gaatje in mijn tand,HELP!!!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lorelei

Berichten: 2424
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: groningen

gaatje in mijn tand,HELP!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 01:24

misschien raar dat ik hier een topic over begin,maar wil het toch even kwijt.

mijn hele leven lang heb ik al een goed gebit en nog nooit problemen ermee gehad.nooit gaatjes gehad of iets anders,ook geen beugeltje.
ieder jaar gaan we braaf naar de tandarts voor de jaarlijkse controle.

nu brak er vorige week een klein stukhe van mijn voortand af.niks aan de hand dacht ik,want moest toch vrijdag voor de controle heen.en nu blijkt dus dat ik bij die afgebroken tand een gaatje heb!
dus dat word boren en vullen.
nu ben ik niet bang voor de tand arts ofzo,maar ben echt gigantisch bang voor spuiten Bloos Bloos Bloos
komt misschien ook wel omdat mijn vader een paar keer verkeerd gespoten is.
nu moet ik 9 februari dus heen,maar krijg nu al de zenuwen voor die verdoving.alleen al het idee dat er een naald mijn mond in gaat brrrr.

iemand hier dat al eens eerder gehad?
hoop dat hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben,en die mij misschien een beetje gerust kunnen stellen,want ik heb nu al de kriebels in mijn buik.

kelcy
Berichten: 3500
Geregistreerd: 28-02-06

Re: gaatje in mijn tand,HELP!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 01:27

ik heb al zoveel gaatjes gejad maar voelde ze niet eens Boos! maar volgens de tandarst had ik er altijd
ik heb nu een stuk van me tand af waar een vulling inzit en durf niet goed terug
maar als ze het goed verdoven is er niets aan de hand en is het zo gepiept Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: gaatje in mijn tand,HELP!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 01:28

Ik ben panisch voor de tandarts. Ben ook bij mijn oude tandarts een paar keer verkeerd geprikt, maar geloof me die spuiten zijn niet het ergst. Het hele geniepige pijngevoel dat je met boren voelt als je niet goed verdoofd bent, dat is het allerergste Ziek Heb het helaas maar al te vaak mogen meemaken dat de verdoving niet goed was ingewerkt, en dat ze op je zenuw zitten te boren Ziek Van mij mogen ze dus een flinke naald gebruiken, en die naald voel je ook maar heel even, maar niets vergeleken met zenuwpijn. Dan heb ik liever 10 keer die naald, en mijn pijngrens ligt toch redelijk hoog dacht ik.

Ondertussen heb ik een supertandarts, maar iedere keer raak ik weer in trauma zodra ik een boor alleen maar zie. Volledig onbewust trouwens, want ik spring rustig in de stoel daar, maar zodra ik lig gaat er een knop om. De tandarts moet dan ook regelmatig stoppen omdat ik begin te hyperventileren of zo lijkbleek zie dat hij bang is dat ik flauwval. Eigenlijk best apart hoe het onbewust toch een invloed op je heeft Haha!

Maar geloof me, die prik stelt niets voor Lachen en als je tandarts misprikt, dan heb je geen goede tandarts.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 24-12-06 01:29, in het totaal 1 keer bewerkt

SummerRemedy

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04

Re: gaatje in mijn tand,HELP!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 01:29

Ik heb ook een keer een verdoving gehad, voel je echt niks van Lachen En anders moet je maar zo denken, de pijn van zo'n prikje duurt veel korter dan de pijn van het boren en vullen Vork

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: gaatje in mijn tand,HELP!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 01:30

Maar dan neem je toch geen spuit. Boren hoeft echt niet altijd pijn te doen, en doet het dat wel dan is het maar heel even. Ik neem het liefst geen verdoving (die moet je namelijk zelf betalen), maar die paar seconden dat je ff kiespijn hebt zijn het mij nooit waard om een hele middag met zo`n scheve mond rond te lopen. (dat word natuurlijk een ander verhaal bij een kanaalbehandeling Knipoog)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: gaatje in mijn tand,HELP!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 01:35

Oeh, dat heb ik dus precies andersom Haha! Ze moeten mij echt platspuiten zodat ik helemaal niet meer voel wat er aan de hand is, en geen boor voel in mijn mond, en dan pas ontspan ik. Zodra ik weet dat ik geen zenuwpijn voel is het goed. Maar ik ben dan ook echt wel een extreem geval Clown

Mijn oude tandarts heeft het 1 keer zelfs zo gepresteerd dat hij in mijn bovenlip in het midden moest verdoven, en in mijn neus uitkwam Verward Dus erg raar vind ik mijn angst nou ook weer niet achteraf hoorde ik dat ik niet de enige was die zulke dingen daar had meegemaakt. Die man deed het natuurlijk ook niet express, maar het deed ook geen goed.

Askim

Berichten: 6938
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Maarn (utrecht)

Re: gaatje in mijn tand,HELP!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 01:48

Ik wil juist verdoving en ik heb nooit last van de verdoving vind het altijd wel grappig als je buiten staat heb je een scheve mond en als je wil drinken komt het de andere kant van je mond er weer uit Haha!
Maar je hoeft echt niet bang te zijn prik voel je niks van!
veel succes

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Re: gaatje in mijn tand,HELP!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 01:55

Ik heb de prik van mijn verdoving nog nooit gevoeld. Ik was ook panisch, en de tandarts stelde me gerust, maar geloofde hem niet helemaal. Ik heb hem toch gelijk moeten geven; ik voelde het niet. Echt niet. Totaal niet. Dus rustig aan, komt vast wel goed!

studentje1

Berichten: 585
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Delft

Re: gaatje in mijn tand,HELP!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 01:58

Gaan ze bij gaatjes echt gelijk boren?
Want ik was vorige week op controle en er zat op de foto een klein spikkeltje wat dus een gaatje in opkomst was.
Ze zeiden elke dag goed flossen dan komt het wel goed, maar heb het pas 2 of 3 x gedaan ofzo... wilde er wel wat aan doen maar niet echt drastisch?!
Maar als ze echt gaan boren dan ga ik nu als de donder mijn tanden flossen!!!
Dus bij deze: AJUUUUUUS IK BEN FLOSSEN

Lancome

Berichten: 2122
Geregistreerd: 11-09-05

Re: gaatje in mijn tand,HELP!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 02:05

Heb laatst een kanaalbehandeling gehad met verdoving. Later moest ik terugkomen en heb ik de kanaalbehandeling af laten maken zonder verdoving en een flink gat laten vullen zonder verdoving. Ik ben als de dood voor de tandarts, maar nog panischer voor spuiten en zo is het mij goed bevallen. Die spuiten vind ik erger dan een gaatje vullen zonder verdoving Ja Dus als het even kan voor mij geen spuit meer, alleen bij een wortelkanaalbehandeling. Dat is niet te doen zonder verdoving en geloof me, dat heb ik meegemaakt Huilen (Leuk zo'n weekendtandarts Boos! )

Succes in ieder geval, klein gaatje vullen is zo klaar en stelt echt niets voor. Als je wacht met vullen dan wordt het pas erg. Daardoor heb ik een kanaalbehandeling moeten ondergaan, omdat ik niet durfde te gaan met mijn gaatje Bloos

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: gaatje in mijn tand,HELP!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 04:23

oe ik laat mijook altijd helemaal plat spuiten. De pril voel ik echt totaal niet.. Ik word ook altijd kriegelig als iker aleen maar aan denk.. Maar verder valthet altijd reuze mee.. BEn ik wel blij om eigenlijk... GEwoon ontspannen.. Als het verdoofd is voel je niets meer

Caira
Berichten: 26077
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: gaatje in mijn tand,HELP!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 08:48

Ik doe het altijd zonder verdoven, bij mij geen spuit in mijn mond! Zelfs wortelkanaal behandelingen. Pijn is een relatief begrip, ik heb in elk geval nooit ondraaglijke pijnen bij een tandartsbehandeling.

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: gaatje in mijn tand,HELP!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 09:27

ik ga al naar een speciale tandarts Clown , heb helemaal niks met spuiten, en lig dan ook te trillen op de stoel, maar ik krijg nu eerst een soort zalfje ofzo wat het al een beetje voorverdoofd voordat ze de verdoving er in spuiten, dit werkt perfect, en dan de ogen even dichtdoen, Haha! zodat ik niks meer zie.

en ja bij mij was het ook nog nie goed verdoofd, dus huppa nog 2 spuiten erin, nou ik kwam met zululippen bij de tandarts vandaan. Haha!

maar ik ga naar een "kindertandarts" ook al ben ik al 18, ze doen het iets rustiger aan, en leggen alles uit enzo. maar ze zijn ook beter in getraint om mensen weer rustig te krijgen, hyperventilatie enz.

mischien is dat iets??
maar ook je gewone tandarts, kan je wel geruststellen, maar je moet dan gewoon tegen m zeggen dat je bang bent, (heel erg bang Bloos ) en tekens afspreken waneer het niet goed gaat,
zoals hand opsteken ofzo Pling

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Re: gaatje in mijn tand,HELP!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 10:47

die spuiten vind ik geen enkel probleem. dus kom maar op met die dingen, dan voel ik ook niets.

Lotje02

Berichten: 4006
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Tilburg

Re: gaatje in mijn tand,HELP!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 12:37

Boren zonder verdoving! Ik heb een keer met verdoving gedaan, maar daar heb ik meer last van gehad dan toen ik het zonder deed.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: gaatje in mijn tand,HELP!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 12:59

Ik moet ook 5 januari 2 gaatjes laten vullen Nagelbijten / Gniffelen mijn eerste gaatjes Bloos
Heb al een keer 4 kiezen laten trekken, dus ik weet hoe een prik voelt Knipoog Tong uitsteken
Je voelt heel even een klein prikje en dan voel je er niets meer van Lachen dan is het zo gedaan Tong uitsteken
Ik ben wel beetje zenuwachtig voor het boren Koe Scheve mond Maar die prik stelt echt niets voor Lachen

De eerste keer wilde ik echt absoluut geen prik Nagelbijten / Gniffelen Toen hadden ze bij mij ook eerst een soort verdovingszalfje voor kleine kinderen erop gedaan, whaha Tong uitsteken
maar de 2e keer deed ik wel met prik, en dat was eigenlijke echt niet zo erg als ik dacht Tong uitsteken

Helderder

Berichten: 10128
Geregistreerd: 13-06-04

Re: gaatje in mijn tand,HELP!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 13:03

Laat je echt nooit zonder verdoving boren, dat is echt mijn ervaring. Gut oh gut wat deed dat pijn zeg. Ik kan nu zelfs niet meer tegen alleen het geluid van die boor al. Brrrrrr, vreselijk gewoon.
Laat je gewoon verdoven, daar voel je echt bijna niets van.

Daihyo

Berichten: 88091
Geregistreerd: 01-06-01

Re: gaatje in mijn tand,HELP!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 13:14

Ik laat me juist ALTIJD zonder verdoving boren.
Ben panisch voor naalden!
En ik moet je zeggen, ik heb op 1x na nog nooit wat van het boren gevoeld.
Die ene keer was na een trap van een paard in mijn gezicht. Toen waren er een aantal tanden en kiezen afgebroken. (goh Haha! )
Een aantal daarvan moesten gevuld worden omdat ik daar zelf heel veel last van had.
En toen deed het boren echt zeer. Nagelbijten / Gniffelen
Maar goed, ik kan een hoop hebben en na die trap kon ik alle pijn aan, voor mijn gevoel dan. Haha!
Die paar minuten waren zo voorbij.
Liever een paar minuten pijn dan een spuit in mijn mond Haha!

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: gaatje in mijn tand,HELP!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 15:56

Paula schreef:
Laat je echt nooit zonder verdoving boren, dat is echt mijn ervaring. Gut oh gut wat deed dat pijn zeg. Ik kan nu zelfs niet meer tegen alleen het geluid van die boor al. Brrrrrr, vreselijk gewoon.
Laat je gewoon verdoven, daar voel je echt bijna niets van.


Ik voelde van het boren zelf ook heel weinig.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Re: gaatje in mijn tand,HELP!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 16:46

-> MW

lorelei

Berichten: 2424
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: groningen

Re: gaatje in mijn tand,HELP!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 22:19

bedankt voor al jullie berichtjes.
maar krijg toch steeds meer vlinders in mijn buik bij het idee dat er een spuit mn mond in gaat.....

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: gaatje in mijn tand,HELP!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 23:51

Bij het lezen van dit topic wordt ik echt helemaal zenuwachtig. Nagelbijten / Gniffelen
Moet in januari ook weer naar de tandarts en heb ws. een gaatje of twee..
Heb nog nooit een gaatje gehad dus ben ook als de dood als ik deze verhalen zo lees. Nagelbijten / Gniffelen

Bij een vriendin van mij hebben ze een keer verkeerd geprikt, in haar oogzenuw.. Nagelbijten / Gniffelen
En bij een ander meisje uit m'n klas hadden ze ook iets verkeerd gedaan en had die 3 dagen erna nog heel veel pijn. Nagelbijten / Gniffelen

Aaah *wordt weer gek*

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Re: gaatje in mijn tand,HELP!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 01:16

ik ben sinds kort tandarts assistente, maar als je bang bent voor een prik kun je ook vooverdoving vragen die helpt ook al....
dan voel je de prik haast niet.

maar ik begrijp jullie goed ben zelf als het bij mij is ook als de dood voor spuiten, en nu moet ik er nog een paar halen omdat is asistente ben tegen ziektes he....brrr moet nog een afspraak maken bij de huisarts maar ik ben nu al aan het stressen....

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: gaatje in mijn tand,HELP!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 11:51

karin1985 schreef:
Ik neem het liefst geen verdoving (die moet je namelijk zelf betalen),

Zal er aan liggen waar je verzekerd bent. Ik ben verzekerd bij Trias met een tand uitgebreid pakket, en daar zit verdoven gewoon in

Zera

Berichten: 1324
Geregistreerd: 27-03-06
Woonplaats: Vaals

Re: gaatje in mijn tand,HELP!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 11:57

De prik voel je niet.. Het enige wat je voelt is alsof iemand tegen je tandvlees aanduwd.. Dat is echt alles..