Alcahol probleem...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Alcahol probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 10:24

Ik vind het absoluut niet leuk om toe te geven maar het word nu echt een probleem...
Maar als het ff kan dat drink ik elke avond, ik kan er niks aan doen, als ik 1 wijntje op hem dan moet ik er nog 1 en nog 1 en nog 1 tot dat de fles leeg is.
In het weekend als we naar de kroeg gaan dan gaan helemaal alle remmen los en drink ik achter elkaar door tot ik helemaal lam ben, dan zet ik mezelf voor schut of ik krijg ruzie met mijn vriend.
De volgende dag denk ik altijd: wat heb ik gedaan??? Helemaal brak en moe van al die alcahol in me bloed.
Ik wil dit echt niet meer, ik wil niet meer drinken, maar hoe??
Als ik in de kroeg sta dan word me het ene wijntje na het andere wijntje aangeboden, het is zo moeilijk om het dan te weigeren.
En thuis... ik weet het ik moet die flessen gewoon niet in huis halen, maar als ik dan bij de AH ben denk ik 1 flesje kan toch geen kwaad? en daar gaan we weer.

Ik ben steeds ontzettend moe, dat komt niet alleen van de alcahol hoor maar ook door het weer, ik ben down en neerslachtig, maar vooral ontzettend moe, zo moe dat ik soms op mijn werk mijn ogen niet meer open kan houden.
Daar voor ben ik dus naar de dokter geweest en ze hebben me bloed gecontroleerd, de uitslag: ik schein ooit de ziekte van fyfer te hebben gehad, er zit ergens in me lichaam een oude ontsteking en mijn lever was geprikkeld...
Mijn lever geprikkeld, ik ben nu 24 jaar, en me lever is al geprikkeld, hoe is het dan met mijn lever als ik 40 ben?
Daar zal dan niet veel meer van over zijn.

Ik word nu echt een beetje bang van mezelf, zeker omdat mijn moeder een alcaholist is en ik heb gezien wat er van kan komen.
Maar hoe moet ik nou stoppen met drinken als ik helemaal geen hulp heb??
Het is niet zomaar, hup en nu stop ik, dat gaat niet.
Je ziet drank overal, op feestjes, in de kroeg, op vrijdagmiddag op je werk, als je op visite gaat, het is dan zo moeilijk om steeds maar nee te zeggen en op een spa of fanta te vragen.

Ik zit nu alweer op tegen het weekend, thuis staat er nog een fles wijn op me te wachten en als we uit gaan dan is het weer hetzelfde liedje en dat wil ik niet meer!!!

Wie heeft er een soortgelijk probleem en/of kan mij tips geven?
Mag natuurlijk ook via pb Knipoog

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Alcahol probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 10:30

Misschien zou je allereerst wat minder uit kunnen gaan, zodat je jezelf de kans al ontneemt om daar veel te drinken. Dan blijft thuis natuurlijk over. Misschien kun je iemand vragen om je boodschappen te doen? Of je zou de supermarkt de boodschappen kunnen laten bezorgen.

Het belangrijkste is echter dat je toch hulp zoekt. Dit hier te plaatsen is al een eerste stap in de goede richting. Stap naar de dokter en leg uit dat je hulp zoekt. Hij kan je dan doorverwijzen naar iemand waar je echt wat aan hebt!

Noukie
Berichten: 10947
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Alcahol probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 10:32

Ik denk dat je zonder hulp er niet zomaar vanaf komt...
dus hulp zoeken!
Heb een zware vorm van alcoholimse erg dichtbij. Vriend van een goede vriendin van me zit er zwaar mee. Dat is geen fijn verhaal, instanties kunnen/willen hem niet echt helpen. Ook mijn tante drinkt teveel, maar ziet het zelf niet.

Ik zie bij jou dat je je probleem in ziet en er wat aan wil doen. Dat is alvast een hele goede stap. Maar probeer inderdaad wel hulp te zoeken. Praat er met je vriend over, kan hij je helpen? Als je toch al kwetsbaar bent is het vaak moeilijk om dingen te regelen en kan je een steuntje in de rug goed gebruiken.
De hulp bestaat niet voor niks en probeer er zo goed mogelijk gebruik van te maken!

Je mag altijd PB'en als je wilt.

Zera

Berichten: 1324
Geregistreerd: 27-03-06
Woonplaats: Vaals

Re: Alcahol probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 10:35

Ik zou wel hulp zoeken als ik jou was..
Waarom probeer je anders niet om regelmatig eens de bob te zijn?? Dan ben je zeg maar gedwongen om niet te drinken..

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re: Alcahol probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 10:57

de kroeg is om de hoek.... we hebben geen bob nodig...

Riemke
Berichten: 475
Geregistreerd: 19-12-05
Woonplaats: Wageningen

Re: Alcahol probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 11:45

als ik jou was zou ik eens een periode van geheel onthouding gaan nemen, laat je lichaam weer op orde komen zonder die alcohol dan merk je dat je je al een stuk beter gaat voelen! Haal ook geen alcohol in huis, de verleiding is toch te groot! Ga fanatiek sporten om al die restjes alcohol uit te zweten (als je dat nog niet deed Lachen ) maar goed, ik zou als ik jou was nu stoppen nu het nog kan. Maar zoals je al zei is eentje niet genoeg en wil je steeds weer een glaasje, daarom denk ik dat het beter is om dan helemaal niets meer te drinken. Het is niet leuk, dat is zo maar je gaat je dan echt wel een stuk beter voelen. En je vriend, wil die je niet helpen door ook solidair even mee te stoppen oid? Heel veel sterkte en succes in ieder geval!

Qimm

Berichten: 15174
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Alcahol probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 11:50

Arrabel schreef:
de kroeg is om de hoek.... we hebben geen bob nodig...


Wat is er mist met een lekker glas cola op de bank te zitten en een goed film te kijken, of naar de bios?
Alcohol maakt níemand leuker, het is ook helemaal niet leuk als je smorgens met een kater wakker wordt, het si niet leuk om te horen van je vrienden hoe je gisteren de stoep onder hebt gekotst omdat je zo bezopen was... het ís niet leuk. Dus gewoon laten staan en alcoholvrij door het leven tot de enorme behoefte is afgenomen. Een glaasje op zijn tijd is prima, maar je regelmatig klemzuipen is onzinnig.
Dus streng zijn voor jezelf en als dat niet genoeg is, hulp zoeken!

Jett_
Berichten: 2156
Geregistreerd: 01-08-06

Re: Alcahol probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 11:50

Je hebt serieus een probleem waar je waarschijnlijk zonder hulp niet vanaf zult komen. Ik zou naar de HA gaan voor wat informatie... misschien kan hij je verwijzen naar iemand die je goede hulp kan bieden! Sterke ermee

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Re: Alcahol probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:02

De moeilijkheid met een verslaving is, is dat er geen gulden middenweg is.. Ik weet uit ervaring in mijn directe omgeving, dat dit niet haalbaar is... Het is of blijven drinken op de manier dat je nu doet, of stoppen met drinken...

Ik zou in eerste instantie voor de tweede optie gaan.. Als je dat eenmaal onder de knie hebt, kan je kijken of je het ook bij 1 glas wijn kan houden op een avond in het weekend.. Lukt je dit niet.. dan is je keuze simpel.. stoppen met drinken.. (of niet..keuze aan jou)..

Ik zou wel contact opnemen met je HA en vragen waar je terecht kunt voor hulp.. Want het is super moeilijk.. Maar je weet ongetwijfeld ook uit eigen ervaring, dat er met een alcoholist niet te leven valt.. egoistische mensen die alleen maar met zichzelf bezig zijn.. En dat wil je ongetwijfeld zelf niet..

Heel veel succes hoor! Je bent al een heel eind op de goede weg door te erkennen wat er aan de hand is!

Hahaatje

Berichten: 1500
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Alcahol probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:05

Een hele goede vriendin van mij (28 jaar) heeft precies hetzelfde! Elke dag minimaal één fles leeg (binnen een uur), en als ze uitging dan dronk ze gewoon todat letterlijk en figuurlijk het licht uit ging. Ze werkt daarbij ook nog eens in de horeca, dus bijna elke avond is een stapavond.
Een paar weken geleden was het weer bal en is ze helemaal lam op de fiets gestapt en na 3 meter is ze ongelovelijk op haar smoelwerk gegaan. Gezicht echt bont en blauw, tanden los en 1 tand zelfs afgebroken. Toen ze de volgende dag in de spiegel keek is ze zich echt helemaal rotgeschrokken. Ze wist zelf niet meer wat er gebeurd was, maar een vriend die erbij was kon het haar wel vertellen...
Ze heeft toen voor zichzelf besloten dat ze een probleem had en dat er wat aan gedaan moest worden. De volgende dag is ze naar de AA (Anonieme Alcoholisten) gegaan en daar komt ze nu 3 x per week en daar heeft ze echt steun aan! Ze is wel de jongste van het stel daar en het was even wennen om je hele hebben en houden op tafel te gooien voor een groep volstrekte vreemden, maar je zit daar allemaal min of meer in hetzelfde schuitje.
Ze staat nu inmiddels 2 weken "droog" en hoewel het moeilijk is, voelt ze zich wel veel beter (niet alleen lichamelijk).
Mensen hebben vaak een verkeerd beeld van een alcoholist. Dat zijn oude mannen die om 9 uur al aan hun eerste whisky zitten, maar dat is dus niet waar. Hoe hard het ook klinkt, JIJ bent ook alcoholist, maar dat weet je waarschijnlijk zelf ook al wel omdat je vertelde dat je moeder dat ook is. Zelf heb ik ook 2 alcoholisten in mijn familie gehad, dus ik weet waar ik over praat (beide familieleden hebben regelmatig in een afkickkliniek gezeten, wat overigens niet geholpen heeft omdat ze dat zelf niet wilden. Een persoon is inmiddels zelf overleden aan de gevolgen van jarenlang alcoholmisbruik).

Je bent in ieder geval op de goede weg door te erkennen dat je een probleem hebt. Stap 2 is voor jezelf besluiten dat je daar wat aan wilt gaan doen. Als je er zelf niet achter staat, zal dat niet lukken, je moet het enkel en alleen voor jezelf doen. Als dat zo is, hulp zoeken! Of dat nou bij de AA of via je huisarts is, zoek een instantie waarbij jij je prettig voelt, dan is het makkelijker vol te houden.
En begin natuurlijk met het weggooien van de flessen wijn die je nu nog in huis hebt, ook geen nieuwe flessen meer halen bij de AH (ook niet eentje!).

Veel sterkte en als je wat wilt vragen of wilt praten mag je me altijd PB-en.

Hahaatje

Berichten: 1500
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Alcahol probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:06

Qimm schreef:
Arrabel schreef:
de kroeg is om de hoek.... we hebben geen bob nodig...


Wat is er mist met een lekker glas cola op de bank te zitten en een goed film te kijken, of naar de bios?
Alcohol maakt níemand leuker, het is ook helemaal niet leuk als je smorgens met een kater wakker wordt, het si niet leuk om te horen van je vrienden hoe je gisteren de stoep onder hebt gekotst omdat je zo bezopen was... het ís niet leuk. Dus gewoon laten staan en alcoholvrij door het leven tot de enorme behoefte is afgenomen. Een glaasje op zijn tijd is prima, maar je regelmatig klemzuipen is onzinnig.
Dus streng zijn voor jezelf en als dat niet genoeg is, hulp zoeken!


Was het maar zo makkelijk... Bloos

Bluem

Berichten: 3725
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: België

Re: Alcahol probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:11

Probeer telkens mét iemand naar de winkel te gaan, zodat die ervoor zorgt dat je toch zeker daar geen alcohol koopt en ik denk dat het misschien heel verstandig is uitdrukkelijk tegen je vrienden te zeggen dat je ervan af wil, en vragen dat ze je dus geen alcohol meer geven, denk dat dat scheelt in de weekends.

Ik ken iemand die haar hele gezin verloren heeft door alcoholgebruik, vrouw haar hersenen e.d. zijn inmiddels aangetast en ja, of je er nu wat tegen zegt of niet, ofwel begint ze te roepen en te tieren, ofwel huilt ze voor de hele wereld. Ik denk dus niet dat je zo'n toekomst wil. Deze vrouw begon ook met een pintje thuis en vooral in 't weekend veel alcoholgebruik. Op den duur had ze 't niet meer onder controle, was van 's morgens tot 's avonds aan het drinken (werkte in een winkel dus kon daar zo aan de alcohol) en was "ver weg". Tot er dus iets gebeurd is waar ik het liever niet over heb omdat het zo verschrikkelijk is, nu is ze alles kwijt. Moet een huis gaan huren maar heeft geen geld want drinkt ze allemaal op, heel veel verhuurders willen ook niet verhuren aan haar vanwege haar reputatie en wat er gebeurd is.. Dusja, daar zit ze dan. Als je wil weten wat er daardoor gebeurd is, mag je gerust pm-en maar voel er niets voor dit hier in het topic te gooien.

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re: Alcahol probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 13:00

Ja, jullie hebben zeker gelijk, nu heb ik de tips en nu moet ik er ook wat mee doen!!!! (zeg ik even tegen mezelf Bloos )
Ik heb als voordeel (en dat is eigenlijk aan de andere kant afschuwlijk) dat ik heb gezien wat de alcahol met mijn moeder heeft gedaan.
Mijn moeder haar hersenen zijn inmiddels ook al zover aangetast dat er bijna geen normaal gesprek met haar te voeren is, ze vat alles verkeerd op en heeft last van angsten en heeft soms complottherorieën in haar hoofd.
Ze is meerdere keren verkracht met haar dronken kop, heeft in haar blote kont op een grote weg gelopen, heeft zichzelf door een klein raampje een woonboot in laten zakken en kon er vervolgens niet meer uit, en dan stond ze weer te schreeuwen en te gillen op straat dan moest de politie weer komen, haar hondje werd dan weer in het asiel gestopt.
En dan een verhaal wat ze me laatst vertelde.... (waarom ze mij dat verteld snap ik eigenlijk ook niet... Gestoord )
(Even voor de hele kleine kinderen dit niet lezen!!)
Ze vertelde dat ze weer dronken in de kroeg zat en een man vroeg haar of ze hem even oraal wilden bevredigen, mijn moeder doet zulk soort dingen moeiteloos als ze drank op heeft dus ze deed het, midden in die kroeg.
Toen ze bezig was plaste die man in haar mond.

En dat soort dingen gebeuren, hoe verder je zakt, hoe erger het word.
En dan zou je denken, en dat is ook meerdere keren tegen mij gezegd, nou meid! jij weet in ieder geval hoe het niet moet!

En dat is ook zo, maar toch werkt het in de praktijk anders, heel stom.
Ik ben echt serieus bang voor mezelf, bang dat ik mezelf niet in de hand kan houden, en ben bang voor de avonden en voor het weekend want dan gebeurt het allemaal....
Ik zal echt heel hard moeten vechten, en jullie tips gaan me daar zeker bij helpen!!

KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Re: Alcahol probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:05

mijn vader heeft ook een alcohol probleem en heeft sinds kort pilletjes ervoor. Mijn vader is er nu 2 weken mee bezig en tot nu toe gaat het erg goed hij heeft helemaal niet meer gedronken. Door die pillen word je ontzettend ziek als je toch alcohol drinkt, dus dat zul je misschien 1 keer proberen en daarna niet meer denk ik. Als je wil weten hoe die pillen heten dan laat het maar weten dan zal ik het even navragen.

stalnijmegen

Berichten: 4562
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: schijnbaar niet verweg genoeg van het gezeur

Re: Alcahol probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:09

ik zat vorig jaar in een dip en verdronk mijn verdriet.. kwam thuis uit mn werk en liep na de koelkst om bier te pakken,end vd avond stonden er soms wel een 10 flessen leeg naast me.. en dat op een door de weekse dag..
3 a 4 kratten in de week was normaal..

nu dik een jaar later... drink geen druppel meer, heb altijd bier in huis voor als er visite komt,maar zelf zou ik nooit uit mezelf in mn eentje bier gaan drinken..
ik heb geen hulp gezocht daarbij, opeens was de behoefte in bier weg en voelde ik me lekkerder in mn vel en kan ik beter om gaan met verdriet en leed,...

succes ermee

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Re: Alcahol probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:10

Ik maak alcoholisme ook in mijn buurt mee. Zij erkennen het probleem niet en willen er ook niet van af. Het is al heel dapper dat je voor je probleem durft uit te komen. Praat hier ook met je vrienden over. Zodat als je in de kroeg bent ze je geen drank meer hoeven aan te bieden.

Het is heel logisch dat je angst hebt zonder drank. Je wereld ziet er dan ineens heel anders uit, en dan moet je eventuele problemen ineens gaan voelen.

Dit is een probleem wat je niet in je 1tje kunt doen. Dat stadium ben je al ver voorbij. Je hebt hier serieus hulp bij nodig. Op het internet zijn veel sites waar je ook met je verhaal terrecht kunt en waar je veel tips vandaan kunt halen. Zo te lezen speelt er nog veel meer, waardoor je deze kant op bent gegaan. Probeer bij je huisarts langs te gaan en hulp te krijgen bij diverse instanties.
Juist omdat je wilt veranderen en inziet dat je een probleem hebt, zul je het gevecht kunnen overwinnen. Heel veel sterkte.

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Re: Alcahol probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:17

De eerste stap is al gezet doordat je zelf je probleem erkent.. Bravo. en nu doorzetten. Ik heb geen tips hoe je dat zou moeten doen, maar het probleem zelf inzien is pas knap! Succes!

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re: Alcahol probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 17:48

Nog even snel een vraagje, ik ga om 5 uur naar huis en dan kan ik maandag pas weer internetten.

Wat is normaal om op een avond te drinken als je uitgaat?
3, 5, 10?
Ik drink gemiddeld als ik uitga denk ik 12 wijntjes, dat is te veel denk ik...
Wat is normaal dan?

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re: Alcahol probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 17:59

Nou...
Het is bijna 5 uur, en dan gaan we naar huis.
Ik ga me best doen het weekend, ik vertel maandag hoe het is gegaan....
Afbeelding

Qimm

Berichten: 15174
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Alcahol probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:03

3 glazen wijn en verder frisdrank lijkt me heel redelijk Lachen Maar probeer es een avond géén alcohol te drinken. Vertel dit voornemen ook aan je mede uitga mensen zodat ze je kunnen helpen.

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Re: Alcahol probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:07

Veel succes dit weekend. Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar mijn vader en ex zijn allebei alcoholist. Het is een hele moeilijke ziekte. Ik heb zoveel geprobeerd voor deze 2 mensen die heel belangrijk zijn/waren in mijn leven, maar het lukte niet, wat ik ook deed. Het heeft heel veel, zo niet alles kapot gemaakt.

Je geeft nu toe dat je een probleem hebt wat denk ik al de helft van de oplossing is !!!! Respect daarvoor. Nu moet je nog hulp zoeken, want alleen kan je het niet. En het is niet erg dat dat niet kan.

Je huisarts kan je wellicht in contact brengen met Novadic (ben ik toen ook geweest voor mijn vader en ex) zoals het op mij overkwam kunnen ze echt mensen helpen en de kracht geven.

Veel sterkte, en onthoud, drank maakt écht meer kapot dan je lief is.

P.s. Ik drink nooit dus kan je moeilijk aangeven wat normaal zou zijn, maar ik werk wel achter de bar, en 12 wijn is ruim 2 flessen, dus dat is behoorlijk ! Dat wordt niet zomaar door 1 persoon gedronken.

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Re: Alcahol probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:08

Oh ja, ik vergeet. Zeg idd tegen de mede stappers dat je gewoon een avond alcohol vrij hebt, het is niet erg om hulp te vragen. Mensen die willen stoppen met roken doen dat ook !!

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Re: Alcahol probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:12

als je er echt maar dan ook echt perce vanaf wil kun je altijd naar een afkick centrum gaan..
ik vind het heel erg goed van je dat je zelf toegeefd dat je een probleem hebt en dat je die wil oplossen echt super!!

mijn vader is alcoholist en hij vind drank belangerijker dan wat ook op aarde ( ook dan mij) hij wil er niet mee geconfronteerd worden dat hij een prbleem heeft.
Maar hij heeft mij wel een ontiegelijke slechte jeugd bezorgt (aangezien ik vanaf mijn 2e alleen bij hem woon) ze zeggen wel is drank maakt meer kapot dan je lief is NOU DAT KLOPT! ik ben veel geslagen en uitgescholde om niks.. vroeger als klein keentje durfde ik nooit naar huis savonds omdat ik dan wist dat ik klappen zou krijgen.. niemand begreep me en vaak nog steeds niet want ben er nog niet van af. slaan doet hij gelukkig niet meer omdat ik me kan weren maar iedere x als hij zat is ben ik bang.. ik ben 20 en bang voor mijn eigen vader moet toch niet kunnen eigenlijk?? ik heb er nog veel meer gevolgend aan. bijv. ik kan er niet tegen als mensen waar ik om geef drinken.. al is het maar een biertje dan word ik al gek.. maakt niet uit hoe leuk het feest ofzo dan wel is maar ik ben mee super down en wil ik weg.. doet echt pijn. carnaval is voor mij een nachtmerrie alleen maar zatte mensen..
daarom vind ik het heel kanp als mensen het durven toe te geven dat ze een probleem hebben. het is een verslaving net als roke het is moeilijk om te stoppen dat klopt..
maar heel erg kanp van je dat je het onder ogen wil zien en stopt!! ik denk ook dat je daar ook
je omgeving mee red. (zoals je relatie met je vriend)
in ieder geval heel erg veel sterkte en het moet je gewoon lukken!!
suc6!!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Alcahol probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 01:48

Citaat:
Ik ben steeds ontzettend moe, dat komt niet alleen van de alcahol hoor maar ook door het weer, ik ben down en neerslachtig, maar vooral ontzettend moe, zo moe dat ik soms op mijn werk mijn ogen niet meer open kan houden.
Daar voor ben ik dus naar de dokter geweest en ze hebben me bloed gecontroleerd, de uitslag: ik schein ooit de ziekte van fyfer te hebben gehad, er zit ergens in me lichaam een oude ontsteking en mijn lever was geprikkeld...
Mijn lever geprikkeld, ik ben nu 24 jaar, en me lever is al geprikkeld, hoe is het dan met mijn lever als ik 40 ben?
Daar zal dan niet veel meer van over zijn.


Wat denk jij dat alcohol met je lever doet?!

En nee, stoppen is niet moeilijk als je er zelf echt achter staat. Je hebt genoeg redenen om me je verstand te beredeneren dat je niet meer moet drinken, nu nog even gebruiken.. Gewoon ff hard voor jezelf zijn.. En lukt het niet alleen, dan kun je hulp zoeken via je huisarts.

Sterkte!

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: Alcahol probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 10:35

Ik vind het echt al heel knap dat jij je probleem erkend en herkend. Nu nog een plaats geven en er aan werken! Een hoop tips zijn al gegeven..

Als dat niet werkt. Ga dan eens langs de huisarts!

Suc6 enne je mag mij altijd PMen.. Ik heb nl ook twee ouders die de alcohol nog al lekker vinden.. Daarom drink ik zelf totaal NIET