heup/bovenbeen zit vast ?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

heup/bovenbeen zit vast ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 09:39

vorig weekend had ik het voor het eerst toen ik de auto in stapte.
mn heup schoot vast; mn teen stond naar binnen en ik kon mn been niet meer strekken vanuit mn heup.
na een paar rare bewegingen schoot hij er weer uit en had ik nergens last van.

gister voelde ik het weer aankomen.
toen ik zag dat een vogel in de kamer niet helemaal goed was, klom ik op de stoel en ineens weer een soort stroomschok door mn bovenbeen, bil en onderrug. en vast zat hij weer. Verdrietig
het enige wat ik kon was krom lopen op mn teen, ik kon mezelf niet meer strekken.
dus ben maar op bed gaan liggen met vreselijk veel pijn, uiteindelijk in slaap gevallen.

nu doet het wat minder pijn maar heb het gevoel dat het elk moment weer erin kan schieten.
ik kan nog niet steunen op mn linkerbeen, dan krijg ik weer een stroomschok (echt kreupel dus Haha! ) en moet met mn teen naar binnen lopen om het te ontlasten. (ziet er echt heel dom uit)

iemand dit wel eens gehad of een idee wat het is?

Anoniem

Re: heup/bovenbeen zit vast ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 09:49

Ik heb regelmatig zoiets alleen dan niet vanuit mijn heup geloof ik. Maar ik herken het wel dat je op wilt staan nadat je bijvoorbeeld even gezeten hebt en dat het dan helemaal niet blijkt te lukken. Pas na allerlei omslachtige manoevres kan ik dan weer lopen, heel vreemd. Ik ben wel een tijdje onder behandeling geweest bij een chiropractor (hernia en in mijn bekken en heup zat ook het een en ander helemaal niet goed). Na die behandelingen heb ik het heel lang niet meer gehad. Nu dus weer wel, dus ik geloof dat ik snel weer eens terug ga. Misschien is zoiets voor jou ook een idee?

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: heup/bovenbeen zit vast ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 09:54

waar komt het bij jou vandaan denk je?
krijg jij dan ook een soort stroomschokken die helemaal door je rug schieten?
kan het met rijden te maken hebben?

Anoniem

Re: heup/bovenbeen zit vast ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 10:18

Ik denk niet dat het direct met rijden te maken heeft. De Chiropractor zei destijds wel dat ik absoluut niet hoefde te stoppen met rijden en/of minderen, dus in zoverre zal het niet een directe oorzaak zijn geweest. Ik mocht toen alleen op de dag van de behandeling en meestal de dag erna niet rijden om alles weer rustig in balans te laten komen, maar verder dus wel gewoon.

Die schokken herken ik wel, maar dan meer als een enorme pijnscheut met tintelingen (ik weet niet of dat is wat je bedoeld?). Waar dat precies vandaan komt weet ik niet, omdat er meerdere dingen niet zaten zoals ze hoorden. Ik vermoed een tijdelijke zenuwbeknelling o.i.d. Zodra ik weer naar de chiro ga, zal ik het vragen.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: heup/bovenbeen zit vast ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 10:45

ja idd, die schokken zijn echt pijnscheuten.
mijn moeder dacht ook aan een zenuwbeknelling.
kan dit vanzelf overgaan of heb je daar echt hulp bij nodig?

Annash
Blogger

Berichten: 26571
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: heup/bovenbeen zit vast ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:55

Klinkt goed Bibi Nagelbijten / Gniffelen
Zou ik even mee naar de HA gaan, die kan je dan vast wel doorverwijzen naar een of andere therapeut...

Anoniem

Re: heup/bovenbeen zit vast ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 19:43

Als ik jou was zou ik ook eens langs een chiropractor gaan. Meestal heb je maar heel weinig behandelingen nodig en het helpt snel. Een chiropractor 'kraakt', maar het is niet echt pijnlijk, eigenlijk vond ik het soms zelfs wel heel fijn (ok, ik ben wel een beetje apart haha). Maar de behandelingen zijn echt veel minder pijnlijk dan die scheuten.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: heup/bovenbeen zit vast ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 22:20

Ik heb het zelf ook een tijdlang gehad.
Ongeveer zelfde symptomen.
Ik ko gewoon niks meer...Het schoot er zo in.

Oplossing: naar de fysiotherapeut!
Heb me een aantal keer laten kraken door hem(even pijnlijk). En gewoon wat standaard oefeningen gevolgd.
En nu gaat het prima! Lachen