zwaar ademen, of zo iets

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Theeglas

Berichten: 2546
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

zwaar ademen, of zo iets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 19:16

Ik heb het wel eens vaker maar nu heb ik het (toevallig) twee dagen achter elkaar.
Het is een soort van benauwdheid en als je dan inademd gaat het best zwaar alsof je longen zeg maar niet mee willen rekken. Snap je Vork het heeft volgends mij niet met verkoudheid te maken want ik heb het ook wel eens zomaar ´s avonds of op school, met mooi weer, slecht weer en dan na een halve dag is het weer over.

wie herkent dit en/of weet wat dit kan zijn?
Het stelt vast niet veel voor maar ben gewoon benieuwd Bloos

Groetjes Yvon

Kipje39
Berichten: 3868
Geregistreerd: 03-02-05

Re: zwaar ademen, of zo iets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:18

dat had ik een maand geleden ook maar dan ook heftige pijn met ademen... ik loop nu al een maand onder controle bij de HA omdat ik een zeer ernstige infectie aan mijn longen had.. heb onder tussen 4 pufjes die ik elke dag moet nemen.

Theeglas

Berichten: 2546
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: zwaar ademen, of zo iets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 07:33

Het doet bij mij geen pijn, dus dat zal het niet zijn

Droomster

Berichten: 2354
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: R'kerk

Re: zwaar ademen, of zo iets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 09:29

Ik adem ook weleens zwaar, maar dat is vanwege mijn allergie waardoor ik het benauwd krijg. Het is erg irritant als je erop gaat letten trouwens..

Op dit moment adem ik nog zwaarder, want ik ben ook nog eens strontverkouden Clown

Sarisv

Berichten: 1605
Geregistreerd: 26-06-04

Re: zwaar ademen, of zo iets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 11:28

Ik adem volgens mijn ouders altijd zwaar, hoor het hier en daar ook wel eens van mensen..
Moet eigenlijk nog een keer naar de HA van me ouders, maar geen zin in want ben het nu wel gewend Nagelbijten / Gniffelen

en inderdaad droomster, ging er een keer (waarom weet ik niet) er op letten, krijg je er nog benauwder van haha zwaar irritant ja..

pmarena

Berichten: 48352
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: zwaar ademen, of zo iets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 11:31

Behalve dat er lichamelijk echt iets niet helemaal "normaal" is , kan het ook gewoon stress of slaapgebrek zijn.

Als je bvb. 2 nachten achter elkaar eigenlijk te kort slaapt , kan dat o.a. je ademhaling verstoren , dat het niet meer zo makkelijk en automatisch gaat. Dan ga je er teveel op letten en wordt het alleen nog maar lastiger idd Haha!

Tatiane

Berichten: 3485
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Leopoldsburg

Re: zwaar ademen, of zo iets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 12:06

Begin eens te denken richting hyperventilatie, of astma..

Theeglas

Berichten: 2546
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: zwaar ademen, of zo iets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 18:27

Nou je het zegt omarena kan je best nog wel eens gelijk hebben. Ik heb het vaak later op de avond als ik moe ben/word. En nou heb ik ook een drukke week (ochtendkrant,school daarna werken tot half 10 en dan nog huiswerk elke dag weer) achter de rug. goh bedankt dat wist ik niet Lachen

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Re: zwaar ademen, of zo iets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 18:28

Ik heb dat ook heel vaak, maar dat is niets ernstigs denk. Knipoog

Babsiej

Berichten: 6247
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Re: zwaar ademen, of zo iets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:27

Ik heb dat ook de laatste 2 weken, geen pijn, maar wel het gevoel je longen niet vol te krijgen.

Ik ben naar mn huisarts geweest en die denkt hyperventilatie, moet nu dus erg op mn ademhaling letten en vooral niet te veel zuchten, omdat ik het daar alleen maar benauwder van krijg. Lachen

Theeglas

Berichten: 2546
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: zwaar ademen, of zo iets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 07:26

oke bedankt voor alle reacties Knipoog

Yannicke

Berichten: 7699
Geregistreerd: 07-11-05

Re: zwaar ademen, of zo iets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:07

heb ik ook regelmatig last van... zoals Babsiej zegt, een pijn, maar het gevoel dat ik mn longen niet vol krijg.. ben nog niet naar de HA geweest, maar mensen die ik ken denken dat het hyperventilatie is...

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re: zwaar ademen, of zo iets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 19:42

ik heb er zeer regelmatig, zeg maar gewoon bijna altijd, last van.
er is een half jaar geleden door een longembolie een stukje long afgestorven dus daardoor zal het ook wel komen, maar ook wel omdat ik wsl gewoon ga hyperventileren.
maar ik ben er niet zeker van, maar heb pas weer een ct-scan gehad en die zei dat het afgezien van dat stukje long dat afgestorven is er verder niks aan de hand zou zijn.

maar ik moet gewoon naar een ademhalingsmeneer/mevrouw toe maar daar heb ik niet zoveel zin in,
yoga schijnt ook te werken, dus misschien ga ik daar maar eens kijken of ik dat leuk vind Ja
want dit is ook een ramp, weinig dingen zo naar als het benauwd hebben Scheve mond

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: zwaar ademen, of zo iets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 20:54

Medousa schreef:

maar ik moet gewoon naar een ademhalingsmeneer/mevrouw toe maar daar heb ik niet zoveel zin in,
yoga schijnt ook te werken, dus misschien ga ik daar maar eens kijken of ik dat leuk vind Ja


Wat voor ademhalingsmeneer? Ik heb nu mensendiecktherapie, verwachtte er niet veel van, maar het werkt toch echt en is helemaal niet zo erg. Yoga zat ik ook aan te denken, maar ben bang dat ik het dan juist benauwd krijg omdat je dan bewust met je ademhaling bezig bent.