Heimwee, wat te doen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Heimwee, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 12:24

Hee,
Morgen ga ik naar Walt Diney voor een weekendje, niet heel lang, en allemaal heel leuk en aardig.

Maar mijn heimwee houdt me wel een beetje tegen, ik heb het vooral savonds heel erg ik kan het huilen haast niet meer stoppen ik vind dit ook erg vervelend maar ik kan het niet stoppen ik word ook echt helemaal ziek misselijk en van alles word sagerijnig.
De Heimwee speelt al 3 weken van te voren al, ik ga wel met me ouders en me vriend maar goed thuis gaat niet mee en me huisdieren ook niet.

Ik heb nu valeriaan maar dat helpt niet echt super goed!

Heeft iemand anderss tips, of medicijnen die echt goed helpen?
Ik zal je erg dankbaar zijn Haha!

Aurora3

Berichten: 9716
Geregistreerd: 28-05-05

Re: Heimwee, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 12:28

ik heb het ook heel erg gehad. Bij mij hielp het heel erg om positief te blijven denken. Denk alleen aan alle leuke dingen die je gedaan hebt en nog gaat doen op vakantie. Verbiedt jezelf om aan thuis te denken, of aan de minder leuke dingen van de vakantie. Als je dr toch aan denkt, leidt jezelf dan af. Ga iets leuks doen, met iemand praten of een boek lezen. Medicijnen heb ik nooit gehad, dus daar kan ik je geen advies over geven. Heel veel suc6 ermee en veel plezier in Walt Disney Knipoog

Libiris

Berichten: 1672
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Groesbeek

Re: Heimwee, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 12:32

ik heb wel eens iets gehoord over middelen van Bach,werkt met bepaalde bloesems die je rust geven...

Wie weet helpt het...

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Heimwee, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 12:37

Libiris schreef:
ik heb wel eens iets gehoord over middelen van Bach,werkt met bepaalde bloesems die je rust geven...

Wie weet helpt het...


ja of misschien moet ik eens naar zo winkeltje gaan, ik weet niet hoe dat heet maar die hebben allemaal van die kruiden

verootjoo
Berichten: 35679
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Heimwee, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 14:47

Bij mij helpt het heel erg om mn eigen kussen met sloop waar ik al een week op geslapen heb mee te nemen Haha! Die gaat echt overal mee heen. En misschien nog typische dingen van thuis meenemen Lachen Of je moet even langs de Tuinen. Daar hebben ze allemaal natuurlijke dingetjes voor alle soorten klachten. Zal vast ook wel iets voor heimwee bij zitten. Kun je allicht proberen Lachen

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: Heimwee, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 15:02

Wees wel een béétje voorzichtig met homeopatische dingen.
Beetje rustig aan doen. Lachen En af en toe zit het ook tussen je oren.
Als je vriend en ouders mee gaan, is er toch weinig aan de hand?
Je huis gaat niet mee nee, probeer dan iets van thuis mee te nemen.
Zoals Verootjoo al zegt; misschien je sloop + kussen ofzo meenemen? Lachen

Anneke_

Berichten: 1564
Geregistreerd: 09-09-05

Re: Heimwee, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 17:10

Ik had (tot een half jaar geleden) ook héél erg last van heimwee.
Veel huilen enzo, echt zó oliebol!
Maar, toen ik 5 dagen op zeilkamp ging (ja, dat 'moest', met school.. ),
moest ik me er over heen zetten! Eerst dacht ik van 'Néé, het wil niet, het kan niet, het gáát niet!!!' ,
maar later heb ik me er over heen gezet, ik ben gewoon gaan denken van;
'Het lukt me! Gezellig met vriendinnen!Mooie zee!Veel doen, lekker bezig zijn!Eigen kussen, eigen dekbed, mobieltje mee!'
En, dat helpt, ik zweer het je!
Helemaal zolang je afleiding hebt lukt het! Als je wat te doen hebt, en mensen om je heen..
Op de eerste avond had ik nog wel even last, moest ik nog wel wat traantjes laten,
maar, toen zat ik alleen, en al mn vriendinnen waren aan het meezingen met hun mp3speler,
en die had ik niet. Toen voelde ik me even heel alleen, maar toen ging iedereen me troosten, en was het snel weer over. Lachen (Pff, en toen wou ik naar huis bellen, had ik geen bereik.. Scheve mond Later gelukkig wel!) Het is verder helemaal goed gegaan, en nergens last van gehad.. Lachen

Echt, gewoon heel positief denken! Alleen maar! En lekker veel afleiding zoeken!

Heel veel plezier & succes! Het gaat je lukken! Haha!

(P.s ik heb vantevoren nog bij een vriendin geprobeert te slapen, ging ook goed,
omdat ik positief dacht! Maargoed, jij kan nu niet meer bij iemand proberen te slapen natuurlijk.. Knipoog )

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Heimwee, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 21:01

Bedankt voor je verhaal anneke1991

Ik denk ook inderdaad maar dat ik mijn eigen sloop meeneem, wel iets van thuis dat is wel fijn Haha!


Nou morgen vroeg moet ik dus al om half vijf me bed uit, ik hoop dat ik veel plezier ga beleven , en dat me huisdieren het zonder mij toch nog goed hebben (de buren zorgen er wel voor haha):D

Anoniem

Re: Heimwee, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:44

Hoi Meissie ik ben 34 en heb nog zoveel heimwee als toen ik een klein kind was,
echt vrezelijk is dat he?
Is het bij jou niet zo dat je je na een dag of twee wat beter voelt, dat het een beetje went?
Ik heb het vrij erg, trillen misselijkheid, (Soms zelfs braken) en heel veel huilen.
Ik weet mee er geen raad mee.
Sorrie aan mij heb je dus niets...

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Heimwee, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:52

Ik ben voor 4 maanden in italie op erasmus. Ik mis eigenlijk niets behalve mijn lief. Wat voor mij goed helpt is mij vooral s avonds heel goed bezig houden (liefst msnen met mijn lief). Verder probeer ik niet te veel te denken aan hoe leuk het nu zou kunnen zijn in belgie maar wel aan hoe tof het is dat ik zo n kans gekregen heb.
Ja en de dag van vandaag met mobieltjes, internet enzovoort kun je elkaar ook dagelijks horen. Thuis zal er nog zijn als je terug bent, niet mee inzitten, geniet nou maar van je drie daagjes!

Oja bij mij lijkt het altijd smorgens minder erg Lachen

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Heimwee, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 18:59

Chiqa schreef:
Hoi Meissie ik ben 34 en heb nog zoveel heimwee als toen ik een klein kind was,
echt vrezelijk is dat he?
Is het bij jou niet zo dat je je na een dag of twee wat beter voelt, dat het een beetje went?
Ik heb het vrij erg, trillen misselijkheid, (Soms zelfs braken) en heel veel huilen.
Ik weet mee er geen raad mee.
Sorrie aan mij heb je dus niets...



Ja ik heb het ook heel erg, verschrikkelijk misselijk en heel veel huilen je kunt echt niet meer ophouden, het begint bij mij al 3 weken voor de reis zonder dat ik het door heb ben er ook al niet door ongesteld geworden zo stresserig als ik was.

Maar ik ben er nu weer en heb de eerste eerste nacht er nog last van gehad maar de tweede nacht wist ik dat ik naar huis ging dus toen ging het beter Knipoog

Oreo

Berichten: 2037
Geregistreerd: 26-02-06

Re: Heimwee, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:47

Och meis! Ik ben ook al 33 en ik heb het ook....... Neem vooral je mobiel mee en voor mij scheelt het al als je weet dat mocht er ECHT iets zijn dat je met 34 uurtjes terug Kunt zijn. Ik denk wel dat het goed is als je je reisgenoten vast (een beetje) verteld van je heimwee, dan kunnen ze rekening met je houden en begrijpen ze beter waarom je eventueel anders als normaal zou kunnen reageren. Heel veel sterkte, ik weet hoe erg het is........

Oreo

Berichten: 2037
Geregistreerd: 26-02-06

Re: Heimwee, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:47

Ik bedoel natuurlijk 3-4 uurtjes........

Annelies200

Berichten: 555
Geregistreerd: 08-09-05

Re: Heimwee, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:54

oh oh dat heb ik ook erg, ben er inmiddels al wel een beetje overheen maar op kamp gaan in groep 7 was echt één grote ramp! in groep 8 ben ik zelfs niet meegeweest oomdat ik gewoon niet wilde en niet durfde..in groep 7 was al een totale ramp (huilen en huilen)
In de 1ste en de 2de zijn we niet op kamp geweest en daar was ik zo ontzettend blij om...
Nu zou ik denk ik wel op kamp kunnen maar ik weet hoe je je voelt want ik durfde niet eens 2 km van m,n ouders 1 nachtje weg.
Nu wel maar toen niet...(misschien is het nu nog wel moeilijk)
Ik zou gewoon goed contact met thuis houden, positief denken en verder geen foto's van huis meenemen of iets... dat herinnnert je alleen maar aan thuis.
Tenminste dit helpt bij mij
Suc6 Knipoog

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Heimwee, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:56

Jeetje, wat heftig!
Ik ken het eigenlijk niet... Wel als ik een paar weken op vakantie ben dat ik de dingen thuis ga missen, maar niet echt heimwee.

Maar hoe komt het dan, waar ben je bang voor? Misschien dat het al beter gaat als je dat weet en dan ook dat je daar niet bang voor hoeft te zijn?

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Heimwee, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 17:25

Misser schreef:
Jeetje, wat heftig!
Ik ken het eigenlijk niet... Wel als ik een paar weken op vakantie ben dat ik de dingen thuis ga missen, maar niet echt heimwee.

Maar hoe komt het dan, waar ben je bang voor? Misschien dat het al beter gaat als je dat weet en dan ook dat je daar niet bang voor hoeft te zijn?


Ja ik denk dat het komt omdat ik eerst veel gepest werd en niet veel vrienden hebt toen ben ik me erg gaan hechten een thuis aan mijn ouders thuis is een veilige plek voor mij, en ik heb het er dus moeilijk mee om thuis los te laten als ik het pesten en alles kon vegeten zou de heimwee denk ik ook wel over gaan.