Knie verdraait?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Knie verdraait?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 08:48

Hoi,
Ik stapte net van de trap af en kreeg verschikkelijk veel pijn in mijn knie! Ik heb al vaker een beetje knieklachten gehad, maar nu doet het echt pijn.

Wat kan dit zijn, ik ben absoluut geen 'dokter ganger' ben er enkel een keer geweest voor aanvragen van de pil Bloos

Wat denken jullie dat het is, en wat kan ik er aan doen?

gr claudia

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Re: Knie verdraait?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 09:26

Is het ook dik?

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Knie verdraait?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 11:35

LZP --> MW

Lise81

Berichten: 2315
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Eelde

Re: Knie verdraait?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 11:51

Je kan je goed verstapt hebben. Bleef je knie recht of ging je knie schuin? Hoorde je iets kraken? Waar zit de pijn? Kan je de knie normaal belasten, dus gewoon lopen? Geeft traplopen meer pijn?

Het kunnen je knie-banden zijn, aan de binnenzijde of buitenzijde. Je meniscus, soms kruisbanden, je spier (1 van je quadriceps) of de uitloper -pees - die over je knieschuif ligt en aan je onderbeen hecht.

Als je niet op je been kan staan/lopen gelijk naar de HA/ of fysiotherapeut (tegenwoordig direct toegankelijk, dus geen verwijzing nodig). Ook als er veel vocht/zwelling is. (Been hoog leggen en eerst onbelast bewegen).

Anders (als lopen niet veel pijn geeft) zou ik proberen de knie voorzichtig belasten. Wel je normale bewegingen maken. Lopen en fietsen is prima.
Maar met bijv. traplopen, door je knieƫn (bukken) de eerste dagen wat ontwijken en voorzichtig zijn.
Paardrijden is ook niet heel fijn jammer genoeg.