Psycholoog. €15,20 per consult?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:41

stef schreef:
Iedere nederlandse burger kan aanspraak maken op de AWBZ. Je betaald dan een eigen bijdrage van 15 euro, en de rest betaald het AWBZ.
Ik zou even contact met je psygoloog opnemen, die kan je precies vertellen hoe of wat (dit gaat nl buiten je zorgverzekering om)


Oké bedankt Lachen
Had wel zoiets gelezen maar begreep niet helemaal hoe en wat. Ik zal het morgen is uitzoeken, aangezien ik nu gek wordt van mijn misselijkheidsaanvallen Huilen

Anoniem

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:52

Ja kan ook gesprekken volgen bij mensen die een andere titel dragen dan psycholoog,
dan hoef je geen cent te betalen.
Ik zit bij de meest goedkope zorgeverzekeraar van Nederland en alles wordt gewoon non stop
vergoed, ik zit elke week op gesprek.
Dus staar je niet blind op de titel 'psycholoog', een treetje lager is net zo goed en wordt wel verged vanuit het AWBZ zelfs...

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 13:15

Ik heb het net nog eens nagevraagd, en ik krijg tot 350€ per jaar vergoed. Dus 45€ per consult, per dag.

Dus weet niet hoe die andere vrouw aan de informatie kwam Verward

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 13:17

gewoon proberen om het via je werkgever te doen...
heb ik nu ook... hoef helemaal niks te betalen!!! Haha!

honey007
Berichten: 658
Geregistreerd: 22-12-04

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 13:23

runningkawa schreef:
Maar daar betaal je dan weer geen dure ziktekoste verzekering en kun je jezelf verzekeren voor wat je zelf echt wilt.

Dus geen kraampakket als je geen kinderen wilt om maar wat te noemen.



als jij daar een aantal weken in het ziekenhuis moet liggen ben je dubbel zoveel kwijt.. en heb je daar geen geld dan word je helemaal niet geholpen!

een kennis van ons zit bij een psycholoog waar ze 75 euro per uur betaald.. vind 15 euro echt wel meevallen.. je wilt toch beter worden? heb er dan ook wat voor over Lachen die mensen leven ook niet van lucht!

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 13:26

steffiej schreef:
runningkawa schreef:
Maar daar betaal je dan weer geen dure ziktekoste verzekering en kun je jezelf verzekeren voor wat je zelf echt wilt.

Dus geen kraampakket als je geen kinderen wilt om maar wat te noemen.



als jij daar een aantal weken in het ziekenhuis moet liggen ben je dubbel zoveel kwijt.. en heb je daar geen geld dan word je helemaal niet geholpen!

een kennis van ons zit bij een psycholoog waar ze 75 euro per uur betaald.. vind 15 euro echt wel meevallen.. je wilt toch beter worden? heb er dan ook wat voor over Lachen die mensen leven ook niet van lucht!



je hebt verschillende psychologen he
een gewone psycholoog is inderdaad 75 euro ongeveer...
maar je heb ook een psycho-therapeut en die is veel goedkoper
die kan je (vaak)onbeperkt nemen met een eigen bijdrage van 15 euro per keer

Tamara21
Berichten: 2666
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Vianen

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 13:29

Ik had ook een rekening ingestuurd en krijg dus helemaal niks vergoed!!!
Baal daar ontzettend van want ik betaal per behandeling 75euro.
Ben goed verzekerd en in de formulieren die je eens per jaar krijgt stond dus ook in dat ik tot 300euro alles gewoon vergoed kreeg.
NOU NIET DUS!!!K*tzooitje!!!!

Anoniem

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 13:34

Citaat:
als jij daar een aantal weken in het ziekenhuis moet liggen ben je dubbel zoveel kwijt.. en heb je daar geen geld dan word je helemaal niet geholpen!

een kennis van ons zit bij een psycholoog waar ze 75 euro per uur betaald.. vind 15 euro echt wel meevallen.. je wilt toch beter worden? heb er dan ook wat voor over Lachen die mensen leven ook niet van lucht!


Daar kun je je ook verzekring voor zieknhuis opname.
Dat zou iets zijn wat ik nooit zou laten vallen.

Maar dingen die je niet nodig hebt, zitten hier ook standaard in het pakket en dat vind ik dus niet kloppen.
En nee, daar wil ik niet voor betalen.
Dat doen de mensen maar weer die dat wel weer in het pakket willen hebben.

Dus nee, ze hoeven niet van lucht te leven.
Maar ik het word een beetje flauw waar je in NL aan moet! betalen.
Niet aan waar je aan wilt betalen.

JustNanno

Berichten: 2369
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Hengelo

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 13:37

steffiej schreef:
runningkawa schreef:
Maar daar betaal je dan weer geen dure ziktekoste verzekering en kun je jezelf verzekeren voor wat je zelf echt wilt.

Dus geen kraampakket als je geen kinderen wilt om maar wat te noemen.



als jij daar een aantal weken in het ziekenhuis moet liggen ben je dubbel zoveel kwijt.. en heb je daar geen geld dan word je helemaal niet geholpen!

een kennis van ons zit bij een psycholoog waar ze 75 euro per uur betaald.. vind 15 euro echt wel meevallen.. je wilt toch beter worden? heb er dan ook wat voor over Lachen die mensen leven ook niet van lucht!


Stel, je gaat elke week, dan is het dus wel 4 x 15 pleurie= 60 euro per maand! Dat is voor veel mensen een enorm bedrag! Zeker omdat de premies van de zorgverzekeringen al zo hoog zijn. Dus dat heeft niets met het 'ervoor over hebben' te maken, maar de mensen met een minimaal inkomen (zoals ik) kunnen dat echt niet missen. Als je nagaat dat ik ong 200 euro heb als huishoudgeld en daar ook nog reiskosten vanaf gaan...

Shadow0

Berichten: 43521
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 13:38

runningkawa schreef:
Hoezo
iedereen kan dan toch zijn eigen sores verzekeren?

Lijkt mij veel eerlijker

Ik betaal nu ook geen brommer verzekering als ik er geen heb en nooit geen wil


Het principe van verzekeren is natuurlijk dat je de kosten deelt en dat je vantevoren NIET precies weet wat je nodig hebt. Dus misschien dat het nog wel eerlijker is om de verzekering helemaal af te schaffen, en iedereen gewoon precies te laten betalen voor wat 'ie nodig heeft. Dan betaalt er niemand meer ten onrechte.

Anoniem

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 13:41

Klopt shadow,

maar van sommige dingen zul jij ook geen aanvulling doen, omdat jij weet dat je echt niet in die alternatieve rommel gelooft (noem maar wat) Daar wil jij ook niet mee betalen voor de rest Lachen

Maar ik moet wel standaard kraamrommel mee betalen terwijl ik zeker weet geen kind te willen, krom, ja heel krom?

En zo zijn er meer dingen.

Ik geef dat geld van die kraamzorg liever uit aan het alternatieve.
Maar net wat justnanno zegt, ik kan ook niet meer uitgeven dan ik heb, dus moet keuzes maken en maar hopen dat ik niet te vaak naar de mesoloog moet oid.

Terwijl ik nog steeds betaal voor die kraam.

En het is zo duur, dat je mag verwachten dat dingen er helemaal inzitten.
maar nee de grote directeuren verdienen anders niet genoeg...

JustNanno

Berichten: 2369
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Hengelo

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 13:49

Nederland is/was toch een verzorgingsstaat? Maar nu komt het erop neer dat als je geen geld hebt voor die eigen bijdrage, je gewoon geen zorg krijgt. Dat is toch belachelijk?

Tamara21
Berichten: 2666
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Vianen

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 13:56

Dat is zeker weten belachelijk!!!!!

Anoniem

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 13:57

Dan betaal je 120 per maand, maar heb je dan geen extra geld voor die bijdrage is het idd, bye bye 120 euro, je krijgt er niets voor terug
Had je je maar nog duurder moeten verzekeren (of je dat wel kon betalen...)

Shadow0

Berichten: 43521
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 14:05

runningkawa schreef:
maar van sommige dingen zul jij ook geen aanvulling doen, omdat jij weet dat je echt niet in die alternatieve rommel gelooft (noem maar wat) Daar wil jij ook niet mee betalen voor de rest Lachen


Ik denk niet dat je weet wat ik wel en niet zou willen. Lachen Doet ook niet zo ter zake, lijkt me.

Citaat:
Maar ik moet wel standaard kraamrommel mee betalen terwijl ik zeker weet geen kind te willen, krom, ja heel krom?


Als je het doorrekent is dat helemaal niet zo krom. Verzekeringen gaan uit van statistieken en gemiddelden. De ene heeft wat extra's hier, de andere wat extra's daar... uiteindelijk heeft dat op de totale waarde niet zo heel veel invloed. Want die mensen die wel kraamzorg hebben, betalen omgekeerd weer voor dingen die zij niet gebruiken. En daar hebben weer anderen voordeel van, die op hun beurt ook weer voor zaken betalen die zij zelf niet gebruiken maar jij weer wel.

Dat lijkt, als je het per situatie bekijkt, wel allemaal heel krom. Maar als je alles bij elkaar optelt, houdt dat elkaar aardig in evenwicht.

Herstel: 'zou dat elkaar in evenwicht kunnen houden'. In het huidige zorgstelsel werkt het uiteraard iets ingewikkelder.

Bovendien kun je als vrouw in de vruchtbare leeftijd nooit met 100% zekerheid garanderen dat je niet in verwachting raakt - ongelukken gebeuren en zullen gebeuren, en die heb je zelfs niet altijd in de hand. En wat doe je dan met die mensen?

Anoniem

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 14:06

Ik moet nu gaan, maar ff vlug een reactie op je eerste quote
Waarom denk je dat er bij staat, als voorbeeld???

Shadow0

Berichten: 43521
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 14:17

Geen idee. Maar jij neemt dingen aan over wat ik zou willen en wat niet - en die aannames zouden wel eens verkeerd kunnen zijn. Lachen

(Zo zou ik mijn eigen 'geloof' in de werkzaamheid, of mijn eigen verwachting wat ik nodig ga hebben, niet zo'n grote rol spelen in dat soort beslissingen. Ik vind het in principe niet erg om mee te betalen aan een deugdelijk systeem - ook als daar aspecten inzitten waar ik zelf niet mee te maken heb, of ze niet kan onderschrijven.)

Anoniem

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 14:22

Ik doe geen aannames, daarom zeg ik ook, noem maar wat,
Als ik aannames zou maken schreef ik jij doet dit of jij doet dat als feit, dan schreef ik geen, noem maar wat.
Gewoon een voorbeeld.
Maar als dat niet eens gelezen word, wat heeft een discussie dan voor nut, want zo verdraai je woorden en snoer je mensen monddood

Shadow0

Berichten: 43521
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 14:27

Nee, Kawa, zo bedoel ik het niet.

Jij gaat er vanuit dat er iets is (wat dan ook) waar ik niet aan mee wil betalen maar wat wel in het systeem past. Maar ik kijk op een andere manier tegen het systeem aan.

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 15:58

Dat is niet duur hoor. Ik betaalde E50,- per uur.
Ik was toen nog geen 18 dus werd niet vergoed, duur grapje voor mn ouders toen.
Vanaf mn 18e werd het vergoed.

Anoniem

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:23

Ik ben het wel grotendeels met Kawa eens, ik heb ook geen zin om voor IVF rotzooi en zwangerschapsrommel te betalen, helaas zit het standaard in m'n pakket eigelijk zou je geheel zelf je pakket moeten samen kunnen stellen.
Kijk de basis daar kom je niet omheen maar sommige dingen gaan nergens over maar je betaald er wel voor.
Wel bijzonder te lezen dat er zoveel geld wordt betaald voor een psychiater, zou ik nooit doen.

Shadow0

Berichten: 43521
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:28

Chiqa: verzekeringen werken juist op het principe dat je betaalt voor dingen die je niet gebruikt. En anderen doen dat ook, en daarom komt het gemiddeld goed uit. Het heeft nauwelijks zin om dingen die je niet wilt uit het pakket te schrappen, want het gaat om gemiddeldes.

Anoniem

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:33

Dat begrijp ik Shadow, alleen zou ik het graag anders zien.
Ook een man betaald mee aan die onzin, dat gaat toch nergens over dan.

Shadow0

Berichten: 43521
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:37

Chiqa: juist wel, juist daar gaat het over! Je hebt een heleboel mensen nodig die betalen voor dingen die ze zelf niet gebruiken - zo worden de kosten gespreid. Dat is nou juist het belangrijke van verzekeringen.

Anoniem

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:45

Ah okay zo heb ik het nog niet bekeken. Mss is het dan wel zo eerlijk.
Alleen blijf ik van mening dat IVF en Kraam er van mij uit mag, niet iedereen kiest
daarvoor en dat is een vrij bewiste keuze. Dat is iets heel anders dan bv een camouvlage therapie, dan kan iedereen overkomen.