gordelroos?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirre
Berichten: 1001
Geregistreerd: 30-09-02

gordelroos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 22:13

Ik denk dat ik gordelroos heb, ga morgen de huisarts bellen. Alleen is hier vrij weinig aan te doen? Of weten mensen huis tuin en keukenmiddeltjes om er toch iets aan te kunnen doen?
Ervaringen?

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Re: gordelroos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 00:38

Ik smeerde er trekzalf op...

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Re: gordelroos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 07:46

Gordelroos Is het herpes zoster virus (overblijfsel van het waterpokkenvirus) Zovirax creme helpt. (kkortslip is ook een herpes virus)

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Re: gordelroos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 08:53

Koolbladeren erop leggen en dan lekker gaan liggen !
Gordelroos is vreselijk irritant, het is een nakomer va nde waterpokken Lachen

mirre
Berichten: 1001
Geregistreerd: 30-09-02

Re: gordelroos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 09:20

Bedankt voor de reacties! Vandaag om 11.50 even naar de huisarts, even vragen of het toch echt gordelroos is.

Lynn_Nikita

Berichten: 25530
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: gordelroos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 10:23

talkpoeder en rescue creme, te verkrijgen bij zo´n natrru winkels, heb het ook 2 keer gehad en helpt tegen de jeuk

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Re: gordelroos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:31

Talkpoeder werkt inderdaad ook ONWIJS goed ! Lachen

Tieme
Berichten: 4974
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Re: gordelroos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:33

wat heel goed schijnt te werken is mentholpoeder. dit is talkpoeder met menthol wat jeuk verzacht. wordt veel gebruikt bij gordelroos en waterpokken.

mirre
Berichten: 1001
Geregistreerd: 30-09-02

Re: gordelroos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 11:33

Op het moment jeukt het helemaal niet, het doet alleen best wel pijn! Hoort dat ook bij gordelroos?

marleen_usar

Berichten: 24683
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: gordelroos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:37

Mijn schoonmoeder had het en heeft maanden veel pijn gehad.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: gordelroos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:42

Mentholpoeder werkt indd goed, dat koelt alles een beetje af.

Tieme
Berichten: 4974
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Re: gordelroos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:45

mirre schreef:
Op het moment jeukt het helemaal niet, het doet alleen best wel pijn! Hoort dat ook bij gordelroos?


Ja, dat kan maanden duren. ALS het al weggaat. ik werk in de thuiszorg en daar heb ik ook 2 mensen die gordelroos gehad hebben. bij hun blijven de plekken zeer doen. soms trekt het voor een tijdje weg.
als je weerstand verminderd dan kan de gordelroos weer oplaaien.

Lise81

Berichten: 2315
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Eelde

Re: gordelroos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:50

Het is juist pijn! Zenuwpijn, is echt niet fijn. De jeuk is wel makkelijk wat tegen te doen. Toen ik het had zei de HA gewoon pijnstillers nemen en kreeg ik een zalfje. Bij mij was het binnen 1,5 week over.

mirre
Berichten: 1001
Geregistreerd: 30-09-02

Re: gordelroos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 13:12

Ben bij de huisarts geweest en het is ind. gordelroos. Niks aan te doen, alleen paracetamol nemen en als dat niet helpt tegen de pijn kan ik bellen voor andere pijnstilling.
Alleen zaterdag ga ik naar een housewarming waar ook kinderen komen, dus ik vroeg, is het erg besmettelijk? (het zit op mijn rug en de zijkant) Volgens hem niet erg en kan ik gewoon gaan alleen voor baby's van 8 weken en jonger is het gevaarlijk. Alleen hoor en lees ik overal dat het megabesmettelijk is?

Nu doet het alleen nog pijn, maar gaat het later ook nog jeuken?

Cyrilletje

Berichten: 2189
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: achterhoek

Re: gordelroos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:13

"...Tijdens de gordelroos aanval, vooral op het moment dat blaasjes op de huid aanwezig zijn, kan het virus worden overgedragen aan mensen die nog nooit een varicella-virus hebben doorgemaakt. In de praktijk zijn dit vooral kinderen. Omdat varicella-infecties voor pasgeborenen en babies gevaarlijk kan zijn moeten mensen met een actieve gordelroos het contact met deze kinderen vermijden..."

"...Omdat een Varicella infectie besmettelijk is en voor pasgeboren kinderen en babies gevaarlijk kan zijn moeten mensen met gordelroos contact met deze kinderen vermijden..."

dit heb ik van de site www.huidinfo.nl/herpzost.html en www.gordelroos.nl geplukt.

Google eens op de woorden 'gordelroos' en 'herpes zoster' Ja
dan kom je op sites waar je erg veel info kunt vinden over jou probleem.

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Re: gordelroos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:28

Ik heb het ook een keer gehad, wat vreselijk was dat zeg! ik had het vooral op mijn buik.

Ik moest er toen een soort poeder opdoen, dat hielp wel een beetje maar ik weet alleen niet meer hoe het heet [ is ook alweer 10 jaar terug ongeveer Clown ].
Bij mij duurde het wel erg lang voor het over was..

mirre
Berichten: 1001
Geregistreerd: 30-09-02

Re: gordelroos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 15:33

Thanks voor alle reacties!

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: gordelroos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:00

ik heb het gehad en kreeg tavegil van de huisarts en een vette antibioticakuur en bloedonderzoek.
van de Arbo moest ik na 2 weken weer werken en dat blijkt achteraf te vroeg geweest te zijn, want ik heb nog steeds JEUK en ik heb er een soort exzeem op mijn hoofdhuid aan overgehouden

Zodra de stress toeneemt of de weerstand afneemt, speelt de gordelroos weer op

Je bent echt ziek, dus thuisblijven en goed uitzieken, niet in contact met kinderen en zwangeren en hopen dat uitslag in je mond je bespaard blijft, want das bij mij echt vreselijk pijnlijk!

DeadxStar

Berichten: 3238
Geregistreerd: 31-01-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: gordelroos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:02

Koortslipzalf helpt ook.. Heb het sinds vorige week, maar de dokter wist nog niet zeker of het gordelroos was, omdat het heel klein was..
Maar was er vrij zeker van dat het het wel was..

Toen las ik op internet dat het een herpes virus was, zelfde dus als koortslip.
Het droogt iig goed uit bij mij, en het jeukt haast nooit meer..
Het is bijna weg!

mirre
Berichten: 1001
Geregistreerd: 30-09-02

Re: gordelroos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 19:04

Morrie schreef:
ik heb het gehad en kreeg tavegil van de huisarts en een vette antibioticakuur en bloedonderzoek.
van de Arbo moest ik na 2 weken weer werken en dat blijkt achteraf te vroeg geweest te zijn, want ik heb nog steeds JEUK en ik heb er een soort exzeem op mijn hoofdhuid aan overgehouden

Zodra de stress toeneemt of de weerstand afneemt, speelt de gordelroos weer op

Je bent echt ziek, dus thuisblijven en goed uitzieken, niet in contact met kinderen en zwangeren en hopen dat uitslag in je mond je bespaard blijft, want das bij mij echt vreselijk pijnlijk!


Nou dan had jij het wel heel heftig zeg! Ik heb er helemaal niks voor gekregen en voel me ook niet echt heel erg ziek. Vorige week was ik niet zo fit en soms heb ik wat verhoging, maar ja, heb ook nog nasleep pfeiffer, dus ik weet niet zo goed wat waarvandaan komt. Vanmiddag voelde ik me een tijdje niet zo lekker, zweten en geen zin in eten.

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Re: gordelroos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:09

Ik op mn rug en ik kon maar niet krabben Scheve mond

mirre
Berichten: 1001
Geregistreerd: 30-09-02

Re: gordelroos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 19:10

ja, ik heb het ook op mijn rug! maar het jeukt echt nog niet hoor, komt dat nog dan? En je zou er littekentjes aan overhouden, klopt dat ook? (dat lees ik op internet)

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: gordelroos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:05

ja als je de blaasjes kapot krabt, kan je littekens krijgen, net zoals bij waterpokken
ik ben echt gek geworden van de jeuk, had voor de Arbo dienst dagelijks foto's gemaakt, die heb ik na anderhalf jaar laatst van de pc gegooid, ik kreeg alweer jeuk als ik ze zag.....

Lynn_Nikita

Berichten: 25530
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: gordelroos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:09

ik heb het 2 keer gehad, heb toen die rescue creme gekocht, is gele tube. binnen 2 weken was het weg. Heb wel extra weerstand pillen geslikt, heeft ook met je weerstand te maken. Heb van de 1e keer paar littekens overgehouden, 2e keer niks

mirre
Berichten: 1001
Geregistreerd: 30-09-02

Re: gordelroos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 20:12

Ja ik weet dat het met je weerstand te maken heeft. Ben al vanaf vorig jaar juni aan het tobben, toen kreeg ik pfeiffer en lag ik 10 dagen in het ziekenhuis. Daarna is het niet veel beter geworden, loop nog steeds met de nasleep en wordt snel ziek. Heb al 2 keer keelontsteking gehad in dat laatste jaar en dan nu weer gordelroos. Ondertussen wordt ik het aardig zat