Opa heeft kanker.. Al 4 jaar..

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NNB
Berichten: 28
Geregistreerd: 07-07-06

Opa heeft kanker.. Al 4 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 22:21

Mijn opa, nog geen 70 jaar, heeft al meerdere keren blaaskanker gehad. Zeven maal, iedere keer is het verwijderd. Nu wilden de doktoren toch wel weten waar het vandaan kwam en zijn ze erachter gekomen dat hij het al sinds 2002 heeft en eigelijk al dood hoort te zijn. Er zijn maar weinig mensen die dit overleven, zeker omdat hij nooit ziek is en zich ook vrijwel nooit ziek voelt, op enkele griepjes enz. na, wat een normaal mens natuurlijk ook heeft.
Hij wil niet dat ik en mijn broertje dit weten, want dat zullen we hem als een 'zieke' opa zien, maar mijn moeder heeft dit me toch verteld. Hij wil ook niet dat het hele dorp het straks weet, vandaar ook dit schaduwaccount.
Hij gaat nu chemotherapie krijgen.

Ik weet niet wat ik nu moet doen, het kan zijn dat dit zijn laatste jaar is, maar ook kan het zijn dat hij nog 20 jaar leeft, als de chemotherapie werkt. Ook weet ik eigelijk weinig van dit soort behandelingen af en wil me mams er ook niet teveel mee belasten.
Hoe moet ik met hem omgaan en wat voor leuke dingen kan ik nog met hem doen, zonder dat hij weet dat ik het weet?
Laatst bijgewerkt door NNB op 06-10-06 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

NNB
Berichten: 28
Geregistreerd: 07-07-06

Re: Opa heeft kanker, had allang dood moeten zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 22:32

Zoveel mensen die het lezen, geen reacties?

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Re: Opa heeft kanker, had allang dood moeten zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:38

NNB schreef:
Zoveel mensen die het lezen, geen reacties?



Misschien omdat de titel van dit topic een beetje raar overkomt.

Maar goed, denk dat je gewoon zo met hem om moet blijven gaan zoals je dat altijd al deed. Natuurlijk kan je een keer wat leuks gaan doen maar als je dat nu heel vaak gaat doen, heeft hij zelf ok wel door dat jij het weet.

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Opa heeft kanker, had allang dood moeten zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:39

Het is moeilijk om wat te schrijven in een topic waarin staat dat iemand's opa al dood had moeten zijn.
Ik zou trouwens normaal met je opa omgaan, maar wel extra leuke dingen doen. Veel sterkte ermee

woofie
Berichten: 2147
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: vaassen

Re: Opa heeft kanker, had allang dood moeten zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:41

gewoon blijven omgaan met je opa zoals je altijd hebt gedaan.......
als jij nu anders tegen hem gaat doen dan heeft hij meteen door dat jij het weet.
sterkte!

Anoniem

Re: Opa heeft kanker, had allang dood moeten zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:41

Is hij gezond? Heeft hij pijn?
Zoja, dan zou ik hem alsnog vertellen dat je het weet en hem zelf vragen wat hij wilt en wat hij kan.
Zolang jij je mond maar houd tegen andere.
Gebruik alle tijd die je nog met hem hebt goed, echt waar, anders krijg je spijt.. Lachen

NNB
Berichten: 28
Geregistreerd: 07-07-06

Re: Opa heeft kanker, had allang dood moeten zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 22:42

sjemie schreef:
Is hij gezond? Heeft hij pijn?
Zoja, dan zou ik hem alsnog vertellen dat je het weet en hem zelf vragen wat hij wilt en wat hij kan.
Zolang jij je mond maar houd tegen andere.
Gebruik alle tijd die je nog met hem hebt goed, echt waar, anders krijg je spijt.. Lachen


Hij is gezond ja, alleen dan die kanker..

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Re: Opa heeft kanker.. Al 4 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 23:19

Ik snap je gevoelens. Mijn oma heeft een ziekbed van 2.5 jaar gehad. Ze is nu 4 jaar geleden overleden. Mijn opa heeft dit jaar een Aorta operatie gehad plus een operatie aan de prostaat en 2 weken terug vond de longarts iets verdachts op een foto van de longen... daar zijn vandaag nieuwe foto's van gemaakt. Dat wordt voor ons ook spannend.

Ik wil met mijn opa nog naar een boerderij die vlakbij bij mijn opa zit, daar kwam hij vroeger wel langs voor zijn werk. Tussen de koeien en kalfjes voelt hij zich het prettigst, balen dat het nu snertweer is, want ik wil er lopend heen. Met mijn opa in de rolstoel.