurd!

Maar als je het aan de andere kant bekijkt, straks is zo'n beetje alles slecht voor je.

Mijn broer heeft onderzoeken gedaan en nu blijkt volgens zijn berekeningen dat zelfs melk slecht zou zijn omdat het botontkalkend is. Hij heeft het naar het voedingscentrum gestuurd, maar kreeg geen reactie...


Straks is zelfs sla nog schadelijk voor je gezondheid Verward

tasjee_bas

Berichten: 799
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Niemandsland!

Re: Killing me softly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 00:05

tis wel even schrikken ja
maar ach ik trek me er niks meer van aan eigenlijk
tegenwoordig is zo veel slecht voor je.
en uiteindelijk als je op alles let wat wel of niet slecht voor je is
blijft er denk ik niet veel meer over Nagelbijten / Gniffelen

Askim

Berichten: 6938
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Maarn (utrecht)

Re: Killing me softly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 00:19

ja als we dit allemaal niet meer kunnen moeten we er maar stinkend en met rotte tanden bij gaan lopen Haha!

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Killing me softly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 00:28

Citaat:
Ach, mijn opa heeft meer dan 50 jaar in de dampen gewerkt van verf en reinigingsmiddelen. Hij is 93 jaar geworden. Mijn oude achterbuurman heeft jaaaaren van zijn leven met asbest gewerkt in de platen, dus zagen, plaatsen e.d. en hij is 90 jaar geworden.


Ik denk ook niet dat je alles moet vermijden, maar zaken waarvan je weet dat het slecht is, kan je wel verstandig gebruiken. Maar maak mij niet wijs dat je van verf, reinigingsmiddelen e.d. niet echt ziek kan worden. Jouw opa en achterbuurman lijken geluk gehad te hebben, je zal elke nabestaande van asbestslachtoffers eens 10 euro moeten geven ... kijken hoe duur je uit bent.

Mijn eigen man heeft jarenlang in de tanktransport gewerkt én door een stom ongeluk een nacht in de dampen van het giftige tolueen (zat vroeger in verf ook) gestaan. Hij is al 10 jaar geen dag zonder pijn, heeft altijd hoofdpijn en zijn zenuwstelsel is aangetast. Sinds 3 jaar volledig arbeidsongeschikt en komende zomer gaat hij voor 3 maanden in een revalidatiecentrum om te leren omgaan met zijn chronische pijn. Op dit moment slikt hij minimaal één tablet met morfine per dag.

Ik kan erg kwaad worden als ik mensen ombeschermd zie werken met spuitbussen, lijmen e.d., want ik weet wat de gevolgen kunnen zijn! Officieel heet de ziekte trouwens Organisch Psycho Syndroom, meer informatie vind je op www.verenigingops.nl

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Re: Killing me softly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 00:29

Heerlijk, ik smeer gerust nog wat propyleen (olie-product) op mijn ogen voor ik ga slapen zo. Ik vind dit toch wel zo'n drukmakerij om niets he! Durf te leven zou ik zeggen.
Zwarte aanbaksel op een tosti is kankerverwekkend, light-producten zijn helemaal gevaarlijk en propyleen op je huid heeft risico's.... tuurlijk! Maar een dag door Amsterdam lopen nog veel meer. Dood gaan we toch. En wat dacht je van al dat gestress om gevaarlijke producten en gezond zijn? Door dit gestress raakt je cortisollevel in je bloed verhoogt, dat is pas slecht voor je gezondheid! Maagzweren, diabetes type 2, hart- en vaatziekten en zelfs kanker ja! Dus doe relaxt en maak je niet te druk om al dit gezever van die stresskippen.

Die vergelijking met knoflook is een instinker. Meer dan 60% van wat je proeft ruik je. Je neus dichtknijpen tijdens het proeven werkt bijvoorbeeld niet aangezien de geur ook via je keel je geurreceptoren bereikt. Maar in het geval van knoflook op je voeten smeren zal dat hoogstens 3 seconden duren voordat je het ruikt en verwerkt tot een smaak. Kan wel kloppen dus! Uiteraard wordt het echt wel snel opgenomen door de huid, maar dat zogenaamde proeven zal toch echt met ruiken te maken hebben.