2e x teentje gebroken in 2,5 maand tijd

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kims

Berichten: 977
Geregistreerd: 29-11-04

2e x teentje gebroken in 2,5 maand tijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 19:58

In juli dit jaar stond mijn paard op mijn kleine teentje en toen bleek dat (nadat ik alweer een paar dagen op mijn voet had gelopen) mijn kleine teentje was gebroken, samen met 2 middenvoetsbeentjes. Gipsen deden ze niet, maar ik heb wel met een spalk rond moeten huppelen op krukken.
Nou stootte ik vorige week zaterdag echt kei en keihard weer datzelfde teentje nadat ik ermee tegen de trap aan was gerend Clown Ik ben toen flauwgevallen van de pijn maar ik dacht dat dat kwam omdat dat teentje pas geleden nog gebroken was. Toen ik keek zag ik hem wel in een hele rare stand staan. Ik weet niet waar ik de moed vandaan heb gehaald, maar ik heb hem zelf recht gezet Haha! Ik heb toen die maandag daarom (vorige week dus) de dokter gebeld en het verhaal gedaan. Die vertelde me dat mijn kleine teentje waarschijnlijk gewoon uit de kom was geschoten en dat ik de boel maar in moest tapen. Langskomen was niet nodig. Van de week werd de pijn alleen maar erger. Lopen ging maar moeizaam en een schoen aandoen was al helemaal een hel. Ook werd het topje van mn teentje een beetje groen/zwart achtig. Dus ik heb weer de dokter gebeld en dit keer mocht ik wel langskomen (zozo).
Blijkt dat de boel waarschijnlijk dus gewoon wèl weer gebroken was en nu dus waarschijnlijk helemaal verkeerd zit. Ik kon vandaag niet meer naar de röntgenafdeling dus ik kan nog een dag wachten. Nu had de dokter het over een eventuele operatie.

En nu dus mijn vraag: wat zijn de risico's die ik loop nu mijn botje verkeerd is aangegroeid? Is een operatie echt wel noodzakelijk? Het lijkt mij dat ze weinig met zo'n klein teentje kunnen doen, ze kunnen er moeilijk een pin in zetten Haha! Iemand anders meegemaakt dat er een bot verkeerd was teruggegroeid? Wat gebeurde er toen?

Ik heb echt geen zin in weer een operatie, dat wordt voor mij namelijk de 16e in 6 jaar tijd. Dus hopelijk komen jullie met hoopvolle antwoorden zoals: "de pijn verdwijnt vanzelf, er hoeft niks te gebeuren". Tong uitsteken

Iemand?

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Re: 2e x teentje gebroken in 2,5 maand tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:07

Ik denk dat het grootste risico bij 'laten zitten' is dat je last krijgt bij het lopen omdat je teen niet meer op de juiste manier in je schoenen past, een 'dwarsligger' wordt. En dat kan knap vervelend zijn.

Toen ik mijn kleine teen brak, stond-ie ook in een hoek van 90 graden ten opzichte van mijn voet. Is toen op de EHBO (na foto's) teruggeknakt (moest in twee keer) en daarna stond-ie weer recht, ik was na drie weken met een teentje in het tape weer klaar.

Ik denk dat met een operatie wordt bedoeld dat ze 'm opnieuw breken en dan vasttapen aan de naastgelegen teen zoals ze dat normaal gesproken met een teenbreuk doen (zoals dat ook bij mij is gebeurd). Op die manier kan je teen dan wél in de juiste stand genezen. Kleine ingreep, zeg maar. En ik neem aan dat je daar wel voor verdoofd wordt. Knipoog

Maar het beste kun je het IMO even navragen bij je arts.