ct scan eng?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
neetje86

Berichten: 1042
Geregistreerd: 28-11-05

ct scan eng?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 11:35

Hey allemaal,

Ik moet 1november een ct scan latn maken van mijn hoofd. Ik als (bijna) verpleegkundige zei altijd tegen patienten dat het allemaal wel mee valt en niet heel eng is. Maar idd nu moet ik zelf en vind het wel heel eng! het idee dat je wodrt vastgbonden enz. mensen ervaringen met en ct scan? en is het echt zo eng als het lijkt? viel het mee, of tegen?

Tijgertje86

Berichten: 1454
Geregistreerd: 28-09-05
Woonplaats: Drenthe/ Groningen

Re: ct scan eng?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 11:39

Ik vond het helemaal niet eng. Je gaat een stukje de buis in (jij weet er vast meer van dan ik Knipoog ), je ligt daar even en klaar! Wel hoor je een boel geruis en lig je vastgebonden op een brancard. Maar that's it! Succes, en maak jezelf niet druk, is nergens voor nodig! Knipoog

Muffin_
Berichten: 720
Geregistreerd: 27-09-06

Re: ct scan eng?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 11:42

Heb nog nooit ct scan gehad, wel mri-scans van ca 45 min en dat vond ik toch wel benauwend...

luuntje

Berichten: 13990
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: ct scan eng?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 11:57

Leuk is het niet.
Maar gelukkig voel je er niets van.

Vraag anders of je muziek mee mag nemen.
Dan hoor je in ieder geval een vertrouwd geluid.

neetje86

Berichten: 1042
Geregistreerd: 28-11-05

Re: ct scan eng?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 11:58

ok bedankt voor de reacties het valt dus wel mee. en idd ik neem gewoon een leuk cdtje mee ofzo.

ijslandermir
Berichten: 760
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: drenthe

Re: ct scan eng?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 11:58

Ik vond het niet eng. ik heb er heel vaak eentje gehad en nooit vervelend gevonden.

Mirjam

Rhiannon
Berichten: 1478
Geregistreerd: 06-05-04

Re: ct scan eng?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 12:01

Ik heb ik frankrijk een ct-scan gehad en ik vond het wel eng. Maar dit kwam omdat ik niet begreep wat er ging gebeuren en wat ik moest doen (taal-barriere).
Ik lag gewoon los, maar had wel een infuus met een of ander goedje erin. Toen de CT-scan aan ging werdt dat heel warm van binnen (net alsof je een slok alcolhol neemt) Maar dit scheen te horen.

uiteindelijk viel het allemaal mee Lachen

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re: ct scan eng?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 12:16

Ik heb 2 keer een CT scan gehad, maar ik werd niet vastgeboden hoor ??
ik vond het de eerste keer écht een ramp, maar ik kon toen ook niet liggen, want zodra ik plat ging liggen kon ik niet meer ademen en dan duurt zo'n ct-scan erg lang,
maar pas had ik er nog een keer 1 als controle of alles nu wel goed was, en dat was een stuk prettiger Ja
Maar dat contrastvloeistof [wat jij dus bedoelde Rhiannon] is idd heel erg raar, net of je in je broek ligt te piesen Haha! en een heel naar gevoel in je keel vond ik het, maar voor de rest niet echt vervelend [enkelt het infuus inbrengen waar dat spul doorheen kan ging bij mij ook niet vlekkeloos, maargoed, heb moeilijke aderen Haha! ]

maar neetje86, niks om je zorgen over te maken hoor!!

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: ct scan eng?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 12:19

ik heb ook een ct scan gehad
ik vond er niks engs aan on ondanks het kabaal aan mijn hooft ben ik toen in slaap gevallen.

Kitty84

Berichten: 1334
Geregistreerd: 25-02-06

Re: ct scan eng?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 12:24

Het stelt niet zoveel voor. Je kan altijd roepen als het niet gaat. Geen probleem. Gewoon vooraf aangeven dat je het niet echt een prettig idee vindt allemaal. Dan moeten ze daar rekening mee houden. Muziekje mee...en dan komt het heus wel goed hoor!

neetje86

Berichten: 1042
Geregistreerd: 28-11-05

Re: ct scan eng?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 12:34

voor een ct hersenen hoef je gelukkig geen contrastvloeistof eerst toegedient te krijgen. want ja ik ben ook hel bang voor naalden bij mezelf dan. geef me een infuus naaldje en ik prik m bij iedereen er zo in. alleen als het bij mezelf moet ga ik een beetje flippen (goede zuster ben ik he Knipoog )

Chiwawa
Berichten: 334
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: België

Re: ct scan eng?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:07

ct-scan can met contrastvloeistof (ik heb er een gehad met) kan. Maar ik vind MRI ook veel benauwender! Bij ct zie je nog ruimte en kan je rondkijken, bij MRI steken ze je echt in een buis. Gewoon rustig blijven, aan iets leuk denken en het is voorbij voor je het weet! succes!

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: ct scan eng?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:29

Het is helemaal niet eng joh ik heb er al 4 laten doen, het is zo voorbij Lachen

furious

Berichten: 7113
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: ct scan eng?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:35

Ct scans gaan tegenwoordig heel snel. Je schruift door een soort brede cirkel. Dus ik denk dat je het achteraf best wel mee vond vallen

Saar4
Berichten: 2348
Geregistreerd: 26-11-02

Re: ct scan eng?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:50

CT van je hoofd is wel grappig. Het is net alsof je in een soort ruimteschip ligt. Veel bliepjes enzo. Haha! Je wordt echt niet vastgebonden hoor! Het is ook voorbij voor je er erg in hebt.

lore
Berichten: 349
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: Deurne (België)

Re: ct scan eng?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 15:12

Ik heb er gisteren eentje laten nemen en ik vond er niks aan. Dat ding bewoog alleen ongelooflijk hard (in die boog), k stond daar wel van te kijken, foto's waren supersnel genomen en nadien niks meer.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: ct scan eng?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 15:40

neetje86 schreef:
Hey allemaal,

Ik moet 1november een ct scan latn maken van mijn hoofd. Ik als (bijna) verpleegkundige zei altijd tegen patienten dat het allemaal wel mee valt en niet heel eng is. Maar idd nu moet ik zelf en vind het wel heel eng! het idee dat je wodrt vastgbonden enz. mensen ervaringen met en ct scan? en is het echt zo eng als het lijkt? viel het mee, of tegen?

Het idee dat je wordt vast gebonden??
Waar haal je dat idee vandaan? Als(bijna)verpleegkundige lijkt me toch dat je dat toch wel een keer gezien hebt!!

Ik werk dagelijks op de rontgen,en dus ook op de ct; NEE het is niet eng!
En echt vast gebonden wordt je ook niet!
Hooguit krijg je een soort bandje om je hoofd zodat je netjes stil met je hoofd blijft liggen! Maar voor de rest...nee het is echt niet eng!

furious

Berichten: 7113
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: ct scan eng?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:49

lore schreef:
Ik heb er gisteren eentje laten nemen en ik vond er niks aan. Dat ding bewoog alleen ongelooflijk hard (in die boog), k stond daar wel van te kijken, foto's waren supersnel genomen en nadien niks meer.


Je wil niet weten wat er gebeurt als die boog kapotgaat terwijl het daar binnen heel hard draaid

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Re: ct scan eng?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 20:34

Ik vond de CT minder eng dan een MRI...jeetje die CT stelt niks voor in verhouding met een MRI...ik ben niet snel bang bij zulk soort onderzoeken maar de MRI was echt op de rand van mn angst zeg maar..Ik stond op het punt om die knop in te drukken dat het niet meer ging...gelukkig was het klaar toen Tong uitsteken

Nee 10x liever een CT dan een MRI

Wishper

Berichten: 1452
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Breda

Re: ct scan eng?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 20:47

Een ct scan is echt een makkie vind ik Haha! Ben daar al vaaaak in geweest.Heb vandaag een MRI gehad van mn hoofd en dat is iets minder.. maarja daar ben ik ook al aan gewend!!Het valt allebei wel mee.Alleen als je met contrastvloeistof moet is het iets minder.

dorothea

Berichten: 3002
Geregistreerd: 19-01-06

Re: ct scan eng?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:28

Geef mij maar een CT, veel "prettiger" dan een MRI, hoewel dat ook niet echt eng is (en ik heb claustrofobie, en de MRI wordt altijd van mijn hoofd gemaakt).....
Een CT is NIET eng!! Succes!

neetje86

Berichten: 1042
Geregistreerd: 28-11-05

Re: ct scan eng?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 15:03

furious schreef:
lore schreef:
Ik heb er gisteren eentje laten nemen en ik vond er niks aan. Dat ding bewoog alleen ongelooflijk hard (in die boog), k stond daar wel van te kijken, foto's waren supersnel genomen en nadien niks meer.


Je wil niet weten wat er gebeurt als die boog kapotgaat terwijl het daar binnen heel hard draaid


das wel een heel eng idee.

furious

Berichten: 7113
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: ct scan eng?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 17:16

Je wil niet weten wat er gebeurt als die boog kapotgaat terwijl het daar binnen heel hard draaid
[/quote]

das wel een heel eng idee.
[/quote]


heel onwaarschijnlijk dat dat gebeurt hoor!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re: ct scan eng?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 19:41

furious schreef:
heel onwaarschijnlijk dat dat gebeurt hoor!

precies, dus misschien niet echt een goede reactie voor in dit topic als de TS er al zo tegenop ziet om een CT-scan te laten maken Lachen

furious

Berichten: 7113
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: ct scan eng?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:57

Medousa schreef:
furious schreef:
heel onwaarschijnlijk dat dat gebeurt hoor!

precies, dus misschien niet echt een goede reactie voor in dit topic als de TS er al zo tegenop ziet om een CT-scan te laten maken Lachen


nee, inderdaad niet erg handig.Was een beetje vergeten waarom dit topic was geopend en heb alleen maar reacties zitten lezen die ik nog niet had gelezen Knipoog