hoelang niet sporten met gescheurde meniscus?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

hoelang niet sporten met gescheurde meniscus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 11:02

ik heb door een aanrijding gisteren een scheurtje in mijn meniscus gekregen. nu mag ik de eerste twee niet fietsen en traplopen, maar hoeveel weken staat ervoor voordat je weer kan paardrijden en voetballen?

Onze huisarts heeft het niet zo op voetbal, dat is algemeen bekend, en hoewel hij zei dat ik na twee weken misschien weer mocht paardrijden (ligt eraan hoeveel last ik er nog van heb) zei hij dat ik voetballen voorlopig wel uit mijn hoofd kon zetten.

mijn vriend mocht zes maanden niet voetballen, maar ben je daar echt zolang zoet mee! is het niet mogelijk om- evt ingetaped of met een brace- weer eerder te gaan beginnen

wie heeft er hier ervaringen!
groetjes shannon

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: hoelang niet sporten met gescheurde meniscus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 12:47

ik zou met paardrijden ook erg oppassen omdat je je knieen vrij veel gebruikt
heb ik net op cursus (sportmassage)

ik zou het eerst 3 a 4 weken gewoon tijd gunnen om het te laten helen en daarna eventueel ingetaped rustig aan beginnen met paardrijden.

voetbal kan ook wel denk, maar oppassen voor confrontaties op het veld en verkeerde bewegingen

is het trouwens je binneste (mediale) of je buitenste (laterale) ?

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Re: hoelang niet sporten met gescheurde meniscus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 13:18

Inderdaad mee op passen. De belasting met paardrijden en voetballen is veel zwaarder dan bij fietsen en traplopen.

Ik zou gewoon je HA vragen hoe het zit met paardrijden en voetballen. Zou enorm zonde zijn als je straks weer aan de slag gaat, terwijl je eigenlijk nog niet genoeg genezen was.

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Re: hoelang niet sporten met gescheurde meniscus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:00

Menisci herstellen heel langzaam/ niet. Die 6 maanden zijn idd echt nodig. Misschien moet je even langs de fysio Lachen