Psoriasis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:27

Zwemmen en zonnebank helpt bij mij ook goed. Helaas kom ik daar op het moment niet aantoe aangezien vriendlief met een hernia op de bank ligt en ik alles moet doen hier Knipoog

Sirius_

Berichten: 10953
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:30

Wat ben ik blij dat het mij heeft overgeslagen zeg.. Dit is namelijk erfelijk in onze familie. Mijn vader heeft er ook erge last van.

Dode zeezout werkt inderdaad, maar in beperkte maten.

Nog een tip die ik niet eerder zag voorbij komen: Accupunctuur. Mijn vader heeft alles geprobeerd, het enige was dat het verminderde. Daarna liep hij bij een accupuncturist en sindsdien is het voor 90% weg, bijna niets dus. Je moet dit wel regelmatig doen. Maar meer dan de helft van de accupuncturisten worden vergoedt door de verzekering, hangt af van je verzekering en naar welke accupuncturist je gaat.

marleen_usar

Berichten: 24665
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:30

Infrarood cabine werkt echt heel goed ik heb er zelf 1 en er komt regelmatig iemand langs met psoriasis en die gaat er dan in.

Linde90

Berichten: 1643
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Rekken

Re: Psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:36

Bij ons zit het ook een beetje in de familie.

Mijn zus had het in haar pubertijd vrij erg, vooral op haar ellebogen had ze er veel last van.

Ze ging vaak in bad met zeezout (bij de meeste drogisten/natuurwinkels te koop), ook veel zonlicht helpt goed. Ook is ze vaak naar een soort van lichttherapie geweest. Chloor is volgensmij uit den boze, mijn zus moest ook stoppen met (wedstrijd)zwemmen.

We zijn 2 jaar achter mekaar naar Kroatie gegaan (veel zon, zout water, enz.) en dit hielp iedere keer goed. Misschien geen optie voor jou, maar een zonnebank o.i.d kan ook wonderen doen.

Succes iig, ik weet hoe lastig het is.

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 00:24

Rianne schreef:
nou heb vanmiddag de emucare binnen gekregen en ik ben benieuwd! Hoeveel keer per dag smeer jij? Ik houd me handen ook nog soepel met creme van niveau, anders slaat het helemaal droog en orrd uit vreselijk... As zaterdag ga ik naar florida, schijnt de zon, dus hoop er weer een beetje vanaf te raken..


Ik smeerde eerst met de olie, ik weet niet welke jij hebt? Olie of creme?
De olie duurt best even voor het ingetrokken is, maar voelt wel fijn vond ik. Hoevaak, geen idee, toch wel een keer of 6 per dag denk ik. Als het niet meer is. Mijn voet smeer ik er denk ik 2 a 3x per dag mee in. Nu het met mijn handen beter gaat, smeer ik de creme en die doe ik ook ongeveer zo vaak. Mijne was op, en is ook binnengekomen vandaag, maar ik was niet thuis Koe

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 00:31

Pam schreef:
Wat ben ik blij dat het mij heeft overgeslagen zeg.. Dit is namelijk erfelijk in onze familie. Mijn vader heeft er ook erge last van.

Dode zeezout werkt inderdaad, maar in beperkte maten.

Nog een tip die ik niet eerder zag voorbij komen: Accupunctuur. Mijn vader heeft alles geprobeerd, het enige was dat het verminderde. Daarna liep hij bij een accupuncturist en sindsdien is het voor 90% weg, bijna niets dus. Je moet dit wel regelmatig doen. Maar meer dan de helft van de accupuncturisten worden vergoedt door de verzekering, hangt af van je verzekering en naar welke accupuncturist je gaat.


Ik haal dit even naar boven, omdat ik ook heb gehoord dat accupunctuur goed kan helpen. Ik wil volgende week een afspraak maken voor mijn voeten. Op mijn handen is het bijna helemaal genezen, en op mijn voet is het aan het beginnen. En op mijn voeten lijkt het me wat lastiger en pijnlijker als het echt doorzet. En mijn no-claim ben ik door de Psoriasis dit jaar toch wel kwijt Haha!

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Re: Psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 09:44

Hanneke84 schreef:
Ik smeerde eerst met de olie, ik weet niet welke jij hebt? Olie of creme?


Ik heb de olie aangeschaft, wat ik gelezen had op internet leek me dat beter voor mij. Ik smeer alleen 's avonds normaal en ga er dan mee slapen. Verder neem ik ook nog wel eens een bad met zeezout. Verder wil een zonnebank ook wel beetje helpen. Heb ook lichtherapie gehad, bij mij is het hiermee 1 jaar rustig gebleven daarna kwam het weer, dat is nu bijna 3 jaar geleden denk.

Maar goed 6x op een dag doe ik echt niet, vind ik veels te veel werk Clown

Freedom1
Berichten: 1954
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:35

ik heb ook de olie besteld van emucare. gaat het er volledig met weg of worden gewoon de plekken dan rood? ik heb het besteld voor men pa, hoop echt dat het werkt!!

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 12:26

Rianne schreef:
Hanneke84 schreef:
Ik smeerde eerst met de olie, ik weet niet welke jij hebt? Olie of creme?


Ik heb de olie aangeschaft, wat ik gelezen had op internet leek me dat beter voor mij. Ik smeer alleen 's avonds normaal en ga er dan mee slapen. Verder neem ik ook nog wel eens een bad met zeezout. Verder wil een zonnebank ook wel beetje helpen. Heb ook lichtherapie gehad, bij mij is het hiermee 1 jaar rustig gebleven daarna kwam het weer, dat is nu bijna 3 jaar geleden denk.

Maar goed 6x op een dag doe ik echt niet, vind ik veels te veel werk Clown


Een bad met zeezout is idd ook erg lekker, al moet ik mijn huid daarna goed vet insmeren, tegen de droogte. 6x op een dag lijkt veel werk, maar het zit bij mij op mijn handpalmen. En doordat je je handen zo vaak op een dag gebruikt, worden ze heel snel droog. Begin van dit jaar, had ik ook allemaal kloven wat erg zeer deed.

Charlotvanre schreef:
ik heb ook de olie besteld van emucare. gaat het er volledig met weg of worden gewoon de plekken dan rood? ik heb het besteld voor men pa, hoop echt dat het werkt!!


Bij mij waren er blaasjes, heel veel schilfers, en kloofjes in mijn handpalm. Heel erg dik, en erg rood. Nu is mijn huid egaal, en lichtroze. Het is nog iets roder als een normale huid. En nog licht schilverig, maar ik ben er dus heel blij mee. Het gaat nog steeds al beter.

Natuurlijk heb je wel verschillende soorten Psoriasis, en wat bij de een werkt hoeft bij de ander niet te werken. Zo moet ik ook geen melk drinken, of vreselijk stressen, want dan zie je het gewoon verergeren.

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Re: Psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 13:00

Hanneke84 schreef:
Een bad met zeezout is idd ook erg lekker, al moet ik mijn huid daarna goed vet insmeren, tegen de droogte. 6x op een dag lijkt veel werk, maar het zit bij mij op mijn handpalmen. En doordat je je handen zo vaak op een dag gebruikt, worden ze heel snel droog. Begin van dit jaar, had ik ook allemaal kloven wat erg zeer deed.


Ja dan snap ik het, ik heb het ook op mijn knieeen en om nou 6 keer per dag even mijn knieen in te smeren gaat me iets te ver.

Hanneke84 schreef:
Bij mij waren er blaasjes, heel veel schilfers, en kloofjes in mijn handpalm. Heel erg dik, en erg rood. Nu is mijn huid egaal, en lichtroze. Het is nog iets roder als een normale huid. En nog licht schilverig, maar ik ben er dus heel blij mee. Het gaat nog steeds al beter.


Ik heb het gister voor de 1e keer erop gesmeerd en vanochtend was het inderdaad minder rood. Geeft de burger weer moed, we zullen kijken hoe het er over een week uitziet....

Bedankt iig voor de tip, helemaal als het zo doorgaat Haha!

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 17:11

Rianne schreef:

Ik heb het gister voor de 1e keer erop gesmeerd en vanochtend was het inderdaad minder rood. Geeft de burger weer moed, we zullen kijken hoe het er over een week uitziet....

Bedankt iig voor de tip, helemaal als het zo doorgaat Haha!


Hé wat fijn dat het vanmorgen al iets minder rood was! Hopelijk dat het bij jou ook zo goed werkt, als dat het bij mij doet. Er staat ook op de verpakking dat je het 3 maal daags moet insmeren eigenlijk. Dus die 6x van mij, is ook eigenlijk wel een beetje veel Clown

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Re: Psoriasses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 17:52

Hanneke84 schreef:
Ik heb ook Psoriasis, alles van de dokter heeft het bij mij alleen maar verergerd! ook ben ik eens naar de dermatoloog geweest, die mij Puva aanraadde. Dat heb ik gelukkig nooit gedaan, want zo best lijkt me al die troep niet voor je huid.

Op het moment gebruik ik Emoe olie, creme en shampoo. En is het op mijn handen alweer bijna genezen Lachen Ook op mijn hoofd gaat het heel erg goed. Hiervoor heb ik zalf gehad van Alfons Ven, wat ook op mijn hoofd erg goed hielp.

Psoriasis komt vaak door stress, als je je leventjes gewoon doorleeft, en er allemaal troep op smeert, zal het imo nooit overgaan. Zoek uit waarvan het komt, en haal dat uit je leven of verminder het. Dan een zalf die het ondersteunt, en je bent al een heel eind op weg Ja

Site van de emoezalf: http://www.emucare.com
Site van Alfons Ven: http://www.alfonsven.com/new_page_7.htm

[Edit] Bij Alfons Ven gebruik ik ook de shampoo afwisselend met die van emucare.com. Werkt heel fijn, de zalf die ik op mijn hoofd smeerde was Berberiszalf.

Bij die vriendin zit het in de familie en heeft het dus geerft. Hoe kan je dat uit je leven halen?

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Re: Psoriasses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 17:53

essieintown schreef:
dessie schreef:
Iemand die ik ken heeft het ook, zij is naar het ziekenhuis gegaan en heeft nu erg goede zalf. Lachen Weet niet hoe het heet.


waarschijnlijk is dat een creme met cortisonen (hormonen) erin.
het werkt ook wel,maar je krijgt er erg lelijke witte plekken van....anderen zeggen dan heel subtiel;ja,maar dat maakt toch niet uit,het gaat er toch van over????

ik vond die witte plekken wel erg!

gelukkig ben ik erover heen gegeroeid,ondanks dat het geen zekerheid voor de toekomst geeft dat ik het niet meer zal krijgen.


Ze heeft geen last van witte vlekken/plekken.

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Psoriasses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 18:20

Hanneke84 schreef:
Psoriasis komt vaak door stress, als je je leventjes gewoon doorleeft, en er allemaal troep op smeert, zal het imo nooit overgaan. Zoek uit waarvan het komt, en haal dat uit je leven of verminder het.
dessie schreef:
Bij die vriendin zit het in de familie en heeft het dus geerft. Hoe kan je dat uit je leven halen?


Dat weet ik niet Dessie, hoe je dat kan doen. Maar ik weet wel dat ik vertelde dat het vaak door stress komt. En als het van stress komt, dat je kunt uitzoeken waar het vandaan komt. Als je vriendin het geerft heeft, wat ik overigens heel rottig voor haar vind, weet ik niet wat ze moet doen. Ik kan alleen uit mijn eigen ervaringen vertellen. Wellicht loopt ze al bij een dermatoloog?

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Re: Psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:29

dessie schreef:
Bij die vriendin zit het in de familie en heeft het dus geerft. Hoe kan je dat uit je leven halen?


Het is moeilijk weg te krijgen, iig niet "zomaar" Je kunt het met verschillende zalven goed onder controle houden. Daarnaast is het belangrijk dat je je idd niet te druk maakt zoals hanneke al zegt. Ook kan het te maken hebben met bepaalde stoffen in het eten. Je zou je hierop kunnen laten testen. Verder is het hopen dat het of niet verergert of dat je erover heen groeit.

Een dermatoloog kan hier idd bij helpen, alleen was ik al zover dat ik zelf wel uit ga zoeken wat ik wil of kan gebruiken. Je moet goed kijken hoe je lichaam erop reageert dat is namelijk voor iedereen anders. Darmatologen geven overigens bijna altijd zalven met hormonen erin, daar zijn ze namelijk erg geliefd. Ikzelf vind dat minder prettig aangezien je er witte plekken aan over houdt. Ze verwijderen je pigment uit je huid. Veel verschillende "niet hormoon" zalven kunnen wel een uitvinding zijn hiervoor al zijn ze ook best prijzig. Veel verzekeraars vergoeden ze wel.

rixke

Berichten: 1031
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: lelystad

Re: Psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:25

en als je niet naar de dode zee kunt,ga dan in bad met dode zee zout,is te koop bij de bodyshop
wel de echte zeezout nemen!

dorothea

Berichten: 3002
Geregistreerd: 19-01-06

Re: Psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:20

Ik heb psoriasis o.a. op mijn hoofd, en gebruik hiervoor Psorinol shampoo van Natumin. Duur, maar het werkt prima. Overigens de enige shampoo die het voor mij goed doet!

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Re: Psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:59

ik zweer het bij de zonnebank!! en goed insmeren ,vet houden.
heeft bij mij heel goed geholpen!

punto

Berichten: 89
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 11:09

Aloë Vera drank schijnt ook goed te helpen het is wel prijzig.
Als je meer info wilt hierover kan ik je via PB wel verder helpen aan info van iemand die het gebruitk.

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re: Psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:42

De opa van een kennis heeft het al jaren in hele erge mate. Als laatste redmiddel heeft hij toen de Boekelo-kuur gevolgd. Dit kan in het ziekenhuis van Hengelo (ov) en misschien ook wel elders. Je moet dan gedurende lange tijd (tussen de 20 en 40 behandelingen) 3x per week naar het ziekenhuis. Eerst in een soort warm bad. Daarna enige tijd in een lichtcabine en als laatste met een soort borstel met licht over je hoofd.

Bij hem zijn er nu echt gigantische vorderingen zichtbaar! Het zit in de aanvullende paketten van de ziekteverzekering. Maar per verzekeraar grote verschillen over de vergoeding. Dit is alleen voor mensen die het al jaren hebben. En in erge mate. Misschien eens goed om te informeren. Creme etc werken toch maar tijdelijk lijkt mij.

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:25

Rianne schreef:


Ik heb het gister voor de 1e keer erop gesmeerd en vanochtend was het inderdaad minder rood. Geeft de burger weer moed, we zullen kijken hoe het er over een week uitziet....

Bedankt iig voor de tip, helemaal als het zo doorgaat Haha!


Hoe is het nu met je psoriasis Rianne? Helpt de Emucare jou ook zo goed?
Ik ben toch wel heel nieuwschierig. Mijn handen zijn nu helemaal glad, af en toe nog wat droog. En op mijn voeten is het wat minder, logisch ook want ik loop het steeds weer stuk. Volgende week heb ik een afspraak met de acupunctuur, ik ben benieuwd hoe dat gaat Lachen

Freedom1
Berichten: 1954
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 15:39

hmm bij men papa werkt de emucare niet echt zo goed, de schilfers blijven erop staan... jammer dat het weer niet helpt

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:08

charlotvanre schreef:
hmm bij men papa werkt de emucare niet echt zo goed, de schilfers blijven erop staan... jammer dat het weer niet helpt


He dat is rot zeg! Smeert je vader het elke dag er mee in, een keer of 3 op een dag? Jammer dat het dan niet bij iedereen zo goed werkt, dat had toch wel zo fijn geweest. Hopelijk dat je vader dan iets vind, wat voor hem ook zo goed helpt.

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Re: Psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:42

Mijn moeder heeft dit ook in een vrij ernstige vorm! Zij krijgt in het ziekenhuis licht therapie en dat werkt wel redelijk! Verder allemaal zalfjes en dingen geprobeerd. O.a ook pure aloë vera. In de zon zitten helpt ook! Maar niet in combinatie met lichttherapie (niet dat er nu zon is Knipoog) Ze heeft nog wat dingen maar die weet ik even niet zo. Als je wilt dat ik het even aan d'r vraag moet je maar ff pm sturen Lachen