ben de hele dag moe!!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

ben de hele dag moe!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 20:43

goedenavond,

ik heb de afgelopen weken dat ik heel erg moe ben, als ik naar bed ga ben ik moe en als ik opsta nog veel moeier. ook heb ik heel erg last van hoofdpijn iedere keer. als ik op sta bijvoorbeeld uit een stoel moet ik enkele seconde stil staan omdat hte gelijdelijk aan zwart voor me ogen word en ook geleidelijk weg trekt...

wat zou dit kunnen wezen ?

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: ben de hele dag moe!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:44

moyra schreef:
goedenavond,

ik heb de afgelopen weken dat ik heel erg moe ben, als ik naar bed ga ben ik moe en als ik opsta nog veel moeier. ook heb ik heel erg last van hoofdpijn iedere keer. als ik op sta bijvoorbeeld uit een stoel moet ik enkele seconde stil staan omdat hte gelijdelijk aan zwart voor me ogen word en ook geleidelijk weg trekt...

wat zou dit kunnen wezen ?


ik zou even naar de dokter gaan... kan zijn dat je over vermoeid bent of overspannen...

magic12

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Tilburg

Re: ben de hele dag moe!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:44

slaap te kort heb ik ook gehad dan werd het zwart voor me ogen ik heb er toen een ongelukje mee gehad dus je moet er echt mee uitkijken beste kan je gewoon een dagje thuis blijven en ff goed uitslapen vroeg naar bed

mirre
Berichten: 1001
Geregistreerd: 30-09-02

Re: ben de hele dag moe!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:14

Je kunt even naar de huisarts gaan, waarschijnlijk stelt hij voor om bloed te prikken. Er zijn veel factoren waardoor je moe kunt zijn. Bloedarmoede bijv. Dat zou ook verklaren waarom je zwarte vlekken voor je ogen krijgt als je opstaat.

Oamaru

Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Re: ben de hele dag moe!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:01

Eerst een week elke dag om half 8 naar bed toe gaan. Als het dan nog niet helpt, naar de dokter. (dat zei de dokter ook tegen mij namelijk.. Haha! )

Anoniem

Re: ben de hele dag moe!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:18

Moe, zwart voor ogen, hoofdpijn. Zou naar de dokter gaan, bloed laten prikken kan nooit kwaad.

katrien214

Berichten: 484
Geregistreerd: 05-02-06

Re: ben de hele dag moe!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:27

Ik heb sinds 2 weken dezelfde klachten. Altijd moe, hoofdpijn, zwart voor mijn ogen, duizelig, nergens zin in. Eerst dacht ik dat ik te hard had gewerkt, maar het is nu nog steeds niet over. Morgen heb ik een afspraak bij de dokter. Ben benieuwd of daar iets uitkomt. Ik zal het jullie laten weten.

moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Re: ben de hele dag moe!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 23:29

graag.

ik ben alleen niet zo dokter lopertje Bloos hou totaal niet van dokters en al helemaal niet van naalden Haha!

M_C_Design

Berichten: 727
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: ben de hele dag moe!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:30

kan ook de ziekte van (ik weet niet hoe je het schrijft) Pfeiffer zijn??

Anoniem

Re: ben de hele dag moe!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:31

Pfeiffer is eigenlijk klierenkoorts. Je zou heel goed je klieren moeten voelen, ze zijn dan opgezet en pijnlijk. (volgens mij is dat bijna altijd zo bij pfeiffer)

Maaikietje
Berichten: 833
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: ben de hele dag moe!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:32

hahaha wat toevallig!
Ik ga morgen ook met precies dezelfde klachten naar de dokter! Alleen heb ik er heel veel dorst bij. Drink ontzettend veel, maar blijf dorst hebben.. hebben jullie dat ook?

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: ben de hele dag moe!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:32

Klinkt mij meer als bloedarmoede dan pfeiffer, dan voel je je vaak ook echt ziek.
Ik zou eerst eens beginnen met gezonde voeding en een goed ritme, dat doet vaak al wonderen Knipoog

katrien214

Berichten: 484
Geregistreerd: 05-02-06

Re: ben de hele dag moe!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:34

Maaikietje schreef:
hahaha wat toevallig!
Ik ga morgen ook met precies dezelfde klachten naar de dokter! Alleen heb ik er heel veel dorst bij. Drink ontzettend veel, maar blijf dorst hebben.. hebben jullie dat ook?


Ja! Het is bij mij niet echt een dorstgevoel, maar meer een droge/ warme mond. Het klinkt een beetje raar, maar op een andere manier kan ik het niet beschrijven.
Hebben jullie ook koude/ blauwe handen en voeten?

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: ben de hele dag moe!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:36

Maaikietje schreef:
hahaha wat toevallig!
Ik ga morgen ook met precies dezelfde klachten naar de dokter! Alleen heb ik er heel veel dorst bij. Drink ontzettend veel, maar blijf dorst hebben.. hebben jullie dat ook?


dat kan duiden op suikerziekte...

Zoetje_

Berichten: 2755
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Drunen

Re: ben de hele dag moe!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 00:36

hier nog iemand met diezelfde klachten..
ook al een aantal keer naar de doktor geweest, al bloed laten prikken maar zonder resultaat. dokter dacht ook dat het bloedarmoede was.

ik ben heel de dag doodmoe, maar savonds gaat het weer beter. sochtends heb barstende hoofdpijn, iedere dag opnieuw, al een jaar lang.

ik heb naproxen gehad, en maxalt (?) als ik het goed heb, maar beide werken niet.
volgende week weer naar de dokter, en dan hopen dat er iets meer naar voren komt..
Laatst bijgewerkt door Zoetje_ op 19-01-07 00:41, in het totaal 1 keer bewerkt

SONY

Berichten: 2141
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Regio Rijnmond

Re: ben de hele dag moe!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 00:38

Heb ik ook gehad had, precies dezelfde dingen die je noemt. Dat als je opstaat je helemaal duizelig en zwart voor ogen word, hele dag moe zijn, geen energie hebben etc.

Ik had een te lage bloedruk, meer zout moest ik eten (zoute drop bv als je op school zit ofzo) en moet zeggen sindsdien geen last meer van..
Laatst bijgewerkt door SONY op 19-01-07 00:40, in het totaal 1 keer bewerkt

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Re: ben de hele dag moe!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 00:39

Bij Pfeiffer had ik ook geen last van mijn klieren, hoor!
Ik had wel erge last van geen eten willen, ook als ik wel voelde dat mijn maag honger had ..
Bloedarmoede kan ook goed.
Of zelfs een lichte vorm van depressie.
Verder kan je ook gewoon moe zijn. Het is koud en het waait en leven kost behoorlijk wat energie momenteel. Lachen

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Re: ben de hele dag moe!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 00:45

dat heb ik dus ook.

nou moet ik toegeven dat ik sinds ik lid ben van een studentenvereniging wel heel erg onregelmatig leef, maar ondanks dat zorg ik wel altijd dat ik voldoende slaap heb en dat ik het niet te gek maak.

Laatste paar weken ga ik echter heel regelmatig slapen, zo rond 00.00-00.30 met enkele uitschieters. Vervolgens word ik om 14.00 doodleuk wakker met een gevoel alsof het 4 uur 's nachts is.

Ik slaap zo diep dat ik door mijn wekker (telefoon, televisie en radio) heenslaap of deze in mijn slaap uitdoe..

verschrikkelijk is dat! Heb nu bloed laten prikken bij de dokter en moet eigenlijk nog steeds bellen voor de uitslag. Mijn leverfuncties worden onderzocht *help* en verder bloedarmoede en pfeiffer.

misschien moet jij ook zo iets doen?

Prissey

Berichten: 1149
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Leiden

Re: ben de hele dag moe!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 01:38

Haai,

Last van moeheid, hoofdpijn en dorstigheid(want met voldoende vocht niet ophoud) Heb ik ook last van. Nu moet ik wel zeggen dat de afgelopen maanden mijn slaap niet voldoende heb gehad, en heel veel stress-situaties heb. Maar mijn suiker-spiegel is altijd laagjes, ik mag bijv ook geen light producten omdat ik dan tegen de vlakte aan ga. Ik denk dat ik volgende week ook maar even weer me bloed laat testen

katrien214

Berichten: 484
Geregistreerd: 05-02-06

Re: ben de hele dag moe!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 18:50

Vanochtend ben ik bij de dokter geweest, ze kon niet zeggen wat het is. Het zou misschien kunnen komen door mijn wisselende bloeddruk. De ene keer laag de andere keer nóg lager. Komende week moet ik bloed laten prikken. 'Hopelijk' komt daar wat uit, want zo kan het echt niet meer. Ik heb gewoon nergens energie voor...

SONY

Berichten: 2141
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Regio Rijnmond

Re: ben de hele dag moe!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:37

Dat had ik dus ook elke keer een te lage bloeddruk. Heb toen het advies gekregen om meer zout te eten.. dat doe ik nu en heb daarna nergens meer last van gehad.

Heb bloed laten prikken en me bloedruk was dus veels te laag.
Bij de huisarts hadden ze super zoute drop, daar had ik zakje van mee gekregen voor als ik duizelig werd en bijvoorbeeld op school zit ofzo. Tong uitsteken (en heb een hekel aan zoute drop)

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Re: ben de hele dag moe!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:39

Het kan van alles zijn, bloedarmoede, te lage bloeddruk etc.
Gewoon even laten testen dus Haha!

Demone

Berichten: 1851
Geregistreerd: 19-03-06

Re: ben de hele dag moe!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:42

Voel eens in je nek of je een bult daar hebt zitten (1tje die er normaal niét zit), wel ff nek omhoog doen zeg maar en dan voelen, als er bult zit is het waarschijnlijk pfeiffer.
Heb k ook gehad en de bult gaat nooit meer weg helaas Verdrietig

Amondi
Berichten: 833
Geregistreerd: 01-07-05

Re: ben de hele dag moe!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:46

ik volg dit topic even...
heb ik ook vaak last van, op dit moment iets minder (weet ook niet hoe het kan dat het de ene keer wel en de andere keer niet is :S) maar ik heb van die weken dat ik voor mijn gevoel echt bijna niets kan doen, en tsja ik ben dan zon iemand die wel doorgaat, maar het voelt soms echt alsof je bijna neerstort, gelukkig is dat nog nooit gebeurt wel vaak bijna heb het altijd wel optijd door en ga dan even zitten wat wel even helpt bij mij.... Ben ook vaak bij de docter geweest bloed prikken, maar daar is echt nog nooit wat raars uitgekomen, mijn boed is gewoon gezond :S

Demone

Berichten: 1851
Geregistreerd: 19-03-06

Re: ben de hele dag moe!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:48

en heb jij een bult?
pfeiffer kan niet altijd gevonden worden met bloedtests!