Ik snap het niet meer? Pil.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kikka

Berichten: 4688
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Ik snap het niet meer? Pil.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 13:15

Oke, ik heb van m'n dokter de anticonceptiepil Rigevidon meegekregen, die was hetzelfde als de Microgynon die ik altijd had, maar die bestond niet meer. M'n moeder hetzelfde verhaal, maar nou heeft een vriendin van me wel gewoon Microgynon? Blond

Niet dat ik me er echt druk om maak, maar ik vraag me gewoon af hoe dat nu zit?
Iemand?

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Re: Ik snap het niet meer? Pil.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 13:18

Ik ben begonnen met de Microgynon, na een halfjaar haalde ik nieuwe bij de apotheek en toen kreeg ik ook de Rigevidon mee.

Nu kwam ik er laatst, hadden ze het weer verandert in de Microgynon. Snap 't ook niet helemaal meer, het zal wel per apotheek verschillen ofzo.

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Ik snap het niet meer? Pil.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 13:19

Het patent op Microgynon (of beter: de samenstelling) is verlopen, dus andere fabrikanten mogen de pil nu ook produceren. Rigevidon heeft dus dezelfde samenstelling qua hormonen als Microgynon. Rigev. is alleen veel goedkoper dan Microg., dus geven apotheken dat meestal mee.

Ik denk dat je meekrijgt wat ze hebben, of wat op het recept staat (als er expliciet Microg. is voorgeschreven krijg je dat ook mee).

De pillen verschillen alleen in hulpstoffen, maar dat mag geen naam hebben.

Ciara87

Berichten: 173
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Haelen

Re: Ik snap het niet meer? Pil.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 13:20

kan het niet zo zijn dat de ene apotheek het nog op vooraad heeft en de ander niet meer?
maar dat verklaard dan niet het verhaal van Loezjuh. beetje vreemd dat wel ....



edit: okeej dan, wel raar dat ze dan zeggen dat hij niet meer bestaat. naja mysterie opgelost

Crista

Berichten: 3025
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Ik snap het niet meer? Pil.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 13:22

ze wild emij eerst ok een andere pil mee geven toen ik vroeg waarom ik niet gewoon microgynon kreeg vertelde zij mij dat ze dit alleen gaven als mensen hier direct om vroegen, zoals ik dus...
ik krgij dus altijd gewoon microgynon...gelukkig, heb het nooit zo op "B"-merken in de medicijnen enzo....

LETS

Berichten: 2743
Geregistreerd: 01-08-04

Re: Ik snap het niet meer? Pil.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 13:24

Ik heb ook wel eens iets anders gekregen, maar het is volgens m'n vader allemaal hetzelfde dus vandaar dat je soms iets anders krijgt. Het maakt verder niks uit.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Re: Ik snap het niet meer? Pil.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:13

Loopt een centraal anticonceptietopic.