OOH amandelen eruit!!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chantal13
Berichten: 300
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: drachten

OOH amandelen eruit!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 23:52

Hoi hoi,

Ik ben al heel lang half ziek, steeds keelpijn en amandelen opgezet, verkouden en moe enzo..
Toen heb ik een antibiotica kuur gehad maar het ging niet over, nu ben ik bij de dokter geweest en mn amandelen moeten er eerst uit voordat ik beter word.

Het eerste wat ik ook zei was OMG en dacht dat hij een grapje maakte maar nee dus..
Ik weet dat veel mensen ze eruit hebben, maar ik heb nog nooit wat in het ziekenhuis moeten laten doen, zelfs nog nooit iets gebroken en ben nu al bang Verdrietig Tong uitsteken

Ben 16 jaar, hebben meer mensen ze op ietsje latere leeftijd eruit gehad? en hoe gaat dat..
En moesten jullie ook blijven?

Mischien stel ik me wel super aan, maar als ik er aan denk word ik al gek..

Kuss Chantal

Droomster

Berichten: 2354
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: R'kerk

Re: OOH amandelen eruit!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 00:06

Citaat:
heel lang half ziek, steeds keelpijn en amandelen opgezet, verkouden en moe enzo..


Ohjee, dit komt me op dit moment errug bekend voor Clown

*heb sinds 3 dagen een soort keelpijn, al valt het op dit moment mee, maar morgenochtend zal het wel weer zo zijn..,
amandelen voelen een beetje opgezet?,
strontverkouden,
erg moe af en toe..

Nja, laat ik maar niet naar de dokter gaan, want voor de rest gaat alles goed Schijnheilig

Ik heb er geen ervaring mee, al dacht de dokter een tijd geleden dat ze er bij mij ook uit moesten. Bleek later gelukkig van niet.
Ik weet wel, hoe eerder je ze eruit haalt hoe beter, want ze gaan geloof ik 'vast' zitten als je ouder word?

Nouja, lekker veel ijs eten iig (of dat in de herfst/winter nou zo lekker is?)

Yvie_Juudje

Berichten: 4233
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Culemborg

Re: OOH amandelen eruit!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 00:19

Ja ik!
Ik was ook 16 toen ze eruit gingen.
Omdat er op latere leeftijd meer kans is op doorbloedingen en het opengaan van de wondjes moest ik een nachtje blijven.

Het is natuurlijk niet fijn om geopereerd te worden, maar later heb je er profeit van!

Ik ben nu 19 en de problemen die ik toen had, zijn STUKKEN minder geworden.

Voor vragen mag je altijd een pbtje sturen!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: OOH amandelen eruit!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 00:29

ik ben 24 en moet misschien ook Nagelbijten / Gniffelen
tot mn 16e altijd keelontsteking en verkouden etc maar de huisarts had het nooit over amandelen weg laten halen
toen verhuisde ik en de nieuwe huisarts vond dat ze er allang uit hadden moeten zijn
sindsdien ben ik zelden nog bij de dokter geweest Schijnheilig
inmiddels 8 jaar later weer steeds keelontsteking en alles, toch maar weer antibiotica gehaald en nu begon de dokter er weer over...

luuntje

Berichten: 14010
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: OOH amandelen eruit!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 09:49

Afgelopen januari zijn mijn keelamandelen er op 30 jarige leeftijd uitgehaald.
Na de operatie had ik zo veel pijn dat ik een spuit morfine heb gekregen om de nacht door te komen (in het ziekenhuis).

Ik heb nog 3 weken flink last gehad van mijn keel (zat een ontsteking waar ik antibiotica voor kreeg).
Maar ik heb daarna nooit meer keelontsteking gehad.

Ik ben blij dat ik ze heb laten weghalen.

Tip die ik via bokt had gekregen was om veel ijswater te drinken, helpt echt.

chantal13
Berichten: 300
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: drachten

Re: OOH amandelen eruit!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 13:35

Bedankt voor de reactie's..
Droomster indd maar niet naar de dokter gaan als ik dit lees over een morfine spuit Bloos

Maar waarscheinlijk moet ik dus ook een nachtje blijven als ik dit zo lees..

XxX Chantal

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Re: OOH amandelen eruit!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 13:36

ik was 17. ( vorig jaar october )
heb erg veel pijn gehad, en ben 2 weken stront ziek geweest. Je krijgt een infuus omdat je te weinig drinkt dus je moet aldoor plassen en dan is vreselijk als je je zo beroerd voelt ( lees ik viel flauw in de wc en ben met me hele bed opgehaald omdat ik geen stap meer kon zetten )
Maar ook ik heb na al die weken bijna tot geen last meer gehad van me keel.

en 1 tip meis: DRINK!
je vergaat van de pijn als je drinkt dat weet ik en je wilt iedereen afschieten die in je buurt komt als ze weer zeggen: je moet drinken
maar 1 ding: het helpt
echt waar. Het ging echt slecht met me en ineens begon ik 3 liter!! per dag te drinken, en ik werd met de dag beter en beter
heel veel suc6 en sterkte als je nog vragen heb mag je me altijd pb'n Lachen

* edit , Ja ik moest 2 nachten blijven

alette

Berichten: 208
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: Leeuwarden

Re: OOH amandelen eruit!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 13:44

hey,

ik ben mei dit jaar geopereerd aan mijn amandelen. ik was toen 18. iemand zei hier iets over een morfinespuit, dat je die kreeg om de nacht door te komen. in het ziekenhuis waar ik was zeiden ze dat het standaard is om na de operatie 2 keer een morfinespuit te krijgen. omdat ik niet helemaal goed op de morfinespuit reageerde (werd er helemaal raar van) heb ik er maar 1 van gekregen.
nou, amandelen eruit laten halen is geen pretje. maar ik heb absoluut geen spijt, want nu (een half jaar later) heb ik nog geen enkele keer keelontsteking gehad en normaal had ik dat dan al minstens 2 keer gehad. ook voel ik me over het algemeen veel beter. ik slaap ook veel beter. ik had chronische keelonsteking, met daar bovenop zo'n 4 a 5 keer per jaar een acute keelontsteking. toen ik bij de dokter kwam werd de halve afdeling erbij gehaald omdat ik zo'n bijzonder geval was Clown

__inge__

Berichten: 2211
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Zuidlaren

Re: OOH amandelen eruit!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 13:49

Ik was 11 toen ze eruit gingen (4 jaar geleden) ik heb er helemaal geen last van gehad, was dezelfde dag nog weer thuis. maar kan ook wel aan de leeftijd liggen, ik weet het niet. maar ik ben er niet ziek van geweest ofzo Lachen
Veel drinken idd en waterijs eten Lachen
Succes!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: OOH amandelen eruit!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 13:58

LZP --> MW

boytjeh
Berichten: 949
Geregistreerd: 19-07-03

Re: OOH amandelen eruit!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 19:07

Bij mij zijn ze er toen ik 18 was er uitgehaald ben nu 20. Ik was blij dat ze eruit waren. Was vaak ziek opgezette kliere en amandelen en moe. Was even een paar dagen vervelend gevoel. Ik moest 1 nachtje blijven. Succes er mee

Anoniem

Re: OOH amandelen eruit!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:01

Mijne zijn er op mijn 16e nog uitgegaan... Ik ben van de operatie zelf niet ziek geweest ofzo, maar fijn was anders ivm eten en praten...

Lotje02

Berichten: 4006
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Tilburg

Re: OOH amandelen eruit!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 10:57

Ik was 17 toen ze bij mij eruit gingen. Ik moest 2 dagen in het ziekenhuis blijven omdat ik heel ziek was van de narcose. Ik was heel misselijk maar ik wilde niet overgeven omdat ik zo'n keelpijn had! haha. En toen ik na 2 dagen naar huis mocht moest ik nog 2 weken binnen blijven.
Ik ben nu wel veel minder vaak ziek, dus het is niet voor niks geweest!!

Jij veel sterkte!!

Elamor
Berichten: 5176
Geregistreerd: 10-03-05

Re: OOH amandelen eruit!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:03

ik heb het ook gehad... ik was toen ong 10 ofzo. het stelt niet echt veel voor maar het is niet leuk ofzo.

Iris1702

Berichten: 3129
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Best

Re: OOH amandelen eruit!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:14

Mijn amandelen zijn eruit gehaald toen ik 21 was.

Ik heb 1 nacht in het ziekenhuis gelegen. Heb geen morfinespuit gekregen waar een aantal het hier over heeft... heb er ook nooit van gehoord eigenlijk bij amandelen knippen.

Ik ben best een scheiterd maar ik vond het eigenlijk achteraf allemaal wel meevallen. Ik heb na 3 dagen wel nog een bloeding gehad... Dit omdat ik verkouden was en dus af en toe moest hoesten is een korst losgeschoten... Details zal ik jullie besparen maar was een angstaanjagende situatie.

Ik heb 1,5 week aan de babyvoeding Haha! gezeten en daarna ben ik langzaam aan weer gewoon gaan eten.

Al met al is het me erg meegevallen... Misschien ook omdat iedereen me zoveel angst had aangejaagd van te voren over hoe verschrikkelijk het was...

In ieder geval erg veel sterkte en beterschap!! Ach gut

Groetjes Iris

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Re: OOH amandelen eruit!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:30

Hoe zit dat met bloed e.d. in je keel Nagelbijten / Gniffelen
Goor ?
Overgeven ?

Bloos

Ben bang dat de mijne ook moeten.

Tieme
Berichten: 4983
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Re: OOH amandelen eruit!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:47

XxriieterxX schreef:
ik heb het ook gehad... ik was toen ong 10 ofzo. het stelt niet echt veel voor maar het is niet leuk ofzo.


hoe jonger je bent hoe minder het voorsteld. met jouw leeftijd heb je er vaak niet zoveel last van. hoe ouder je bent, hoe meer last je er vaak van hebt. soms weken/maanden.

nightlover

Berichten: 2775
Geregistreerd: 16-04-06
Woonplaats: Achter de pc [duhhh]

Re: OOH amandelen eruit!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:51

Ik was een jaar of zes toen ze er uit gingen.
Heb er dus niet veel van meegekregen!
Alleen weet ik nog heel goed toen ik wakker werd op de uitslaapkamer mn hele kroeltje[was een doek] onder het bloed zat Koe
En ook weet ik nog dat ik heeel veeel ijsjes mocht eten Vingers aflikken
Op latere leeftijd zal je er wat meer last van hebben,maar daarna ben je vast heel blij!

Dennis

Berichten: 31491
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: OOH amandelen eruit!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:12

De mijne zijn er uit gegaan toen ik 18 was, inmiddels al 3,5 jaar geleden.
Ik liep steeds met keelontsteking, op een gegeven moment 3x per maand(en niet een beetje zere keel, maar zo erg dat ik steeds aan de antibiotica zat).

Van de operatie heb ik niets mee gekregen. Meteen toen ik wakker werd heb ik 2 bekers koud water achter over gegooit(toen was ik nog zo suf en verdooft). Heb 3 dageneen flink zere keel gehad, daarna ging het beter. Alleen toen ik voor de eerste keer echt overeind kwam werd ik strond misselijk door al het bloed in mijn maag van de operatie. En overgeven terwijl je amandelen er net uit zijn is echt geen pretje, dat doet pas echt zeer.

Ik ben blij dat ze er uit zijn, ik heb nergens meer last van Lachen.

Kellyy

Berichten: 2089
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: Overijssel,Deventer!

Re: OOH amandelen eruit!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:15

ik was pas 7 ofzo,maaar je mag wel lekker veel waterijsjes eten haha *LOL*
Daarna is het wel veel fijner als ze eruit zijn Lachen ,ik had een beetje een piepstemmetje maar nu gelukkig niet meer Cool

Carly88
Berichten: 50
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: katwijk

Re: OOH amandelen eruit!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:18

whaaa bij mij moeten ze der ook uit (18jaar )heb al een half jaar last van keelonsteking en opgezete amandelen :S moet vrijdag naar het ziekenhuis gaan ze kijken en dan een afspraak maken

chantal13
Berichten: 300
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: drachten

Re: OOH amandelen eruit!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 14:25

dankje dankje,,

Ik word wel steeds banger als ik dit lees Tong uitsteken
Op het internet las ik ook, dat je korsten in je keel krijgt en als die los laten er een geur uit je mond komt, en dat je bloed spugt..
Volgende week moet ik naar de dokter en dan een afspraak maken, ik laat het jullie nog weten haha!

Mellow

Berichten: 6528
Geregistreerd: 22-06-02

Re: OOH amandelen eruit!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:10

ik heb ze ongeveer 4 maanden geleden eruit laten halen, en idd veel drinken is het beste.
maar even een ander vraagje, mischien weet iemand dat hier?
ik heb weer hetzelfde gevoel in mijn keel als voor de operatie en heb nu ook weer koorts, ben weer kortademig en weer moe, maar kunnen ze wel terugkomen??
(zal zowiezo nog even naar de dokter) maar daar ben ik zowat ook al kind aan huis Scheve mond

rixke

Berichten: 1031
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: lelystad

Re: OOH amandelen eruit!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:20

chantal13 schreef:
dankje dankje,,

Ik word wel steeds banger als ik dit lees Tong uitsteken
Op het internet las ik ook, dat je korsten in je keel krijgt en als die los laten er een geur uit je mond komt, en dat je bloed spugt..
Volgende week moet ik naar de dokter en dan een afspraak maken, ik laat het jullie nog weten haha!

meissie meissie laat je niet gek maken joh
bij mij gingen ze er uit toen ik 19 was.en das een tijdje geledne inmiddles
ik ben zelf verpleegkundige en het allerbelangrijkste is DRINKEN!
tuurlijk doet het pijn,dat weet iedereen,en veel waterijsjes eten
wat ik zelf erg prettig vond is een ijskraag om,dat hielp goed!
en morfine spuiten? nooit gehad.wel zetpillen tegen d epijn.

Yvie_Juudje

Berichten: 4233
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Culemborg

Re: OOH amandelen eruit!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:43

chantal13 schreef:
dankje dankje,,

Ik word wel steeds banger als ik dit lees Tong uitsteken
Op het internet las ik ook, dat je korsten in je keel krijgt en als die los laten er een geur uit je mond komt, en dat je bloed spugt..
Volgende week moet ik naar de dokter en dan een afspraak maken, ik laat het jullie nog weten haha!


Dat is pure onzin hoor Knipoog
Als je vragen hebt kun je altijd een pb sturen hoor!
Ik ben ruim een half jaar ziek geweest en ook nog eens in mijn exame jaar (gelukkig wel alles gehaald)
Maar ik kreeg in december pfeiffer en alles symtonen die je bij pfeiffer kunt hebben, had ik.
Dus bij mij was alles dubbel op en had er dus extra last van, maar bij jou zal het dan reuze meevallen.