Spierpijn.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Spierpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 13:02

Ik denk dat ik er nu een half jaartje last van heb en ik word er knettergek van.

Ik heb ontzettend snel spierpijn. Als ik bijvoorbeeld met m'n paardje wandel (jonge merrie) en die draait ineens haar hoofd om, voel ik dat de volgende dag in m'n arm. Als ik gereden heb, voel ik aan m'n armen en schouders aan welke kant het paard vast zat. Als ik met gym een bal gooi, heb ik de volgende dag spierpijn. Die spierpijn is behoorlijk heftig.

Ook is het zo dat alles zeer doet als ik ergens mee bezig ben. Bij traplopen krijg ik kramp in m'n benen, bij paardrijden verkrampen de spieren in m'n armen en schouders, na het opentrekken van een deur voel ik m'n armen een tijdje, als ik met m'n oppaskindjes stoei voelt het alsof ik continu iets verrek, etc. M'n rug doet eigenlijk altijd zeer, al is het wel de ene dag een stuk minder dan de andere. Als ik heb koud heb, doet alles extra pijn en 's nachts is het helemaal feest. Dan lijkt het wel of m'n spieren aan het verwerken zijn wat ze die dag allemaal hebben moeten doen.

Ik word er een beetje moedeloos van, want ik moet eigenlijk al stoppen met paardrijden, omdat het echt te pijnlijk wordt. Heeft iemand enig idee wat dit is? Tips? Suggesties? Ik hoor het graag!

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Re: Spierpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 11:00

ik denk dat je spieren trainen/sterker maken wel een goede optie is.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Spierpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 12:54

probeer eens of twee keer in de week te gaan zwemmen en te gaan fietsen

op deze manier train je je spieren onbelast
van zwemmen krijg je dan ook geen spierpijn

probeer ook als je smorgens opstaat, voor je uit bed gaat, je eens helemaal uit te rekken, en een beetje te rekken/strekken.
Ga dan naast je bed staan en rek en stek nog eens. Door je hurken een paar keer, met je handen de vloer aan raken.

probeer zoveel mogelijk onbelast te bewegen (zwemmen fietsen)

Ga niet bang worden om te bewegen en om iets te bezeren, dan ga je je spieren onbewust ontzettend spannen en ben je blessure gevoeliger.

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Re: Spierpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 20:54

Bedankt. Lachen

Ik fiets dagelijks een uur. Van zwemmen krijg ik wel spierpijn, evenals van wandelen.