Allergisch voor....?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skyracer

Berichten: 63
Geregistreerd: 18-08-06

Allergisch voor....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 21:36

Oke, ik denk dat het hier hoort Vingers aflikken

Een jaar of 2 geleden heb ik eens moeten bloedprikken om te testen of ik ergens allergisch voor was. Uitslag: Allergisch voor huisstofmijt ++++. Dus 4 +'jes (erg veel).
Ik was dus niet allergisch voor dieren, waar ik eerst bang voor was.

Ik heb een hele lieve hamster waar ik altijd mee kroel enzo. Een paar dagen geleden las mijn vader een stukje uit een blad voor waarin stond dat hamsters veel huisstofmijt bij zich hebben.
Ik echter had daar nog nooit iets van gemerkt. Maar altijd als ik bij mijn hartsvriendin ben / ga logeren ben ik verkouden. En hun hebben 8 katten thuis.

Ik herinner me, 8 jaar geleden was ik bij iemand die had 2 katten. Die dagen daarna was ik ook erg verkouden. Mijn vraag nu.. ookal heb ik bloed laten prikken enz enz...

Ben ik nou allergisch voor katten? Want van dat huisstofmijt merk ik eigenlijk nooit iets.
Dan zou dat bloedprikken falen..

Anoniem

Re: Allergisch voor....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:37

Allergie kan bij je opkkomen, je word er niet mee geboren. Dus zou kunnen.

ellepel

Berichten: 47474
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Allergisch voor....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:40

wat dat met katten is weet ik niet...
ik heb er 2 en van tijd tot tijd reagerd mijn vriend daar dus allergisch op...
ik heb het idee dat als ze verharen er dan meer stof rondzweeft en datd at misschien de boosdoener is...

Skyracer

Berichten: 63
Geregistreerd: 18-08-06

Re: Allergisch voor....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 21:42

ellepel schreef:
wat dat met katten is weet ik niet...
ik heb er 2 en van tijd tot tijd reagerd mijn vriend daar dus allergisch op...
ik heb het idee dat als ze verharen er dan meer stof rondzweeft en datd at misschien de boosdoener is...


Dat zou kunnen! Maar ookal loopt er geen kat rond bij hun (Als de katten in de kattenkamer zitten) word ik al half verkouden. Of zou het door de kattengeur komen? Sigaar

Skyracer

Berichten: 63
Geregistreerd: 18-08-06

Re: Allergisch voor....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 21:43

nielsd schreef:
Allergie kan bij je opkkomen, je word er niet mee geboren. Dus zou kunnen.


Dan faalt dat bloedprikken. Want ik heb eigenlijk nooit iets van huisstofmijt gemerkt... Vork

serena1978

Berichten: 761
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Emmen

Re: Allergisch voor....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 12:13

Ook ik heb allergien, dus voor meerdere dingen.

Ook voor huisstofmijt en ook dus voor mijn katten, maar alleen als ik ze te dicht bij mijn gezicht hou dan krijg ik eczeemplekken en daarnaast heb ik altijd wel vage klachten.

Het is heel vervelend en je kan het op elke leeftijd krijgen en bij mij verschilt het ook nog eens per jaar.
Dit jaar heb ik er ook wat meer last van gehad dan andere jaren en vooral als alles in bloei is krijg ik kruisreactie,s dus allerlij vage klachten zoals verkoudheid en jeuk aan mijn gehemelte en tintelende tong.

In de winter heb ik ook het minste last, maar heb ik wel sneller last van eczeem door statische weer.

Anoniem

Re: Allergisch voor....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 14:07

Flinky misschein dat er bij je virendin veel huismijt is en bij jullie niet?

Noeps
Berichten: 16932
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Allergisch voor....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 17:18

Flinky schreef:
Oke, ik denk dat het hier hoort Vingers aflikken

Een jaar of 2 geleden heb ik eens moeten bloedprikken om te testen of ik ergens allergisch voor was. Uitslag: Allergisch voor huisstofmijt ++++. Dus 4 +'jes (erg veel).
Ik was dus niet allergisch voor dieren, waar ik eerst bang voor was.

Ik heb een hele lieve hamster waar ik altijd mee kroel enzo. Een paar dagen geleden las mijn vader een stukje uit een blad voor waarin stond dat hamsters veel huisstofmijt bij zich hebben.
Ik echter had daar nog nooit iets van gemerkt. Maar altijd als ik bij mijn hartsvriendin ben / ga logeren ben ik verkouden. En hun hebben 8 katten thuis.

Ik herinner me, 8 jaar geleden was ik bij iemand die had 2 katten. Die dagen daarna was ik ook erg verkouden. Mijn vraag nu.. ookal heb ik bloed laten prikken enz enz...

Ben ik nou allergisch voor katten? Want van dat huisstofmijt merk ik eigenlijk nooit iets.
Dan zou dat bloedprikken falen..

Jahoor, dat kan zeker. Mijn vader is sinds z'n puberteit allergisch voor melk (en niet zo'n beetje ook), en ik ben tot ik een jaar of 8 was allergisch geweest voor melk.
En, katten ed. zijn ook veelvoorkomende allergieen.