Psycholoog. €15,20 per consult?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:19

ik heb een verwijzing voor een psygoloog via mijn neuroloog.
Dit moest van mijn zorgverzekeraar een 1e lijns psygoloog zijn, anders vergoeden ze niks.
De 1e lijns die voor mij bereikbaar was had een lange wachttijd, dus heb ik er voor gekozen om zelf naar een ander te gaan en 15 euro per consult te betalen.
Ik weet alleen wat van de trias verzekeringen, het is gewoon bij elke zorgverzekeraar verschillend

Anoniem

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:20

*LOL*

Dat zal ook wel.
Maar zo'n gevoel heb ik dan bijna wel.
Hier heeft iemand misschien een paar gesprekken nodig en vind dat (terecht) duur.
Ze zouden zo mensen van de regen in de drup laten komen.
Dat snap ik gewoon niet

Faye, die vind ik dus veel te duur
En alternatief word bijna door geen 1 vergoed, dus betaal voor een heleboel zooi waar ik waarschijnlijk nooit iets aan zal hebben.

Karl66

Berichten: 29756
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:20

Natuurlijk kan het volledig vergoed worden, alleen vliegt dan weer iedereen in de hoogste boom omdat de verzekering niet te betalen is.

Ik vind dat sommige mensen aan de ene kant wel heel gemakkelijk roepen dat het een schande is dat de premies omhoog gaan en aan de andere kant dat het een schande is dat niet alles vergoed wordt.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:20

russel schreef:
Volgens mij worden de eerste paar consulten voor een psych vergoed, daarna ook een eigen bijdrage. Pycholoog is volgens mij altijd al hetzij zelf betalen, hetzij met doorverwijzing eigen bijdrage. Evenzo nu ook met fysio, de eerste (dacht) 10 behandelingen vergoed, daarna niet meer.


9 behandelingen.
tenzij je behandelt moet worden voor iets chronisch (dat bepaald de fysio, of het chronisch is) dan val je terug op je basis/standaard verzekering en worden alle behandelingen gewoon vergoed

Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:21

Mijn moeder moest €85,- betalen voor mijn psycholoog, slechts €15 werd vergoed. -_-'

Anoniem

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:23

Karl66 schreef:
Natuurlijk kan het volledig vergoed worden, alleen vliegt dan weer iedereen in de hoogste boom omdat de verzekering niet te betalen is.

Ik vind dat sommige mensen aan de ene kant wel heel gemakkelijk roepen dat het een schande is dat de premies omhoog gaan en aan de andere kant dat het een schande is dat niet alles vergoed wordt.


Voor dat geld wat je tegenwoordig dokt mag je toch wel verwachten dat je bijv spych hulp krijgt op een normaal tijdsbestek.

Ik wist dus ook niet dat dat er niet bijzat.

En volgens een ander topic was dat nog wel klacht 1

Dat ze er dan eens wat aan doen

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:23

jah, we willen alles vergoed hebben. maar in een ander topic zitten we allemaal te klagen dat de premie voor de zorgverzekering omhoog gaat.
ik zelf vind het niet meer dan logisch dat je zelf ook een aandeel moet betalen, zo'n consult is nou eenmaal niet goedkoop en het geld moet ergens vandaan komen.

Anoniem

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:24

Nou die aanvullende verzekering valt wel mee. Ja het kost iets meer, maar dan weet je ook dat je gewoon een goede dekking hebt. Zoals ik al zei, er is echt genoeg voorlichting geweest. En als je dan het risico neemt en je niet goed verzekert, moet je niet gaan klagen als je zelf bij moet betalen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:24

alternatieve geneeswijze (trias)

Aanvullend pakket:
acupunctuur, (klassieke) homeopathie, chiropractie, osteopathie, mesologie, moermantherapie, natuurgeneeswijze, (ortho)manuele therapie, shiatsutherapie, neuraaltherapie, haptonomie, gestaltpsychotherapie, klassieke homeopathie maximaal € 280,00 voor alle behandelvormen, € 50,00 per consult en/of behandeling

Aanvullend extra pakket:

acupunctuur, (klassieke) homeopathie, chiropractie, osteopathie, mesologie, moermantherapie, natuurgeneeswijze, (ortho)manuele therapie, shiatsutherapie, neuraaltherapie, haptonomie, gestaltpsychotherapie, klassieke homeopathie

maximaal € 480,00 voor alle behandelvormen, € 50,00 per consult en/of behandeling

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:25

appelbolfan schreef:
Mijn moeder moest €85,- betalen voor mijn psycholoog, slechts €15 werd vergoed. -_-'


En hoe ben je verzekerd en bij wie?

Anoniem

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:26

Wat ik per maand betaal en geen medische hulp voor vraag, en in een jaar 1 keer naar de tandarts ga, al is het soms maar eens per 2 jaar, dan mag je toch wel verwachten dat er geld overblijft voor dat soort zaken. Is me nogal een prak geld wat ik de afgelopen tientallen jaren aan zorggeld heb betaald. Net of de hele bevolking ziek is en elke maand voor honderden euries medische zorg nodig heeft. M.i. blijft er te veel aan de strijkstok hangen. Een roeping is het ook niet meer tegenwoordig en de kwaliteit van de daadwerkelijke zorg in de juiste zin des woords is er al helemaal niet meer.

Anoniem

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:26

Ja en door die voorlichting weet ik wat ik graag wil niet te betalen is en ik met bij betalen goedkoper uit ben.
En door die voorlichting weet ik dat ik een hoop betal voor dingen die ik niet wil

en ja mede daarom is de premie zo hoog.
Ik kan niet zelf aanklikken, dit er in dit eruit
want nee je hebt weer een dom pakketje met 1 ding wat je wilt, met 4 andere dingen die dan ook moeten.

En vergelijken was geen doen, de 1 had dit, de ander dat.
Door de bomen het bos niet meer te vinden

Anoniem

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:27

Hier alles 100% vergoed, alternatief, psycholoog, noem maar op. Het verschilt idd per verzekering, daar hebben wij ons dus ook goed in verdiept voordat we afsloten. Ik heb ook vrije keuze van behandelaars, vind ik ook belangrijk, ik bepaal zelf naar welke arts of therapeut ik ga Knipoog

!RK, de basisverzekering is standaard, bij ik dacht fbto had je wel zelf je pakket kunnen samenstellen Knipoog

Anoniem

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:28

MRmichiel schreef:
jah, we willen alles vergoed hebben. maar in een ander topic zitten we allemaal te klagen dat de premie voor de zorgverzekering omhoog gaat.
ik zelf vind het niet meer dan logisch dat je zelf ook een aandeel moet betalen, zo'n consult is nou eenmaal niet goedkoop en het geld moet ergens vandaan komen.



Ja, maar woon jij niet in het buitenland? Betaal je dan ook wat wij betalen? 85 euro voor een uurtje luisteren naar iemands ellende is m.i. riant betaald hoor.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:29

nou russel, mijn schoonvader is toevallig een wandelende medicijnfabriek Haha! en ik wil niet weten wat hij aan maandelijkse kosten zou hebben als hij niet verzekerd zou zijn. Dat gaat om duizenden euro's.
En ja, daar betalen wij natuurlijk ook voor, maar dat is toch overal mee? (aow, wao, ww, etc)

Karl66

Berichten: 29756
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:29

RK, het geld dat we met z'n allen dokken is ongeveer genoeg voor de helft van de kosten, de andere helft betaal je via je belastingen.

Als je wilt dat er meer vergoed wordt, heb je de volgende keuzes:

- Betalen via de verzekering, dat kost je geld
- Betalen via de premie, dat kost je geld
- Verzekeren via een aanvullende polis, dat kost je geld
- Het risico nemen en je niet aanvullend verzekeren, als je pech hebt en je hebt hulp nodig is dit de duurste vorm, anders het goedkoopst.

Anoniem

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:29

zover ik weet ook niet helemaal
Ook daar zaten dingen verplict in
Zoals kraamrommel onder de 55
kon je niet uitklikken, moest je nemen.

Bij wie ben jij verzekerd Faye?

ik krijg dus maar 25 euro terug, met een max. van 300 of zoiets

Anoniem

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:30

Wat dacht je van klaplopers laten betalen bij aanvang behandeling
zoniet, geen behandeling

daar zit nu de andere helft van het geld

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:30

russel schreef:

Ja, maar woon jij niet in het buitenland? Betaal je dan ook wat wij betalen? 85 euro voor een uurtje luisteren naar iemands ellende is m.i. riant betaald hoor.


Hij zou een buitenland polis bij een NL zorgverzekeraar kunnen hebben, en dan betaald ie meer

nadina

Berichten: 1071
Geregistreerd: 07-07-05

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:31

Bij het RIAGG hoef je inderdaad vaak niets zelf bij te betalen, bij vrijgevestigde psychologen wel. Bij het RIAGG wordt wel een eigen bijdrage gevraagd voor psychotherapie. Ik vind het raar om een psycholoog hier op aan te kijken, die leven ook niet van water en brood. Het ligt aan je verzekering (wat in je pakket zit) en %eigen bijdrage wat je zelf moet betalen.

En als de hulp niet helpt (weet zo even niet wie dat gepost heeft, niet ts geloof ik), wordt het dan niet tijd om eens ergens anders te gaan kijken? Wat vaak wel zo is, is dat mensen vergeten dat zij het zelf zijn die bij problemen een verandering in gang moet brengen (en dan heb ik het niet over ernstige psychiatriatrische ziektebeelden! Daar is wat meer voor nodig) en dat niet de gehele verantwoordelijkheid bij de psycholoog ligt. Maar als het niet werkt of niet klikt, dan moet je op zoek naar iemand met wie het wel klikt.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:31

runningkawa schreef:

ik krijg dus maar 25 euro terug, met een max. van 300 of zoiets


hoe bedoel je krijg je terug? No claim?

Anoniem

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:33

Nee, ik betaal voor een osteopaat 65 euro
voor een mesoloog 70
daar krijg ik 25 euro van terug, dus 40/45 euro moet ik altijd zelf bij leggen.

En dan heb ik nog een max per jaar, ik moet jokken, maar geloof 300 euro. Alles daarboven ook zelf betalen

Karl66

Berichten: 29756
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:33

runningkawa schreef:
Ja en door die voorlichting weet ik wat ik graag wil niet te betalen is en ik met bij betalen goedkoper uit ben.
En door die voorlichting weet ik dat ik een hoop betal voor dingen die ik niet wil

en ja mede daarom is de premie zo hoog.
Ik kan niet zelf aanklikken, dit er in dit eruit
want nee je hebt weer een dom pakketje met 1 ding wat je wilt, met 4 andere dingen die dan ook moeten.

En vergelijken was geen doen, de 1 had dit, de ander dat.
Door de bomen het bos niet meer te vinden


Als je jezelf alleen verzekerd voor je eigen risico's en wat voor jou laag risico is uitsluit, dan lijk jij goedkoop uit te zijn, Maar als al die andere mensen dat ene dingetje waar jij je voor wilt verzekeren niet in hun pakket willen hebben ben jij alsnog hardstikke duur uit.

Lekker solidair is het trouwens wel, alleen je eigen sores in het pakket op willen nemen en dan waarschijnlijk anderen ook nog mee willen laten betalen.

Anoniem

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:34

stef schreef:
nou russel, mijn schoonvader is toevallig een wandelende medicijnfabriek Haha! en ik wil niet weten wat hij aan maandelijkse kosten zou hebben als hij niet verzekerd zou zijn. Dat gaat om duizenden euro's.
En ja, daar betalen wij natuurlijk ook voor, maar dat is toch overal mee? (aow, wao, ww, etc)



Jawel, dat klopt wel, maar dat is maar een beperkt percentage van de bevolking. Medicijnen kunnen ook wel wat goedkoper, maar dat is die vicieuze cirkel. Dat apothekerswereldje is ook heel besloten en bepalen wel de prijzen die wij er voor betalen. De pharmaceutische wereld doet er nog een duit in het zakje bij. Ziekenhuizen die bedrijfsmatig bezig zijn door prijzen te declareren die de pan uit rijzen. Het is een wereldje waar eens goed in gedoken moet worden. Dan weet ik zeker dat er wandelende medicijnen zijn die allang minder en mindere dosis kunnen gaan gebruiken, maar wat nooit meer gecheckt is, ooit zo voorgeschreven, dus nu na al lange tijd nog steeds die zelfde hoeveelheid. Mensen slikken ook maar.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Psycholoog. €15,20 per consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:35

kawa: bij het trias zou je per consult 50 euro krijgen met een mag van 280 (aanvullend) en 480 (aanvullend extra)