een kijkoperatie in je knie

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

een kijkoperatie in je knie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 13:55

Na maanden lang met pijn te hebben gelopen hebben ze eindelijk de knoop doorgehakt.
Ze gaan in me knie kijken.
ik word volgende week woensdag al geopereerd en mag als het goed gaat gelijk naar huis en anders een nachtje blijven ter observatie.
ik heb gekozen voor een gehele narcose, een ruggenprik lijkt mij niets.

Ik ben nu dus heel erg benieuwd of iemand er ervaring mee heeft gehad..
heb je veel pijn erna? ik moet minimaal 2 weken op krukken lopen.
ergens ben ik toch wel een klein beetje bang..
wie o wie? Lachen

Dreeke

Berichten: 2436
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Wolphaartsdijk (Zeeland)

Re: een kijkoperatie in je knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 19:34

Ik heb 2 kijkoperaties in mijn knie gehad.
De eerste was vanwege los zwevend kraakbeen en de tweede
was vorigjaar vanwege gescheurde kruisbanden.

Opzich valt het best wel mee hoor, en ja het doet wel pijn na
de operatie maar dat is alleen de eerste dag.
Tegen mij zeiden ze ook dat ik 2 weken met krukken moest lopen
maar ik heb ze maar een dag hoeven gebruiken en toen kon ik zelf weer een beetje lopen.

Wat heb je aan je knie dan als ik vragen mag??

vanini

Berichten: 732
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: heerlen

Re: een kijkoperatie in je knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 19:40

welk ziekenhuis ga je?

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Re: een kijkoperatie in je knie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 21:02

in alkmaar word in geopereerd

@ Dreeke, dat weten ze niet goed. Er zijn 2 MRI scan's gemaakt waarvan er geen duidelijkheid kwam . er is wel een gezwel gevonden en ze dachten iets met slijmbeursen, dan weer wat met me meniscus en dan weer iets met me kruisbanden.
ze weten het dus zelf ook niet meer ofzo..?

thx voor je reactie Lachen

Jettie

Berichten: 5571
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Re: een kijkoperatie in je knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 22:14

Ik heb geen kijkoperatie gehad maar mijn knie heeft in mei wel compleet open gelegen. Ook ik moest op krukken lopen, maar dat ging toen niet, dus ik heb in een rolstoel gezeten. Toen heel weinig bewogen dus mijn beenspieren waren totaal verslapt, daarna weer gaan trainen en dat was aardig pijnlijk.

Nu niet bang worden hoor, haha. Maar mijn tip; Als het kan, wel blijven bewegen, spieren hoeven maar een paar week niks te doen en dan zijn ze helemaal slap.

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: een kijkoperatie in je knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 22:27

ik heb ook een kijkoperatie gehad. een jaar geleden. je merkt er niet zo veel van. ik had ook algehele narcose.
je wordt gewoon naar de uitlaapkamer gebracht daar krijg je een infus. dan moet je even wachten komt de dokter je halen ga je naar de operatiekamer. moet je evenvan bed veranderen en wordt je lekker ingepakt met warme dekens(heerlijk) en dan krijg je da slaapmiddel wordt door middelvan je infus toegedient en je wordt pas weer wakker op de uitslaap kamer merkt er niks van. 1 tip niet meteen je kniespieren aanspannen zodra je dat doet doet het wel even lang zeer. daarna wordt je gewoon naar je kamer gebracht en als je iet gegeten hebt mag je gewoon naar huis. ik liep paar dagen met krukken toen liep ik l weer zonder alleen hele lange stukken niet. na een kleine week zat ik alweer op mn paard wel westernzadel erop omdat mn knie niet kon buigen. stap ging goed draf wat minder en galop was zeer pijnlijk. maar nu kan ik nog steeds niet op mn hurken zitten of op mn knieen heb daarna erg veel pijn en dat blijft voor 4 dagen. bij mij hebben ze toen een weefselplooi gweggehaald eneen ontsteking in een kapsel. niet te druk maken komt wel goed

Oreo

Berichten: 2037
Geregistreerd: 26-02-06

Re: een kijkoperatie in je knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 22:33

Ik heb ook 2x kijkoperatie gehad. Ik zag er heel erg tegenop maar het viel achteraf wel mee eigenlijk. de eerste dagen deed het zeer ja, maar het is best draaglijk! Heel veel succes en sterkte!

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Re: een kijkoperatie in je knie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 16:26

bedankt voor de reacties! Lachen